Köszönöm hogy hozzászoltál. Abban biztos vagyok, hogy egy valóban igényes bringához sok idő kell, ezért is vágtam bele legalább ilyen szinten, hogy megtudjam miből milyen kellene, ami a korra jellemző volt. Nézegettem a képeket, jó és rosszabb állapotban levő biciklikről is, de egységes képet nem kaptam, egyelőre. :)
Egyelőre csak az alapokat keresem, mi állna neki jól, mi az ami közelíti a régebbi idők állapotát, alkatrészeit.
Peti kolléga is azt javasolta, hogy a felniket ugyanezzel a móddal amit mondtál kezdjem el. A hátsó felnivel biztosan nem lenne gond, de az elsővel továbbra sem mernék próbálkozni, tényleg ramaty állapotban van és párszor már biztosan fújtak rá egy pár réteg festéket, alatta helyenként már felüti a fejét a rozsda. Szerintem szépen lassan elkezdem őket, jutok amíg jutok, aztán maximum kérdezek... :)
Az alkatrészeket én szeretném patinásan hagyni, így lenne meg a stílusa, hangulata. Amennyire lehet megtisztítom az alkatrészeket, legalább ennyire nézzenek ki egységesen. A dinamó feje jó példa és gyönyörű, gyakorlatilag új állapot lett az eredmény, de ha ezen a biciklin valami ilyen szép lenne, már elütne a többi résztől. Az mindenestre tény, hogy nem egy múzeumi darab lesz, nem is szokott sokat pihenni, egy új állapotú veteránt/restaurált idős gépet egyébként én nem is mernék akár napi használatra használni, az országban legálabbis semmiképp, sok veszély fenyegetné azt a sok munkát, szépséget, és nem utolsó sorban pénzt is amit az ember rá fordított, sokszor szerintem hosszú évek munkája alatt. Egyébként ha lenne eredeti Steyr minta alap, alár a felnikre akár a vázra, sárvédőkre, elgondolkodnék hogy belevágok, a régi fényüket mégiscsak akkor kapják vissza - de ez kb. esélytelen hogy ennél a biciklinél valaha is megvalósul. Egy embert találtam akinek ugyanilyen gépe van, valószínűleg eredeti állapotú, de többször kerestem, sajnos előrébb nem jutottam.
Az otthoni barkácsolás az igazi, pláne azért, mert tudja az ember hogy miért dolgozik és mit csinál... de egy lakásban sajnos korlátozottak a lehetőségek. Ha lenne egy műhely vagy garázs, akár kerti rész, már máshogy állna a helyzet.
Említetted a hirdető portálokat és börzéket. Melyik oldalakon érdemes figyelnem ezeket? Örülnék ezeknek, pláne ha élőben is meg lehetne vitatni a felmerülő dolgokat, egyébként is szeretek a régi dolgok között szemezni, és abban is biztos vagyok hogy nagyobb kincseket élőben, sem mint a neten talál az ember... az esélye legalábbis jóval nagyobb az előbbinek.
Nem szabad türelmetlenkedni, de feladni sem szabad. A hiányzó alkatrészek is összejöhetnek, de aki a sült galambra vár, hogy a szájába röpüljön - az éhen marad, ill. alkatrész nélkül...
Bizony venni kell a fáradságot, kimenni börzékre (még vidékre is) figyelni a hirdető portálokat... és lehet, hogy rád mosolyog a szerencse!
Vannak dolgok amiket magad is meg tudsz csinálni, pl. a rozsdás felni lefestése.
Persze nem a rozsdára, hanem venni kell egy régi találmányt: a drótkefét....
Kefélni, kefélni - addig amíg a rozsda el nem tűnik, aztán lehet festeni.
A lyukas sárvédő sem reménytelen, ha eredeti megéri vele piszmogni...
Kicsit használni kell a kezünket, mert amióta lejöttünk a fáról - rájöttünk, hogy a kezünk másra is jó - nem csak az ágba kapaszkodásra:)
No nem erre gondoltam:)) hanem arra, hogyha például veszel egy öreg Bosch dinamót börzén és a felszerelése után rájössz, hogy nem tudod használni, mert csúszik a gumin a kopott dörzskerék miatt...
Ilyenkor nem szabad másik dörzskereket keresni, hanem neki kell állni megjavítani!!
Szerszám kell hozzá és gyakorlás.
Előbbi a boltban, az utóbbi türelem által beszerezhető...
.
és a türelem eredménye:
A láncvédőd csepeli termék, ideiglenesen feltehető, de megjegyzem, hogy sok kerékpáron abban az időben nem is volt láncvédő...
Kicsit elkezdtem a Steyr-t körbejárni, szeretném ha szépen lassan a 80 éves korához méltó alkatrészeket kapna - bár eredeti az már sosem lesz, sajnos -.
Jelenleg egy régi nagy Bosch lámpa úton van, elvileg 30-40-es évekbeli, bordázott foncsorral. Madzagos mestertől megérkeztek a fa markolatok, velük egyelőre hadakozok, de lassan rendben lesznek.
Amit még kiterveltem, hogy a két felnit valamilyen módon lefestem/festetem feketére, ebben tudna valamelyikőtök segíteni? A hátsó felnivel nem lehet gond, a küllők és a minőség is rendben, de az első felnin a küllők egybe lettek festve a felnivel, belülről is rozsdás és hullik róla a festett rész... tehát nem vállalkoznék rá, pláne hogy nem csináltam még ilyet. Harsanyip kollégát kerestem, ő csinálta meg a szovjet csoda kerekeit is, de úgy néz ki hogy egyelőre elfoglalt, sajnos nincs lehetősége ebben segíteni.
Amit még szeretnék majd rá, az egy csengő. A 30-as, esetleg 40-es években milyen csengők voltak? Én ahogy elnéztem a régebbieken kissé lapos, egészen nagy darabok voltak. Kerestem eladót belőlük, egyelőre nem találtam.
A sárvédőkkel is szívesen kezdenék valamit, ezek a Tura sárvédők nem igazán illene ide, bár stílusban nem rossz, de lehetne régiesebb... :) Ez viszont komolyabb falat lenne, ami régies, az már általában lyukas és szétfoszlott, vagy agyon mintázott eredeti, egyelőre ezt a két végletet találtam.
Nyeregből duplarugósat keresek, de egyelőre ez is nehéz szülésnek tűnik. Gondolom ilyen szempontból mindegy, hogy milyen márka, annyira ritkaság számban mennek már.
Kérlek egészítsétek ki ha ti máshogy csinálnátok/más alkatrészekkel, vagy bármi hozzáfűzni valótok van. Úgy gondolom hogy egy vérbeli eredeti veterán sosem lesz, de egy ahhoz eléggé közeli állapotot össze lehetne hozni. Szeretném ha nem csupa 60-70-es évekbeli alkatrészekkel lenne teli, és ez elég sok időt fog igénybe venni mire sikerül mindenből nagyjából korhűt találni, de bízom benne hogy összejön, szépen lassan. Az is lehet hogy az eddigieket rosszul gondoltam, ezért írtam le az eddigieket is.
Ja igen, láncvédőt is keresek hozzá, akkoriban volt valami megszokott stílus, minta, forma? Találtam 1500Ft-ért egy ilyet, ami a képen szerepel, de szkeptikus vagyok hogy ez illene a gépre.
Tegnap Néked is megköszöntem, de MIÉRT NEM MENT ÁT, NEM TUDOM? Úgy hogy köszi szépen!!! 20 Ft-ért ígértek/ db, anyával, de csak januárban. Már nem akarnak idén rendelni. Nem sürgős!!!
Az alábbi megkeresés érkezett ma hozzám, mindenképp szerettem volna megosztani Veletek is. Aki szívesen részt venne a rendezvényen előadóként írjon, és továbbítom a Szervezőkhöz.
Cím: mgyvkvirtualismuzeuma@gmail.com
"Azért kerestelek meg titeket, mert 2015 tavaszán a Tatabányai Múzeum kerékpáros kiállítást szeretne csinálni. Ez jelenleg úgy néz ki, hogy bemutatásra kerülne egy magán gyűjtemény. Ennek megszervezése jelenleg folyamatban van. Veletek azért szerettünk volna kapcsolatba lépni, mert tervek között szerepel a kiállításhoz kapcsolódó egy vagy több előadás is. Ha lenne köztetek akit érdekel a dolog, hogy előadást tartson a kerékpár fejlődéséről és más érdekességről, akkor szeretném elkérni az elérhetőségét, hogy kapcsolatba léphessen vele a szervező csapat."
Kérdezném, Tihany kerékpár abroncsot szeretnék befűzni, első ill. hátsó küllők mérete egyforma? Mert ha igen elég csak az egyik küllőt bevinnem mintának. Köszi a választ!!!!
Mármint nem kínai, hanem indiai (tudomásom szerint).
Szomszédok ugyan, de azért mi sem vagyunk sem szlovákok, sem románok, sem horvátok (vagy csak egy kicsit :-)
És azt hiszem, hogy az indiai mint minőségjelző azért egy fokkal a kínai felett áll, ők talán nem spóroltak annyira az anyagminőséggel, mint a kínaiak.
Megnéznék egyszer egy harminc évvel ezelőtti kínai bringát, hogy az milyen anyagokból és kidolgozással készült! Akkor még mindenki azzal járt, vajon már akkor is hulladékgyártásban utaztak?