Keresés

Részletes keresés

cycloman Creative Commons License 2002.07.15 0 0 308
Na, nyilván 9-es soron nem lehet 6-7 fog eltérés, ez csak afféle elírás volt ;), de azért érthető, hogy mire gondoltam!?
cycloman Creative Commons License 2002.07.15 0 0 307
Nyilván tök fölös rá a fvkar. Én is rájöttem, hogy csak a hecc kedvéért nem fogok több tízezret kiadni érte, ugyanis ha nem versenyzel vele, akkor nincs szükséged olyan hirtelen váltásra, amivel tizedmásodperceket nyerhetsz. Vagy veszthetsz. Különben sincs semmi baj a váz-váltóval. A használtbringa vásárlásnak híve vagyok, de csak hozzáértő emberrel indulj neki! A huszon-harmincezer fokozat helyett szerintem fontosabb, hogy olyan áttétele(i)d legyen(ek), ami a TE fizikai állapotodhoz megfelelőek. Hiába van 9-es sorod, amikor a legnagyobb és legkisebb lánckerék között van 6-7 fog eltérés (hasamra ütöttem). Nekem egy régi 105-ös, 6-os fogaskoszorúm van, mittomén 28 és 14 fogszám között. Ez egy versenyzőnek röhejes, de én ezzel tudok csak felmenni egy erősebb emelkedőn, és ez a lényeg. A fékkel kapcsolatban viszont én is javaslom a kétforgáspontos fékeket. Mondjuk egy RSX darabja lehet kb. 3000, ha még találsz ilyet valahol. De még egy pár éves, új 105-ös párja is 10 rongy alatt van. A használt meg szinte ingyen. Ezen meg a gumin nem szabad spórolni.
Degeczi Creative Commons License 2002.07.15 0 0 306
irta a srac mennyit szanna ra - nyilvan nem fog fekvaltokart venni kozel a teljes osszegert
raadasul errefele valoban ritkan kell valtani, priman megteszi a vazon levo kar is

viszont azt en sem teljesen ertem, miert lenne izmositobb egy fix attetel, az szinte sohasem lenne idealis: ha tul hosszu, akkor csak az izuleteket rongalja es a combot farasztja (garantalt izomlaz); ha tul rovid, akkor meg persze lassu
nem igazan latom elonyet

Előzmény: panizzi2 (304)
BoGar Creative Commons License 2002.07.15 0 0 305
Csatlakozom ahhoz, hogy használtat vegyél. (Bár mondom ezt én, akinek sikerült egy szinte új biciklire szert tenni használt áron.) És szerintem adj fel hírdetést, hogy mit kersel, mik az elvárásaid. HA látok egyet, rögtön szólok.
Előzmény: kerékpár (303)
panizzi2 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 304
kedves H_G ,

te egyébként sportolsz országútival? mert akkor nem kérdeznél ilyet, hogy minek a 7 sebesség :))

ja, és a fékváltókar...hát igen. lehet venni anélkülis, úgy jóval olcsóbb.

de én spec. nem tudnék menni 5 percig egy olyan felépítéssel...jobb ha az ember kézben tartja a dolgokat :)

Előzmény: H_G (302)
kerékpár Creative Commons License 2002.07.15 0 0 303
Szia!

Bár én montit vettem mostanában, nem országútit, azért tudom javasolni, hogy inkább használtat vegyél.

Nagyon nehéz ellenállni a kísértésnek - főleg ha boltban nézegetsz -, hogy nagyon megtetszik egy olyan bicikli, amire éppen nincs pénzed. Aztán mire összekaparod az összeget, már egy másik fog még jobban tetszeni, ami egy kicsivel drágább az előzőnél és így tovább...

A legfontosabb az, hogy Te eldöntsd, hogy mire van szükséged. Vehet lenni fékváltókaros, Tiagra vagy 105 szettes bringát 200+ ezer forintért, de Szegedre talán valóban jó egy alsóvázcső váltós bringa is, mert olyan gyakran nem kell váltogatni.

Ha pedig valamikor elkap a gépszíj és kerékpármániás leszel, akkor (ha lesz rá pénzed) úgyis lecseréled a géped egy hiperszuperre vagy egysebességessé alakítod, hogy kicsit jobban izmosodj (én is ezt tettem a 27 sebességes montimmal és nem bántam meg)

Üdvözlettel:

kerékpár

Előzmény: Gyuf (296)
H_G Creative Commons License 2002.07.15 0 0 302
Ez általában is túlzás (évtizedeken át egész jól mentek a bringások alsócsöves váltóval, és egy RSX fékváltókar kb. 30 ezer), Szegedre meg különösen -- mire kellene ott 7 fokozat, a szembeszél ellen?

Előzmény: panizzi2 (300)
Degeczi Creative Commons License 2002.07.15 0 0 301
"az eladó nagyon korrekt volt a "palimadár"-szagom elennére"

csongradi sgt-i? bar itt altalaban mindegyik boltban azok
szerintem is nezegesd egy darabig az aprot, en is ugy fogtam ki egyet kb 1 eve

viszont az MTB-t ne add el, ha munkaba is jarsz
nagyon rossz varosban az orszaguti (most muszaj azzal jarnom, mert elutottek a varosival. na az is erdekes volt: a vadi uj duplafalu felninek semmi baja nem lett, de a vaz szepen elgorbult...)

Előzmény: Gyuf (294)
panizzi2 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 300
Hello Gyuf!

Ha komoly bicikliben gondolkodsz, mindenképpen fékváltókart javasolok. Shimano RSX szerintem tökéletes kezdetnek.
Féknél csak eltolt forgáspontút vegyél. Hátsó fogaskoszorú is legalább 7-es legyen.
Inkább várj vele, de a megfelelő alkatrészekből állítsd össze a bringád.
Hidd el megéri. Így nem vered a fejed a falba jövő nyáron :)

Előzmény: Gyuf (297)
BoGar Creative Commons License 2002.07.14 0 0 299
Szerintem úgy menj el megnézni, hogy viszel magaddal valakit, aki ért hozzá és segít neked. (Nekem is segítettek. Így lett az én biciklim a legjobb, és nagy szerencsém volt vele.)
Előzmény: Gyuf (297)
cycloman Creative Commons License 2002.07.14 0 0 298
Reális ár érte, szerintem. Nem lehet egy nagyon új darab (az enyém se az), mivel a leírásod szerint 5-ös fogaskoszorú van hátul, és az legalább 8-10 éves, de amúgy az bőven elég hobby-szintre, és edzésben tartáshoz. Amíg nem jöttek be ezek a csodamasinák Mo.-ra addig a Favorit volt a nagy favorit. :) Nem véletlenül, jó masszív váz, nem elfuserált méretekkel. Nekem legalábbis kényelmes volt a Favoritom. Az Exage 300, stb. egy közel 105-ös minőségű szett volt amíg gyártották, a 105-ös pedig már egy nagyon megbízható alkatrészcsoport. A gumi is jónak tűnik. Szóval ennyit megér szerintem, de azért ne vedd meg azonnal, amíg kicsit körül nem néztél a bringafronton. üdv, BB
Előzmény: Gyuf (296)
Gyuf Creative Commons License 2002.07.14 0 0 297
Köszönöm, élek a lehetőséggel.

Arra kérlek benneteket, h segítsetek. Ha nem volt világos: nem értek a kerókhoz és nem tudom, mi a reális, ami belefér ebbe az árba? Nem akarok rosszul dönteni és persze rosszul járni.

Gyuf Creative Commons License 2002.07.14 0 0 296
Egy kérdésem lenne. Kaptam egy ilyen ajánlatot:
Favorit váz, Shimano Exage 300- as szett, 105- ös fékkarok, parafa- betétes fehér markolat, alig használt 23- as Continental külsők, Taurus aero felni, Selle zselés ülés, Kalloy nyeregcső, 10 sebességes, kb. 9 kg.

Mindez 40000 Ft-ért. Ez megéri? A Favorit váz úgy tudom nem olyan nagyon márkás - ez megfelel, illetve a 10 sebbesség is untig elég.

BoGar Creative Commons License 2002.07.14 0 0 295
Szia!

Látogass el a BikeMag fórumra és nézd meg miket hírdetnek, illetve adj fel hírdetést, hogy mit keresel. Én is így vettem a biciklit, bár kicsit túl léptem a keretem, de megérte.

Előzmény: Gyuf (294)
Gyuf Creative Commons License 2002.07.14 0 0 294
Sziasztok!

Történt egyszer (ehét kedden :), hogy ráébredtem, nem kéne megjavítani a 10éves MTB-t, hanem szeretnék helyette egy "új" versenykerékpárt, mert gondoltam élvezetesebb vele kerekezni. Amikor bementem az üzletbe és érdeklődtem (az eladó nagyon korrekt volt a "palimadár"-szagom elennére :) Felvilágosított, h 100e-nél kezdődnek a kerékárok, alapfelszereltség, és hobbi szint. Persze egyből lemondtam róla, de nézegettem a hirdetéseket és gondoltam talán belevágok. Az összes megtakarított zsetonomat (kb. 45-50ezer) tudom "csak" rátenni. Nekem ez nagyon sok, de reménykedem. Az igényeim a következőek: kb. 2 napja mélyedtem bele a témába, végigolvastam ezt a fórumot is és - bár elég sok minden kusza fejemben - az világos a számomra, h a márka sok pénz, viszont spórolni nem érdemes gagyi váltóval + gyenge felnivel + gumival. Nekem napi 20-25 kb rendszeres kerekezésre kellene, úgy gondolom extra könnyú váz az nem kell, abból elég valami noname is. Kérem segítségeteket, mert nagyon fontos volna számomra a kerekezés - és ezt szeretném - lehetőségeimhez mérten - minél élvezetesebbé tenni. Ha valaki segítene használt kerékpárt találni és tanáccsal szolgálni, akkor nem lennék hálátlan. Hogy miért fontos (és ezt nem megszánásból írom): régebben aktívan sportoltam, de az utóbbi kb. 4 évben ez folyamatosan csökkent, mígnem elértem a 0-t. Persze az allóképességemnek is annyi :( Persze közben komoly egészségbeli problémám is lett. (bár a viszonylag sportos alkat ellenére senki nem mondaná, h vmi bajom van) Már pár hónapja rendszeresen mozgok és szeretném a nyár hátralevő részét kerékpáron tölteni. Ha tud szegedi fórumtárs segíteni, akkor örülnék, de ha nem, akkor term. Pest is szóba jöhet, mert heti rendszerességgel járok fel és ha sikerül találni, akkor vonaton haza bírnám vinni.

Előre is köszönöm a segítséget!
Ja, még valami: ha valakinek van konkrét 5lete, akkor nyugodtan hívjon és visszahívom: +36 30 229 43 19

Üdv: Gyuf

BoGar Creative Commons License 2002.07.07 0 0 293
Köszi!
Előzmény: NoFear (292)
NoFear Creative Commons License 2002.07.07 0 0 292
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9019704&uq=6979
Előzmény: BoGar (291)
BoGar Creative Commons License 2002.07.07 0 0 291
Kerestem a Tour de France topikot, de nem találom. Nem mondanád meg a linkjét?
Előzmény: NoFear (290)
NoFear Creative Commons License 2002.07.07 0 0 290
Én láttam. A Tournak van egy kompolett topicja szerintem nézd meg, elég jó kis csapat verbuválodott megint ott össze.
Előzmény: Han Pritcher (289)
Han Pritcher Creative Commons License 2002.07.06 0 0 289
Sziasztok!
Láttátok a Tour első szakaszát? Bodrogi Laci a 10. lett, csak 13 másodperccel maradt el Armstrong-tól!
NoFear Creative Commons License 2002.07.04 0 0 288
Köszi a leírást hasznát fogom venni legközelebb, de már lebeszéltem egy javítóval a bandázs dolgot, szerencsére azonnal megcsinálja így "élőben" is látni fogom az egézs műveletet ami később még jól fog jönni. Csak azért nem akartam magam nekivágni, mert nem tudtam, hogy 4-5-ször is vissza lehet szedni.

Újabb kérdés természetesen csak elméletben, szerintetek a magyar utak kibírják a 20 v 24 küllős első kereket vagy a felütés illetve a gyakori centír elkerülés véget jobb maradni a szabvány 32 küllőnél.

Előzmény: cycloman (287)
cycloman Creative Commons License 2002.07.03 0 0 287
Az is jó, de bármelyik megteszi ami 1500 körül van. Nagyjából ugyanolyanok. Szerintem nyugodtan fel tudod rakni, nem nagyon lehet elrontani, mert akár 4x-5x is vissza lehet szedni óvatosan. Egyszer megtanulod, és később már gyerekjáték lesz. Csak két dologra kell figyelni: 1, hogy ne tekerd túl sűrűre, mert nem lesz elég, ugyanis nem raknak bele túl sokat, csak amennyi éppen kell. 2, elvileg ezeknél a ragasztós bandázsoknál mindegy, hogy hogyan tekered, mert nem fognak elcsúszni, de azért én javaslom, hogy alulról kezdd el feltekerni, mert ha felülről kezded, akkor ahogy ránehezedsz a kezeddel a kiálló szélekre, azok könnyebben elcsúsznak egymáson, míg ha alulról kezded, akkor mindig fedik egymást. Remélem érthető!? Ja és előszőr ugye a fékbowden-házakat rögzítsd a kormányra, mondjuk szig.szallaggal, de jó erősen, aztán fékpróba, és ha jól rögzítetted, akkor a ház sehol sem fog távolodni a kormánytól. Aztán a mellékelt két kis szalagdarabbal lefeded a fvkar bilincseit, és már jöhet is a tekerés. A végét ízlés szerint lehet rögzíteni, vagy a hozzáadott szalaggal (ami pár nap múlva leválik), vagy azonos színű szig. szalaggal, vagy ha szépen tudod befejezni, akkor egy csepp pillanatragasztóval. Még 2 dolog jutott eszembe: a bowdenházat próbáld ki, hogy hol kényelmes a kezednek, általában (ha nincs kiképezett mélyedés a kormányon) akkor az egyik ujj-hajlatnál szokott lenni. A másik meg, bár nem tartozik ide szervesen, de a bowdenház-végekre nagyon kell figyelni, hogy tök síkak legyenek, mert különben sokban hozzájárulnak a fék "szivacsos" fogásához.
Degeczi Creative Commons License 2002.07.02 0 0 286
arra emlekszem, h mar nehany eve is huztam a szamat az ar lattan (megsem bantam meg, drotkerites folszamolasakor is nagyon jol jott), es ez csak magat a huzalt vagja a hazat nem. Azt muszaj utolag reszelgetni
Előzmény: cycloman (283)
NoFear Creative Commons License 2002.07.02 0 0 285
Kiderült a turpisság. Tele lett a hócipellőm az egésszel és leszedtem a bandázst is (úgyis már szakadozott és eléggé csúszott). A fékkarnál maga a bowdenház nem volt megfelelő pozicióban gyárilag és egész egyszerűen fizikai képtelenség lett volna oda befűzni a bowdent illetve már egy kicsit viseltes is a lelkem. Most már legalább tudom, hogy majd ezt is cserélnem kell ha fékkar csere lesz fékváltóra.
Na most ott vagyok, hogy holnap mehetek bandázst venni és vihetem, hogy valaki felrakja, azt nem merem bevállalni azt se nagyon csináltam még :))
Mondjatok valami jó parafás bandázst ami még nem túl drága. Én Ritcheyre gondoltam, az tudom, hogy jó minőségű és van belőle kék :))
cycloman Creative Commons License 2002.07.02 0 0 284
Ja, még egyszerűbb, ha akad otthon egy nagyfordulatszámú barkács-fúrógép, amihez veszel egy kis vágókorongot, és azzal aztán a világ legegyszerűbb dolga a bowden és a ház vágása is. :)
cycloman Creative Commons License 2002.07.02 0 0 283
Bizti, hogy be lehet fűzni. Ha nincs bowdenvágótok, akkor is el lehet vágni, mondjuk egy jobb csípőfogóval. Persze először összemérem a régi szállal, aztán úgy szoktam csinálni, hogy picit szétmozgatom a szálakat, ahol el szeretném vágni, aztán csak 2-3 szálat vágok el egyszerre, elkerülve ezzel a felpöndörödést meg a szétnyomódást, majd amikor szétvágtam, akkor a 2-3 centis szétálló szálakat finoman a bowden spiráljának irányába el kezdem elsimítani, és pár mozdulat után úgy a helyére ugrik minden szál, hogy meg nem tudod mondani, hogy mivel vágtad el. Aztán a végét befuttatom ónnal és akkor gyönyörűen végigmegy a bowdenházban. Vagy fordítva.

Egyébként mennyiért vesztegetnek manapság egy jófajta bowdenvágót? Ami netalán házat is tud vágni, mert az aztán az igazi tudomány. :)

NoFear Creative Commons License 2002.07.02 0 0 282
Nem, nem vágtam méretre, gépészeti és logikai elemeket keverve egyértlemű, hogy csak azután kell méretre vágni amikor már az be van fűzva a bowden. Egész egyszerűen ott akadok el, hogy már a fékkarnál kb be tudom tolni egy centit, de onnan semerre bármelyik karnál is próbálom.
Ha be lehet így fűzni akkor még próbálkozom vele egy sort, de már szinte mindent kipróbáltam. :(
Előzmény: hzolee (279)
hzolee Creative Commons License 2002.07.02 0 0 281
én egy olyan lemezvágó ollóval vágtam, ami szerintem a 2 millis alut is vinné :-)
1-2 nyisszantás után már tudtam hogy kell csinálnom ahhoz hogy egyben maradjon...
Előzmény: Degeczi (280)
Degeczi Creative Commons License 2002.07.02 0 0 280
tenyleg, arra nem is gondoltam, h esetleg mar vagott a kabel
akkor erdemesebb lehet venni egy masikat (aligha tobb 100 Ft-nal), erintetlen veggel konnyen bele kell csusszon, es valoban csak utana meretre vagni

mondjuk en annak idejen vettem egy direkt bowdenek vagasara valo ollot, az egyre szukulo "o" alakban vag, ezert nem szalasodik ki tole

Előzmény: hzolee (279)
hzolee Creative Commons License 2002.07.02 0 0 279
gondolom azert nem megy, mert meretre vagtad, es a vagas helyen most nem "all ossze a vege", igy van? egyik megoldas szerintem is a forrasztas, de csak ha szepen osszeall. szetallo szalakat folosleges megonozni...
vagy ugy probald betolni, hogy kozben olyan iranyban forgatod, hogy az esetleg valamiben megakadt es kulonvalt elemi szalak visszasimuljanak a huzalba -- magyarul a sodrás irányába.
még jobb lenne, ha az uj bowdent teljes hosszban bedugnád és csak akkor vágnád le, mikor már nem huzod ki többet.
(bocs hogy hol ékezettel irok hol anélkül)
z

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!