Az 55wattos Gold-al én semmit nem láttam, főleg mikor jöttek is szembe. A Suzukiban esőben egész jó a 4 NB (H4 távfény + H1 ködlámpa :D), persze csak ha nincs szembejövő forgalom. Majd kiderül, hogy a NBL milyen, a kékes bevonat miatt gondolom esőben nem lesz jó.
Tegnap este induláskor felkapcsolom a fényszórót, szívroham... Csak a bal oldali tompított világított... Délután meghúztam az index csavarját és egyszerűbb hozzáférni, ha lehúzom a csatlakozót a fényszóróról... :D Persze vissza már nem dugtam... :D
Szárazon szerintem nagyon komoly, a MU +120 sehol nem volt ehez képest, pedig azt is szárazon próbáltam. Nagyon durva fehér fénye van, bármilyen erős közvilágítás mellett látszik. A távfénye így szárazon nem rossz, ködben szerintem nem kell majd használni. :D Az esőre még kiváncsi leszek, de a színe miatt fekete vizes úton nem lesz jó, szerintem.
Nekem a merényletsárga tavaly a nyári időszakban is bent volt. Lehet, hogy idén is marad. Egyrészt nálam a DLR miatt viszonylag keveset megy, másrészt az automata világításkapcsolóval tökéletes kényelemben van az ember fia.
Reléguru: természetesen a feléd fentálló kötelmeimet nem felejtettem el, várom a kedvező időjárási viszonyokat a beszerelésre.
Eltudom képzelni, amikor jön szemben egy közlekedési tábla, a jól fényvisszaverős fajtából, hogy emberünknek azonnal le kell kapcsolnia a karácsonyfát.
A viccet félretéve, Reléguru olvtásttól rendeltem NBP HB3 at a távrefibe,/nagyoon világít/ és egy nagyobb közlekedési tábla a rávetődő fényt egyenesen visszaveri a szemembe.
Ma este lesz egy hosszabb utam (úgy intéztem, hogy sötétben kelljen mennem :D), tesztelem a NBL-et. :D De a tompítottja elég erősnek tűnik, bár az eső lesz a döntő. A sárga nálam nem vált be, esőben azzal se láttam semmit, a sárga búra nagyon sok fényerőt elnyel. De egy 100/80-ast érdemes lehet kipróbálni. Mondjuk H7-ből szerintem nincs ilyen sárga búrás. Amúgy érdekes, hogy a MU +90 és a +120 is bizonyos szögből kékes árnyalatot ad a foncsornak, a NBL viszont nem, pedig majdnem az egész izzó kékes. Csak a Cool Blue Intense Halogen w5w kékíti kicsit a foncsort szemből. :D
Hja, raktam be hófehéren világitó teljesen kékes búrájú izzót, nagyon szépen világitottak szembe a közlekedési táblák, és a fényvisszaverő mellények, de hogy az úton nem lehetett rendesen látni vele, az biztos :-)
Vision +100-asát használtam, H7-est, több mint másfél év után kiment majdnem hogy egyszerre mind a kettő, igy jött újra az NB a tompítottakba (refikben eddig is ez volt, azthiszem +90-es, viszont van belőle otthon még bőven). A Philips jobbnak tűnt, azért is azt hagytam a tompítottban eddig. Most valami sárgát akarok keríteni, még a zsigulis korszakból rémlik, hogy anno amit az oroszok hoztak sárga izzókat, (vagy H4-re búrákat) éjszaka, és ködben jók voltak.
Ez a láthatnékos mánia úgy kezdődött, hogy valamék télen, napnyugta után korom sötétben, kissé nedves országúton haladtam kocsisorban, bennem volt a siethetnék, de végülis asszem valami pegó hamarabb kezdte előzni sort, igy maradtam a helyemen (utólag belegondolva, jól tettem hogy maradtam), persze szembe vagy 800 méterre lovasfogat jött, szinte tökre kivilágítatlanul, szerintem ahogy ő nem látta, én sem láttam volna.
Akkor kezdtem átnézni a lampionjaim áramát, és pl kiderült, hogy oda már csak 10,5volt jut bereléztem, és lőn világosság, aztán kerültek az emeltfényű izzók.
Jó kérdés, tegnap óta még nem volt eső. :D Viszon esőben én is gyengének éreztem a sima NBP-t, de olyan izzót még nem találtam, ami jó lenne esőben és szabályos. Viszont ezen a Limited-en a kék bevonat sokkal kékebb, mint a többi NB-en. A Philips melyik, a power vagy a vision? Szárazon erősebb a NB?
Ez a limited hogy viselkedik nedves úton, esőben, vagy ködben, havazásban? Nekem a sima NB-val az a bajom, hogy csak száraz körülmények közt muzsikál jól, ezt az izzón lévő kék sávokra fogom, mivel mikor beraktam helyettük a Philips X-treme-t (ahol csak egy vékony kék csík van), az nedves körülmények közt jobbnak tűnt.
A Suzukiban Tungsram w5w helyzetjelzők pár hónap után kormosak, az Osramokat most néztem, másfél év után teljesen átlátszó a búrájuk. Hátul a rendszámtábla világítás ugyan ez.
Hááát.. Egyre inkább érik bennem a gondolat, hogy világszínvonal ide, meg tradíció oda - egy Osram v. egy Philips minőségét messze alulmúlják a Tungsram izzók. Valamelyik nap, amikor teszteltem, véletlenül megfogtam a búráját az 1etlen normál Tungsramnak, ami van itthon. Miközben törölgettem szemüvegtörlővel, elkezdett mozogni a búra a foglalatban..
Valahogy én is jóval erősebbnek érzem, mint a MU +120-at. De azért összefutok majd az ismerősömmel, akinél a MU +120 van és megnézzük egymás mellett. :D Én szeretek sötétben vezetni, de látni is. A Suzukiban is a Noght Breaker vált be a Megalight Ultra +90-el szemben, bár itt a fórumon is olvastam, hogy a MU +90 erősebb, mint az NB. Szerintem ez autó függő lehet. De az biztos, hogy most sokáig marad az NBPLM és nem próbálgatok semmi mást! Csak nehogy jövőhéten kijöjjön a Night Breaker +120... :D
A sárga izzókat száműztem az autóból is, viszont a polcon is jól mutatnak:
Az egyik sárga búráson pár óra használat után már égés nyomok vannak, pedig 20percnél többet nem világított folyamatosan.
Édesapám közelít a 70hez, és bevallottan irtózik a lakott területen kívüli, éjszakai vezetéstől. Szemüveget csak olvasáshoz hord ugyan, a látása jó, de az éjszakai vezetés rettentően fárasztja, nem érzi biztonságban magát. Mutattam neki az NBPt - felcsillant a szeme. :)
Csak a kedvedért kicseréltem mind a kettőt NBPLE-re, persze este 9-kor. :D A Cool Blue w5w színe teljesen passzol hozzá. Fényerő a sárga búrás után nagyon durva. Városon belül is látszik, hogy fel van kapcsolva a lámpa, városon kívül pedig nem nyomja el az összes szembejövő autó a fényét. :D És a táblák is világítanak. :D A távfénye elég komoly, a sima NBP-nál is fehérebb a távfény, itt már majdnem világoskék inkább. :D Viszont képet nem csináltam, csak egy gyors videót.
Szerintem kicsit engem is hülyének néznek már, reggel 5-kor izzócsere, napközben fényszóró ki/fényszóró be... :D Tegnap mikor a képeket csináltam két autó egymás mellett nyitott motorháztetővel... Az alattunklakó pont jött haza és kérdezte, hogy tud-e segíteni. :D
Kipróbáltam a sárga búrásat, jóval sárgább, mint a Gold, a helyzetjelző (sima tungsram w5w) színe nagyon elüt tőle. Viszont vizes úton ennél is nagyon kevés a fényerő. A távfénye pedig mintha a Gold-nak sárgább lenne, de mindenképp erősebb. Ez a sárga búra rendesen csökkenti a fényerőt, viszont a színe nagyon jó. Szerintem a legjobb választás talán ez a sárga búrás lenne, de 100/80-as verzióban. Kíváncsi vagyok Kozgab-nak hogy fog tetszeni. :D Ja, és semmi kékes-lilás árnyalat nincs. :D
A Night Breaker Plus Limited Edition és a Cool Blue Intense Halogen pedig egy kicsit még pihen, pár napig még marad a sárga. :D