Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Milee Creative Commons License 2019.03.21 0 0 29697

A vezetési stílus alatt azt értem, hogy az alacsony fordulaton történő közlekedéskor nem optimális az égés, melynek következménye a fokozott a kormosodás, főleg a városi forgalomban.

Az adalék alatt pedig ezt https://www.youtube.com/watch?v=V-oPLD6Tt-8

Nyilván ezek sem gátolják meg a kokszosodást, csak valamennyire késleltetik.

Előzmény: KAti (29694)
Glovas Creative Commons License 2019.03.21 0 0 29696

akik egyszerre csak pár km-t vezetnek és olyankor rendesen tolják a hideg motornak

 

Az meg is érdemli, és valszeg nem számol azzal, hogy a kocsi rajta fog megöregedni.

Előzmény: R. Scherbotsky (29695)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.03.21 0 0 29695

Adalékokkal nem igazán, tekintve hogy a hengerbe beszívott levegöt igen nehéz adalékolni, más meg nem jut el a szívórészbe, pont ezért kokszosodik le.

A vezetési stílus annyiban lehet helytálló, hogy aki jellemzöen olyan üzemállapotokban megy, ahol kisebb a kipufogógázvisszavezetés mértéke, annak talán valamivel késöbb kokszosodik le - ez pedig a hidegüzem és az erös gyorsítás.

Szóval a kokszosodás mértéke kisebb lehet azoknál, akik egyszerre csak pár km-t vezetnek és olyankor rendesen tolják a hideg motornak :)

Előzmény: KAti (29694)
KAti Creative Commons License 2019.03.21 0 0 29694

Okíts, kérlek, ezeket hogy, mit kell? "vezetési stílussal és adalékokkal valamelyest kitolható" mármint a szívó oldali kokszosodás.

Amiket olvastam, pont arról szólt, hogy nem. Vagy úgy értettem.

Előzmény: Milee (29689)
Glovas Creative Commons License 2019.03.21 0 0 29693

Mert 12 év átrozsdásodás elleni védelem van mindenre ami gurul. A szakszervizes mondta, mikor kérdeztem, hogy kell-e esetleg további üregvédelem vagy valami. Azt nem hiszem, hogy arra utazna hogy 13 év múlva visszamegyek majd mert rohad :)

Előzmény: aamen (29692)
aamen Creative Commons License 2019.03.21 0 0 29692

lehet nem derül ki
mert mindenki akinek mazdája van dicséri azt a motort hogy alig eszik meg nincs baj vele, viszont mire kiderülne hogy hosszú távon mit tud kirohad alóla az autó
amit azért nem értek mert a korrózióvédelem tipikusan az az iparág amit kis sufni műhelyek is be tudnak vállalni, meg van hozzá a know-how mindenkinek, miért nem szakosodik erre senki

Előzmény: dokeee (29691)
dokeee Creative Commons License 2019.03.21 0 0 29691

A Mazda motorja azért messze nem az az egyszerű klasszikus szívómotor, pár év múlva derül ki majd, mennyire jó konstrukció.

Előzmény: Milee (29689)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.21 0 0 29690

Ha az utóbbi években, jelentősen szűkült is az új autók esetében a szívó motorral szereltek választéka, azért akad még belőlük, bár közülük néhányat eleve kiejtenék.  

https://www.vezess.hu/magazin/2019/01/29/szivo-benzines-autok-benziness-szivomotor/

 

Ismereteim szerint a – laikusok mellett – szakmai vélemények sem egybehangzók. Természetesen mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, de én a szívó benzinesét jobban tudom tolerálni. Különben pedig egyéni megítélés kérdése, hogy ki melyik mellett és milyen okból teszi le a voksát.

Előzmény: Milee (29689)
Milee Creative Commons License 2019.03.21 0 0 29689

Új autó vásárlása esetén szívó választásnál jóformán csak a Mazda maradt a kínálatban, ami nem az alsó-közép és középkategória olcsóbbik fajtái.....és, ha nem tetszik esetleg a mazda  formája, (bár ilyen ember nagyon kevés lehet) vagy a rozsdásodási hajlama, akkor marad a drágább hibrid , vagy a még drágább elektromos hajtású változat.

A turbós autókról alkotott főleg laikus vélemények pedig sztem túl vannak misztifikálva. Tíz, húsz, sőt több éve is léteztek, léteznek turbós autók nagy futásteljesítménnyel és gond nélkül működnek. Ami talán plusz költséget jelent a szívókkal szemben a részecskeszűrő, de közel sem olyan szinten, mint a dízelekben, meg a szívó oldali kokszosodás, mely vezetési stílussal és adalékokkal valamelyest kitolható időt eredményezhet. Ellenben a turbósok adnak egy nagyobb nyomatékot, sebességet, gyorsulást, ami nem egy utolsó szempont egy autónál.

Nyilván sok városi üzem mellett a szívó motoros lehet a nyerő, viszont sok országúti, v pályás vezetésre a turbós inkább a befutó. Utóbbi közül is a 140 lovas 1,4 TGDI változata. Persze csak annak, akinek a pénztárcája elbírja a +800 ezres felárat.

 

Hát ja könnyebb sarcolni az autógyártókat, mint a háztartásokat, ugyanis a a káros anyag jelentős részét nem az autók, hanem a háztartások bocsátják a környezetbe.

Előzmény: stefi001 (29687)
Glovas Creative Commons License 2019.03.21 0 0 29688

Az enyém is pont ennyit eszik, annyi különbséggel hogy nekem az elején van 10 km város (Bp-n keresztül kell verekednem magam a rakparton), utána 110 km autópálya/autóút a nejemmel meg a gyerekkel. Olyan 6,8 és 7,6 között mászkál a mért fogyasztás, attól függ hogy lehet a pályán haladni, de átlagban 7,2-vel számolok én is.

Előzmény: tuzer (29677)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.21 0 1 29687

Lemaradt a saját véleményem. A magam részéről se turbó, se dízel! Egyelőre maradok a szívó benzines mellett.

Előzmény: stefi001 (29686)
stefi001 Creative Commons License 2019.03.21 0 1 29686
Előzmény: Törölt nick (29685)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29685

Hali! Mint írtam " ez csak egy vélemény a sok közül ". Én nem vagyok autószerelő (csak szállítom az alkatrészeket nekik) , de egységesen azt mondták egymástól függetlenül, hogy az a motor felejtős. De gondolom itt mindenki el tudja dönteni, hogy mi a jó neki. Ha azt szeretné, akkor azt kell venni. Ezen nem fogunk összeveszni!!! Peace ;)

 

U.I.: " kocsit biztosan nem bíznék rájuk ilyen kinyilatkoztások után ". Én rájuk mertem bízni, így tuti az az olaj, szűrő, alkatrész kerül bele amit én viszek (eddig csak olajcsere és gyertyacsere volt miután megvettem) és nem a tescos. Hidd el mesélnek nagyon durva dolgokat!!! Tisztelet a kivételnek!!! Üdv ;)

Előzmény: R. Scherbotsky (29680)
ikim2025 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29684

Ahhh,köszi!

Én mondjuk olyan öntapadós gumi lapra gondoltam,A4 formátumban kapható.

Előzmény: KAti (29682)
ikim2025 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29683

Egyet értek!

például a  motor motorok is más anyagból vannak,és pörögnek 13 000-eket,jó annyi kilómétert nem bírja ,mint egy autó,100-150 000 km elmennek,de azok azért küldve vannak(utcai mocikra gondolok).

Szerintem ezek a kis mocik az autókban is el fognak menni pár 100 ezer kilómétert,csak jobban oda kell figyelni rá.Monnyuk ezt meg sok ember meg nem tudja hogy kell. 

Előzmény: R. Scherbotsky (29680)
KAti Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29682
Előzmény: ikim2025 (29681)
ikim2025 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29681

Ez érdekel engem is!

 

milyen ragacs lap?

Előzmény: KAti (29678)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29680

'mind azt mondja, hogy kb. 100-120000 km után kuka a motor'

They must be fun at parties, a szakma krémje minden bizonnyal... kocsit biztosan nem bíznék rájuk ilyen kinyilatkoztások után.

A Kia nyilvánvalóan teljesen hülye, hogy 150 ezer km garanciát ad ezekre a motorokra.

A Hyundai meg 5 évet, km-korlátozás nélkül.

Előzmény: Törölt nick (29663)
I.Blasius Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29679

"

A lehúzott ablak témához: Arra nem gondoltok, hogy 10 évvel öregebbek vagytok, mint amikor 10 éve nem zavart a lehúzott ablakkal autózás? :-)"

 

Nem:) Tavaly ősszel egy ideig megvolt még a Honda CR-V I-esem is a Ceed mellett. A CR-V-vel lehetett 5 cm-re lehúzott ablakokkal menni országúton (1 oldalon volt csak lehúzva), míg a Ceed-del nem volt úgy jó, egyszerűen más a kasztni formája.

 

"Én gyakorlatilag soha nem megyek már lehúzott ablakkal. Zavar a huzat"

 

Nekem a nejem utálja a klímát, a Ceed-é szerinte túl erős is, ezért kérte, hogy inkább engedjünk be levegőt. 

 

"A KIA-n van a műszerfal tetején egy el nem zárható légbeömlő, amin a hűtött levegő szinte egyenesen a bal vállamra megy. "

 

Akkor emiatt fagyott le nekem, és a mögöttem ülőnek is a bal oldala, mikor tavaly a kánikulában mentünk:) Jó, hogy ezt írtad, hétvégén én is megcsinálom.

Előzmény: KAti (29678)
KAti Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29678

A lehúzott ablak témához: Arra nem gondoltok, hogy 10 évvel öregebbek vagytok, mint amikor 10 éve nem zavart a lehúzott ablakkal autózás? :-)

Én gyakorlatilag soha nem megyek már lehúzott ablakkal. Zavar a huzat. 24 évesen a Zsigulim elefántfülét még direkt úgy fordítottam, hogy rám verje a levegőt.

A KIA-n van a műszerfal tetején egy el nem zárható légbeömlő, amin a hűtött levegő szinte egyenesen a bal vállamra megy. A guta ütött meg tőle, de megvan a megoldás: Azzal a szuper tapadós kis ragacslappal betakarom nyárra. 

tuzer Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29677

Mentem egy Honvéd kórház - Hercegkút oda vissza utat, össz 490 km, ebből 130 országútés pár falu, a többi M3, végig a megengedett max. sebességgel üres gép (na, netto+110)

ceed sw, 1,6GDI.

 

Kijelző szerint az átlag fogyasztás 7,2; számolva 7,8 l/100

 

Lesz ez még jobb, vagy nyomjam inkább bal lábbal a gázt? (Tervezném a nyarat, 710 kmpálya, 50 egyéb)

aamen Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29676

"Ha lett volna hibrid Ceed"

idénre igérnek mild hibridet
a sportage-ban már ott van
dízel hibrid
azt monnyuk minden tesztelő lehúzta:-(

Előzmény: Glovas (29673)
aamen Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29675

"Inkább a hibridek előretörésében hiszek"

hogyúgyvan:-)
egyrészt, mert az elektromosok technikai természetű problémájától a hatótávval ezek nincsenek sújtva
másrészt, mert az üzemanyaguk ugyanaz mint a hagyományos technikáé, tehát üzemanyag fronton nem várható kellemetlen meglepetés, max az ilyen-olyan adókedvezmények megszűnése fordulhat elő

Előzmény: Glovas (29673)
Benben Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29674

No, megvolt a hátsó féktárcsák és betétek cseréje, márkafüggetlen szervizben. A tárcsák még maradhattak volna, de cseréltettem azokat is.

Az autó TRW szettet kapott, - ilyen volt a gyári első szerelés is - a márkaszervizes árajánlat harmadáért.

Glovas Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29673

Szerintem se az elektromos autók fognak előretörni, egyelőre elég kicsi a hatótávjuk és sok gyerekbetegséggel kell még megküzdeniük. Inkább a hibridek előretörésében hiszek. Ha lett volna hibrid Ceed biztosan elgondolkodtam volna rajta.

Előzmény: aamen (29671)
rcsz Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29672

👍

Előzmény: aamen (29671)
aamen Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29671

leszek egy őszinte, nem nagyon hiszek az elektromos autó jövőjében
akkor se ha az összes nagy autógyártó jelenleg éppen erre gyúr
ha nem kellene bejárnom budapestre rendszeresen (ahonnan majd egyszer talán kitiltják őket), simán vennék megint dízelt
de még lehet így is megfontolom, és megbarátkozom a tömegközlekedéssel
bár a mostani dízel ceed még csak 11 éves, tehát még nem nem aktuális a váltás, mert minek, ha meg mégis akkor optima dízelre mert a nagyobb kasztni néha jól jönne

Előzmény: rcsz (29670)
rcsz Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29670

Persze, arra már nem akartam kitérni, hogy milyen benzinest lesz nehéz eladni, de itt szerintem a többségünk tudja, hogy az újfejlesztésű autók, és nem a korábbi szívó motorú autókról van szó. Hiába mennek ki a "világból" egyes korábbi tipusú dizel autók, azokra már "bevallottan" le is mondott több gyártó. Saját tapasztalat, tavaj 10 hónap elteltével tudtam csak eladni egy prémium márkás dizelt, úgyhogy felújított volt a motor pl. gyári injektorok 95k/db, valamint minden ami még kellett, számlával. A kasztni pedig szintén tökéletes állapotban volt. Komolyan a szivem fájt mikor elvitték. De muszály volt, még most is ott van a hirdetőn egy ugyan olyan autó, szimte azonos felszereltséggel, ami már akkor fenn volt hirdetve amikor én is feltettem, és még most is fenn van!

Előzmény: aamen (29667)
potyi20 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29669

en  1 eve meg egy feliciat hasznaltam,barmikor,barmelyik ablakot letudtam huzni,soha nem szolt a hang belul,ugy tudtam autozni,h siman atjart a levego a kocsiban.Ugyebar ez nemrossz egy koztes idoben pl marcius,aprilis,vagy augusztus,szept kornyeken amikor mar nincsenek 33 fokok,es csak eleg volna lehuzni az ablakokat.Aztan volt egy ido amikor a tesom octaviajaval jartam,na ott mar lehetett tapasztalni a hatranyokat. egyik ablakot sem tudtam kozuton lehuzni,mert mindnig zavart,barhogyan is jatszottam az ablakokkal. maximum varosban 40-50 korul,ott meg nem zavaro.de kozuton 80-100 nal mar lehetetlen.Egy eve van meg a ceed em,ne ennel is lehetetlen lehuzni,mindig klimat kell hasznalnom.Gondolom azert 20 ev alatt valtozott az autok aramvonala,azert is ilyenek az uj kocsik.De ez legyen a leganagyobb bajunk :)

Előzmény: I.Blasius (29660)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.03.20 0 0 29668

Ez nem a szellőzőrendszer tervezésén múlik, az áramvonalas, döntött ablakos autók mind ezt csinálják. Tehetsz légterelőt az ablakra, ha inkább azon szellőztetnél.

Előzmény: I.Blasius (29660)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!