Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sansalvador Creative Commons License 2002.02.01 0 0 70
ja és még annyit, hogy az autó mert a literteljesitménye a legnagyobb és mert elektronyos a zablaka meg a zárja, attól még nem biztos hogy mindenkinek az álma. Ma vannak fontosabb dolgok is. Bizonyos biztonsági/kényelmi dolgok. Ezelőtt 50 évvel 4 keréken elgurultál A-ból B-be és nem áztál meg. De ha kisodródtál egy kanyarban meghalhattál. Ma is elmész és nem ázol meg. De ma másképp mész el. Ez a lényeg. És itt nem feltétlen előny a 120 LE/1000ccm. Attól még meghalhatsz ugyanúgy. Na ebben nem látom a japánok olyan klasszisokkal nagyobbra értékelt felsőbbrendűségét.
Előzmény: sansalvador (68)
Mr. Boró Creative Commons License 2002.02.01 0 0 69
:-)

Azért érdekes ez a dolog... A Peugeot több évtizedes folyamat eredményeként gyárt olyan kifinomult autókat, mint manapság. Ehhez képest a Honda az első szellő hatására radikálisan szakít a sportos hagyományokkal és idomtalan fröccsöntött izék készítésébe fog. El tudom képzelni, mi lett volna, ha az ilyen gyártók határozzák meg a világ autóiparának a fejlődését. Mivel hűséges típus vagyok, valószínűleg egy veteránautóban ücsörögnék...

Boró

Előzmény: sansalvador (66)
sansalvador Creative Commons License 2002.02.01 0 0 68
"mert határozottan nem igaz, hogy a japók csupa sz@rt csinálnak"

Hát ha sz@rt nem is, de azért az egekbe sem kell magasztalni őket szerintem. Vitathatatlan a motorjaik műszaki fejlettsége. De csak erre alapozva, nem lehet kijelenteni azok felsőbbrendűségét! Azaz: a motorjaik műszaki fejlődésének gyorsasága és minőségi javulása nincs párhuzamban az autó egyéb paramétereivel. Lásd forma, felszereltség, anyaghasználat.

Ha ezek együtt fejlődtek volna a motorjaikkal akkor egy szavam sem lenne. Csak egy időszakban Japánban piszkosul rááltak erre a megbizhatóság vesszőparipára és belesúlykolták a nagytömegbe. Sokaknál hatott is. Csak a bizonyos 'mellékzöngék' az autóban kissé kárát látták ennek...Kár hogy ezt sokan nem látják be. Nem akarják.

Előzmény: ibrahim (67)
ibrahim Creative Commons License 2002.02.01 0 0 67
Kedves AUE!

B@sszus, olasz autót hajtok, engem nem kell győzködnöd :))))
Amúgy a literteljesítmény szvsz az _egyik_ jó fokmérője egy motor technikai fejlettségének. Amit írtam, csak azért írtam, mert határozottan nem igaz, hogy a japók csupa sz@rt csinálnak. Lityótelj. kategóriában természetesen citálhattam volna pékdaként az Alfa 1,6 TS motorját, ami 120 LE-s. Véleményem szerint a ma létező _egyik_ legjobb 1,6-os motor. Pedig már nem új...

ibrahim

Előzmény: Az Utolsó Európai (55)
sansalvador Creative Commons License 2002.02.01 0 0 66
Hali!:-)

Gondoltam, hogy rátalálsz a Téged illető sorokra, igy biztam benne, hogy azokat Te fogod megválaszolni. Igy is lett!:-)))

Azaz Boró beszélt helyettem is!:-))

Előzmény: Mr. Boró (65)
Mr. Boró Creative Commons License 2002.01.31 0 0 65
Kedves MagicZ!

A vitába csak néhány mondat erejéig kapcsolódok be, sansali beszél helyettem is. :-)

"Na es itt a hirhedt megbizhatosagi vita: szamomra a JD Powers vevoelegedettsegi felmeresek es a meghibasodasi statisztikak nagyon is elegendo bizonyitekok. Amig majd minden teren japan markak allnak az elso helyen (a meghibasodast nem felreertelmezni!!!), addig en nyugodtan alszom..."

Nyugodtan aludhatsz, tényleg jók a japán autók, de a full-size kategóriákban személyautóknál, pick-upoknál, SUV-knál és minivaneknél egy kivétellel amerikai autók állnak az első 3 helyen. A vevői elégedettséget pedig jelenleg a Cadillac vezeti, utána a Lexus, majd a Lincoln következik. Az, hogy a magyar újságok csak félinformációkat közölnek és Ti ennek alapján próbáltok véleményt formálni az autóiparról, nem garancia arra, hogy igazatok is lesz...

"A Toyota a vilag legnagyobb gyartoja, a Corolla pedig a maga 29 millio ertekesitett peldanyaval a vilag legnagyobb darabszamban eladott autoja..."

Ja igen, csakhogy formai evolúciónak nyoma sincs... Képzeld el, mi lett volna, ha a Ford a Focusig bezárólag következetesen T-modellnek hívja az autóit. :-) Kétes dicsőség...

" Buszke nepseg az amerikai, nehezen viseli, hogy letaszitottak az autogyartok elso helyerol..."

Igen, büszke, de annyira azért nem tájékozatlan, hogy ne ismerné a jelenlegi rangsort: a legtöbb autót a GM gyártja (amerikai), második a Ford (szintén amerikai) és utána a többiek. Honnan taszították le a japánok az amerikaiakat? :-)

"Hozzateszem, konnyu baszomnagy teherautomotorokkal arcolni. Mert a Vipere az..."

No, akkor halljuk, melyik teherautóban van a Viper motorja? Megjegyzem, a Vipertől én sem esek hanyatt...

Boró

Előzmény: MagicZ (60)
sansalvador Creative Commons License 2002.01.31 0 0 64
Ohhh, heló!:-)

Látom felháboritottalak!:-)) No mindegy, azért vagyunk hogy vitázzunk!:-) Csak mondatokban:

"...akik raadasul nem tudnak elfogultsag nelkul tekinteni egy japan autora, ugysem lehet megertetni, hogy egyik-masik miert klasszisokkal jobb."

Nos látod ez az! Én nem mondtam, hogy egy francia autó klasszisokkal jobb, egy japánnál, de azt igen, hogy több részletében jobbnak találom, mint egy japánt. Igy ne nevezzünk már klasszisokkal jobbnak egy japánt, mert akkor igy rád is mondhatom, hogy nem tudsz elfogultság nélkül tekinteni egy francia autóra.

"Ezek odamennek minden standra, tuzetesen megnezik az autokat, kozben jegyzetelik a jo es a rossz dolgokat. Masok hibaibol is tanul az ember. En ezert csak felnezni tudok rajuk"

Hát én nem. Fényes bizonyiték a mai Európába betörni szándékozó japán autómárkákra, hogy nemcsak "lopják" az ötleteket, de fantázaszegénységükben már Európában is terveztetnek, pl a franciáknál. Az eredeti japán tervezések (lásd Civic) szánalmasan rondák. Meg is látszik az eladásokon. Hol van az eredetiség? Ezért nézzek fel rájuk?

"Meg a Ferrari utcai autoi sem tudnak ennyit!!!"

Meglehet. Viszont ez nem is lehet viszonyszám. Azaz ettől a Honda már jobb is, mint a Ferrari? :-)) Fenéket. Kispolgári autók maradnak még akkor is, ha 300 Le-t hoznak ki 1000ccm-ből. Soha nem fog beállni egy Honda sem egy gyűjtő garázsába, ahol Ferrarik, Lambok, Astonok, stb állnak. Ja a másolásra egy jó példa itt: az NSX kipuffogórendszerének lekoppintása a Ferráritól, elég szánalmas dolog volt. Ettől nagy a Honda?

"... Mellesleg hol van a Pegonak olyan terepjaroja, mint a Mitsu Pajero, a Nissan Patrol, vagy a Toyota LC???"

Nyilván a Pug kisebb gyár ezeknél, ezért majd ezek a modellek ezután jönnek/jöhetnek majd. De nem kell lekorlátozódni a Pugra, számomra van még jópár olyan autógyár a világon, amelyik simán tud minden olyan alternativát mutatni, amit a japán, sőt jobban is.

"Egyebkent nem lehet konnyu azon barataidnak, akik japan autot birtokolnak... Bizonyara csak legyintenek, amikor elkezdesz veluk vitazni."

Tévedsz, pont ők azok, akik kinjukban próbálják bebizonyitani azt, amit nem lehet. Nem szoktam vitázni, csak magamban mosolyogni a kinlódáson. Tényleg.

"Nade kerdem en, jo az, amikor az embernek folyton a pofajaba villog, hogy HEADLIGHT FAILURE, meg ABS FAILURE, meg azistentudjami FAILURE???"

Miről beszélsz? Nekem eddig még semmilyen FAILURE lámpa nem villogott a pofámba, pedig jópár francia autó járt nálam tartósteszten.:-) Ez is csak egy marhaság, amit a japánfanok elképzelnek maguknak, amikor elfogy az ütőkártya.:-) Szerinted mikor vennék én mégegyszer francia autót, ha állandóan FAILURE lámpák villognának a fejemnek??? Most komolyan kérdeztem, mert elég preciz ember vagyok és utálom ha valami sz@r. Például 2 év után a totál bedöglött hiresen nagyon fantasztikus überfasza japán hightech Panasonic faxom, 3 hónapos Technics házimozirendszerem, a telefonom MADE IN JAPAN akkuja, ami éppen 1 évet birt, előtte a MADE IN FINNLAND simán 2 évet ugyanilyen használattal. Meg sorolhatnám.

"Az esoerzekelos ablaktorlo szerintem felesleges"

Tudom, minden felesleges, amit a japánok nem használnak és az autóikban nem lehet kapni/rendelni. Tényleg tulképpen bringával is járhatnánk, minek az a fránya autó? :-) Tényleg a japánok miért használták pl az elektr. ablakemelőt szinte elsőként nagyszériában az autóikban? Pedig felesleges nem?
Most viccelsz? Életemben nem láttam még hasonlóan faszább a balesetbiztonságot csökkentő szerkezetet, mint ez az ablaktörlő megoldás. Ez számomra fontos.

"(marpedig a Peug ezt csinalja), mert amikor nyalkas idoben az elottem halado kocsi altal felfrocskolt vizet nem erzekeli"

Hát én minden nap ilyen autóban ülök, mégsem tapaszaltam ezt. Márpedig január elején direkt ezt figyeltem, olyan volt az idő. Azt, hogy nem érzékeli, hülyeség. Nagyon is érzékeli.

"A Lexus egy presztizsmarka (itthon persze nem ismerik), a Pego meg nem igazan... "

Ezt inkább úgy mondanám: Nálunk a Pug nagyobb presztizsmárka, mint a Lexus.

"Szerintem eppen felemelik, s mara megfordult a kocka. Eppen az europai (nem csak francia es olasz) gyartoknak van mit tanulni a japoktol."

1. Hát éppen a forditottját látni pedig! (ld.fent)
2. Isten mentsen, hogy a japóktól tanuljanak, aztán meg kapnának olyan frankó autóeladás visszaeséseket, mint azt a nagy japán autógyártás elszenvedte itt Európában az utóbbi években.

Egy kérdés:

MagicZ, te egy autós újságnál dolgozol, vagyis tesztelsz is igaz? Mert ezt veszem ki az általad elmondottakból. Mert ha igen, akkor köszöntöm az "elfogulatlan" magyar szaksajtót, ami mentes(?) minden autó szakmai elfogultságával szemben!:-) Éljen a japán, hulljon a francia!:-)))
Ha nem, akkor bocs.

Előzmény: MagicZ (60)
sansalvador Creative Commons License 2002.01.31 0 0 63
Hali!:-)

Na akkor folytassuk.

Ibrahim!

Már mér' lenne harag?:-)) Nyilván az én hibámból a hozzászólásomból kimaradt, hogy nem lehet full általánositani a japán autók között sem. Ott van a Lexus pl. Az tényleg jó, de számomra csak a 300-as sorozattól felfele. A 200-as nem jön be. Bár a nagyobb Lexusok is kissé jellegtelenek, igy külsőleg semmiképp nem versenyezhetnek számomra a luxuskategóriát képviselő európai vagy amerikai gyártmányokkal. De egészen biztosan jó autók, az egyik nagyon közeli ismerősöm LS400-asát ismerve. A Subaruban egyetértek, valóban a négykerékhajtás az egyik legjobb a személyautók között a világon.

Szóval igazat is adok, de azt fenntartanám, hogy egy japán autó mind külső, mind belső megjelenésben, felszereltségében nem állja a versenyt a konkurenciával és drágább is annál (pl nálunk). A motorokkal kapcsolatban:
Nos ez kétállásos dolog. Én meg vagyok arról győződve, hogy bármelyik autógyár ma a világon elő tud állitani olyan teljesitményű motorokat, mint ezek az általad felsoroltak. Kérdés, hogy az adott gyár milyen motorépitési filozófiát képvisel, milyen vevőkörnek kell megfeleljen, milyen szinben tünteti fel magát általában. Hozzátenném, hogy sok olyan gyártó van amelyik már akkor motort épitett, mikor még Japánban a szamurájok egymást szurkodták hasba.:-)) (kis túlzással persze:-))
No meg a japánok sem épitettek régebben ilyen túlhúzott motorokat, azokkal semmi gond sincs. De erre azt hiszem rájöttek már manapság és a sportautóikba szoritották ezeket a 8ezerig pörgethető fűnyirókomplexus:-) erőműveket. (Bahhh, nekem még a hátamon is feláll a szőr, ha rágondolok mennyire nem szimpi egy ilyen motor.)
Szóval azt viszont még a Honda sem fogja nekem bebizonyitani, hogy ezek a túlpörgetett, túlhajtott motorok hosszú távon is megbizhatóak, tartóssak maradnak. Azaz ameddig azok, az a kisebb tűrésnek és a szigorúbb minőségellenőrzésnek köszönhető, de valljuk be, e nélkül nem is lenne értelme hogy a piacon legyenek, hiszen hamar szétesnének.
Saját tapasztalalom, hogy (és ezt már más topicban leirtam) az álatalam megfigyelt 1.6-os 120 és 160 lovas Hondák egy bizonyos km teljesitése és lehajtása után motorikusan úgy elkopnak/elkophatnak, hogy komoly felújitás szükségeltetik, ami 1. nem éri meg Forintálisan, 2. egyáltalán vállalja-e épp eszű szerelő.
Láttam már ilyet, összesen 3 db 4-6 éves modellt (tehát relativ fiatalokat), de több olajat ettek, mint benzint. Persze hajtották is őket rendesen.
Szóval tulajdonképpen, hogy mit tud, azaz mit kell egy autónak összeségében adni, nyújtani a mai világban, arra jó példa pl a 307-Civic összehasonlitás, ahol több egymástól független tesztben (itthon és külföldön) a 307 vitte a pálmát. Azaz fényes bizonyiték arra a sokaknak (kicsit nevetséges) önelégült meggyőződésére, hogy az autó, ha megbizható akkor egyben a világ legjobbja is.:-) Mert ugye sokan gondolják igy - sajnos.
Az új Corolla valóban jobban sikerült darab, mint pl a Civic. Mind a külső-belső design, mind a felszereltség elvi lehetősége. Azért mondom, hogy elvi, mert sokkal jobb mint a Honda, de hogy ebből nálunk megint mi lesz elérhető, azt nem tudom. Persze az ár megint ott van, de azt már kitárgyaltuk.

Más:

Visszatérve a 607-re. Az előző kissé negativ hozzászólások erről az autóról (pl MagicZ-től, hogy mennyi hibája van, 206-os külső-belső design, szétesik, stb), amit azért sokan csak megmosolygunk, nos elfelejtettem mondani, hogy tavaly a német AutoBild Magazin összehasonlitó tesztet csinált egy ilyen 607 3.0 Privileg és egy Mercedes E Class 3.0 között, ahol érdekes módon a Peugeot nyert a Merci előtt. Csak érdekességképpen mondtam, márpedig ha egy ráadásul német újság, egy német büszkeséget sorol hátrébb egy gallal szemben, akkor abban esetleg lehet valami.

Üdv:

San

MagicZ Creative Commons License 2002.01.31 0 0 62
Nem ertek tul jol franciaul, de csak nem arrol van szo, hogy leleplezik a 307 SW szeriagyartasu valtozatat...(minden bizonnyal Genfben)???

Nous vous invitons ŕ vous connecter sur le www.peugeot-pressepro.com ŕ partir
du Vendredi 1er février 2002 ŕ 9 heures et ainsi découvrir la nouvelle 307 SW
qui sera commercialisée en France ŕ partir du 15 mars 2002.

MagicZ Creative Commons License 2002.01.31 0 0 61
Ja, altalaban csak az amerikai autos talalkozokon verik szet a "rizsautokat"... Azok meg koztudottan utaljak a porgos kis motorokat, melyekbol nagyobb teljesitmenyt hoznak ki (nem nyomatekot!!!), mint az o sokhengeres, tobbliteres motorjukbol, Ok a nagy nyomatekot szeretik, hat akkor nem kell japo autot venni. Buszke nepseg az amerikai, nehezen viseli, hogy letaszitottak az autogyartok elso helyerol...
Hozzateszem, konnyu baszomnagy teherautomotorokkal arcolni. Mert a Vipere az...
MagicZ Creative Commons License 2002.01.31 0 0 60
Kedves Europai es Sansalvador!

Azt hiszem ennek a vitanak se eleje, se vege nem lesz. Ket ilyen megszallott, Peug fanatikus emberrel, akik raadasul nem tudnak elfogultsag nelkul tekinteni egy japan autora, ugysem lehet megertetni, hogy egyik-masik miert klasszisokkal jobb.
MorvaiZ-vel jol esett beszelgetni (ezt nem neveznem vitanak), mert elfogadja es erzesem szerint fogekony a masik velemenyere - meg ha magaban meg is szuri azt. Persze ez forditva is igaz.

Ha nem haragszotok, most nem fogok leallni mocskolni a francia autokat, csak hozzatennek nehany dolgot a vitahoz.

"tudod az Autót Európában találták fel, a japánok meg ezt is lemásolták, mint mindent."

A lemasoltak helyett inkabb ugy fogalmaznek, hogy eltanultak. Utana pedig tovabbfejlesztettek. Ha jartal mar nemzetkozi autoszalonokon, akkor biztosan lattad a fenykepezogepekkel meg jegyzettombokkel maszkalo japo emberkeket. Ezek odamennek minden standra, tuzetesen megnezik az autokat, kozben jegyzetelik a jo es a rossz dolgokat. Masok hibaibol is tanul az ember. En ezert csak felnezni tudok rajuk. Ezert tartanak most ott ahol. Nem a sajat ujdonsaguk mellett feszitenek buszken, pedig megtehetnek.

>"a japán motorikus előny már a múlté, ez többé nem érv már"

A Honda S2000 2,0 literes motorja fantasztikus ellenpelda erre. Nem kevesebb, mint 240 loerot teljesit teljesitmenyfokozo nelkul. Ez pedig 120 loero/liter... Ha ez a szam nem mond neked semmit, akkor elarulom, hogy szeriagyartasu autoban, teljesitmenyfokozo nelkuli motortol ez jelenleg a vilag legnagyobb specifikus teljesitmenye. Meg a Ferrari utcai autoi sem tudnak ennyit!!!

"Csak halkan jegyzem meg, hogy pl. az Alfa már a 60-as években gyártott >100 LE/l teljesítményű szívómotorral autót."

Nem akarom szivatni az Alfasokat, mert abban a markaban van valami vonzo, de most mit csinalnak??? Mellesleg azt sem artana rendesen osszerakni... Mondom ezt 3 db 147, 2 db 166, 3 db 156, 2 db 145 es 2 db 146 vezetese utan. (Csakhogy meg ne kovezzetek.)

Beismerem, hogy a japanok messze lemaradtak a korszeru francia es nemet (egyes gyartok) dizeltechnologia mogott. Azert probaljak ledolgozni a hatranyukat. Peldaul a Honda Civic 1,7 literes 100 loeros Isuzu olajkalyhaja mar egesz figyelemre melto darab. A jaraskulturajarol nem tudok semmit, ezert ezt ne firtassuk. Viszont a benzinuzemu motorok valtozo szelepvezerlese, szelepkiemelese (amit tudtommal csak a Honda es a Toyota meg talan a BMW hasznal) - a kozvetlen benzinbefecskendezesrol mar ne is beszeljunk - mind a japoktol szarmazik... Amugy a nyomatekszegenyseg az i-VTEC motorokrol mar nem mondhato el. Na es mi a helyzet a hibrid autokkal... Nahat! Csak a Toyota meg a Honda kinalja szeriaban... Meg ilyet... Mellesleg hol van a Pegonak olyan terepjaroja, mint a Mitsu Pajero, a Nissan Patrol, vagy a Toyota LC??? Meg szabadidoautoja sincs, nemhogy valodi egyteruje, amilyen a Stream. A valtoja egyebkent ott tokeletes, ahol van. A Civicrol keszult elso fenykepeket latva en is elcsodalkoztam, hogy mi a f.sznak teszik a kozepkonzolra a valtot... Csak kesobb tudatosult bennem, hogy a kocsi konnyeden, akadaly nelkul atjarhato (a Civicben ez talan elhanyagolhato, de egyteruben semmikepp) es a sportos, villamgyors valtasookhoz a kezednek is kevesebb utat kell bejarnia a kormanytol a valtokarig. Azonkivul lenyegesen pontosabb, precizebb es rovidebb uton kapcsolhato, mint a 307-ese.
Egyebkent nem lehet konnyu azon barataidnak, akik japan autot birtokolnak... Bizonyara csak legyintenek, amikor elkezdesz veluk vitazni. Ha megsem, akkor meg kib...ott nagy mamlaszok. Gratulalj nekik a nevemben a valasztasukhoz. Meg akkor is, ha 1 millaval dragabban vettek, mint egy masik autot. Na es persze gyengebb felszereltseggel, mert ez nem mindegy. Nade kerdem en, jo az, amikor az embernek folyton a pofajaba villog, hogy HEADLIGHT FAILURE, meg ABS FAILURE, meg azistentudjami FAILURE??? Amugy egyik ismerosomet minden ok nelkul bezarta a 307-ese ugy, hogy orakig nem tudott kiszabadulni belole. Nincs egy kicsit tulbonyolitva az elektronikaja??? Az esoerzekelos ablaktorlo szerintem felesleges, ha elhagyjak a szakaszos torlest (marpedig a Peug ezt csinalja), mert amikor nyalkas idoben az elottem halado kocsi altal felfrocskolt vizet nem erzekeli, es allandoan nekem kell huzgalni azt az olcso bajuszkapcsolot, attol kikeszulok. Hasonlo a helyzet az automatikusan felkapcsolodo fenyszoroval. Amig nem erzekeli, hogy elhagytam a lakott teruletet, addig minek??? Persze a sok hulyenek, akik este elfelejtik felkapcsolni a lampat, annak jol jon, ezt beismerem. Mellesleg elektronikai teren a japanok joval Europa elott allnak (itt nem feltetlenul az autoiparra ertem), tehat hidd el, hogy meg tudjak csinalni ok is. De amig nem felhasznalobarat az a rendszer, addig minek??? Minden benne van ezekben az autokban, ami feltetlenul szukseges a kenyelemhez. Mellesleg en konnyebben es gyorsabban megtalalom az idealis vezetesi poziciot egy Hondaban, vagy Toyotaban, mint pl. az osszevissza allithato Fiat Stiloban. Persze biztosan az en anatomiammal van a gond.

"És a lex egy kicsit talán feljebre pozicionálta a modelljeit."

A 607-es 3,0 V6 kb. 12 milla. A Lexus GS300 valamivel gazdagabb felszereltseggel, jobb anyagmegvalasztassal, hatsokerek-hajtassal, kifinomultabb jaraskulturaval, es kib...ott kiraly automata valtoval 14,2 m. A Lexus egy presztizsmarka (itthon persze nem ismerik), a Pego meg nem igazan... es a buntetovamot meg nem is szamoltuk. Mo-on tenyleg k.rva draga az IS200, de ha mar felhoztad a japan arat. Mennyiert is kapsz hathengeres motorral es ilyen jol felszerelt 406-ost? Az 1,8-as negyhengeres kozel 5 milla... HUHA, meredek... Az IS200 kulso/belso designja pedig nagyon kifejezo es otletes. Ha a kulseje nem is, a belseje mindenkeppen veri a 406-ost stilusban. A kemeny muanyagai pedig lehet, hogy tapintasra nem, de latvanyra ugyancsak jobbak...

"mert ezek az autók magát az AUTÓ fogalmát, mint olyat tapossák a porba."

Ezt csak egy olyan elvakult japan auto ellenes ember meri leirni, mint te. Szerintem eppen felemelik, s mara megfordult a kocka. Eppen az europai (nem csak francia es olasz) gyartoknak van mit tanulni a japoktol. De meg ha vissza is veszek a tempobol, akkor is azt kell mondanom, hogy mindket felnek van mit tanulni a masiktol.

Na es itt a hirhedt megbizhatosagi vita: szamomra a JD Powers vevoelegedettsegi felmeresek es a meghibasodasi statisztikak nagyon is elegendo bizonyitekok. Amig majd minden teren japan markak allnak az elso helyen (a meghibasodast nem felreertelmezni!!!), addig en nyugodtan alszom...

Hogy miert verik szet emberek a japan autokat? Mert primitivek es nem tudjak elfogadni, hogy a japanok alig nehany evtized alatt autonagyhatalomma nottek ki magukat. A 100 eves jubileumukat fennhangon unneplo europaiak a tradiciokra epitkeznek. A Toyota a vilag legnagyobb gyartoja, a Corolla pedig a maga 29 millio ertekesitett peldanyaval a vilag legnagyobb darabszamban eladott autoja...

MorvaiZ

Ha jol sejtem, Te kulfoldon dolgozol... Ott a jo minosegu utakon valoszinuleg amugy sem jon ki a futomu zajossaga.

Azert engedd meg, hogy en is gratulaljak az uj kocsidhoz. Ne szegyeld leirni, ha valami gond lesz vele. :))))))
Bocs a piszkalodasert, de ezt nem tudtam kihagyni... :)))

Udv mindenkinek

thomee Creative Commons License 2002.01.31 0 0 59
oké persze, tsak vicceltem... :-)

a kocsi gyönyörű és mint PSA felhasználó /Citroen/ biztos vagyok benne,hogy nem fogod megbánni!
Gratulálok még1szer!

érdekes különben: Nekem volt egy Xsara Coupe-m, és párhuzamosan a cégünk S40-es Volvóját használtam.Hát meg kell hogy valljam, nem cseréltem volna el a Xsara-t az S40-re /komolyan!/.Egyszerűen szűkebb volt és kirázta a belemet is /bocs a kifejezésért/.Mondjuk legalább szép volt...

Előzmény: morvaiz (58)
morvaiz Creative Commons License 2002.01.31 0 0 58
thomee,

1. kör az enyém, EGYEDÜL.
2. a Családé.
3. kör Feleségem meg én.

Aztán a többire lehet jegyet váltani :-D)

Közben találtam egy másik peugeot forumot, 607-re semmi panaszt nem találtam benne.
Egy úriember aki Volvo, Mercedes E, BMW 5 tipusokból szállt át nyilatkozta ,hogy egyik sem nyujtotta neki ezt a konfortot, optikai hatást,stb. föleg nem ennyiért, mit a 607. Gratulált a gyárnak.

Előzmény: thomee (56)
BX_thomas Creative Commons License 2002.01.31 0 0 57
énis! Olyan szivesen beleülnék! :-))
Előzmény: morvaiz (54)
thomee Creative Commons License 2002.01.31 0 0 56
sajnálatot köszi.
bónuszkör? OXI! :-) mikor veszed át? 4-kor? akkor 6-kor mehetek? :-)))))))

Előzmény: morvaiz (54)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.01.31 0 0 55
Kedves Ibrahim!

Csak halkan jegyzem meg, hogy pl. az Alfa már a 60-as években gyártott >100 LE/l teljesítményű szívómotorral autót.
Ebből számomra egyértelmű, hogy a literteljesítményt mint a modern motorépítés színvonalát jellemző mérőszámot felsorakoztatni dilettáns dolog, és markánsan jelzi, hogy a japán motorépítés ezen mutatóra épített és vélelmezett felsőbbrendűsége nem több legendánál.
Én elhiszem, hogy valamit azért sorompóba kell állítani a japánok mellett, ha már siralomvölgy-szintű design-t és gyenge felszereltséget kínálnak horrordrágán, de talán ennél valamivel meggyőzőbb érv kellene...

Előzmény: ibrahim (52)
morvaiz Creative Commons License 2002.01.31 0 0 54
thomee,

Igen ezt szerettem volna,de nekem lejön mindkettö.
Ok,sajnállak, és kárpotlásként felajánlok egy bonuszautozást :-)

Uraim a japán-francia vitát nem itt kéne eldönteni,de azért én is hozzászólnék:
Formában,eleganciában szerintem nem képezheti vita tárgyát a dolog. A Versokkal ill. az uj Corollával végre felvették a japánok (Toyota) a ritmust,de erre majd jön a válasz és megint lehet kapaszkodni. Nem az volt a jellemzö hogy a design-irányzatokat a japánok diktálták volna. Nagyon szépek a lexusok de azért oda merem állitani mellé a 607-emet :-). És a lex egy kicsit talán feljebre pozicionálta a modelljeit.

Engettesék meg itt egy igen személyes dolog :
Tegnap este hivtak fel, hogy ma mehetek átvenni a Peugeot 607 2.2 HDI tipusjelzésü személygépjármüvemet. 4 orakór mint a szél megyek érte, addig sajna dolgoznom kell(lene).

Üdv.

Előzmény: thomee (49)
ibrahim Creative Commons License 2002.01.31 0 0 53
Pardon, új Celica és Corolla TS-ben 1800ccm-es moci van. Mea culpa..

És a beslő design-ra is mondok pár polgáribb példát: Toyota Avensis Verso, új Corolla. Kissé még kopogósak, de legalább szvsz relative szépek.
Jó, nem érik el egy Lancia Thesis, Volvo akármi, vagy Alfa 147 színvonalát, de azért bíztató... :)

Előzmény: ibrahim (52)
ibrahim Creative Commons License 2002.01.31 0 0 52
Üdv mindenkinek!

Sansalvador!
Összességében nagyon is egyetértek hozzászólásaiddal, az irreálisan magas ár és az ehhez mért gyenge felszereltség nekem is visszatetszést kelt a japán autókkal kapcsolatban. De ez is csak általában igaz.. Néhány részletet azonban nem tartok igazán korrektnek legutóbbi hozzászólásodban. Hozzáteszem: egyáltalán nem vagyok japó-fan.

>"Lemásolták és ezzel olcsó, személytelen, jellegtelen és érzéktelen tömegcikké tették..."
Mi a véleméyned a következőkről: Honda S2000, Honda Integra Type R, H. Civic Type R, Toyota Celica (előző széria) GT4, Celica TS, Nissan Skyline GT-R, Mitsubishi EVO sorozat, Subaru Impreza GT turbo / WRX / WRX STi, Mazda MX 5, Mazda RX 7 és 8, Lexus SC 430 / LS 430 / IS300? Hirtelejéből kb. az összes japán márka kínálatából fel tudtam sorolni (némelyikéből nem is egyet) "lemásolt, személytelen és jellegtelen tömegáru" autókat.. ;)) Közülük kettőben a világ jelenleg talán legigényesebb és a gyakorlatban legjobban szolgáló széria összkerékhajtási rendszere dolgozik, mint "tömegcikk".

>"a japán motorikus előny már a múlté, ez többé nem érv már"
S2000: 2000 ccm, szívó, 240 LE; Integra/Civic Type R: 2000 ccm, szívó, ~200 LE; Lancer EVO VII / Impreza WRX STi: 2000 ccm, turbo, 280 LE; Mazda RX sorozat: Wankel (a 8asban végre megbízható is lesz talán) motor, RX 8: ~280 LE; 1996-os Honda Civic: 1600 ccm VTi, szívó, 160 LE. Ezeknél persze könnyen mondasz rengeteg erősebb autót, de bizony a 2000 ccm - szívó motor kategóriában _nem sok_ jobbat szériában. Mindez mesés egyenletességel és mechanikai precizitással. Igaz, nyomaték ált. nem éppen a pincétől van :)

Abban egyetértünk, hogy a japán autógyárak nem éppen a belsőtér-designról híresültek el :) De azért, vannak e téren is fejlemények: egy Lexus SC 430-as vagy LS 430-as belterével _szerintem_ már nincs ok a panaszra. Sem anyagminőségi, sem összeszerelési, sem ergonómiai szempontból, de még szépség szempontjából sem. Két kezemen meg tudom számolni azokat a típusokat, amik ennél szebbet produkálnak (szvsz!).

>"tudod az Autót Európában találták fel..."
Ismerősöd megnyilatkozásához no comment.. Rém széleskörű tájékozottságra vall. Kb az általad (szvsz jogosan) kritizált japó-mániások szintjét üti meg ez a mondat.

Remélem, nincs harag. Nagyvonalakban egyezik az álláspontunk a témában, de ezt a pár kiegészítést fontosnak éreztem.
Üdv: ibrahim

Előzmény: sansalvador (51)
sansalvador Creative Commons License 2002.01.30 0 0 51
Sziasztok!

MagicZ!

Pont beletrafáltál a közepébe!:-) Van olyan barátom akinek új Hondája, egy 2.0-ás Streamje van. Előtte is Hondája volt, egy VTI Civic. Meg persze akadnak még sokan mások is. Ha hiszed, ha nem, én pont ezek miatt az autók miatt árbándultam ki a japán autókból. Pedig előtte semmi bajom nem volt velük. Azt mondod etalon? Hát ez túl savanyú etalon szerintem. Maximálisan egyet tudok érteni az Utolsó Európaival, ugyanis ezek az autók túlságosan drágák ahhoz, amit nyújtani tudnak. Tudom a vám. De remélem ez a vám soha nem szűnik meg és örökké bünteti majd ezeket a világon inkább csak olcsó tömegcikként ismert autókat.
Tudod sokat gondolkodtam már azon is, hogy vajon miért van az, hogy a japán autókat sokan és sok helyen annyira gyűlölik, hogy képesek egy-egy autós találkozón szétverni, megtaposni ezeket az autókat. Vagy, hogy miért találni a neten sok-sok olyan oldalt pl shitonhonda.com, anti-rice.com, stb, stb, ahol megannyi nevetséges fotót, irást találni megalázó pozicióban ezekről a kocsikról? Vajon miért van ez? Véletlen? Miért nem találni más márkákról hasonló lapokat, oldalakat? Én gondolom miért:
mert ezek az autók magát az AUTÓ fogalmát, mint olyat tapossák a porba. Az egyik ismerősöm szokta volt mondani: "tudod az Autót Európában találták fel, a japánok meg ezt is lemásolták, mint mindent." Lemásolták és ezzel olcsó, személytelen, jellegtelen és érzéktelen tömegcikké tették a legjavát, ahol eltűnik az egyéniség, a forma, a tradició jelentősége és fejet hajt a végtelen egyszerűség előtt és beáll a japán módra vett fejetlen katonasorba. Ez szomorú.
De visszatérve az általad emlitett "etalon"-okra. Nos tudom én, hogy ezek az autók Japánban olcsó-pici pénzbe kerülnek, de akkor amikor már Európában kerülnek gyártásra (pont a bünti vám miatt) akkor adják is annyiért, amennyit érnek valójában, vagyis kb mint Japánban. A múltkor olvastam, hogy egy itthon 10 M Ft közeli áron árult Lexus 200-as Japánban csak 4,5 M Ft-ba kerül. Itt a lényeg. Ha nálunk is annyiba kerülne, elfogadnám és azt mondanám rendben. Olcsó, tulajdonképpen (pici túlzással) presztizs és tradiciók nélküli, névtelen autó (mégha Lexus is), passzol az ár, és igy még az igénytelen kemény műanyag burkolatokat is elfogadom. De akkor sem vennék soha ilyet. Mert hiába a precizség, a mm pontos összerakás, a megbizhatóság, ha nincs forma, név és nincs lelke az autónak, mert ugyanolyan, mint egy bármilyen japán elektronikus tömegárú. Jellegtelen. Vedd meg, használd és dobd el mert már itt is a következő, amit megint meg kell venned. Persze tudom én, hogy sokaknak ez nem számit és nem érdekli őket, csak akkor próbálják meg elfogadni ezt az oldalt is és ne háborodjanak fel, amikor weboldalak és megpecsételt kifejezések (fűnyirómotor, rizskályha, stb) hangzanak el más olyan emberek szájából, akik a tradicionális autógyártást részesitik előnyben a tömegáruval szemben.
Tudod vezettem már új Civicet, ezzel a borzalmasan kinéző váltójával a műszerfalon, ismerem a Civic alapjaira épülő Stream-et, de engem nem fogott meg semmi. Egyszerűség a köbön. Egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy pl a barátom Stream-je 7.2 M Ft-ért a 2 literes motoron, automata sebváltón, az extrának már régen nem számitó centrálzár, elektromos ablakemelőn és tekerős klimán kivül semmit, de még egy nyamvadt audiót sem tartalmaz. Egyszerűen semmit. A formatervet már nem is emlitem. De emlitem az elálló műszerfalat az A oszloptól, a hegesztési nyomot az ajtók keretén amire csak ráfestettek, a combközépig érő kicsi és kénylemetlen üléslapokat, a randa fejtámlákat, a csak egy irányban állitható kormányt(!) és ezzel a rossz vezetési poziciót, a kemény műanyagokat és megannyi le és megspórólt megoldást és a még csak nem is rendelhető opciókat, amiket egy európai gyártó már alapban az autóiban tud szinte fele áron, de mindenképpen jóval olcsóbban. Ez megvezetés. Ezen kivül azt kell mondjam, hogy a japán motorikus előny már a múlté, ez többé nem érv már. A megbizhatóság pedig..., nos az még megmaradt. Legalább had legyen valami, ami ezt a vevőkört is megnyugtatja arra a 3 évre, amire veszi az autót. És amire én is veszem.:-))) Azaz nem látom az előnyt, de mindegy! Mert egyszer a japánhoz is hozzá kell nyúlni, de akkor nagyon. Kb akkor, amikor egy más márkához, de akkor olyan pénzbe kerül, hogy azt sokan nem teszik zsebre. De fő a megbizhatóság!:-)

Nos ez az én véleményem volt, biztosan vagyunk páran akik egyetértünk. Megbántani senkit nem áll szándékomban, ezért akinek nem inge ne vegye magára.
Én soha nem szoktam a földig megalázni egy autót, ocsmány kifejezések felhasználásával sem. De főleg japánautó pártiakkal volt pár vitám itt az Indexen jópárszor, akik viszont nem kerülték a mocskolódást a nem japán (pl francia) autókra. Ez persze őket minősiti. A feltett kérdésekre, miszerint mire alapozzák bizonyos (gyenge lábakon álló) állitásaikat, még egyik sem tudott feleni ésszerűen. A válasz minden esetben a megbizhatóság volt. Ez nekem nem érv, ezért próbáltam hosszan, de talán érthetően leirni a szemmel és kézzel vett tapasztalataimat.

Üdv:

San

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.01.30 0 0 50
A szívem szakad meg a Honda problémái miatt a védővámok kapcsán, ám sajnos az én fizetésem egy csöppet sem lesz több attól, hogy ő miért drágább... Mellesleg az Európában gyártott autói ugyanolyan szemtelenül drágák, mint a többiek, úgyhogy passz.
1 millióval többért nem vesz értelmes ember autót, ha semmi oka nincsen rá - nekem nem volt, mert az egyetlen elfogadható indok az, ha valakinek történetesen éppen az a mind külső mind belső formatervében tipikusan japános fantáziaszegénységgel megalkotott autó tetszik. A többi meg - megbízhatóság pl. - számomra a tündérmese kategóriába tartozik, amire még senki a világon egy árva bizonyítékot felhozni nem tudott, és nem is fog tudni soha.
Előzmény: MagicZ (47)
thomee Creative Commons License 2002.01.30 0 0 49
azt hiszem ezt akartad.
csak annyit hozzá: A Pug 607 csodálatosan szép autó.Ha tehetném azt hiszem én is vennék egyet. Gratulálok hozzá! /viszel majd egy kört? :-)) /
Ja és a sajnálatodra igényt tartok,mert nem valószínű, hogy a következő 500 évben 607-esem lesz... :-(
PSA rulez 4ever!


Előzmény: morvaiz (42)
MagicZ Creative Commons License 2002.01.30 0 0 48
A helykinalat kapcsan igazat adok, vegso soron en is ezt akartam kihozni, de rosszul sikerult.
MagicZ Creative Commons License 2002.01.30 0 0 47
Abba az 1 millaba azert a japan autokra vonatkozo buntetovam is benne foglaltatik. Mellesleg kapsz erte egy nagyon megbizhato es roppant precizen osszerakott autot. A muanyagok ugyan kemenyek es kopogosak, de 97 szazalekban ujra felhasznalhatok - ha mar a kornyezetvedelemrol is szo esett...
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.01.30 0 0 46
"A helykinalata (foleg a hatso ulesen) messze felulmulja a 307-eset."

Nanana! Csak óvatosan az efféle csúsztatásokkal, 307 tulajok is olvassák a topicot! :-)
Azt elfogadnám esetleg, hogy hátul tágasabb, elöl egyenértékű a helykínálata.

Egyébként meg az ért az 1 milliócskáért, amivel drágább, felőlem sörért is lemehet, akkor se kellene.

Előzmény: MagicZ (45)
MagicZ Creative Commons License 2002.01.30 0 0 45
MorvaiZ

Valamilyen szinten minden autoteszt szubjektiv velemenyeken alapszik. Hogy miert angol nem tudom. Sokaig elt kulfoldon a srac es ugy tunik igy konnyebb neki. De igazabol sejtelmem sincs.

A 307/Corolla dologhoz: nem akarom isteniteni a Toyotat, de Japanban mar egy eve fut az egyterusen magasepitesu Corolla... Mar a Honda Civic elott letezett. (Persze az europai valtozatot az Ovilagban terveztek.) Az Ev Autoja valasztason ezt nem nagyon vettek figyelembe. Mindenki a Pegot dicserte, hogy milyen bator a magas epites miatt... Node ott van a Civic is!!! A helykinalata (foleg a hatso ulesen) messze felulmulja a 307-eset. Meg persze a Corollaet is. Nem beszelve a gyalogosvedelemrol... Utkozeskor rendkivul otletes aprosagok vedik a gyalogosok testi epseget. Illene ezt is ertekelni valakinek!!! Nade mindegy...

A kepek mellesleg nem jottek at. :(
Meg ha meg is tehetnem (bevallom nem tehetem :)), racionalis gondolkodasmodom miatt akkor se vennek nagyobb autot, mert arra a nehany napra megfelel az Escort is. Majd ha valtozik a helyzet, elkerem az ertekelesi listadat :))) Egyebkent 1 hete meg eppen egy 406 Coupe HDi-ba ucsorogtem...

morvaiz Creative Commons License 2002.01.30 0 0 44
MagicZ

Ez a résméretes dolgot bevalom furcsáltam, ez az ami soha nem jutott volna eszembe, mármint hogy ezeket firtassam. Illesztésben egyébként a japánok verhetetlenek.
De a végén, hogy nem egy lelkesitö auto meg hasonlók ez személyes, és ennyi kell is bele.

De miért angol????

Ja a 307/Corolla(az uj) dologhoz annyit, hogy nekem marhára összecseng a két autó, legalább is külsöre.1 nap eltéréssel láttam öket, mint 2 tojás.Tehét végra a japán tud formát is (és föleg belsöt) tervezni, a minöség/megbizhaóság meg remélem olyan jó mindkettöben mint amit a japánoktól megszokott az ember.

"He, ez ovon aluli volt :))"
Na végre egyszer engem irigyelnek az autóm miatt :-)
A képek nem is tetszettek ?
Bevallom, a szárnyat is megrendelem de elöbb megideologizálom : kell mert különben nem látom a farát az autóból.Ja hogy ezért van a tolatóradar.

A 19" felnik árban kicsit vastagok, ugyhogy sajna marad a gyári egyenlöre (ha ráértek sajnáljatok egy kicsit miatta :))).
Na kinagyképüsködtem magam.

Üdv.
Egy türelmetlen (majdnem) 607-es tulaj.

Előzmény: MagicZ (43)
MagicZ Creative Commons License 2002.01.30 0 0 43
MorvaiZ

"Öszintén sajnállom azokat az embereket akki soha nem tudhatják meg milyen érzés az ha egy ilyen autót a magáénak tudhat."

He, ez ovon aluli volt :))
Meg valami: szerintem amikor valaki lemeri a resmeretek eltereset es megindokolja, hogy mi miert nem jo, az nem teljesen szubjektiv...

morvaiz Creative Commons License 2002.01.30 0 0 42
sansalvador

Köszönöm az elismerést.
Szin: hát kideriváltuk a feleségemmel,hogy sötét külsö világos belsö ami szerintünk illik az autóhoz.Tehét fekete lett és ivoli-bör belsövel.

Felszereltság:hát azt hiszem erre teszik ki a pesti piacon, hogy "absz.full-full". Természetesen automata.

A mikor lesz meg-re most nem válaszolnák babonából :-),de már nem kell sokat forgolódnom az ágyamban.

Tesztvezetés:
Kérem a gyengébb idegzetüek (akik ki nem állhatják az ömlengösséget) most lapozzanak. Nem garantállom,hogy tárgyilagos leszek.
Tehát.
Az autó szalonmeleg volt,vagyis fedett helyen állt.Ezt csak azért mondom mert nem volt csont hideg a motor,de elömelegitve sem volt.
A motortér amennyire lehet izléses. Megkérdeztem,szerencsére szerszám nem jár hozzá,csak ami a kerékcseréhez kell.
Mikor beinditottuk már meglepödtem,a hangja. Egy régi diesel Mercink volt sokáig,meg ugye az audi dieselek hagjait ismertem de ez más volt. Természetesen semmi hideg-kopogás,rezonancia és, legalább is a 2.5 TDI-hez képest, a hangaja olyan volt mindha rövidebb uton járt volna a henger, szóval lehelettel finomabb. Ha magamra puffantottam a kissé még nyers ajtót a hangnak esélye nem volt betévedni az utastérbe.
Elöször az anyosülésre kéretöztem,csak izlelgetni akartam az utazást. Bezizzentettem az ülést a kényelmi pozicióba,aztán gyerünk. Kb. 1 km után már dölt a meleg az autóba,pedig a klima ki volt kapcsolva, és allitólag igen jó hatásfokú a motor és kevés a veszteséghö. Bekapcsoltam , beállitottam a höfokot aztán csak az autóra figyeltem. Csak éppen nem volt mire. Hang nuku,bolintás váltásnál legfeljeb ha kérdeztem valamit és helyeselt a dieler. Játszottam kicsit a navival,erre elkezdett franciául reklamálni,hogy rossz irányba megyünk. Aztán montam, hogy most már akkor én is vezetném. Itt megkérdezték, hogy akarom e hogy Ö is velem jöjjön vagy egyedül probálnám inkább(hoppá bizalom,pedig én nekik külföldi vagyok). Persze mondtam hogy jöjjön velem mert közbe kérdezgetnék.
Na tüz ki a pályára.Gyerünk elöször automatába hogy megy. Szinte unalmasan jól. A legbántóbb az volt hogy,érzésem szerint 10 mp-belül, 170-en voltam és meg mindig toltak le a középsö sávból.
190-nél is ugy éztem hogy nem igazán küzd a gép a sebesség legyözésével, és ez sima utazótempó neki. Az ESP-t nem mertem kipróbálni,remélem soha nem is kell. De a vészfékaszisztenst feleésztettem. 150-nél satufék. Auto megállt,a lábamat nem verte az ABS és a vészvillogó felgyulladt.
Innentöl én váltogattam. Akkor mordult rám a motor csak mikor 110-nél nem 4 hanem 2.-ba löktem vissza véletlenül a váltót. Állitólag a nagyon extrém baromságot már nem engedi az elektronika. Az meg nagyon szimpi, hogy lámpánal magátol 1-be teszi nem kell lecsettegni mint a 3 köztes sebességet pl. Mert ugy mondanom sem kell, hogy 50 felett simán 4-gyel lehet közlekedni,persze nem repül.
Esö,lámpaszenzort nem tudtam letesztelni,de a tempomattot folyamatosan indexként ill. helyett használtam.
A kaszni kenyarban sem billeget,erös fékre nem bolintott. Mivel extrém helyzetekbe nem fogom halyszolni a gépet,amiket eddig mutatot az nekem több volt mint elég. És elégedettség töltött el mikor a boardcomputer átlagfogyasztását pislogtam. A computer mindent mutat amit csak akarok, talan csak az ne ma legpraktikusbb, hogy nullázható, mert igy fogom is.Még az kérdéses a navi mennyire gyorsan fog reagálni az eltévedéseimre.Sajan magyarország erre a CD-re nem fért,mert ez még nem a DVD-s verzió.
A belvilágot nem ecsetelem mert ha valakinek tetszik akkor felesleges,ha meg nem akkor minek.
Nekem legnagyobb elismerés az volt mikor elöször megmutattam a feleségemnek,hogy hát ezt az autót gondoltam magunknak, mit szól hozzá. Láttam rajta hogy el sem hiszi, hogy ilyen gyönyörüség a mienk lehet. A belsejétöl meg szinte , na nem is mondom. De szinte be sem mert szállni. Pedig tudta hogy mostanában ezt a tipust kostólgattam.
A külsö formára azt mondják,hogy "öltönyös". Hát én nagyon el tudom ezt képzelni egy farmerral is:






Hát nem szép?
Nem inkább gyönyörü.

Ja ha kiatuztam volna, akkor chiptuning és 156 LE/359 NM-re fel lehet tolni úgy, hogy a fogyasztás nem változik és a gyári garancia is megmarad.
Ez csak elég egy darabig :-)
És ebben a motorban ennyi még biztosan van. A szempont a franciánál a tartosság,megbizhatóság a HDI-nél tehe´t ennyi tartalék tuti van benne. Ha az audi 1.9TDI 90LE-be ami most 130 jár volt(?)
És egy csómo olyan dolog van az autóban amit csak mondjuk hónapok multával tapasztal az ember. Szinte minden sebeséggfüggö és mindent leállitás után x idö elteltével lekapcsol a rendszer. Nem is tudtam, hogy 2 aksi van benne. Vagy pl. fel lehet programozni a távirányitót, hogy elsöre csak a vezetö oldali ajtót nyissa, meg egy csomó finomság, ami még a leirásba sincs benne.
Ja igen szerinte, igen szegényes a kezelési utmutató. Tipikus németes. Remélem jár hozzá valmi bövebb is.
Hazudnék ha az állitanám,hogy a Partikulárszürö(vagy hogy hivják) miatt vettem, de ha már végképp nem tudok mit felhozni az autó javára akkor itt van a környezetvédelem.
Persze a németek erre nem adnak adókedvezmányt, csak valami 100 LE-s wv-re.

Öszintén sajnállom azokat az embereket akki soha nem tudhatják meg milyen érzés az ha egy ilyen autót a magáénak tudhat.

Üdv.

Előzmény: sansalvador (39)
MagicZ Creative Commons License 2002.01.30 0 0 41
Kedves MorvaiZ!

Koszonom a korrekt hozzaszolast. En nem eroltetem senkire a velemenyem, de remelem azert par dologra odafigyelsz majd. Par honapos hasznalat utan varom az objektiv tapasztalataidat. :)

Kedves Sansalvador!
First of all :) akar hiszed, akar nem a hibalista egy honi baratomtol szarmazik. Ugy tunik neki angol nyelven konnyebb. Engem is meglepett. Egyebkent ott van az alvazszama az autonak, esetleg csekkold le. Ja, es ezt a tesztautot nem sokkal kesobb elloptak :))) Hat egeszsegere a tolvajnak.
Ha nem haragszol, a Ford Escort - 607 megjegyzest inkabb nem veszem fel. Velemenyt pedig ugy alkotok, hogy hasznaltam 2 db 607, 3 db 206, 2 db 307, illetve 4 db 406 Pegot. Igaz mindegyiket max. 1-2 hetig, tehat azt elismerem, hogy hosszutavu tapasztalataim nincsenek az autokkal kapcsolatban. Amde ezek a kocsik altalaban 10 e km-t sem futottak, igy ujszeru allapotban illett volna lenniuk. Marpedig egyik-masik finoman szolva nem volt...
Azt, hogy az atlag autovasarloknak nincs osszehasonlitasi alapjuk termeszetesen nem rad ertettem, altalanossagba beszeltem. Persze a japan autos barataidra nem artana nagyobb figyelmet forditani... Van valamelyikuknek nyolcadik generacios Toyota Corollaja, vagy valamilyen Hondaja? Na azok a manualis valtok es kifinomult futomuvek etalonnak szamitanak a kategoriaban. Raadasul az sem helyenvalo megallapitas, hogy a japan autok tulzottan muanyagosak. A Peug 206-ban szerintem legalabb annyi, ha nem tobb kemeny es kopogos muanyagot talalsz, mint egy Corollaban es hasonlo a helyzet a 406 - Honda Accord (esetleg Toyota Avensis) osszehasonlitassal. A 307-ben egesz korrekt az anyagmegvalasztas, csak a kozepkonzol muanyaga meg a mar emlitett bajuszkapcsolok olcso hatasuak. Mellesleg hasonlitsd ossze a kezeloszervek mukodeset, a hangjukat, a lagysagukat.
Egyebkent a Peughoz en kedvezoen alltam hozza. Lelkesen udvozoltem a 206-os formajat. Nagyon tetszett. Azonban amikor az elso darab hozzam kerult, oriasit csalodtam benne. Nagyon jol tudom, hogy mit lehet elvarni ebben a kategoriaban, hidd el nekem, hogy van osszehasonlitasi alapom. Raadasul beszeltem szamos ismerossel, akik megvettek az autot es rengeteget jarnak vele szervizbe. Meg ha ki is nevetsz, en fenntartom azt a velemenyemet, hogy a 206-osok felereszt a vonzo forma miatt kelnek el. Maskulonben a nemet autok osszeszerelesi minoseget es megbizhatosagat illetoen egyetertek veled. Annak latszanak, de nem azok. Foleg a VW csoportosak nem. De egy BMW - amig jo - addig jobban szolgalja az altalam tamasztott igenyeket, mint egy Peug. A meghibasodas pedig ennel a markanal is fennal. Megvalami: az automata valtok non plus ultrajat a Lexusban talalod. Probalj ki egy GS300, LS430 modellt.

Szolj, ha kihagytam volna valamit...

Udv

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!