Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Nem hiszem, hogy a jogszabályok emlegetésével bármit is változna a helyzet.
Nem is fog, csak felmerült, hogy a jog ütközik a törvénnyel. Szerintem a jog az erősebb ebben az esetben (majd Garficicus kijavít :), de a közlekedési vállalatnak is joga van szabályokat alkotni az igénybevételhez. Miskolcon vagy Nyíregyházán - de még nyugaton is - működik. Csak a debreceniek alkalmazzák hülyén - a debreceniek hülyék ahhoz, hogy alkalmazkodjanak hozzá.
Viszont egyszer sem hallottam, hogy használták volna mikrofont.
Ez is igaz. De elég lenne helyesen alkalmazni az elsőajtózást, és kiírni a hátsó ajtókra, hogy az első ajtónál ilyen meg ilyen ellenőrzés folyik, ezért az ajtók később nyíltank, türelmüket kérjük.
Bár, ahogy Atty707 írta, sokkal jobb lenne, ha a DEHUSZ-osok az utcai semmittevés helyett ellenőrként is tevékenykednének. 11 ellenőrrel a DKV csodálkozik, hogy sokan bliccelnek?
Atty707
Talán a közgyűlés hozta olyan 2002 körül?
Szerintem országosan született róla döntés, úgy '95-96 körül. Az a szégyen, hogy Debrecenben a mai napig nem szoktak hozzá. A DKV-ITK is rendelhette volna úgy a csodajárgányait, hogy a szélvédőnél lévő nyíl ott legyen. Miskolcon is így van.
Egyébként mit is mondana Lali király erre? Nem kell használni a dkv szolgáltatásait. Hát persze!
Aztán meg a meglévő utasok rovására ritkítani kell a közlekedést. És rá kell fogni a kerékpárosok növekvő számára.
Azaz aki akar, így is felszáll jegy/bérlet nélkül, a becsületes utas meg szív, mint a torkosborz...
Az ITK csodajárgányainak megint kell a kilométer, mert egyetlen egy trolit se láttam kint, mind helyett ezek a szutykok jártak.
LMG-099 babakocsi beállónál az ablak függőleges szárán a "kábelcsatorna" zörög, ráadásul az egész ablak instabilnak látszott rázkódáskor. Értsd úgy, hogy olyan érzésem volt, mintha az egész most ki akarna esni a helyéről.
Másik szóló busz (rendszámot nem jegyeztem meg) motorburkolóból több csavar tőből ki van szakadva, valamint a hátsó oldalsó ablaknál (motor mellett a 3-as ülésnél) a "kábelcsatorna" le van tépve, és kikandikál az éles, sorjás fémtest. Kissé veszélyes.
Természetesen utastájékoztató nem ment. (Monitor volt, megállóváltás nem.) A kínaiak biztos kiiktatták a műhódokat. :D
Viszont (sajnos) az elsőajtózásra is van szabály. Nem törvény, de szabály :(
Tudok róla, ráadásul nem is dkv "bűn". Talán a közgyűlés hozta olyan 2002 körül? Nem is azért említettem meg ezt a kimásolt dolgot, hogy aztán most már az összes sofőrt le kell csukni, sőt! Egyébként mit is mondana Lali király erre? Nem kell használni a dkv szolgáltatásait. Hát persze! Az a baj, hogy az önkormányzatnál soha a büdös életben nem ülnek fel a tömegközlekedési járművekre a döntéshozók, csak "okoskodnak" fentről. Mi is "okoskodunk" itt, de annyi a különbség, hogy naponta használni vagyunk kénytelenek, így lát(hat)juk ennek a rendszernek a hibáit.
Az a helyzet, hogy inkább naponta 50* megmutatom egy ellenőrnek a bérletem, minthogy szívassanak ezzel az első ajtós felszállással. Nem is a felszállási résszel van a baj, hanem a leszállással, konkrétan nem engednek rohanni a másik buszhoz, vagy épp a dolgomra. Naponta 5-10 percet vesznek el az életemből ezzel a baromsággal, ráadásul gyakorlati haszna nem nagyon van. (Nem lehet büntetéseket kiosztani, max. ha elmajszolsz a buszon egy szendvicset - röhej, illetve a buckalakó csorda ellen se véd, a sofőr inkább kinyitja az összes ajtót, minthogy ilyenekkel összetűzésbe kerüljön - jogosan). Azaz aki akar, így is felszáll jegy/bérlet nélkül, a becsületes utas meg szív, mint a torkosborz...
Mi lenne ha Pesten is bevezetnék a Combinokon? :)
Max. a fogai alapján lehetne azonosítani a vezetőt a kiégett roncsban. Sajnos nem vicc, lásd a "kedvenc" sportágunk lelkes rajongóinak cselekedeteit, vagy "forradalmár vagyok b+, nekem nem kell jegy" beszólást...
ZotyaJ:
Az, hogy kora délután már az új menetrendek lógtak kint, a régi meg sehol semmiképpen nem jó, mert félretájékoztat!
Ez hatalmas hiba volt - bár ezt már megszoktuk -, ráadásul úgy, hogy rengeteg vendég volt a városban. Ha véletlen buszra akart szállni, akkor mit gondolt? Városimázs javító intézkedés. :)
Nézd, én inkább a megoldást mondanám, mint azt, hogy hogyan nem lehet megcsinálni.
- Vagy nem erre a napra kellett volna időzíteni a menetrendváltást. Logikus, nem?
- Vagy gondoskodni kell a korrekt menetrend cseréről. Ezt lehet úgy is, hogy a régi is kint marad, csak ugye akkor kétszer kell kimenni. Vagy meg kell szervezni a táblák cseréjét.
Az, hogy kora délután már az új menetrendek lógtak kint, a régi meg sehol semmiképpen nem jó, mert félretájékoztat!
Az meg, hogy a városban tömeg van nem hiszem, hogy probléma. Szervezés kérdése, hogy mikor mégy a külső részekre és mikor a belvárosba.
Mellesleg 21-én 00:00-tól már munkanap van, nem kell ünnepnapi pénzt adni :)
Csak azt nem értettem minek erőltetik a trolipótlokat a tűzijáték után. 6 buszból 6 trolipótló. 22:45-kor jöttek rendesen addig mit csináltak? 22:17-kor már szabad volt az utca.
Nem hiszem, hogy a jogszabályok emlegetésével bármit is változna a helyzet. Viszont egyszer sem hallottam, hogy használták volna mikrofont. Akár egy fél mondat is elég lenne, hogy az ajtók azonnal nyilnak. Vagy valami. E helyett fel van háborodva a villamos vezető, hogy elöl szállnak le.
Aki mást személyi szabadságától megfoszt, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Viszont (sajnos) az elsőajtózásra is van szabály. Nem törvény, de szabály :(
Vannak jogászok, akik szerint ezek a pontok jelen esetben megállnak, kérdés hogy a szerencsétlen buszvezetőt csukják-e be 5 évig, vagy a főnökét? :)
Ha egy ilyen esetből netalántán tényleg büntetőjogi következményei lennének, én mindenképpen a főnököt küldeném hűvösre. A buszvezetőt az ág is húzza. Neki a járművezetés a feladata. Így is minden szarságot a nyakukba akasztanak, a jegyeladástól, az ellenőrzésen át, a pontos indulásig. Azért, mert inkompetens hülyék szerkesztik a menetrendet, figyelmen kívül hagyva a forgalmi viszonyokat.
A sofőr mit tehet? Ha nem nyitja ki az ajtót, akkor g*ci. Ha kinyitja, és valamelyik vonaltiszt beköpi, ő jár rosszul.
nem nyílnak a hátsók már mindenki néz előrefele, pedig szerintem titkon tudják miért történik ez.
ráadásul nincs is értelme ennek az egész hajcihőnek. Én is utálom, és szóvá is teszem, ha szórakozás címszóval élnek vissza az elsőajtózással. (pl. nincs a megállóban senki, de csak az első ajtót nyitja ki, majd fél perc múlva a többit - ilyenkor mit gondol? a bliccelő a nem létező bokorból ugrik fel a zsákmányára???) Vagy nagyon kellemes várni az ajtónyitásra, mikor látod hogy a csatlakozás már a megállóban van, és te nem éred el. Ráadásul szegény sofőrt szidom, pedig tudom hogy nem az ő hibája, rajta is számon kérik mindezt. De ő van ott a cég részéről... Ha az lenne ott, aki kitalálta, tőle megkérdezném anyukája egészségi állapotát... De esény nincs rá, hogy az A8-ból átszálljon egy nagyobb, több lóerős járműre, amin ráadásul sofőre is lenne. :)
ohannak előre leszállni meg hogy miért nem nyitotta ki, erre mikor félúton jár már nyílnak az ajtók.
Összefügg azzal, amit írtam. Tudod az utasok zöme rohan egyík helyről a másikra, és sok esetben a csatlakozási lehetőség vész el amiatt, hogy szórakoznak az elsőajtózással...
Egyébként találtam:
1978. évi IV. törvény, a BTK, 175. § (1) bekezdése az alábbiakat tartalmazza:
Aki mást személyi szabadságától megfoszt, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
A (2) bekezdés: a büntetés öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt
b) hivatalos eljárás színlelésével követik el
d) jelentős érdeksérelmet okozva: például ha a sértett fogvatartása miatt nem tud egy üzleti tárgyaláson megjelenni.
ÉS:
A 258. sz. Bírósági Határozat (1998.I.) kimondja: A személyi szabadság megsértése bűntettének megvalósulása szempontjából a szabadságkorlátozás időtartama közömbös, ennek a körülménynek legfeljebb a büntetés kiszabása szempontjából van jelentősége.
Vannak jogászok, akik szerint ezek a pontok jelen esetben megállnak, kérdés hogy a szerencsétlen buszvezetőt csukják-e be 5 évig, vagy a főnökét? :)
LoLkA már beírta, de tényleg az Önkormányzat dönt. Nem hinném, hogy 2050-ig (amire elkészül a teljes kiskörút) érintetlenül ott fog állni a megálló. A semmiért nem raktak volna oda fedett várót.
Sajnos nem csak a szólóké hibás, hanem a csuklósoké is. :S 4. ajtót nem mindig jelzi, gondolom ez összefügg azzal, hogy az eredeti Volvo 7700/A-k 3 ajtósak voltak. Igen, sajnos a sofőrök hülyének nézik az utasokat az időben kell jelezni, stb. felkiáltásaikkal. Egyszer én is elkezdtem vitatkozni eggyel. Egy bácsi jelzett a 2. ajtónál A sofőr feletti visszajelző világított pirosan. A sofőr hiába nyomta az engedélyezőt, nem nyílt ki az ajtó, erre el kezdett vitatkozni az utassal, hogy nem jelzett, majd a következő megállóban leszáll. Azért álljon már meg a nászmenet! Hiába mondtam, hogy az utas jelzett, a sofőr kötötte az ebet a karóhoz, hogy márpedig nem. Egyébként mindkettejüknek igazuk volt, a sofőrnél nem volt visszajelzés, az utasnál pedig igen. Ráadásul vackok a leszállásjelző nyomógombok. Van olyan, amit 4-5-ször meg lehet nyomni úgy, hogy érzed hogy benyomtad, de jelzést nem ad. Ilyenkor mi van?
Én azt veszem észre itt, hogyha megáll a busz, kinyílik az első ajtó és ha 2mp-en belül nem nyílnak a hátsók már mindenki néz előrefele, pedig szerintem titkon tudják miért történik ez.
Ennek azért van két komoly oka is az utasok esetléeges butaságán kívül:
1. Következetlen ez a "rendszer". De még nem is buszsofőrfüggő sajnos, hanem általában kedv kérdése. Tisztelet a kivételnek.
2. A szóló buszok leszállásjelző rendszere kissé hibás, így nem mindig jut el a jelzés a sofőrhöz és ezt már tudják az utasok is. Sajnos a sofőrök mindig az utast nézik a hülyének, pedig nekeik kell a legjobban ismerni a buszok gondját-baját.
Hogy jön ide az ünnepnap? Ígyis-úgyis ünnepnap pakolták ki. A munka törvénykönyve meg azért elég rugalmas, szóval a 20-ára, mint ünnepre hivatkozni nem igazán erős ok.
másrészt éjszaka nem lehet a városban közlekedni
Fel kell kapcsolni a világítást és akkor lehet. Más okot nem látok itt sem. Esetleg abba a pár villamos megállóba lehetett akadályoztava a hirdetmények kighelyezése ami a sétáló övezetbe esik. De gyalog bemegy és kicseréli este 10, 11 után.
mégis mikor?!
A normális üzemidő vége után elegáns. Az éjszakai járatok úgyis külön menetrend szerint közlekedtek, így azoknál nem okozott volna gondot a menetrend csere. De ha már este 9-10 körül elkezdik, egye fene.
A munka akadályoztatva volt.
Igen, az akarat akadályoztatta és az igazán jó munkára való törekvés.
Lásd az alábbi képet:
A plexihez hozzáragadt egy korábbi hirdetmény és nem, nem szedték le, hanem minden további nélkül betették mögé az új menetrendet. Ezt úgy hívják, hogy igénytelenség.
Bizony-bizony azon a matricán nekem is megakadt a szemem. Én azt veszem észre itt, hogyha megáll a busz, kinyílik az első ajtó és ha 2mp-en belül nem nyílnak a hátsók már mindenki néz előrefele, pedig szerintem titkon tudják miért történik ez. Sőt nem egyszer láttam, hogy áll a tömeg az első ajtónál szállak fel, a hátsó ajtók zárva míg fel nem szállt legalább a felszállók zöme, és rohannak előre leszállni meg hogy miért nem nyitotta ki, erre mikor félúton jár már nyílnak az ajtók.
2012. június 29. napján ügyfélszolgálatunkra érkezett levelét az illetékes szakterület felé továbbítottuk.
A szakterület vezetője az alábbi tájékoztatást adta:
" Ismételten küldött jobbító szándékú levelét megkaptam és köszönöm.
Hinnye de ismerős ez a szöveg. :) Én is mindig ezt kaptam válaszul.
Hogy mit jelent?
" Ismételten küldött jobbító szándékú levelét megkaptam és köszönöm. - A fenéért kell levelezned, muszáj lesz dolgoznom. Mancika hol is van a gépen a sablon szövegünk? Oké, meg van, már küldöm is ennek a p*rasztnak. :)
Én csak a 31-15 vonatozásra hívtam fel a figyelmet, és pont ezt kaptam válaszul, hogy nem tudnak mit tenni.
Pedig milyen jó, ma is Doberdó 7:35 15-ös indul, 7:36 31-es indul (persze egyszerre indultak, és végig vonatoztak a Kossuth utcáig) Nem is lenne vele baj, ha előtte 10 percet nem szobroztam volna a Doberdón valami járműre várva... De szerintük ez teljesen normális dolog.
Kb. egy éve voltam én is Miskolcon a nyílt napukon. Előtte buszoztam a városban (régi jó kis Ikarusok :)), gyakorlatilag végig próbáltam az összes ott járó busztípust. Mind teljesen normális műszaki állapotban volt. Végig rendesek voltak a sofőrök, valamint a nyílt napon is az alkalmazottak. (Nem megjátszott rendesség volt.) A weboldalukon írtam pár sort nekik, hogy mennyire remek volt, és milyen szépen helyre hozták a 31-et, és a 620-at, direkt nem kértem semmi visszajelzést.
Erre kb. 2 hét múlva jött egy egy oldalas köszönő levél, amelyben leírták, hogy nagyon köszönik, mennyire örültek neki, stb. És az egyik igazgatójuk írta alá... Szóval más város, más világ. Arról nem is beszélve, hogy a buszok sokkal sűrűbben jártak akkor (tanszünetben), mint itt... Ma már ott is ritkítások voltak.
Ja, és ha már Miskolc. A buszok hátsó ajtajain van egy tájékoztató üzenet arról, hogy első ajtós felszállás van, és türelmüket kérik az utasoknak. Mennyivel másabb mint itt, ahol a sofőr kénye kedve szerint nyitja az ajtót, tájékoztató szöveg nélkül. És ha már tájékoztató szöveg. Jó lenne, ha a buszokon lenne valami jelzés arra, hogy az ablakok le vannak zárva, így Tüdő az erőcsávó (bocs Fábry) nem állna neki feszegetni az ablakot, jobb esetben kinyitva, rosszabb esetben kitörve. Vagy ne zárják le őket.
A Nyugati Kiskörúton nem lesz buszjárat.Bemásolom azt a levelet amit írt a DKV.Szóval egyenlőre nem lesz ott busz:
Tisztelt Ügyfelünk!
2012. június 29. napján ügyfélszolgálatunkra érkezett levelét az illetékes szakterület felé továbbítottuk.
A szakterület vezetője az alábbi tájékoztatást adta:
" Ismételten küldött jobbító szándékú levelét megkaptam és köszönöm.
A korábbi levelünkben leírtakat figyelembe véve a 15-ös járatokat nem tudjuk Pacra beközlekedtetni. A 15-ös járatok menetidejéhez a csúcsidőben nem tudunk hozzányúlni, mivel jelenleg is az útvonal közel felén útfelbontási, építkezési munkálatok zajlanak, ami miatt jelenleg is többnyire késéssel közlekednek a 15-ös járatok.
A Nyugati Kiskörút megépülő kis szakaszán jelenleg nem tervezünk autóbusz járatot közlekedtetni.
Miskolcon buszoztam 2 napot a neoplanokkal, viszont le a kalappal a söfőrök előtt, mentünk a megálló fele futott 3 felszálló és a sofőr nem állt be teljesen a megállóba, hanem szinte a felénél megállt és kinyitotta az első ajtót ne kelljen elszaladniuk a tábláig. Megköszönték felszálltak, sőt aki hátul szállt fel volt annyi kedvesség benne, hogy előrejött és felmutatta a bérletét mikor már elindultunk. Valmit megkérdeztük a sofőrt a végállomáson merre kell felmenni az állatkerthez elmonda korrekten, meg hogy kössük fel mert szép kis helymenet lesz. Tehát pozitívan csalódtam. Természetesen nem álltalánosítok, hogy itt meg sz*r minden, tisztelet a kivételnek.
LMG-115-nek olyan fájdalmas hangja volt fékezéskor, hogy rossz volt hallgatni. A fém a fémet marja már, remélem meggyógyítják. :)
MÁS.
LMG-109 reggeli vezetője megint "utasbarát módon" viselkedett. Nénike (hajlott hátú, szegény alig bírt menni) fut a buszhoz gyök kettő sebességgel (az már más kérdés, hogy azért kell futnia, mert a másik késett, és mint tudjuk a csatlakozások megoldottak), amikor az első ajtó közelébe ért, a sofőr becsukta az ajtót. Kizártnak tartom, hogy nem látta a visszapillantó tükörben! Még szerencse, hogy amikor a néni elkezdte ököllel verni az ajtót, visszanyitotta neki, bár megérdemelte volna a sofőr ha a néni a fejét veri ököllel.
Továbbra se értem ezt a viselkedést. Ha már közel mindenki felszállt, akkor mi a francért nem lehet kinyitni a hátsó ajtókat a buszhoz rohanó IDŐS embereknek??? Annyira nehezére esett volna megnyomni azt a tetves minden ajtót nyitó gombot? Lett volna egy jó napja az egyik utasnak, aki önhibáján kívül - másik DKV sofőr miatt - került olyan helyzetbe, hogy a csatlakozáshoz futnia kellett?
Vesszek meg, de nem értem! Nem tudom, hogy a közösség, vagy a dkv ide látogató illetékesei emlékeznek-e Antal Laci bácsira? kb. 20 éve nyugdíjba vonulhatott már, de még mindig (remélem él még, sajnos rég nem láttam már) minden volt utasa ELŐRE köszön neki! Mert megérdemli! Valahol Nála kezdődik számomra egy igazi buszvezető!