"A 4T robogózás azért terjedt el ennyire a világon,mert mindenki hülye csak Ti vagytok helikopter!"
A világon lehet, de Európában biztosan nem. Indiában biztosan menő, de a motorizált haldokló nyugaton nagyon kevés.
Van egy-két robogós nemzet Európában (olasz, francia, görög, angol (igen, itt annyi a robogó, mint szar)), de sehol nem látok 50 cm 4T. Biztos baj van a szememmel. Csak 2T 50-es vagy 125+ 4T.
Lemaradtam rólad, most néztem micsoda vita zajlott itt.
"Miért is nem mennek a 4T-ék"
Mert nincs bennük erő.
"hány gép használatából származik az aranyköpésed"
Sosem volt. Amikor 50-es robogókat vettem még, akkor is feltudtam mérni, hogy azt a szánalmas gyorsulást (11 mp 50 km/h-re) és végsebességet nem tudnám biztonságos közlekedésre használni. Agglomerációból jártam be dolgozni. A sokkal erősebb Piaggio NRG-m is kevés volt a budapesti főutakhoz is. Ha feltartod az embereket, akkor előzni kezdenek akkor is, amikor ennek nincsenek meg a biztonságos feltételei. Engem löktek már meg autók előzés közben, nem kellemes.
Ezután vettem egy 125 cm3 4T motort. Ez az a teljesítmény, ami elég a biztonságos közlekedéshez lakott területen kívül és belül. De inkább belül. Ezután 6 évig 250 cm3 volt, ezzel már autópályázni is lehet.
Most egy 645 cm3-s 70 lovas motorom van. Mint láthatod, soha nem volt igazán erős motorom, nem vagyok a sebesség megszállottja.
Voltam futár is és az utóbbi 13 évben úgy 200-250.000 km tettem meg különböző kétkerekűeken.
Aztán a stílusom néha tényleg hányadék, de jelen esetben nem értem, min akadtál ki.
"bölcsebb maradhattál volna ha hallgatsz!"
Látod a nevem mellett a "V" jelet? Tudod mit jelent ;)
Az 50 cm 4T az arra jó, hogy a csendes nógrádi faluban elgurulj vele a boltig, meg vissza. Minden másra alkalmatlan. Hogy te nem így látod, az engem nem zavar, arra költöd a pénzed, amire akarod.
Viszont valakinek adtam egy tanácsot, mielőbb kidobna egy csomó pénzt az ablakon, feleslegesen.
Azzal nincs baj, ha legalább 100-110 cm3. A 4T 50 cm3 azt én sem értem. Ismerek olyanokat, akik biciklivel gyorsabbak.
Itt Angliában van a CBT nevű dolog. Ha van autós jogsid, akkor kb 100 font elköltése utána elmehetsz egy "képzésre". Pár órás, komolytalan teszt. Vezethetsz mindent, ami A1-be belefér.
És mégsem hullanak az emberek mint a legyek...
Sokkal értelmesebb, mint az, ami most van. Rendszámtalan, illegális (mert a fojtást kiveszik ugye), szennyező szarokkal van tele Magyarország.
Én csak jót tudok mondani róla. Persze ha valaki kifog egy széthajtott hulladékot, és neki az az első Honda Sky-ja,k akkor bizonyosan nem így vélekedik a típusról. Nálunk eléggé ritka típus, a jó állapotúakért 100 ezer feletti összegeket kérnek. Hozzám nem rég került egy ilyen, nagyon meg vagyok vele elégedve, nagy kerekei miatt össze sem lehet hasonlítani a kiskerekű robogók menetkényelmével. Hátránya, hogy semmi pakoló része nincs, ezért szoktak rá szerelni egy kisebb-nagyobb motoros dobozt. Van egy típushibája, még pedig a kilóméteróra spirál meghajtója. A legtöbbnek ezért nem működik a kilométer órája. Mivel Olaszországban gyártotta a Honda a típust, nem Honda Keihin karburátorral, hanem Dellorto-val szerelték, amivel semmi probléma, viszont a gyújtása az Ducati energia. Nos ez az egyik legdrágább elektronika, ami a típusba való. A legolcsóbb 30 ezertől egészen 55 ezerig van, szóval ha ez bedöglik, akkor mélyen a zsebbe lehet nyúlni.
Sziasztok! Mi a velemenyetek a Honda Sky 50-esrol (Sgx 50), allohengeres. Eddig csak minarellim volt, dragabb a honda fenntartasa a mas kialakitasu henger miatt?
Nekem azzal kezdte a motorkereskedo, hogy itt ez a szep 4t liberty, na ezt nem, a tobbit meg mind ajanlja. A 2t vizhuteses verzioit mondta a legfurgebb/leghasznalhatobbnak. Erre vettem egy leghutesest.:-)
Nem félelemből ültem 4T-re, sok-sok évvel a tragikus esemény után, ezt Ti találtátok ki!
Akkor ez fórum olyan, mint a hadsereg évek teltével előre lehet lépni:-). Semmi másról nem szólt a az első hozzászólásom, egy sima kérdésre miért nem lehet normális hangnemben válaszolni.(Egyébként én sem tartottam lehetségesnek a megadott paraméter mellett, használható robogó vásárlását.) A legnagyobb problémának azt látom ,hogy szélmalom harcnak tekinted.
A 4T robogózás azért terjedt el ennyire a világon,mert mindenki hülye csak Ti vagytok helikopter!
Érdeklődtem ma egy sráctól, akinek már több dio is volt. Azt mondta azt hátsó vario/kuplung csere/karbantartáskor érdemes lecserélni. Ugyanis nincs leengedője.
Amikor megbontod a végátétel deklijét akkor ömlik ki a semmibe az olaj.
Egyszer mentem zoldi 4T Libertyjevel, gondoltam egy eletem, egy halalom "lepadlozom". Eltekertem a gazkart, felraktam a labam a trepnire, majd egy rovid helybenjaras utan le kellett rakni a labamat, mert nem indult el. :-)
Nyilvan kertek alatt jo, de nalunk meg itt is meghalna a dombok miatt. Mindenki maskepp szereti a dolgokat csinalni, pl. a heten 40 fokban lattam robogost a sorban allni telikabatban. :-)
Csodálkozik az ember néha, hogy három év fórumtagság után képes vagy egy egyszerű kérdésből ekkora szélmalomharcot generálni saját magad ellen.
Ahelyett, hogy azzal kezdted volna, hogy parázásból ültél rá a négyütemű gebére, te itt minden élőbe belekötsz és hozod a jellemző magyar mentalitást.
Képzeld, én pl 4 ütemről váltottam kétütemre, mert beszartam még a külvárosban is, hogy a lakott területen ahol egyébként "bőven elég az 50" hogy rallyznak az újgazdagék a mercikkel meg bimmerekkel 70-80-al.
Elindulni nem tudtam a lámpától, már a seggembe jött egy kamion vagy hasonló kaliberű vasalógép.
Azt meg sem említeném, hogy mennyire elhanyagoltam az elmúlt időben a kétüteműmet, mégis megy és húz és füstöl és jó, és ez ugyan úgy 2,5-3 litert eszik, mint a régi négyüteműm...
Én azzal a kevés tapasztalatommal amit eddig szereztem meg sok robogóstársam véleménye alapján a mai napig nem értem a négyütemű robogózás miért terjedt el ennyire.
Sehol nem írtam,hogy ott megfelel,ahol nem 50 a megengedett,ha mégis írtam, csak elfeledkeztem róla kérlek másold ide! Milyen jellembeli hiányosságokról beszélsz? Védem az álláspontomat,hogy 50-nél tökéletesen megfelelel a 4T,ez talán a baj?
Hát igen, ha jól értem a TE jellembeli hiányosságaiddal a többség tisztában van,gratulálok!
Hmm, ebben a topikban én szívesen segítek, ha tudok. Asszem, párszor sikerült is már.
Viszont személyeskedésben sokkal türelmesebb vagyok mint te, ha úgy alakul, látod, máris szalmabábozol, két hozzászólás után. Az pedig nagyon rossz eredmény.
Vissza is térhetnénk oda, hogy mennyire jó vagy nem jó egy ötvenes 4T egy forgalmas városi úton, ahol nem ötven a megengedett. Mert ez a téma, a jellembéli hiányosságaidat már alaposan megcsillogtattad, az enyémekkel meg a többség tisztában van.
"Kérlek ne is válaszolj, mert átveszem a mentalitásod és elkezdek jelzőzni én is" ezt Te írtad,erre válaszoltam"meg kell várnom az engedélyed a hozzászólásra. Hát nem kedves barátom szereptévesztésben vagy."Remélem most már érted!Érted? Ismerős a leoltani kifejezés,de inkább használd a társaságodban,ott ez a színvonal.
Látod Ti veteránok hoztátok ezt a stílust ebbe a topicba, egyedül Ti tehettek róla, nem a véletlenül tanácsot kérni beeső.Miért kellene megvetned, mert felhoztam a faluk-falvak párost? Tisztában vagy a megvetés jelentésével?
no utoljára hátha megvilágosodsz, aztán kapod az ikszet.
Etniezről annyit, némi képe lehet pöcsköszörű ügyben, 4 évet futárkodott velük Londonban...
eztTe írtad Ötzinek :
Miért nem nagyobb motort vesztek a virításhoz?
erre írtam neked hogy milyen nagyobb motorjaim vannak. (nem három volt, hanem tízes a szám) nem dicsekvés hanem információ és nem virításra tartom hanem használatra.
Mivel számodra a virítás fokmérője a motor nagysága, az sajnálatos módon a frusztrációd mutatója is.
ja mellékes infóként: '72 óta motorozom összesen 2x fektettem el motort, egyszer még friss jogsival esőben vészfékezve, másodszor pár éve egy kanyarkijáraton elfolyatott gázolajcsíkon.
Sajnálom a Barátod, nekem is volt ilyen, de ez nem jelenti azt hogy be kell parázni és abbahagyni.
A kis gyűszűddel ugyanúgy elérhet ez a "szabályos" sebességed ellenére
majd ezt is Te írtad:
Akkor válaszolj csak, ha érdemben is tudsz mondani valamit!
most pedig nekem írtad:
meg kell várnom az engedélyed a hozzászólásra. Hát nem kedves barátom szereptévesztésben vagy.
akkor most ez hogy is van? Te megmondod hogy nem mondhatom, szerintem nem én tévesztettem szerepet, de ki a tökömet érdekelnek a kilométereid, főleg autós, ebben a motoros fórumban nem erről szól a történet.
Szomorú hogy nem ismerős a leoltani kifejezés számodra, én így 63 évesen is tudom értelmezni és megfelelően használni is. Ha kicsit képezed az elméd neked is sikerülni fog.
most pedig itt a végleges vége a köztünk lévő "információcserének" mert látom elég szelektíven sikerül csak feldolgoznod.