Keresés

Részletes keresés

NoFear Creative Commons License 2002.07.18 0 0 326
Ezért is hívjuk NASA man-nak :)
Előzmény: panizzi2 (325)
panizzi2 Creative Commons License 2002.07.18 0 0 325
figyelitek a tour-t ?

az Armstrong-mechanika megkezdte a ketyegést :))

tuti, hogy neki van a legjobb kutatóorvosa :))

NoFear Creative Commons License 2002.07.16 0 0 324
A tengerentúlt max a térképen illetve Balatonon szoktam látni :))
Előzmény: Degeczi (323)
Degeczi Creative Commons License 2002.07.16 0 0 323
tengerentulon gyakran latni, h nehany szaz dollarba kerulo csotroganyokat "good winter car" szoveggel hirdetnek eladasra
Előzmény: cycloman (322)
cycloman Creative Commons License 2002.07.16 0 0 322
Áhá. Ennyivel is több lettem. :)
Előzmény: tom1977 (321)
tom1977 Creative Commons License 2002.07.16 0 0 321
Cak annyi, hogy a télinek nemvezettet télen használom, porban-sárban-latyakban, emiatt nem "csúcs" alkatrészek vannak rajta, mint a nyárin, amit féltenék téli körülmények között haszánlni, tehát kizárólag ősz végéig használom, aztán csere.
Az egésznek az az értelme, hogy kíméld a féltett-jónak tartott gépedet
Előzmény: cycloman (320)
cycloman Creative Commons License 2002.07.16 0 0 320
Tök műveletlen vagyok, valaki mesélje már el, hogy miért téli bringa a téli bringa és miben más mint a "nyári"?
tom1977 Creative Commons License 2002.07.16 0 0 319
Ebben egyetértek Veled, én is sokkal jobban szeretem a F/V-t. A téli bringámon nincsen és nagyon szoktam vele szenvedni (a jót könnyű megszokni...)
Előzmény: NoFear (318)
NoFear Creative Commons License 2002.07.16 0 0 318
Egy picit én is belekontárkodom ebbe a F/Vkar dologba. Szerintem nem csak a versenyzőknek éri meg, én lassan lecserélem a mostanit, mert valahogy biztonságot kölcsönöz BP útjain, hogy nem kell kátyúkerülgetés közben elengedni a kormányt és ez is lassan olyan lesz mint a váz téma (acél-alu), nem nagyon lehet majd mást kapni igaz itt a "technológiai" váltás még odébb van...
Előzmény: cycloman (307)
NoFear Creative Commons License 2002.07.16 0 0 317
Nem csak ott van árlista hanem szinte minden normális boltnak van fent korrekt listája, igaz mind a Velotrade ajánlott árait használja.
Előzmény: panizzi2 (315)
NoFear Creative Commons License 2002.07.16 0 0 316
Tudni kell, hol kell váráolni. Ez annyit jelent, hogy én most vettem féket a gépemre, 105SC BR-1056 (ha jól emlékszem) párban volt 7800HUF, teljesen új volt, annyi a különbség a mostani 105-ös sorozat és e között, hogy az újabb kb 40 grammal könnyebb ami szerintem elenyésző árban pedig nem keveset spóroltam rajta.
Előzmény: Degeczi (313)
panizzi2 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 315
speedmetal.hu-n van országutis árlista

tom1977 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 314
Nekem lehet, hogy van egy eladó kerékpárom:
Mali acél váz (61cm magas, tehát min. 184 magasság illik hozzá), Mavic felnik, Shimano 300EX szett, 1000km-et ment Hutchinson gumik, Jamis nyereg. Look pedál. 14 seb. 52-42 elől, 13-25 hátul.
50e HUF. Az első agy már nem a legjobb, egyébként nagyon rendben van.

Van egy másik eladó is...egy mounti.
Heavy Tools Comp XC. Deore szett. Ritchey kiegészítők. SPD pedál. Teleszkóp. Szinte teljesen új (kb. 400km van benne, 7hónapos, Kerékvárban vásárolt) Narancs-Fekete színű.
Ennek az új ára 270e, én odadom 220e-ért.

Előzmény: Gyuf (297)
Degeczi Creative Commons License 2002.07.15 0 0 313
koszi!
kozben vegre megtalaltam: "dual pivot" a kulcsszo
es ujonnan tenyleg dobbenetesek lehetnek az arak
Előzmény: cycloman (310)
cycloman Creative Commons License 2002.07.15 0 0 312
Jó, persze azt mondom, hogy mindenkinek ami kényelmes.
Előzmény: tom1977 (311)
tom1977 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 311
Két tengelyes fékéket hívják így. Ez sokkal erősebb fékhatásra képes, hogy pontosan miért azt nem tudom, de az egyik bringámon egy tengelyes van, a másikon 2 tengelyes és sokkal jobb a fékhatása. A másik nagy különbség, hogy sokkal könnyebb jól és szűkre beállítani, mert ha elmozdítod úgy is marad, az 1 tengelyessel szemben, ami mindig beáll úgy, ahogy a bowden meghúzza...

Cycloman: Nekem pl 8-as fogaskoszorúm van 12-21 áttételekkel, tehát majdnem megvan az egyesével lépegetés... én szeretem.

Gyuf: Egy fontos kérdés: Milyen magas vagy? Ehhez kell ugyanis a vázméret!!!

Előzmény: Degeczi (309)
cycloman Creative Commons License 2002.07.15 0 0 310
Tudod az amelyik nem egy tengely körül fordul el, mint általában a patkófékek, hanem egy trükkös kis kar-rendszer segítségével 2 helyen. Az egyik forgáspont a (vázhoz)felfogó tengelyen van, mint általában, a másik, eltolt forgáspont pedig odébb, a fék szélén. Az a lényege, hogy mivel jóval odébb van a forgáspont, sokkal nagyobb az erőkar, tehát amikor húzol a fékkaron akkor erősebben fog. Biztos már láttál ilyet, csak most nem ugrik be. És nagy előnye, hogy nem tud elállítódni. Beállítod durván középre, meghúzod a felfogó-csavart és aztán van rajta egy kis finomállító, amivel pontosan középre "billented" aztán ott is marad. És tényleg bivalyerősen fog.
Degeczi Creative Commons License 2002.07.15 0 0 309
milyen az a ket forgaspontos fek?
Előzmény: cycloman (307)
cycloman Creative Commons License 2002.07.15 0 0 308
Na, nyilván 9-es soron nem lehet 6-7 fog eltérés, ez csak afféle elírás volt ;), de azért érthető, hogy mire gondoltam!?
cycloman Creative Commons License 2002.07.15 0 0 307
Nyilván tök fölös rá a fvkar. Én is rájöttem, hogy csak a hecc kedvéért nem fogok több tízezret kiadni érte, ugyanis ha nem versenyzel vele, akkor nincs szükséged olyan hirtelen váltásra, amivel tizedmásodperceket nyerhetsz. Vagy veszthetsz. Különben sincs semmi baj a váz-váltóval. A használtbringa vásárlásnak híve vagyok, de csak hozzáértő emberrel indulj neki! A huszon-harmincezer fokozat helyett szerintem fontosabb, hogy olyan áttétele(i)d legyen(ek), ami a TE fizikai állapotodhoz megfelelőek. Hiába van 9-es sorod, amikor a legnagyobb és legkisebb lánckerék között van 6-7 fog eltérés (hasamra ütöttem). Nekem egy régi 105-ös, 6-os fogaskoszorúm van, mittomén 28 és 14 fogszám között. Ez egy versenyzőnek röhejes, de én ezzel tudok csak felmenni egy erősebb emelkedőn, és ez a lényeg. A fékkel kapcsolatban viszont én is javaslom a kétforgáspontos fékeket. Mondjuk egy RSX darabja lehet kb. 3000, ha még találsz ilyet valahol. De még egy pár éves, új 105-ös párja is 10 rongy alatt van. A használt meg szinte ingyen. Ezen meg a gumin nem szabad spórolni.
Degeczi Creative Commons License 2002.07.15 0 0 306
irta a srac mennyit szanna ra - nyilvan nem fog fekvaltokart venni kozel a teljes osszegert
raadasul errefele valoban ritkan kell valtani, priman megteszi a vazon levo kar is

viszont azt en sem teljesen ertem, miert lenne izmositobb egy fix attetel, az szinte sohasem lenne idealis: ha tul hosszu, akkor csak az izuleteket rongalja es a combot farasztja (garantalt izomlaz); ha tul rovid, akkor meg persze lassu
nem igazan latom elonyet

Előzmény: panizzi2 (304)
BoGar Creative Commons License 2002.07.15 0 0 305
Csatlakozom ahhoz, hogy használtat vegyél. (Bár mondom ezt én, akinek sikerült egy szinte új biciklire szert tenni használt áron.) És szerintem adj fel hírdetést, hogy mit kersel, mik az elvárásaid. HA látok egyet, rögtön szólok.
Előzmény: kerékpár (303)
panizzi2 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 304
kedves H_G ,

te egyébként sportolsz országútival? mert akkor nem kérdeznél ilyet, hogy minek a 7 sebesség :))

ja, és a fékváltókar...hát igen. lehet venni anélkülis, úgy jóval olcsóbb.

de én spec. nem tudnék menni 5 percig egy olyan felépítéssel...jobb ha az ember kézben tartja a dolgokat :)

Előzmény: H_G (302)
kerékpár Creative Commons License 2002.07.15 0 0 303
Szia!

Bár én montit vettem mostanában, nem országútit, azért tudom javasolni, hogy inkább használtat vegyél.

Nagyon nehéz ellenállni a kísértésnek - főleg ha boltban nézegetsz -, hogy nagyon megtetszik egy olyan bicikli, amire éppen nincs pénzed. Aztán mire összekaparod az összeget, már egy másik fog még jobban tetszeni, ami egy kicsivel drágább az előzőnél és így tovább...

A legfontosabb az, hogy Te eldöntsd, hogy mire van szükséged. Vehet lenni fékváltókaros, Tiagra vagy 105 szettes bringát 200+ ezer forintért, de Szegedre talán valóban jó egy alsóvázcső váltós bringa is, mert olyan gyakran nem kell váltogatni.

Ha pedig valamikor elkap a gépszíj és kerékpármániás leszel, akkor (ha lesz rá pénzed) úgyis lecseréled a géped egy hiperszuperre vagy egysebességessé alakítod, hogy kicsit jobban izmosodj (én is ezt tettem a 27 sebességes montimmal és nem bántam meg)

Üdvözlettel:

kerékpár

Előzmény: Gyuf (296)
H_G Creative Commons License 2002.07.15 0 0 302
Ez általában is túlzás (évtizedeken át egész jól mentek a bringások alsócsöves váltóval, és egy RSX fékváltókar kb. 30 ezer), Szegedre meg különösen -- mire kellene ott 7 fokozat, a szembeszél ellen?

Előzmény: panizzi2 (300)
Degeczi Creative Commons License 2002.07.15 0 0 301
"az eladó nagyon korrekt volt a "palimadár"-szagom elennére"

csongradi sgt-i? bar itt altalaban mindegyik boltban azok
szerintem is nezegesd egy darabig az aprot, en is ugy fogtam ki egyet kb 1 eve

viszont az MTB-t ne add el, ha munkaba is jarsz
nagyon rossz varosban az orszaguti (most muszaj azzal jarnom, mert elutottek a varosival. na az is erdekes volt: a vadi uj duplafalu felninek semmi baja nem lett, de a vaz szepen elgorbult...)

Előzmény: Gyuf (294)
panizzi2 Creative Commons License 2002.07.15 0 0 300
Hello Gyuf!

Ha komoly bicikliben gondolkodsz, mindenképpen fékváltókart javasolok. Shimano RSX szerintem tökéletes kezdetnek.
Féknél csak eltolt forgáspontút vegyél. Hátsó fogaskoszorú is legalább 7-es legyen.
Inkább várj vele, de a megfelelő alkatrészekből állítsd össze a bringád.
Hidd el megéri. Így nem vered a fejed a falba jövő nyáron :)

Előzmény: Gyuf (297)
BoGar Creative Commons License 2002.07.14 0 0 299
Szerintem úgy menj el megnézni, hogy viszel magaddal valakit, aki ért hozzá és segít neked. (Nekem is segítettek. Így lett az én biciklim a legjobb, és nagy szerencsém volt vele.)
Előzmény: Gyuf (297)
cycloman Creative Commons License 2002.07.14 0 0 298
Reális ár érte, szerintem. Nem lehet egy nagyon új darab (az enyém se az), mivel a leírásod szerint 5-ös fogaskoszorú van hátul, és az legalább 8-10 éves, de amúgy az bőven elég hobby-szintre, és edzésben tartáshoz. Amíg nem jöttek be ezek a csodamasinák Mo.-ra addig a Favorit volt a nagy favorit. :) Nem véletlenül, jó masszív váz, nem elfuserált méretekkel. Nekem legalábbis kényelmes volt a Favoritom. Az Exage 300, stb. egy közel 105-ös minőségű szett volt amíg gyártották, a 105-ös pedig már egy nagyon megbízható alkatrészcsoport. A gumi is jónak tűnik. Szóval ennyit megér szerintem, de azért ne vedd meg azonnal, amíg kicsit körül nem néztél a bringafronton. üdv, BB
Előzmény: Gyuf (296)
Gyuf Creative Commons License 2002.07.14 0 0 297
Köszönöm, élek a lehetőséggel.

Arra kérlek benneteket, h segítsetek. Ha nem volt világos: nem értek a kerókhoz és nem tudom, mi a reális, ami belefér ebbe az árba? Nem akarok rosszul dönteni és persze rosszul járni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!