Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fúrómester Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39696

"mivel az egyik féltengely el van fűrészelve, és ott tudja zárni vagy nyitni. ha nyitva van, akkor a diffi ledifferál, és a kardánt nem hajtja vissza"

 

Na vávávákiccsit! Aszondod, hogy a féltengő helyett forog az egész diffi KERESZTBE ?

 

Jó, nem azért mert nem lehetséges, vagy nem hiszem el, csak most meglepődésben vagyok. Ebben mi a jó? A zetorom diffijében kereszt irányban nincs is csapágy. Mert ugye minek? Azért, hogy néha kanyarban forduljon LASSAN egy felet a kerék, azt nem kell csapágyazni.

 

Szóval, ha az egész diffi a féltengőkkel EGYÜTT forog menetirányban, az kisebb ellenállással jár, mintha több helyen megbolygatva keresztbe tenné ezt 4 db csapágyon pörögve.

 

Amúgy meg ne csináljátok már! Egy hétig marketingeltem itt a jappán tekknológiját, oszt kiderül, hogy mégis csak az ango......, ááááá, hagyjuk! :-)))))

Előzmény: GMarci 2 (39665)
Trebitsch Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39695

Persze hogy van plusz csapágy. Off állásban a kerék forog, a féltengely áll, kettő közé kell egy csapágy.

Viszont ezt azért jóval könnyebb cserélni adott esetben, mint a dificsapágyakat.

Előzmény: Ata samurai (39687)
GMarci 2 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39694

Szerintem nem, de aztán ki tudja? Honnan írsz? Én a velencei tó mellől

Előzmény: Ata samurai (39692)
Boarhunter. Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39693

Falunkban lakik egy "Zeusz"becenevű Off-roados haver,ismerős.

 

Baté?

Előzmény: Transzformátor (39654)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39692

A Trebinek leírtam az előbb a működését, benne van a megfejtés. 

Egyik első féltengelyt a terepváltó által vezérelve két mágnesszelep zárja-oldja. A motor vákummal.

Gyújtásra nyit, a terepváltó elveszi az áramot, ekkor bezár. Adjál neki áramot egy kapcsolóval.

Kell egy kapcsoló meg két méter drót. Nagyon fontos !!! NE legyen kapcsolható menet közben. Ha megteszed, összetörik. Én a motortérbe tettem a kapcsolót, így biztosan nem kapcsolható menet közben. :)

Ismerjük mi egymást személyesen?

Előzmény: GMarci 2 (39689)
intercooler32 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39691

Fúrómester!

 

Ha neked Land rovered van, és bevált neked? Miért nem ajánlottad nekem a defender 110 pick-up-ot? Te valamit titkolsz!

Előzmény: fúrómester (39651)
intercooler32 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39690

Köszönöm a hirdetést, de nem élnék vele! Egyrészt nem jönnek be az L200-sok, másrészt nincs ennyi pénzem rá. Habár elég szépen fel van szerelve az autó off-road cuccokal.Viszont azt még meg kérdezném hogyha a haverod ennyi pénzt költött rá akkor miért akarja eladni az autót? Én is úgy tudom hogy az L200-nál úgy van megoldva az első kerék hajtása hogyha te kiveszed a négy kerék hajtást akkor már a kardánt is leállítja az osztóműtől. És ilyenkor a kerekek szabadon futnak a kerékagy csapágyakon.

Előzmény: Deneveronka (39649)
GMarci 2 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39689

Hogyan?

Előzmény: Ata samurai (39683)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39688

A super select elnevezés a terepváltó elnevezése. Annyit tesz, hogy van benne diffi a két kardán között. Semmi köze a kiugrándozáshoz.

Előzmény: Sigma6 (39685)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39687

Így jobban belegondolva, nekem úgy tűnik, hogy ezzel a kerékagyzárral teszel bele pluszban két csapágyat, hogy a rózsakerék csapágya ne kopjon. Rosszul érzem? A féltengelycsukló, ha tényleg kopik terhelés nélkül is, akkor inkább kopjon egyformán, forogva. Szóljatok hozzá.

Előzmény: Deneveronka (39681)
Sigma6 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39685

Úgy úgy a Super select tényleg azért jó mert nem kell kiszállni és lehet kapcsolgatni. Én a hét végi LR túrán is kapcsolgattam szorgalmasan. 

Előzmény: Ata samurai (39672)
Sigma6 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39684

Városban 16-17/100km országút 14/100km terepen nem számolgattam. Ja automata váltóval. Igaz csak ritkán kap el a harci láz de akkor eszik rendesen de ez minden autóra igaz. Egyébként szerintem ha az ember vesz egy ilyen autót akkor igenis számoljon azzal, hogy közel 2t és nem 1000cm3 Suzuki. A 4 kerék meg a terep az mind rátesz. Viszont ha a fogyasztás a lényeg akkor nem kell ilyen autókban gondolkodni szerintem már bocs ha ez így egy kicsit nyersen hangzik. Nem akartam senkit megbántani de ez van. Én sem  örülök a benzin árának és a fogyasztási adatoknak de ez egy ilyen cucc és kész.

Előzmény: Ata samurai (39647)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39683

kb 500 ft-ból

Előzmény: Ata samurai (39682)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39682

Ha akarod elárulom a titkot, hogyan van megcsinálva a kétkerékhajtás felező az enyémen. Pontosan 10 éve. :)

Előzmény: Deneveronka (39681)
Deneveronka Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39681

Nos megfizetni az "extrákat" tényleg nem szokás, abban az asetben, ha nincs rá szükség. Na de mint szerintem mindenki aki komolyan gondolja, a 1-2 M autókra kb ugyan ennyit rá kell költeni mire tényleg jó gépet kapsz. Zolié leinformálható, teljesen egybe van, nem kitakart rendszámtáblás titkolt hulladék, tényleg nem összegányolt szartalicska. Azért ez szerintem nem mindegy.

 

De persze mindenki úgy csinálja ahogy tudja...

 

Kollega keresett egy terepre való pick-upot. Ez az. Ennyi.

 

Ata: a fogyasztáscsökkenés valós. A csapágyak, és a féltengely kopása valós. De minden esetre szerintem jobb így. Ne legyen lusta kiszálni az ember. Még egy előny: tudsz felezőt használni aszfalton is, pl ha komoly emelkedőn húzol fel valamit...

Előzmény: lexus81 (39677)
lexus81 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39680

a saját példám így nézett ki:

 

kocsi (merci 300GD) 2m + extrák/javítások 2,5m =4,5m HUF (kb. ennyiben volt)

eladási ár                                                             =2,0m HUF (ennyit kaptam érte)

 

 

az árkülönbséget pedig az Y61 patroloknál tapasztaltam,de érdemes megnézni a többi típust is.

nálunk nagyon nagy a szórás árban. én mindig a kínálat alját nézem meg árban,azok a reálisak.

egy 15 éves gázolajzabálóért ma sajnos(?) nem reális a 2-3M HUF.

 

 

Előzmény: Transzformátor (39679)
Transzformátor Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39679

Az ilyen infókat jó tudni:).

Előzmény: lexus81 (39677)
ford granada 2.3 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39678

Sziasztok

Eladóvá vált az uazom,nézzétek meg

http://www.hasznaltauto.hu/auto/uaz/469/uaz_469-5379108

lexus81 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39677

csak nekem tűnt fel,hogy a belinkelt 2-3M huf-ra tartott kocsikat hónapokig évekig árulják meg sem kel el?

azt látom ,hogy a piac ellenére a kint 4-5.000EUR-os autókat itthon 50-100%-kal drágábban árulják...

 

az,hogy valaki rákölt a kocsijára 1-2M-t sajnos nem növeli meg az autója piaci értékét.  (saját tapasztalatból beszélek)

 

2M alatti kategóriában szerintem a 98-99 körüli Pajerok reális áron vannak és szép,gyári példányokat lehet találni belőlük.

 

ez pl 1,5 alatti:

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mitsubishi/pajero/mitsubishi_pajero_wagon_2.8_td_gls-5443738

 

 

Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39676

Jobb? Vagy csak jobban tetszik? Vagy mosmá mindegy?

Előzmény: Trebitsch (39675)
Trebitsch Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39675

Nincsen nekem olyanom, LC-t hajtok mostanában. Mondjuk középső difi az ebben sincs.

Előzmény: Ata samurai (39674)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39674

De a magáé SUPER select az L200 (a limbóhintóig) meg EASY select. Na ez attól könnyű, hogy kihagyták középről a difit.

Előzmény: Trebitsch (39673)
Trebitsch Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39673

Kapcsolgassa a rosseb. 1 litert lehet spórolni optimális esetben, annyit nem ér az egész.

G. :)

Előzmény: Ata samurai (39672)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39672

Ezért szeretjük a Mitsut. Nekem ez jobban megfelel, mint a kézi. Ilyen hol havas hol nem, szar úton én ki be kapcsolgatom az összkereket. Akár 80-100-nál is. 

Előzmény: Trebitsch (39671)
Trebitsch Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39671

Erre két közmondásom is van.

1. Hülyeség ellen nincs orvosság.

2. Csinálj olyan rendszert, amit a hülye is tud használni: csak a hülye fogja használni.

:)

Előzmény: Ata samurai (39670)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39670

De azt meg úgyis elfelejted be meg kikapcsolni. :)) Szügyig a sárban jut eszedbe, hogy be kellett volna ... :D Ugyanez a ki, amikor ránézel júniusban, mikor is kellett az összkerék utoljára, mikor felejtettem bekapcsolva?

Előzmény: Trebitsch (39669)
Trebitsch Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39669

Erre mondom, hogy a kézi kapcsoló az atombiztos. Csak ma már elpuhultak a népek. :)

Előzmény: Ata samurai (39668)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39668

De alaphelyzetben zárva van (gyújtásra nyit) Ha elromlik, akkor nem old szét. Nem spórol üzemanyagot neked. Cserében ha gurulás közben leveszed a gyújtást ... lesz olyan recsegés !!!

Előzmény: Trebitsch (39664)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39667

A 2003-asban már nincs kapcsoló, a terepváltó csinálja automatikusan.

Előzmény: Deneveronka (39656)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39666

Már megint olyanba szóltál bele, amiről gőzöd sincs. :)

L200-ban a difi mellett leválasztja a hosszú féltengelyt gyárilag. Forog egy fél-féltengyely, meg a másik (rövid) féltengely, ezáltal a rózsakerekek. Se a difi, se a kardán. Ezért kérdeztem, mi a fenének a kerékagyzár kb.100-ér.

Előzmény: Tie (39663)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!