Mivel elég rég nem írtam most felvetek pár dolgot.
1. Szerintem érdekes - az outik színe és dizájnja: Kinek mi a véleménye?
Szerintem az alacsony árfekvésű vázaknak elég szerények ilyen szempontból. Persze más kérdés a festés minősége, bár ahoz nem értek. Ha egy hozzá nem értő laikust kérdeznék meg, hogy szerinte melyik néz ki jól, akkor tuti a felső kategóriás vázakat szúrná ki - én is így tettem, pedig azt sem tudtam miből voltak. Pl. a MALI vázai egyszerűek, a Merida és Wheelerek pedig gyönyörűek, szinte kivétel nélkül, sőt most láttam a Bringában egy iszonyat gyönyörű Colnago vázat. Gitane-ból is láttam már nagyon szépet, és egyáltalán nem volt drága (persze acél). Szóval arra akarok kilyukadni, hogy az attraktív külső nem csak a 60000+ -as vázakat illeti meg. És persze vannak ellenpéldák is. Mondjuk az is relatív, h mi az attraktív. Nekem - mint korábban írtam - egy piros MALI vázam van és ugyan nem volt választási lehetőségem a vásárlásnál, de amint megláttam összeszerelve tudtam, hogy ez az én gépem :) Lehet, hogy még jobban is illik az egyéniségemhez, mint egy "csicsás" váz.
A másik dolog pedig a montikhoz viszonyítva: melyik ad "nagyobb tekintélyt" / komolyságot az outiknak? A letisztult, egyszerű, ízléses színek, vagy a montiékhoz hasonló? Persze a különállást csak abból a szempontból érzem, h ez egy kicsit azért más világ.
2. A kis méretű brigázókhoz: (elsősorban Starquake :)
52-es váz elég kis tengelytávval párosul és ebből van némi gondom. Mindig olajos lesz a cipőm a sarokrész alatt a hátsó váltótól. A másik pedig, hogy elől le szedtem a klipszet (nem az itt említett okból), mert ha telesen elöl van a pedál, akkor nem tudnék az ellenkező irányban kanyarodni, mert a klipsz orra már a kerékhez érne. Ja és nem 45-ös lábam van!!! :)))
Másnak is van ilyen problémája vagy csak én vagyok béna?
u.i.:Fényképet nem tudtam csinálni, mert bedöglött a digi, majd csinálok rendeset és beszkennelem.
A 11-12-t én is csak lejtő szoktam kihasználni, nem szoktam gurulni. Én egy kicsit máskép használom a bringát, mint ti. Elsősorban arra, hogy ne legyek a punnyadt, pocakos vénember 30 éves koromra (most 28 vagyok), ennek érdekében kell sportolnom valamit és csak a biciglit csinálom szívesen. A család és a munkám miatt nem sok időm van, ezért 'intenzív kurzusokon' veszek részt: felcsűrök 40-45 perc alatt a János-hegyre, aztán lefele száguldás. Na, ott jól jön a 11, 79 km/h-t már mentem az Eötvös úton.
Egyébként az átalakításkor kicsit variáltam az áttételeken is: elől a 42-es tárcsát 39-re cseréltem, hátul most is 7 csoport van: 11-13-15-18-21-24-28.
Valaki érdeklődött nem Ultegra árfekvésű 39-es tányér felöl korábban. Ha még aktuális: én a Csernynél vettem Sorát kb. 1500-ért, de várni kellett rá vagy 2 hónapot. Bárhol máshol csak tanácstalanul néztek rám, amikor ilyet kértem, még a Kerékvárban is.
A váz már nincs meg, otthagytam a Kerékvárban bizományban, 2 7 alatt elvitték.
Én tavaly májusban 30e-ért vettem acél villával, nyergcsővel, nyergcső bilinccsel. Asszem nagyon nem ment fel az ára azóta.
Erdekes racsni! Tenyleg szukseged van neked 11-re es 12-re?
Nekem a normal "edzoracsnim" (amikor meg 7-es volt) 13-14-15-17-19-21-23 volt.
Most 13-14-15-16-17-19-21-23 van, es a 18 hianyzik kisse.
11 es 12-vel nagyon lehet haladni, en ezt max. lejton tudnam kihasznalni, de ott javareszt gurulni szoktam.
Erdekes dolog ez a tarcsafek, mert sokan mondjak, hogy mennyivel jobb, mint a hagyomanyos, de en meg nem tapasztaltam, hogy barmi gondom lenne a fekeimmel.
Nekem 6400-as Ultegra fekek tapadnak Campa Omega 19 felnire.
Nos a Mont Ventouxrol lefele gurulva a Tour szakasz utan a hatalmas tomegben vegig huzni kellett a feket (max. 40 km/h a tisztabb szakaszokon) es tokeletesen mukodott.
Volt egy malor is, amikor egy gyalogos kivagott elem, akkor nem tudtam jobban fekezni, mert a hatso kerek mar megemelkedett. (Nem lett baj szerencsere)
Esoben meg csak Magyarorszagon probaltam, de azzal sem volt gondom, inkabb az ut csuszik olyankor nagyon.
Amugy hogy mukodik? Ugy ertem, normal fekhuzal megy le a tarcsakig? Speci agy/villa kell hozza?
Én is az lennék, bár egy kicsit elfajzottam. Még jó régen, a múlt évezredben kezdem a bringás
pályafutásomat egy kiválló Favorittal. :o) Aztán sokáig semmi, míg tavaly rám nem tört a bringázhatnék.
Összeraktam magamnak egy gépet:
Mali Ironman alu váz
105 hajtómű (52/42)+ monoblokk
RX100 váltók
RSX fékek
FIR felnik + RX100 agyak, Vittoria 22×622 gumik
Hg-50 koszorú (11-12-14-16-18-21-24)
RSX fékváltókarok (használt)
Csak Bp-en használtam, általában a BAH csomóponttól mentem fel a János-hegyre. Egy idő után állatira
idegesített, hogy majd kiesik a fogam az iszonyú utakon, vigyázni kell minden patkánál, stb. Szóval az
outival járó szokásos nyűgök. Ezért elhatároztam, hogy átszabom kicsit a gépet olyanra, hogy városi
használatra is alkalmas legyen.Ez először is ballonosabb gumit jelent. Ebből aztán jönnek a problémák:
a 37×622 (városi mintás gumi)persze nem fér bele a vázba, meg a kis leérésű caliper patkófékekbe -> vázcsere.
Reális áron ciklokrossz vázat nem kapni (100e-ért láttam), úgyhogy egy noname alu trekking váz lett a
befutó (villával együtt 20e). Féknek először Alivio cantival próbálkoztam, de nem jött be, végül
Avid Shorty 4 került fel. A többi alkatrész maradt.
Tehát sikerült összehoznom egy olyan masinát, amivel bátran lehet csapatni városban mindenfelé,
könnyebb terepektől sem kell megriadni és a viszonylag sima futófelületű gumi és az outi hajtáslánc
miatt aszfalton is elég tempósan lehet vele haladni. Vannak a vázon csomagtartó és sárvédő felerősítő
szemek, úgyhogy bármikor túrázható állapotba hozható a bicaj. A súlya olyan 11-12 kiló között lehet.
Biztos lehetne még faragni belőle, de amíg a saját súlyom 70 és 80 kiló között ingázik, nem sok
értelmét látom súlyos tízezreket erre fordítani.
A történethez tartozik még, hogy a családom kiszagolta, hogy szívem vágya egy Avid tárcsafék
(csak ők gyártanak outi fékkarhoz valót) és megleptek vele a születésnapomra. Na, ezt csak ajánlani
tudom mindenkinek, persze az ára kicsit borsos. Elképesztően jól adagolható fékerő, mindenkor
ugyanolyan fékhatás. A 7végén Dobogókőn voltam és eléggé elkezdett zuhogni, mire felértem.
Lefele iszonyú jó érzés volt, hogy a tök vizes pályán is úgy fog a fék, mint szárazon.
Bocs, ha hosszú voltam
Alonso
Ui: ha valaki hasonló átalakításon töri a fejét, szívesen segítek neki, nem kevés tapasztalatra
tettem szert ezügyben. :o)
Én is a vízvezetésre gyanakszom. Még nem is próbáltam eladni, ha kell valakinek, vigye. Gyakorlatilag újra kellene festeni, a festékj szétrepedezett. Belül is valamennyire lerozsdavédeni, túl sokáig állt kint egy erkélyen.
A (német) tour című bringásújságban volt egy cikk arról, hogy vízvezetékcsövekből építettek egy bringát. A csöveket nem hegesztették, hanem idomokkal, kóccal... összecsavarták, és így tesztelték valamelyik német versenypályán (asszem Hockenheimban). A tesztelők szinte kivétel nélkül azt mondták, hogy ilyen jó (értsd az utat éreztető) bringán még nem ültek. Persze vsz. súlyban is "bajnok" volt.
Egyaltalan nem leszolaskeppen, csak eszembe jutott, hogy a regi kerekparszerelom mondta mindig, hogy a MALI alapbringaja vizvezetekcsovekbol van. (Oria TT = vizvezetekcso)
Azt hiszem ez vegig 0.9 mm vastag falu, semmi vekonyitas a cso kozepenel, vagy ilyesmi.
Ha nem hasznalod, miert van meg? Nem lehet eladni? Vagy nagyon a szivedhez nott?
A Miche nekem 1993-bol remlik, kb. akkoriban szerelt a Patai-Szabo ezzel kerekpart, szep cucc volt, de az volt a legolcsobb bringajuk.
Mellesleg emlekszik meg valaki a Patai-Szabo-kra, esetleg van valakinek ilyen?
Nekem a kormánycsapágyam, meg az edzőkerekeim agya Miche. Nincs velük semmi problémám, kb. úgy gurulnak mint a Sh 105-ösök, de sokkal rosszabbul mint a Champa Vento.
Nem kóstóltam meg, egyébként is üres volt már, de a rózsaszín színe és az illata alapján egyértemű volt, hogy málnaszörp. Aztán, hogy még mivel volt sűrítve, azt nem tudom, de szerintem nem volt ez egy olyan brutális verseny, hogy különösebben szükség lett volna "egyébre", legalábbis én bízom benne :o) Meg gondolod, hogy valaki csak úgy eldobná a kulacsát, amivel egyértelműen kompromittálhatná magát ? Tollal rá volt írva a kulacsra, hogy kié :o)
Nem kóstóltam meg, egyébként is üres volt a kulacs, de a rózsaszín színe és az illata alapján egyértemű volt, hogy mi volt benne. Aztán, hogy még mivel volt sűrítve, azt nem tudom, de szerintem nem volt ez egy olyan brutális verseny, hogy különösebben szükség lett volna "egyébre", legalábbis én bízom benne :o)
Nem tudom, hogy kell csinálni, de tavaly egy Balaton kör végén (az Irontour-on) nekem is sikerült. Szívtam is a fogam, mert cserélhettem felnit, váltót ...