en telen minden nap tekerek 1 orat (sajnos mar sotetben), akkor is, ha ho van. mult teltol szerencsere mar nem outival, hanem vettem egy montit, idealis ilyen celra. kornyezo kertvarosban szoktam tekerni, ami dombos, sikon ilyenkor nem szeretek menni, tul hideg, nem melegszik be az izomzatom elegge. thermo ruham van, de 1 ora alatt lazan atazik minden, es akkor mar nem koser (foleg, hogy hazafele van egy marhanagy lejto, amin ilyenkor szetfagy az ember). meg a labam eleg fazos. hetvegen meg a velencei-tavat szoktam megkerulni vilagosban. mondjuk en is max -10 fokig tekerek, es max 1-2 centis hoig (kiveve ha az ut le van takaritva).
nem, lejjebb mar irtam, 20perc ulve 10 perc allva tekeres. lehet, hogy nem volt igy teljes a kep, az ulve tekeresek altalaban lazito tekeresek, 60-70-es csapasszammal (52-12-o a nagytanyer-konusz nalam). ez olyan 33-34km/h sikon, ami egyaltalan nem sok, tenyleg lazitas. pulzus ilyenkor 150-170. a koztes 10 percek (+-2 perc) kiallva (de konyokolve) viszont 90-100 vagy magasabb csapasszammal mennek, ilyenkor tenyleg meg lehet a 45-50-es tempo, de 10 perc tekeresnel kiallva ez nem olyan sok, szerintem. pulzus altalaban 190-193. Efole nem szoktam engedni, mert abbol mar volt bajom. remelem igy mar tisztabb, es nem tunik annyira irrealisnak a 3-4 ora gorgozes.
Rovid kerdesek, ha nem haragszol. Hol vetted ? Milyen tipus/marka ? Darabonkent 6k vagy egyutt ?Van-e meg ? Egyszeru halandot is kiszolgalnak ott, ahol vetted ? En a Giacomelliben (westend) lattam tobbfele windstopperes folsot, atlagban 19 eFt, illetve alsot, azt hiszem olyan 10-12 eFt-ert.
Campagnolo VAGY Tiagra? Úgy tudom, hogy a Tiagra az Shimano kategória a Sora és a 105 között félúton. Nem kötözködni akarok, csak kíváncsi vagyok arra, hogy valójában milyen alkatrászekből áll a kerékpárod.
Mennyiért jutottál hozzá?
Pár hónapon belül (amint jön egy kis pénz a programozásból) szeretnék egy országútit venni magamnak a boltbajáró és az egysebességes monti mellé. Szeretném addig is gyűjteni az információt, hogy álmaim kerékpárját. Még ilyen alapvető dolgokban nem döntöttem, hogy kell-e nekem fékváltókar (túl sok tapasztalatom nincs országúti gépekkel, de nagyon szeretek aszfalton is kerekezni - főleg hegyre felfelé)
Szóval előre is köszönet minden információért, tanácsért - mondjuk aki hagyományos váltóról fékváltókarra állt át, az tapasztalt-e akkora használatbeli különbséget, amennyibe egy pár fékváltókar kerül?
Röviden arról van szó, hogy vettem egy használt gépet, és meg szeretném állapítani, hogy hány éves gyártmány. Ez lenne a feladat!
Adatok:
Teljes Campagnolo Tiagra set, kivéve az első váltót, az Veloce. Fékváltókaros, elöl 3 tányér, hátul 8, viszont a fék egytengelyes. Look ARC (?) pedál, hozzá Look cipő. Mavic CXP 10 felni, Michelin gumik, Colombus Aelle CMn (?) váz.
Az elmúlt télen volt magammal egy megállapodásom, nevezetesen, hogy 0 fok alatt nem megyek ki tekerni. Bizonyos szerveimet féltettem ugyanis az elfagyástól. De most nyár végére tervezek egy nagyobb téli bringás-ruházat vásárlást, úgyhogy remélem a 0 fok lejjebb fog tolódni. :) Érdemes mostanság beszerezni minden hosszú ruházatot, mert még ilyenkor sokkal olcsóbb mint az őszi-téli szezonban. Főleg ugye azért, mert az új kollekciók nem jöttek még be, a régiből meg egy csomó a nyakukon marad.
Hááát, én bármivel próbáloztam, hogy mit tegyek görgözés közben, csak másodperceket javított a tűréshatáromon. Az egyik barátom is állítólag több órát kibír. Elismerésem nektek érte. Én inkább jól felöltözve megyek a mínusz sokban odakint.
>a valos eletben kb annyinak felel meg, mintha nagytanyer konuszon hajtanek sikon.
Ha ezt 4 oran at tudod csinalni, akkor tied a vilagrekord. :)
Nagytanyer+Konusz (53-12) 90-es labfordulattal kb. 50 km/h. Ezt tudod tartani sikon 4 oran at?
(Nem kotozkodni akarok!)
Tenyleg, milyen pulzussal nyomod ezeket az orakat? (Gondolom meg nem interval)
egy kezzel meg a 39-17-et is nehez elinditani, ha a gorgon van a bringa.
Amugy TV es internet nelkul fentartom, hogy baromi unalmas gorgozni. De iden telen en is megprobalom megcsinalni, hogy en is tudjak netezni, vagy TV-zni. (A zene valoban nem idealis)
De igy is max. 30-60 perceket fogok menni szerintem.
Konyoklovel meg nem is probaltam, az is sokat segithet.
altalaban egy nagy venti nyomja olyankor ram a levegot, de igy is alattam 4 ora alatt szep kis tocsa alakul ki (laminatparketta van, nem problema), bar az igazsag az, hogy nem vagyok izzadekony, sot.
termeszetesen a nagytanyer+konusz 5% emelkedovel ilyen korulmenyek kozott (fixiem van, igy az elso kereknek nem volt surlodasa, illetve menetszel sincs) a valos eletben kb annyinak felel meg, mintha nagytanyer konuszon hajtanek sikon. egyebkent az en beallitasommal anyukam kezzel nem tudta meg se moccantani a pedalomat :o)
a szorakoztatasrol a tv vagy az internet gondoskodott, zene utemere sosem szerettem tekerni. iden 5-6 orat szeretnek gorgozni naponta. egyebkent reg rossz, ha egy verbeli outis unja magat biciklizes kozben :o))) szoval engem maga a bringazas szorakoztat, meg nezni ahogy csopog az orromrol a bringara az izzadtsag. egyetlen borzasztoan zavaro dolog van: a konyoklom szivacsa a ventillator ellenere mindig pillanatok alatt megtelt vizzel, es olyankor csuszik benne elore a kezem.
Bocs, hogy meg egy keppel farasztalak benneteket.
Igy fest egy Les Deux Alpes-t megmaszo bicikli (no meg La Mongie, Plateu de Beille, Mont Ventoux, La Plagne, Col de la Colombiere)
Eleg nehez lett.. :) Mar az alap sem tul konnyu, Mali SL vaz, Sakae aluvilla, Ultegra, 105/RX100 kombo.
Elol a kormanyon fenykepezo, a felsocsovon log a BODROGI transzparens becsomagolva a tartorudakkal, civil cipo, 1.5 liter Evian + 1 sima kulacs + szerszamtaska/potgumi/penz/kulcsok/mobiltelefon
Attelek 53x39, hatul az az alkalomhoz illoen 11,12,14,16,18,21,24,28
Ebbol fakadoan egybol egy kerdes: Lehet olyan racsnisort csinalni/venni, ami 13,14,15,17
,19,21,24,28 (esetleg 28 helyett 30)
Ah tudom, eleg gyopar vagyok :) Azert idehaza eleg a 23 is.
>"en iden telen napi 3-4 orat gorgoztem
Azt a k*rv*. Gratula! En 40 percnel nem birtam meg tovabb. (A meleget, a kenyelmetlenseget, az unalmat)
En 10 perc melegites/levezetes koze tettem hajtos reszeket. (zenere! :)
Te fuvattal magadra levegot, vagy hogy csinaltad?
Szobaban csinaltad? Izzadsaggal mit kezdtel? Neha rolam ugy fojt a viz, hogy a bringa alatt nedves volt a szonyeg.
Mondjuk ha ezt tenyleg tudod, akkor neked indulnod kell a Tour De France-on! 5% emelkedon meg neha mennek nagytanyeron, no de nem konuszon!
Gondolom a sebessegbol adodo legellenallast elhanyagoltad, mint az altalanos iskola 6. osztalya :)
De mindenkeppen gondolkozhatsz a gorgos rekord megdontesen: 1 ora alatt 230 km, 24 ora alatt 32xx km... :)
Nekem az volt az első és vsz. utolsó is mert rohadt unalmas ennyit úszni.
Na, engem '98-ban lecsalogattak szurkolni Nagyatádra, néhány őrült meg befűzött a CetRendre (aki nem ismeri, 10 kilométer medencében :-)) . Ahhoz képest a Balcsi-átúszás egy vérpezsdítő izgalom (ráadásul a f... p... 400!!! méterrel elszámolta a távomat - az 1000 méterek részidejeiből egyértelműen látszott, hogy hol; volt olyan 1000-em, amit 1200 méter után pipált ki). Szóval...
Nekem a szervezéssel nem volt semmi bajom, csak annyi, hogy a rajt/célterületen csinálhattak volna némi árnyékot.Várnunk szinte semmire se kellett, csak a rajtnál kb. 10 percet. Fonyód után a hullámzással se lehetett olyan sok bajod!
Nekem az volt az első és vsz. utolsó is mert rohadt unalmas ennyit úszni.
Ez sajnos mind így igaz, de ettől függetlenül élveztem. Ami a múlt évben az Öböl-ön volt, az volt a főgáz. 2km-es sor, és du. 2 körül mentünk a vízbe, mikor már reggel fél 9-kor ott álltunk. Na mindegy, az részben nem miattuk volt, hanem a még tegnapinál is szelesebb idő miatt. Azért elmegyek jövő Vasárnap megint, végülis nem a sorbanállás a lényeg az egészből. Próbálom pozitívan látni a dolgot. Vonattal mentél? Jó sokan voltak, főleg lefelé. Viszont volt köztük egy csomó jó arc. Maraton-futók, triatlonosok stb.
Én voltam átúszni. Nagyon utáltam:
-Sorbanállás orvosi vizsgálatra
-Sorbanállás a rajthoz(sikerült elb@szniuk Öböl-átúszás szintre a rajtot. Oda emiatt nem megyek évek óta...)
-Hullám
-Ritka hajójárat visszafelé
-Forró aszfalt a kompon
Az aluváz előnye, hogy nagyon merev, viszont nem csillapít semmit. Tehát szépen üt minden apró kavics... meg kell szokni, én már észre se veszem (nekem is Mail Ironman van - sárga).
A kereketől ne félj! Ha közepes vagy kicsit jobb minőségű a felni, akkor nagyon sokat kibír. Én 90kg körül vagyok és évek óta nem kellett centíroznom a kereket, oedig megyek vele évi 5e km-t.
Köszönöm a kellemes fogadtatást :)
Igyexem képet csinálni róla - kicsit szar a kézügyességem :) Túl vagyok az első taknyoláson is :) Sikerült hót sötétben keresgélve vasútátjárón egy gödörbe belemenni, ott már nagyon lassú voltam (0 km/h :) és eldőltem, mint egy tuskó. Szóval még nem szoktam meg a klipszet a lábamon :) Szerencsére a bicajnak semmi baja, én viszont sz*rrá mentem 8)
Iszonyat élvezem a siklást-száguldást. :) Ez szenvedély.
Gratula! Egyébként nekem is piros Ironmanem van. Ha a fórumra nem is teszel képet, nekem küldhetsz, kiváncsi vagyok a bringám minden testvérére. :)
Hát igen, elég zötyögős elsőre az outi. :) Ezek tényleg nem bírják nagyon a gödrözést, de nem kell megijedni, mert azért a duplafalú felnik elég erősek, de azért sokkal jobban figyelj a "huplikra", mint eddig bármikor. Én is elég finoman kezelem, és kb. félévente állítok a keréken, de néha azt is csak merő unaloműzésből.
Megvan a kerékpár. Szóval múlt hét pénteken ígérték a vázat, h küldik, hát csütörötkön már ideges voltam, h egy hét eltelt... Szóval a vázat nem küldték, pöttyet bepöccentem, hogy mindig van egy láncszem, aki lajhárnak és megbízhatatlannak képzeli magát. Szóval volt a boltban egy használt piros MALI váz - ugyan nem az én színem, meg már az elején kizártam ezt, de úgy voltam vele, h az se biztos, h tetszeni fog amit 646541687év múlva küldenenk.
Másnapra már össze is rakták: háááát... nem bántam meg, h ezt választottam. Amikor megláttam... nagyon tetszett és nagyon jól mutat a piros váz + minden más fekete :) Ha sikerült gépet szereznem, akkor felrakok egy képet róla, persze ha van rá igény :)
Szóval az adatok:
MALI Ironman 52-es + alu villa
SORA szett (8 sebességes), kivétel a kerékagyak + fékek
Zoom stucni + kormány
Bike Positive feka nyeregcso
Selle XO Trans AM nyereg
Remerx Taurus (asszem dupla falú) alufelni
Michelin tracep gumik
Ez 123000-ért egy jó vétel volt. Pláne hogy abszolút kezdo vagyok.
Egy kérdés: hazafele tartván megdöbbentem, hogy mennyire visszaadja az út egyenetlenségét (egy újszülöttnek minden vicc új :), egy bicikliútnak nevezett förmedvényen nem tudtam egy egészségeset tekerni :( Ez elszomorító, mert ezt nem igazán tudom kikerülni. Eléggé félek a korai 8astól! Mégis, ilyen mo-i útviszonyok mellett mennyi ideig bírja a kerék? Persze ha nem hajok bele 30-cal az apró repedésekbe + dudorokba. Nem vagyok állat-típus :)
Nézd, mint az előbb is írtam, talán be kéne mutatni néhány fényképet, meg konkrét súlyadatokat, addig az efféle kritikának az égadta világon semmi alapja. A szubjektivításról meg annyit, hogy nekem is volt a kezemben pl. két középcsapágy, az egyik kétszer annyiba került, mint a másik és kézbe véve határozottan állítottam, hogy a drágább könnyebb. Rátettük a mérlegre: az olcsóbb 204 gramm volt, a drágább meg 202 (profi vagyok mi ? :o). Végül a drágábbat vettem meg, de nem a súlykülönbség miatt (ráadásul még nem is látszik a bringában :o)
Mondjuk a Bodrogi vagy az Armstrong szintjén biztos számít a bicaj súja, de amíg csak az a cél, hogy a 35 km/órás átlagból hogyan lesz 42-es átlag 50 km-en, sík úton, addig szvsz izmosodni kell, ahhoz meg pont jó a nehezített felszerelés :o)
Ez azért sokkal összetettebb kérdés. A dinamikus súly (felni, küllők) sokkal fontosabbak. Meg aztán mire kell a gép? Ami jó sprintergép (merev és könnyű kerekekkel), az általában nem jó aerodinamikailag. Ami aerodinamikailag jó, az ritkán gigamerev (meg aztán bejön az élettertam is). Ami gigamerev, az sokszor karbonfelni, ami esőben alig fékezhető, tehát korlátozott a hszanálhatósága. Egészen más gép az ideális a magányos száguldáshoz (ha a sebesség a lényeg) és a csapatoshoz. A bringa súly nem ugyanat jelenti, mint a rajta ülőé, pláne a sprinteken. -1 kiló a bringából nem egyenlő -1 kilóval az emberből.
Ok, tudnál adni egy linket, ahol kinagyítva látszanak a hegesztések ? Én csak a Bringa ill. a Bike magazin képei alapján írtam az előző véleményemet. Pl. a Bringa 2002 márciusi számában a Trek 4500-at, az április-májusiban a 6700-at (ugyan mindkettő monti) láthatjuk. Összehasonlítva a hegesztéseket a mellettem álló malival, az égadta világon semmi különbséget nem látok - egyformán randák. A Nella honlapján (www.nella.hu) megnéztem az árakat. Ugyan a 2200-as nincs, de a 2300-as ára 176k Ft és a villáról nem ír. A Trek honlapjáról a 2200-as vázának fontosabb adatai: Alpha SL aluminum (biztos könnyebb néhány grammal, mint a 7005), a csövek egyes helyeken vastagított, máshol vékonyított keresztmetszetűek (eldől, behorpad effektus rulez ?), a villa valami "Air Rail" (áramvonalas vasúti sínbúl készült ? :o). Egyébként elismerem, hogy tényleg szép a bicaj, de ha ugyanezzel a felszereltséggel megnézel egy mali vázat, hát az sem néz ki rosszzul. A mali váz kisker ára, mint írták 25500 Ft, acél villa 3900, sima alu villa kb. 8000, "air" alu villa kb. 17000, karbon villa kb. 35000. Összefoglalva, eddig nem győztél meg.
A grammokkal kapcsolatban meg az a véleményem, hogy talán meg kéne már mérni egyszer az ugyanolyan méretű vázak súlyát, akkor talán lehetne konkrétan vitatkozni arról, hogy mondjuk 20-30 deka, az mennyit is jelent. Egy hosszab túrán 1-2-sok liter vizet úgyis megiszol, ami ugye 1-2-sok kilogramm. Viszed magaddal az univerzális szerszámot, ami megint vagy 30 deka. Aztán lehet fogyni is néhány kilót. Soroljam ? Mondjuk a Bodrogi vagy az Armstrong szintjén biztos számít a bicaj súja, de amíg csak az a cél, hogy a 35 km/órás átlagból hogyan lesz 42-es átlag 50 km-en, sík úton, addig szvsz izmosodni kell, ahhoz meg pont jó a nehezített felszerelés :o) Pl. tegnap elment mellettünk egy 10 fős szenior csapat (úgy 50 lehetett az átlagéletkor), mindenféle egyszerű bringákkal, aztán kb. 1 km-en tudtuk mi "fiatalok" tartani velük a lépést (hátul). Úgy 45-el mentek szembeszélben. Na ez a lényeg, a többi meg smafu :o)
Bocs', de te kevered a dolgokat! Ronda hegesztésen nem azt értik, h. messziről látható, vastag varratok vannak, hanem hogy azok nem egyenletesek; vastag csövön meg nem azt, h. nagy az átmárője, hanem a falvastagságot. A súly meg tény, bármennyire is titkolják (a Cannondale, az nem titkolja :), foghatsz egy mérleget és lemérheted magad is.
Trek kontra Mali:
Hát ezzel nem igazán értek azzal amit leírtál, láttam már elég sok Mali-t mások tulajdonában kellőképpen szemügyrevételezve és a múltkor levetettem a srácokkal az egyik boltban egy Trek 2200-ast, ég és föld a 2 hegesztés különbsége gondolom egyértelmű melyik javára. Én is hegesztettem nem keveset anno technikusi képesítésem alatt és tényleg szépek voltak azok az illesztések. Az már más kérdés, hogy sajna azt a gépet valaki megvette előlem és nem tudom felhajtani a srácot, hogy megvegyem tőle drágábban :(
ahead: Magasság állítási lehetőségek: 1. Megfordítom a stucnit, ettől ugyan kicsit montis beütése lesz, de a Tour bringáit nézegetve, nem szokatlan. 2. Ha van még beleszólásom (nem készen veszem a bringát), akkor kicsit hosszabra hagyatom a villát és a stucni fölé teszek egy-két gyűrűt, amit később a stucni alá lehet tenni, ha magasítani akarok. A 3. meg az lenne, hogy ha van tapasztalatom, akkor eleve olyanra vágatom a villa hosszát, ami jó. Viszont a stucni cseréje (ha rövid vagy hosszú) aheadnél sokkal egyszerűbb, mivel nem kell letekerni a (drága) kormánybandázst, meg leszerelni a fékeket.
mali ironman aluváz: Állandóan fikázzák szegényt, hogy nehéz, randa hegesztések, csúnya vastag csövek, kommersz, stb. Nézzétek meg egy Cannondale csöveit, ugyanolyan vastagok. Nézzétek meg bármelyik aluvázas bringa (Trek, Merida, XXX - outi, monti) hegesztéseit: tökugyanolyan randák. Csak a mihezképest: a KT 2-ben nem olyan rég írta egy fazon, hogy a vadiúj-százezer-forintos-vázzal-szerelt-csodalájt-mit-tudom-milyen-montija a lakásban egyszercsak eldőlt, nekiesett az ajtófélfának és jól behorpadt az alsócsöve(?). Na ilyen bicó nem kéne nekem. Az egyetlen, ami miatt igazából fanyalognak, akik, hogy a mali az túl kommersz, nem igazán lehet vele villogni. Ez van, a többi meg mind smafu.