Keresés

Részletes keresés

Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.12.11 0 0 63063

Szia pazolta Szaki!

 

Köszönöm hogy hozzászoltál. Abban biztos vagyok, hogy egy valóban igényes bringához sok idő kell, ezért is vágtam bele legalább ilyen szinten, hogy megtudjam miből milyen kellene, ami a korra jellemző volt. Nézegettem a képeket, jó és rosszabb állapotban levő biciklikről is, de egységes képet nem kaptam, egyelőre. :)

 

Egyelőre csak az alapokat keresem, mi állna neki jól, mi az ami közelíti a régebbi idők állapotát, alkatrészeit. 

Peti kolléga is azt javasolta, hogy a felniket ugyanezzel a móddal amit mondtál kezdjem el. A hátsó felnivel biztosan nem lenne gond, de az elsővel továbbra sem mernék próbálkozni, tényleg ramaty állapotban van és párszor már biztosan fújtak rá egy pár réteg festéket, alatta helyenként már felüti a fejét a rozsda. Szerintem szépen lassan elkezdem őket, jutok amíg jutok, aztán maximum kérdezek... :)

 

Az alkatrészeket én szeretném patinásan hagyni, így lenne meg a stílusa, hangulata. Amennyire lehet megtisztítom az alkatrészeket, legalább ennyire nézzenek ki egységesen. A dinamó feje jó példa és gyönyörű, gyakorlatilag új állapot lett az eredmény, de ha ezen a biciklin valami ilyen szép lenne, már elütne a többi résztől. Az mindenestre tény, hogy nem egy múzeumi darab lesz, nem is szokott sokat pihenni, egy új állapotú veteránt/restaurált idős gépet egyébként én nem is mernék akár napi használatra használni, az országban legálabbis semmiképp, sok veszély fenyegetné azt a sok munkát, szépséget, és nem utolsó sorban pénzt is amit az ember rá fordított, sokszor szerintem hosszú évek munkája alatt. Egyébként ha lenne eredeti Steyr minta alap, alár a felnikre akár a vázra, sárvédőkre, elgondolkodnék hogy belevágok, a régi fényüket mégiscsak akkor kapják vissza - de ez kb. esélytelen hogy ennél a biciklinél valaha is megvalósul. Egy embert találtam akinek ugyanilyen gépe van, valószínűleg eredeti állapotú, de többször kerestem, sajnos előrébb nem jutottam. 

 

 

Az otthoni barkácsolás az igazi, pláne azért, mert tudja az ember hogy miért dolgozik és mit csinál... de egy lakásban sajnos korlátozottak a lehetőségek. Ha lenne egy műhely vagy garázs, akár kerti rész, már máshogy állna a helyzet.

Említetted a hirdető portálokat és börzéket. Melyik oldalakon érdemes figyelnem ezeket? Örülnék ezeknek, pláne ha élőben is meg lehetne vitatni a felmerülő dolgokat, egyébként is szeretek a régi dolgok között szemezni, és abban is biztos vagyok hogy nagyobb kincseket élőben, sem mint a neten talál az ember... az esélye legalábbis jóval nagyobb az előbbinek. 

Előzmény: pazolta (63062)
pazolta Creative Commons License 2014.12.11 0 0 63062

 

Szia!

 

Az öreg gépek talpra állításához sok idő kell..

 

Nem szabad türelmetlenkedni, de feladni sem szabad. A hiányzó alkatrészek is összejöhetnek, de aki a sült galambra vár, hogy a szájába röpüljön - az éhen marad, ill. alkatrész nélkül...

Bizony venni kell a fáradságot, kimenni börzékre (még vidékre is) figyelni a hirdető portálokat... és lehet, hogy rád mosolyog a szerencse!

 

Vannak dolgok amiket magad is meg tudsz csinálni, pl. a rozsdás felni lefestése.

Persze nem a rozsdára, hanem venni kell egy régi találmányt: a drótkefét....

Kefélni, kefélni - addig amíg a rozsda el nem tűnik, aztán lehet festeni.

 

A lyukas sárvédő sem reménytelen, ha eredeti megéri vele piszmogni...

 

Kicsit használni kell a kezünket, mert amióta lejöttünk a fáról - rájöttünk, hogy a kezünk másra is jó - nem csak az ágba kapaszkodásra:)

 

                                          

 

No nem erre gondoltam:)) hanem arra, hogyha például veszel egy öreg Bosch dinamót börzén és a felszerelése után rájössz, hogy nem tudod használni, mert csúszik a gumin a kopott dörzskerék miatt...

Ilyenkor nem szabad másik dörzskereket keresni, hanem neki kell állni megjavítani!!

Szerszám kell hozzá és gyakorlás.

Előbbi a boltban, az utóbbi türelem által beszerezhető...

 

.

 

és a türelem eredménye:

 

A láncvédőd csepeli termék, ideiglenesen feltehető, de megjegyzem, hogy sok kerékpáron abban az időben nem is volt láncvédő...

Előzmény: Subaruwrxsti (63060)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.12.10 0 0 63061

Pótolva a láncvédő képe. 

Előzmény: Subaruwrxsti (63060)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.12.10 0 0 63060

Sziasztok!

 

Kicsit elkezdtem a Steyr-t körbejárni, szeretném ha szépen lassan a 80 éves korához méltó alkatrészeket kapna - bár eredeti az már sosem lesz, sajnos -. 

 

Jelenleg egy régi nagy Bosch lámpa úton van, elvileg 30-40-es évekbeli, bordázott foncsorral. Madzagos mestertől megérkeztek a fa markolatok, velük egyelőre hadakozok, de lassan rendben lesznek.

Amit még kiterveltem, hogy a két felnit valamilyen módon lefestem/festetem feketére, ebben tudna valamelyikőtök segíteni? A hátsó felnivel nem lehet gond, a küllők és a minőség is rendben, de az első felnin a küllők egybe lettek festve a felnivel, belülről is rozsdás és hullik róla a festett rész... tehát nem vállalkoznék rá, pláne hogy nem csináltam még ilyet. Harsanyip kollégát kerestem, ő csinálta meg a szovjet csoda kerekeit is, de úgy néz ki hogy egyelőre elfoglalt, sajnos nincs lehetősége ebben segíteni.

 

Amit még szeretnék majd rá, az egy csengő. A 30-as, esetleg 40-es években milyen csengők voltak? Én ahogy elnéztem a régebbieken kissé lapos, egészen nagy darabok voltak. Kerestem eladót belőlük, egyelőre nem találtam.

A sárvédőkkel is szívesen kezdenék valamit, ezek a Tura sárvédők nem igazán illene ide, bár stílusban nem rossz, de lehetne régiesebb... :) Ez viszont komolyabb falat lenne, ami régies, az már általában lyukas és szétfoszlott, vagy agyon mintázott eredeti, egyelőre ezt a két végletet találtam.

 

Nyeregből duplarugósat keresek, de egyelőre ez is nehéz szülésnek tűnik. Gondolom ilyen szempontból mindegy, hogy milyen márka, annyira ritkaság számban mennek már.

 

Kérlek egészítsétek ki ha ti máshogy csinálnátok/más alkatrészekkel, vagy bármi hozzáfűzni valótok van. Úgy gondolom hogy egy vérbeli eredeti veterán sosem lesz, de egy ahhoz eléggé közeli állapotot össze lehetne hozni. Szeretném ha nem csupa 60-70-es évekbeli alkatrészekkel lenne teli, és ez elég sok időt fog igénybe venni mire sikerül mindenből nagyjából korhűt találni, de bízom benne hogy összejön, szépen lassan. Az is lehet hogy az eddigieket rosszul gondoltam, ezért írtam le az eddigieket is.

Ja igen, láncvédőt is keresek hozzá, akkoriban volt valami megszokott stílus, minta, forma? Találtam 1500Ft-ért egy ilyet, ami a képen szerepel, de szkeptikus vagyok hogy ez illene a gépre.

pazolta Creative Commons License 2014.12.10 0 0 63059

Szia!

 

Benne vannak a kék gépnek a fotói is az albumban csak balra kell elindulni:))

 

B-s vázszámmal vágott muffú gépet csak a Herkulesnél láttam, de annak nem ilyen a muffja és a szegecstáv sem ismert..

 

Szóba jöhet még esetleg a Gazda, mert annak is volt kétlukú 62mm-es táblája, de arról a gépről meg nincs fotó..

Előzmény: Dávid300 (63051)
Szabados311 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 63058

A vázszámról és a nyaktábla helyéről tudnál fotót feltenni? 

Előzmény: Dávid300 (63049)
pista72 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 63057

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. A képeken látható régi sport nyerget szeretném elcserélni egy hasonló állapotú férfi WM nyeregre. Minden ajánlat érdekel.

Az e-mail címem elérhető a profilomnál.

baromi szép Creative Commons License 2014.12.10 0 0 63056

Üdv.!

Itt Esztergomban a kerékpár boltba tették az ajánlatot, gondolom ott jobb minőségben árulják ennyiért! De itt van 50-ért anyával http://bikepro.hu/Alkatresz_001/kerek_elemei_130/kullok_es_anyak_157/kullo_441/sapim_leader_kullo_kulloanyaval_ezust_20_x_282_mm_100_db_3287

Üdv.!

Előzmény: gepesz (63055)
gepesz Creative Commons License 2014.12.09 0 0 63055

Ez a forrás engem is érdekelne. A kerékpáros boltban 75 Ft-ra mondták a rozsdamentesnek darabját.

Előzmény: baromi szép (63054)
baromi szép Creative Commons License 2014.12.09 0 0 63054

Szerbusz!

Tegnap Néked is megköszöntem, de MIÉRT NEM MENT ÁT, NEM TUDOM? Úgy hogy köszi szépen!!! 20 Ft-ért ígértek/ db, anyával, de csak januárban. Már nem akarnak idén rendelni. Nem sürgős!!!

Szerbusz!

További szép estét!!!

Előzmény: pazolta (63045)
baromi szép Creative Commons License 2014.12.09 0 0 63053

Üdv.!

Köszi szépen!!!!

Előzmény: szlaci01 (63044)
bxpaki Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63052

Egy lehetőség régi kerékpár újrahasznosítására:

 

Dávid300 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63051

Tiszteletem!

Elnézést rosszul rendeztem el a képeket, a kék ffi vázról van szó, nem a Csodáról.Egy albumba tettem őket, külön kellett volna.

Előzmény: Lacman68 (63050)
Lacman68 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63050

A szarvas(maradvány) és a 26"-os kerék miatt Csoda Ballon lehet.. Virtuálison nézz szét száma szerint,itt: http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=27111080

Előzmény: Dávid300 (63049)
Dávid300 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63049
Előzmény: Dávid300 (63048)
Dávid300 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63048

Szep estet kívánok!

 

Tisztelt Szakik, szeretnék kérni a következő váz beazonositasaban.Szegecstáv 62 vagy 63.A segítségeteket előre is koszönöm!!

( elnézést a képekért, de hirtelenjeben ezeket sikerült csinalnom)

ocsipok80 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63047

Üdv!

 

Van pár cucc, amitől megválnék.

ha nem akkor recycle......

 

wm kerék lapos felni,( jól fel is árazom, hamár egy vh előtti csepeles csengő 60 fölé kúúúszik :-D),

WM  nyereg, 40 küllős kerék + agy, agyváltó R26nyaktáblás, és stb is van

 

http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=szecsi80

yoleeka Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63046

Sziasztok!

 

Az alábbi megkeresés érkezett ma hozzám, mindenképp szerettem volna megosztani Veletek is. Aki szívesen részt venne a rendezvényen előadóként írjon, és továbbítom a Szervezőkhöz. 

 

Cím: mgyvkvirtualismuzeuma@gmail.com


"Azért kerestelek meg titeket, mert 2015 tavaszán a Tatabányai Múzeum
kerékpáros kiállítást szeretne csinálni. Ez jelenleg úgy néz ki, hogy
bemutatásra kerülne egy magán gyűjtemény. Ennek megszervezése jelenleg
folyamatban van. Veletek azért szerettünk volna kapcsolatba lépni, mert
tervek között szerepel a kiállításhoz kapcsolódó egy vagy több előadás is.
Ha lenne köztetek akit érdekel a dolog, hogy előadást tartson a kerékpár
fejlődéséről és más érdekességről, akkor szeretném elkérni az
elérhetőségét, hogy kapcsolatba léphessen vele a szervező csapat."

 

Üdv!

pazolta Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63045

Szevasz Imre bácsi!

 

Ha jól emlékszem az elsőkbe 283mm - míg a hátsókba 278mm -es való....

Előzmény: baromi szép (63043)
szlaci01 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63044

Szia! A hátsó keréké biztos, hogy rövidebb, mert magasabb az agy pereme. Így azt is ki kell szedned egyet, hogy meg tudd mérni!

Előzmény: baromi szép (63043)
baromi szép Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63043

Sziasztok!

Kérdezném, Tihany kerékpár abroncsot szeretnék befűzni, első ill. hátsó küllők mérete egyforma? Mert ha igen elég csak az egyik küllőt bevinnem mintának. Köszi a választ!!!!

Sziasztok!

Szép estét!

veteran_katona Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63042

Igen pedig szép darab de minőségel van egy kevés gond:-)  nem probléma megy a polcra, dísznek viszont nem rossz.. 

Előzmény: favorit81 (63040)
1.bendeguz Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63041

Üdv, kedves szakik

 

Ha netán valakinek hiányozna a gépéről 1 db SHB nokedli szaggató

 

http://sport.vatera.hu/kerekparozas/kerekparos_kiegeszito_felszereles/kerekpar_csomagtarto/veteran_kerekpar_ritka_csomagtarto_shb_2015635364.html

favorit81 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63040

Azért ne sajnáld olyan nagyon, mert nem az.

Mármint nem kínai, hanem indiai (tudomásom szerint).

Szomszédok ugyan, de azért mi sem vagyunk sem szlovákok, sem románok, sem horvátok (vagy csak egy kicsit :-)

És azt hiszem, hogy az indiai mint minőségjelző azért egy fokkal a kínai felett áll, ők talán nem spóroltak annyira az anyagminőséggel, mint a kínaiak.

Megnéznék egyszer egy harminc évvel ezelőtti kínai bringát, hogy az milyen anyagokból és kidolgozással készült! Akkor még mindenki azzal járt, vajon már akkor is hulladékgyártásban utaztak?

Előzmény: veteran_katona (63029)
Redcaptain Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63039

Köszönöm a kimerítő választ,és segítséget.

Előzmény: marceefekete (63007)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.08 0 0 63038

Köszönöm a segítséget mindenkinek! Szép napot.. 

Ferkusz Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63037

Szervusz!

Vázszám alapján is kb. 1949-es, ahogy az agy is mutatja és ahogy a Szakik is mondják:

http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/triumph.pdf

Üdv

Fecó

Előzmény: veteran_katona (63016)
Lacman68 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63036
Előzmény: veteran_katona (63031)
Lacman68 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63035

Miután letöltötted a gépedről,a szövegmező alatt egyenként a "beillesztéssel"újra kell klikkelned...Akkor látni fogjuk mi is!

Előzmény: aladin1 (63032)
adam3203 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 63034

Üdv!

Pedig ott van csak rossz helyen biztos rossz helyen kerested.

 

 

http://veterankerekpar.gportal.hu/gindex.php?pg=29041315&gid=2561487 

 

Előzmény: aladin1 (63032)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!