A vezetési stílus alatt azt értem, hogy az alacsony fordulaton történő közlekedéskor nem optimális az égés, melynek következménye a fokozott a kormosodás, főleg a városi forgalomban.
Adalékokkal nem igazán, tekintve hogy a hengerbe beszívott levegöt igen nehéz adalékolni, más meg nem jut el a szívórészbe, pont ezért kokszosodik le.
A vezetési stílus annyiban lehet helytálló, hogy aki jellemzöen olyan üzemállapotokban megy, ahol kisebb a kipufogógázvisszavezetés mértéke, annak talán valamivel késöbb kokszosodik le - ez pedig a hidegüzem és az erös gyorsítás.
Szóval a kokszosodás mértéke kisebb lehet azoknál, akik egyszerre csak pár km-t vezetnek és olyankor rendesen tolják a hideg motornak :)
Mert 12 év átrozsdásodás elleni védelem van mindenre ami gurul. A szakszervizes mondta, mikor kérdeztem, hogy kell-e esetleg további üregvédelem vagy valami. Azt nem hiszem, hogy arra utazna hogy 13 év múlva visszamegyek majd mert rohad :)
lehet nem derül ki mert mindenki akinek mazdája van dicséri azt a motort hogy alig eszik meg nincs baj vele, viszont mire kiderülne hogy hosszú távon mit tud kirohad alóla az autó amit azért nem értek mert a korrózióvédelem tipikusan az az iparág amit kis sufni műhelyek is be tudnak vállalni, meg van hozzá a know-how mindenkinek, miért nem szakosodik erre senki
Ha az utóbbi években, jelentősen szűkült is az új autók esetében a szívó motorral szereltek választéka, azért akad még belőlük, bár közülük néhányat eleve kiejtenék.
Ismereteim szerint a – laikusok mellett – szakmai vélemények sem egybehangzók. Természetesen mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, de én a szívó benzinesét jobban tudom tolerálni. Különben pedig egyéni megítélés kérdése, hogy ki melyik mellett és milyen okból teszi le a voksát.
Új autó vásárlása esetén szívó választásnál jóformán csak a Mazda maradt a kínálatban, ami nem az alsó-közép és középkategória olcsóbbik fajtái.....és, ha nem tetszik esetleg a mazda formája, (bár ilyen ember nagyon kevés lehet) vagy a rozsdásodási hajlama, akkor marad a drágább hibrid , vagy a még drágább elektromos hajtású változat.
A turbós autókról alkotott főleg laikus vélemények pedig sztem túl vannak misztifikálva. Tíz, húsz, sőt több éve is léteztek, léteznek turbós autók nagy futásteljesítménnyel és gond nélkül működnek. Ami talán plusz költséget jelent a szívókkal szemben a részecskeszűrő, de közel sem olyan szinten, mint a dízelekben, meg a szívó oldali kokszosodás, mely vezetési stílussal és adalékokkal valamelyest kitolható időt eredményezhet. Ellenben a turbósok adnak egy nagyobb nyomatékot, sebességet, gyorsulást, ami nem egy utolsó szempont egy autónál.
Nyilván sok városi üzem mellett a szívó motoros lehet a nyerő, viszont sok országúti, v pályás vezetésre a turbós inkább a befutó. Utóbbi közül is a 140 lovas 1,4 TGDI változata. Persze csak annak, akinek a pénztárcája elbírja a +800 ezres felárat.
Hát ja könnyebb sarcolni az autógyártókat, mint a háztartásokat, ugyanis a a káros anyag jelentős részét nem az autók, hanem a háztartások bocsátják a környezetbe.
Az enyém is pont ennyit eszik, annyi különbséggel hogy nekem az elején van 10 km város (Bp-n keresztül kell verekednem magam a rakparton), utána 110 km autópálya/autóút a nejemmel meg a gyerekkel. Olyan 6,8 és 7,6 között mászkál a mért fogyasztás, attól függ hogy lehet a pályán haladni, de átlagban 7,2-vel számolok én is.
Hali! Mint írtam " ez csak egy vélemény a sok közül ". Én nem vagyok autószerelő (csak szállítom az alkatrészeket nekik) , de egységesen azt mondták egymástól függetlenül, hogy az a motor felejtős. De gondolom itt mindenki el tudja dönteni, hogy mi a jó neki. Ha azt szeretné, akkor azt kell venni. Ezen nem fogunk összeveszni!!! Peace ;)
U.I.: " kocsit biztosan nem bíznék rájuk ilyen kinyilatkoztások után ". Én rájuk mertem bízni, így tuti az az olaj, szűrő, alkatrész kerül bele amit én viszek (eddig csak olajcsere és gyertyacsere volt miután megvettem) és nem a tescos. Hidd el mesélnek nagyon durva dolgokat!!! Tisztelet a kivételnek!!! Üdv ;)
például a motor motorok is más anyagból vannak,és pörögnek 13 000-eket,jó annyi kilómétert nem bírja ,mint egy autó,100-150 000 km elmennek,de azok azért küldve vannak(utcai mocikra gondolok).
Szerintem ezek a kis mocik az autókban is el fognak menni pár 100 ezer kilómétert,csak jobban oda kell figyelni rá.Monnyuk ezt meg sok ember meg nem tudja hogy kell.
A lehúzott ablak témához: Arra nem gondoltok, hogy 10 évvel öregebbek vagytok, mint amikor 10 éve nem zavart a lehúzott ablakkal autózás? :-)"
Nem:) Tavaly ősszel egy ideig megvolt még a Honda CR-V I-esem is a Ceed mellett. A CR-V-vel lehetett 5 cm-re lehúzott ablakokkal menni országúton (1 oldalon volt csak lehúzva), míg a Ceed-del nem volt úgy jó, egyszerűen más a kasztni formája.
"Én gyakorlatilag soha nem megyek már lehúzott ablakkal. Zavar a huzat"
Nekem a nejem utálja a klímát, a Ceed-é szerinte túl erős is, ezért kérte, hogy inkább engedjünk be levegőt.
"A KIA-n van a műszerfal tetején egy el nem zárható légbeömlő, amin a hűtött levegő szinte egyenesen a bal vállamra megy. "
Akkor emiatt fagyott le nekem, és a mögöttem ülőnek is a bal oldala, mikor tavaly a kánikulában mentünk:) Jó, hogy ezt írtad, hétvégén én is megcsinálom.
A lehúzott ablak témához: Arra nem gondoltok, hogy 10 évvel öregebbek vagytok, mint amikor 10 éve nem zavart a lehúzott ablakkal autózás? :-)
Én gyakorlatilag soha nem megyek már lehúzott ablakkal. Zavar a huzat. 24 évesen a Zsigulim elefántfülét még direkt úgy fordítottam, hogy rám verje a levegőt.
A KIA-n van a műszerfal tetején egy el nem zárható légbeömlő, amin a hűtött levegő szinte egyenesen a bal vállamra megy. A guta ütött meg tőle, de megvan a megoldás: Azzal a szuper tapadós kis ragacslappal betakarom nyárra.
Mentem egy Honvéd kórház - Hercegkút oda vissza utat, össz 490 km, ebből 130 országútés pár falu, a többi M3, végig a megengedett max. sebességgel üres gép (na, netto+110)
ceed sw, 1,6GDI.
Kijelző szerint az átlag fogyasztás 7,2; számolva 7,8 l/100
Lesz ez még jobb, vagy nyomjam inkább bal lábbal a gázt? (Tervezném a nyarat, 710 kmpálya, 50 egyéb)
hogyúgyvan:-) egyrészt, mert az elektromosok technikai természetű problémájától a hatótávval ezek nincsenek sújtva másrészt, mert az üzemanyaguk ugyanaz mint a hagyományos technikáé, tehát üzemanyag fronton nem várható kellemetlen meglepetés, max az ilyen-olyan adókedvezmények megszűnése fordulhat elő
Szerintem se az elektromos autók fognak előretörni, egyelőre elég kicsi a hatótávjuk és sok gyerekbetegséggel kell még megküzdeniük. Inkább a hibridek előretörésében hiszek. Ha lett volna hibrid Ceed biztosan elgondolkodtam volna rajta.
leszek egy őszinte, nem nagyon hiszek az elektromos autó jövőjében akkor se ha az összes nagy autógyártó jelenleg éppen erre gyúr ha nem kellene bejárnom budapestre rendszeresen (ahonnan majd egyszer talán kitiltják őket), simán vennék megint dízelt de még lehet így is megfontolom, és megbarátkozom a tömegközlekedéssel bár a mostani dízel ceed még csak 11 éves, tehát még nem nem aktuális a váltás, mert minek, ha meg mégis akkor optima dízelre mert a nagyobb kasztni néha jól jönne
Persze, arra már nem akartam kitérni, hogy milyen benzinest lesz nehéz eladni, de itt szerintem a többségünk tudja, hogy az újfejlesztésű autók, és nem a korábbi szívó motorú autókról van szó. Hiába mennek ki a "világból" egyes korábbi tipusú dizel autók, azokra már "bevallottan" le is mondott több gyártó. Saját tapasztalat, tavaj 10 hónap elteltével tudtam csak eladni egy prémium márkás dizelt, úgyhogy felújított volt a motor pl. gyári injektorok 95k/db, valamint minden ami még kellett, számlával. A kasztni pedig szintén tökéletes állapotban volt. Komolyan a szivem fájt mikor elvitték. De muszály volt, még most is ott van a hirdetőn egy ugyan olyan autó, szimte azonos felszereltséggel, ami már akkor fenn volt hirdetve amikor én is feltettem, és még most is fenn van!
en 1 eve meg egy feliciat hasznaltam,barmikor,barmelyik ablakot letudtam huzni,soha nem szolt a hang belul,ugy tudtam autozni,h siman atjart a levego a kocsiban.Ugyebar ez nemrossz egy koztes idoben pl marcius,aprilis,vagy augusztus,szept kornyeken amikor mar nincsenek 33 fokok,es csak eleg volna lehuzni az ablakokat.Aztan volt egy ido amikor a tesom octaviajaval jartam,na ott mar lehetett tapasztalni a hatranyokat. egyik ablakot sem tudtam kozuton lehuzni,mert mindnig zavart,barhogyan is jatszottam az ablakokkal. maximum varosban 40-50 korul,ott meg nem zavaro.de kozuton 80-100 nal mar lehetetlen.Egy eve van meg a ceed em,ne ennel is lehetetlen lehuzni,mindig klimat kell hasznalnom.Gondolom azert 20 ev alatt valtozott az autok aramvonala,azert is ilyenek az uj kocsik.De ez legyen a leganagyobb bajunk :)
Ez nem a szellőzőrendszer tervezésén múlik, az áramvonalas, döntött ablakos autók mind ezt csinálják. Tehetsz légterelőt az ablakra, ha inkább azon szellőztetnél.