"mivel az egyik féltengely el van fűrészelve, és ott tudja zárni vagy nyitni. ha nyitva van, akkor a diffi ledifferál, és a kardánt nem hajtja vissza"
Na vávávákiccsit! Aszondod, hogy a féltengő helyett forog az egész diffi KERESZTBE ?
Jó, nem azért mert nem lehetséges, vagy nem hiszem el, csak most meglepődésben vagyok. Ebben mi a jó? A zetorom diffijében kereszt irányban nincs is csapágy. Mert ugye minek? Azért, hogy néha kanyarban forduljon LASSAN egy felet a kerék, azt nem kell csapágyazni.
Szóval, ha az egész diffi a féltengőkkel EGYÜTT forog menetirányban, az kisebb ellenállással jár, mintha több helyen megbolygatva keresztbe tenné ezt 4 db csapágyon pörögve.
Amúgy meg ne csináljátok már! Egy hétig marketingeltem itt a jappán tekknológiját, oszt kiderül, hogy mégis csak az ango......, ááááá, hagyjuk! :-)))))
A Trebinek leírtam az előbb a működését, benne van a megfejtés.
Egyik első féltengelyt a terepváltó által vezérelve két mágnesszelep zárja-oldja. A motor vákummal.
Gyújtásra nyit, a terepváltó elveszi az áramot, ekkor bezár. Adjál neki áramot egy kapcsolóval.
Kell egy kapcsoló meg két méter drót. Nagyon fontos !!! NE legyen kapcsolható menet közben. Ha megteszed, összetörik. Én a motortérbe tettem a kapcsolót, így biztosan nem kapcsolható menet közben. :)
Köszönöm a hirdetést, de nem élnék vele! Egyrészt nem jönnek be az L200-sok, másrészt nincs ennyi pénzem rá. Habár elég szépen fel van szerelve az autó off-road cuccokal.Viszont azt még meg kérdezném hogyha a haverod ennyi pénzt költött rá akkor miért akarja eladni az autót? Én is úgy tudom hogy az L200-nál úgy van megoldva az első kerék hajtása hogyha te kiveszed a négy kerék hajtást akkor már a kardánt is leállítja az osztóműtől. És ilyenkor a kerekek szabadon futnak a kerékagy csapágyakon.
Így jobban belegondolva, nekem úgy tűnik, hogy ezzel a kerékagyzárral teszel bele pluszban két csapágyat, hogy a rózsakerék csapágya ne kopjon. Rosszul érzem? A féltengelycsukló, ha tényleg kopik terhelés nélkül is, akkor inkább kopjon egyformán, forogva. Szóljatok hozzá.
Városban 16-17/100km országút 14/100km terepen nem számolgattam. Ja automata váltóval. Igaz csak ritkán kap el a harci láz de akkor eszik rendesen de ez minden autóra igaz. Egyébként szerintem ha az ember vesz egy ilyen autót akkor igenis számoljon azzal, hogy közel 2t és nem 1000cm3 Suzuki. A 4 kerék meg a terep az mind rátesz. Viszont ha a fogyasztás a lényeg akkor nem kell ilyen autókban gondolkodni szerintem már bocs ha ez így egy kicsit nyersen hangzik. Nem akartam senkit megbántani de ez van. Én sem örülök a benzin árának és a fogyasztási adatoknak de ez egy ilyen cucc és kész.
Nos megfizetni az "extrákat" tényleg nem szokás, abban az asetben, ha nincs rá szükség. Na de mint szerintem mindenki aki komolyan gondolja, a 1-2 M autókra kb ugyan ennyit rá kell költeni mire tényleg jó gépet kapsz. Zolié leinformálható, teljesen egybe van, nem kitakart rendszámtáblás titkolt hulladék, tényleg nem összegányolt szartalicska. Azért ez szerintem nem mindegy.
De persze mindenki úgy csinálja ahogy tudja...
Kollega keresett egy terepre való pick-upot. Ez az. Ennyi.
Ata: a fogyasztáscsökkenés valós. A csapágyak, és a féltengely kopása valós. De minden esetre szerintem jobb így. Ne legyen lusta kiszálni az ember. Még egy előny: tudsz felezőt használni aszfalton is, pl ha komoly emelkedőn húzol fel valamit...
Ezért szeretjük a Mitsut. Nekem ez jobban megfelel, mint a kézi. Ilyen hol havas hol nem, szar úton én ki be kapcsolgatom az összkereket. Akár 80-100-nál is.
De azt meg úgyis elfelejted be meg kikapcsolni. :)) Szügyig a sárban jut eszedbe, hogy be kellett volna ... :D Ugyanez a ki, amikor ránézel júniusban, mikor is kellett az összkerék utoljára, mikor felejtettem bekapcsolva?
De alaphelyzetben zárva van (gyújtásra nyit) Ha elromlik, akkor nem old szét. Nem spórol üzemanyagot neked. Cserében ha gurulás közben leveszed a gyújtást ... lesz olyan recsegés !!!
Már megint olyanba szóltál bele, amiről gőzöd sincs. :)
L200-ban a difi mellett leválasztja a hosszú féltengelyt gyárilag. Forog egy fél-féltengyely, meg a másik (rövid) féltengely, ezáltal a rózsakerekek. Se a difi, se a kardán. Ezért kérdeztem, mi a fenének a kerékagyzár kb.100-ér.