Keresés

Részletes keresés

pista88 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 14741

Foglalt vágánynál csak egy fehér lesz.

Előzmény: 53FLIRT41 (14740)
53FLIRT41 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 14740

-A céljelző előtti utolsó csík lesz fehér, a többi marad vörös.

-Fehér fényszakaszok a startjelzőtől majdnem végig

Most akkor melyik?

 

a startgomb, célgomb villogásának megszűnése

Gondolom, ez csak D70-nél. (;

_Nyuszi Creative Commons License 2011.03.12 0 0 14739

Igen, így már OK. :)

Előzmény: pista88 (14738)
pista88 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 14738

A céljelző előtti utolsó csík lesz fehér, a többi marad vörös.

Előzmény: _Nyuszi (14736)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.03.12 0 0 14737

Fehér fényszakaszok a startjelzőtől majdnem végig, és a vágányútban érintett váltók és védőváltóik (+ keresztek) lezártsága, és a startgomb, célgomb villogásának megszűnése. Ahogy általában is. :)

Előzmény: 53FLIRT41 (14734)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.03.12 0 0 14736

Tuti? Nem marad vörös, foglaltság esetén, szabad célszakasznál pedig sötét?

Előzmény: pista88 (14735)
pista88 Creative Commons License 2011.03.11 0 0 14735

Ha beállt, elvileg a céljelző előtti csík fehér lesz.

Előzmény: 53FLIRT41 (14734)
53FLIRT41 Creative Commons License 2011.03.11 0 0 14734

És hogy látod a lezárt vágányutat?

Előzmény: pista88 (14733)
pista88 Creative Commons License 2011.03.11 0 0 14733

Tolatóvágányutat lehet foglaltra állítani.

Előzmény: 53FLIRT41 (14732)
53FLIRT41 Creative Commons License 2011.03.11 0 0 14732

Kicsit megkésve, de köszönöm!

 

Itt az újabb kérdés csak itt csak most csak tőlem:

foglalt vágányra tolatóvágányutat hogy lehet állítani? Értelemszerűen D67/D70-en.

Valami ilyesmi, a szerelvény kezdőpont felől érkezik, és a már vágányon álló kocsikra akar kapcsolódni:

Előzmény: anemo (14642)
gjovar Creative Commons License 2011.03.10 0 0 14731

Hu  és milyen girbe-görbe  vizszintesen is  meg függölegesen is.  Járfalu és Oroszvár  környékén összel  kicsit  bámészkodtam.

Előzmény: aruzsi (14730)
aruzsi Creative Commons License 2011.03.10 0 0 14730

Hegyes-Pozsony is egy vágányú.

Előzmény: gjovar (14729)
gjovar Creative Commons License 2011.03.10 0 0 14729

Én  csak a   dupla vg -ra jeleztem , h  a tény  csak  1vg.  A  müszaki résznél  feltételezem  h  a  2vg-u  pályán  is müködik mindegyiken oda-vissza.     

Előzmény: aruzsi (14728)
aruzsi Creative Commons License 2011.03.10 0 0 14728

Egyvágányú pályára is lehet ETCS-t csinálni.

Előzmény: gjovar (14724)
gjovar Creative Commons License 2011.03.10 0 0 14727

Én a mostani állapotot  irtam.   Tudom  h  tervbe van átkötés  reptér felöl  a fövonalra,  h  csinálják-e  ?arról   tudtok bövebbet?    Areptér alatti részt   mint alagut,  biztos a  mostani beruh.hal  elkészitik.   Nekünk egyébként  jó lenne,  családi szinten többször  repülünk évente  Schwechatrol. 

Előzmény: Slijepac Most (14725)
etwg Creative Commons License 2011.03.10 0 0 14726

Később persze lemegy majd a pozsonyi belváros alatti alagútba is.

 

 

Ha majd nekifognak, akkor kész is lesz...:-)

Előzmény: Slijepac Most (14725)
Slijepac Most Creative Commons License 2011.03.10 0 0 14725

Már nem sokáig. Aztán megcsinálják a Schwechat-Trautmannsdorf átkötést, és a CAT közvetlen Wien-Mitte - Schwechat - Pozsonyligetfalu vonalon fog járni. Később persze lemegy majd a pozsonyi belváros alatti alagútba is.

Előzmény: gjovar (14724)
gjovar Creative Commons License 2011.03.10 0 0 14724

Bocs, h belekotyogok,   a  szakmai részt  nem ismerem,   csak ha a  Br/L   ill.   Parndorf-Pozsony  vv.-ról  van szó, az 1 vágányu.

Előzmény: aruzsi (14694)
aruzsi Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14723

A link jó.

Ettől nem fogom ide leírni a szakmai önéletrajzom. Nem azért nem, mert szégyelném, vagy titkolnám.

Aki ismer, tudja mivel, milyen mélységben foglalkozom.

 

ETCS nem a szakterületem. Igaz. Ettől még voltam oktatáson, foglalkoztam a diszpécseri oldalával, láttam a jelfogóban az illesztő felületét, kesestünk benne hibát, láttam balíz és LEU programolást, kerestem ETCS működéshez kapcsolódo eseményt és annak előzményeit, hozzáférek a dokumentációhoz.

Ezek alapján merem a bátorságot venni, hogy egy olyan kapcsolódo rendszerről is merjek véleményt formálni, amit csak az ablakból láttam, mert a tovasuhanó Euro-loop hurkok mellől nem a konkrét akármilyen nyelven megfogalmazott programot és/vagy áramköri megvalósítást bíráltam.

Előzmény: _Nyuszi (14720)
aruzsi Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14722

de minden szavadbol sugallik, hogy szar,

Hol írtam ilyet pontosan és szó szerint?

 

meg nem müködik,

Működik?

Kimenjünk megnézni közösen valahová a lipcsei fenyőerdő közepére az egyik LZB határpontra? Vagy inkább Jüterbog, esetleg Bitterfeld?

 

Felülsz a vonatra az oszlopok helyett a balizokat számlálod, és ebböl nyilvános következtetést vonsz le.

Ja, hogy van már ETCS-L2 balízok nélkül is összeintegrálva az LZB-vel SRS szerint? Akkor tényleg tévedtem (volna).

Az pedig szíven joga, hogy megszámoljam, leírjam és a véleményem hozzá tegyem.

 

Ettöl kezd sokaknak szintén tele lenni a hocipöje.

Akinek kellemetlen, hogy ilyen rendszerekre költünk pénzt, mindenképpen. Mert nehogy azt hidd, hogy csak a német nyugdíjas fizeti a cehhet! Sőt!

Előzmény: etwg (14717)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14721

Igazad van. Szerintem akkor a legeszerűbb, ha lezárjuk a vitát azzal, hogy mindenki olvassgassa  www.etcs.hu -t. Abból sok minden okosságot meg lehet tudni, és tekinthető féligmeddig hivatalosnak is. Lévén, hogy az ETCS könyvben is az van, ami a honlapon. Úgyhogy én is átolvasom még egyszer, és azt ajánlom a többi topiclakónak is, beleértve tisztelt etwg topictársat. Részemről én befejeztem.

Előzmény: _Nyuszi (14720)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14720

Új hozzászólást írok, mert többeteknek válaszolok.

Az a bajom, hogy ez így parttalan. Valaki ír valamit (ami infót valahonnan vesz), majd más közli erre, hogy "de nem úgy van, tudhatnád te is, ha tényleg értenél hozzá".

 

A napokban született ez a hozzászólás, nagyon tetszik, ahogy fel van építve, bár a tördelése valóban kissé hiányos: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=108104155&t=9010160

A lényege: a hozzászóló leírja, hogy ő mit tett le az asztalra, mihez ért, ezután oszt észt. Azzal, hogy súlytalan mondatokkal dobálóztok, úgysem győzitek meg egymást, csak Wágner úréknak gyűjtitek a kattintást (és a sört).

 

Amiért hozzászóltam, az az, hogy unom már ezt az izomszagot, pedig nem is férfiöltözőben vagyok. Ha nem pörög a fórum, akkor nem pörög. Inkább süllyedjen kicsit, mintsem tele legyen szájkaratéba illő hozzászólásokkal. :-(

 

Felőlem igazából folytathatjátok, de tuti, hogy nem értelmetlen?! :S És szerintem az okos enged. Általában. ;-)

aruzsi Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14719

Ha 2006-ban átadták a Lipcse-Berlin ETCS-L2-es szakaszt, akkor itt valami nem gömbölyded, nem? A feltételeket pedig 2009-ben fogalmazták meg.

Gratulálok!

 

Az pedig nem lenne baj, ha a vonat ablakából is azt látnám, amit az SRS-be leírtak. Persze a német tömegmassza is csak utazik a vonaton, mint a csomag. Én meg látok is, nem csak nézek. Bebukták. Mázzal le lehet önteni természetesen azt a bizonyos dolgot, csak az attól még az marad, ami.

Előzmény: etwg (14718)
etwg Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14718

Neked mi a hiteles, amit az aruzsi kolléga mond, vagy amit ide voltam szives belinkelni hivatalos helyröl?  Az SRS-t (szintén linkeltem) a DB csak 2009 végén dolgozta ki igy az nem lehetett 2006-ban a kisérleti pályán.

 

Mi lenne ha ti linkelnétek már valamit, ha már ennyire okosok vagytok, hivatalos forrásból s nem a vonat ablakábol nézve.

Előzmény: Törölt nick (14716)
etwg Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14717

Azt nem, de minden szavadbol sugallik, hogy szar, meg nem müködik, meg senki sem nyomja - ÖBB, DB, SNCF stb.

Felülsz a vonatra az oszlopok helyett a balizokat számlálod, és ebböl nyilvános következtetést vonsz le.

 

 

Ettöl kezd sokaknak szintén tele lenni a hocipöje.

Előzmény: aruzsi (14714)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14716

Nem muszáj. Csak tele az egész fórumnak a hócipője már a kedves topictárssal, hogyha előkerül az ETCS témaköre, akkor mindig megmondja a frankót. Amivel önmagában nem lenne probléma, ha legalább hiteles adatokat mondana, és azt a látszatot tükrözné, hogy látott már ilyet működni, és valamennyi fogalma van a rendszer alapjaival. Ehhez képest soha semmi konkrétum. Megy a levegőbe beszélés. Most akkor ezek után az ember mit mondjon? Jó tudom, rá kell hagyni. Csak rettentő unalmas már....

Előzmény: _Nyuszi (14711)
aruzsi Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14715

Továbbra se értem, mi köze az ETCS-nek a sínáramkörhöz.

 

Az, hogy más hogyan zavarja és ezért miért bújik el a fel nem szerelés mögé, már teljesen más kérdés.

Előzmény: etwg (14712)
aruzsi Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14714

És ki engedjen?

Én még sose írtam, hogy jobban értek hozzá. Azt viszont igen, hogy elég közelről láttam már ilyet. SRS nélkül is.

Előzmény: _Nyuszi (14711)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14713

Mókuska, az SRS (Rendszerkövetelmény specifikáció) magyar nevén a feltétfüzet. Ki vagdalkozik? Egyébként meg az SRS-sel nekem semmi bajom nem volt, úgyhogy előbb olvassál már kicsit, és utána vauzzál....

Előzmény: etwg (14707)
etwg Creative Commons License 2011.03.08 0 0 14712

Én csak azt vetettem fel, hogy neked, mint a szakmában jártas szakembernek az általam 14703-s hsz-ben leirt tényeket tudnod kellene és ezt töled kellett volna hallanunk, s nem tölem, egy eléggé kivülállo embertöl. 

(Amugy általánosan ismert tény, itt is már többször lett taglalva a tauruszok meg a pendolinok kapcsán - itt-ott még a Herkulesnél is felmerült.)

Előzmény: aruzsi (14708)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!