Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31114
Igen, erre a cikkre gondoltam. Mondom: Svájcban nyereséges.
Előzmény: manhattani (31112)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31113

hogy a világ bármelyik országában nyereséges (vagy legalább nullszaldós, attól is sokan boldogok lennének) a vasút??

 

Sehol. Bár kellően nagy mértékű állami támogatással lehet "nyereséges" állapotot létrehozni, bár ezt nem nevezném nagy tudománynak...

 

Ha pl a magyar vasút éves bevétele lenne most hasraütésszerűen 40 fabatka, a költsége 60 fabatka és ehhez adnánk hozzá még 30 fabatka állami támogatást, akkor ezen értelmezés alapján örömtáncot jráhatnánk, hogy milyen nyereséges (+10 fabatka) a vasútunk. Csakhát a valóság...

 

Pl most találtam egy 2007-es SBB jelentést a honlapjukon.

 

Írják, hogy az SBB személyszállítás nyeresége 2007-ben 193 millió CHF volt.

Ez mellett kaptak 591 millió CHF támogatást...

 

De ennél érdekesebb az egész SBB mérlege.

A cégcsoport nyeresége 80 millió CHF volt 2007-ben, miközben 2094 millió CHF támogatást kapott.

 

Hát, mit kell mondjak ez felettébb érdekes értelmezése a "nyereséges" működésnek...

 

De persze egy-egy vasúti alegység egyedüli való vizsgálata nem adja meg helyesen az összképet, ehhez ismernünk kéne a vasutak alágai közti költségelszámolási módszereket...

 

 

Előzmény: manhattani (31112)
manhattani Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31112

Ez az a cikk, amit ... ööö... RIKA belinkelt?

 

Ha igen, akkor még azt mondd meg, hol van benne, hogy a világ bármelyik országában nyereséges (vagy legalább nullszaldós, attól is sokan boldogok lennének) a vasút??

Előzmény: D55 (31111)
D55 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31111
Köszi a linket! Amúgy, gondoltam rá, hogy itt is fent lehet, de nem néztem meg.

Nagyon szeretsz engem ....-ni, de tévedtél: nem vagyok (annyira) indulatos.
Előzmény: RIKA424 (31108)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31110

Mi 0?

 

Előzmény: macska_x2 (31109)
macska_x2 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31109
0
Előzmény: Aln 663 1189 (31107)
RIKA424 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31108

Ha egy rövidke időre le tudnád küzdeni az indulataidat, akkot lehet, eszedbe jutna, hogy hol talál(hat)od meg ....

http://itf.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=68:az-itf-gazdasagi-alapjai&catid=36:itf&Itemid=41

 

Előzmény: D55 (31101)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31107
Eljutnak. Busszal, kocsival, gyalog, bicajjal. Meg vonattal. A többi nagy ívben levan izélve.
Előzmény: macska_x2 (31106)
macska_x2 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31106
Pontosan ez. Legyen munkahely és mindenki eljusson oda, és az iskolába. Ez legyen a cél. Az "ITF" majd mindezek után.
Előzmény: Aln 663 1189 (31105)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31105

"Aki a megvalósítására törekszik,az BŰN-t követ el az adófizetők bukszája ellen."

Ez legyen a legnagyobb problémád most az országban!

Előzmény: macska_x2 (31102)
D55 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31104
Ez nem teljesen igaz. Minden meg van indokolva a cikkben. Kevesen vannak azzal tisztában, hogy a majdnem másfélórás monori fordulás, meg a hatvani, meg a füzesabonyi, meg a váci, meg a keletis pazarló fordulók sokkal több veszteséget okoznak, mint pl. az "üres" miskolci IC-k.

Félreértés ne essék, én sem járatnám óránként a vonatokat minden vonalon, de hosszútávon igen: órás busz, vagy órás vonat kellene a legtöbb helyre, csak a kis forgalmú helyeken lenne kétórás.
Előzmény: macska_x2 (31102)
VT22 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31103
"Aki a megvalósítására törekszik,az BŰN-t követ el az adófizetők bukszája ellen."

1, Inkább erre költsék a pénzt mint M6 alagútra vagy értelmetlen segélyekre.
2, A vasút leépítése és szétbarmolása az igazi bűn.
Előzmény: macska_x2 (31102)
macska_x2 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31102
Nem elfogult! Fiatal és tapasztalatlan! Nem látja, hogy fényévek választják el az országunkat attól, amit ő látott...Lehet, hogy egyszer megvalósul. Lesz munka, megfelelő bér, lesz eszköz és lesz infrastruktúra.Akkor talán...Most az egész elképzelés úgy ahogy van, egy álom! Aki a megvalósítására törekszik,az BŰN-t követ el az adófizetők bukszája ellen.
Előzmény: D55 (31101)
D55 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31101
Hiába tagadja az az 1-2 "úriember" (itt nem Rólad van szó), mindenki tudja róluk, hogy a vasút szétbarmolásával tömik meg a zsebüket. Legfeljebb azt érik el, hogy még azt is tudjuk róluk, hogy hazudnak és semmiféle közmegbecsülésük nincs.

Én azt mondtam, hogy vannak országok, ahol nyereséges a vasút, tehát nem biztos, hogy nálunk csak az az egyetlen megoldás, hogy megszüntetjük és beszántjuk sóval. Jó lenne talán egy kicsit Európában körülnézni. Ehhez persze teljes ITF-re van szükség és "némi" rugalmasságra. Például, nem ilyen hülye utasításokat és normaidőket kellene alkalmazni és sokkal kevesebb szerelvény elegendő lenne. Feltételes megállás, jegyvizsgáló nélküli Bz-k (csak szólóban és alacsony forgalmú időszakokban), soroljam?

Például az SBB személyszállítása is nyereséges, nem is kicsit. Tessék elolvasni: Borza Viktor: Lehet nyereséges a vasúti közszolgáltatás – az integrált ütemes menetrend gazdasági alapjai.

Persze, lehet mondani, hogy Magyarország és Svácj között akkor különbség van, hogy törvényszerű, hogy többszáz milliárd Ft legyen a különbség az SBB és a MÁV-csoport szaldója között és ha már tényleg minden érv elfogy, akkor a szerzőre is rá lehet fogni, hogy elfogult...
Előzmény: manhattani (31100)
manhattani Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31100
Ott azt i'rták, hogy nyereséges a vasu't? Szerintem azért nem jön le, mert rászakadt a mennyezet...
Előzmény: D55 (31099)
D55 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31099
Közlekedéstudományi Szemle, 2007 október. Sajnos most nem tudok belőle szó szerint idézni, mert nem akarja betölteni a cikket, de majd talán később sikerül.
Előzmény: manhattani (31094)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31098
"a vasutak nyereségességéről azt írd meg educator olvtársnak is."

Miért?

Ki ő?

Ilyen alapon megírhatná Kukutyin Palkónak is......
Előzmény: Törölt nick (31095)
mcg Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31097
Az hogy nem kér, még nem jelenti azt, hogy nem is adsz ajándékba:)))
Előzmény: Törölt nick (31035)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31096

de talán elég volt egyszer is...

 

Hát ja, elég volt egyszer is elolvasni ezt a sületlenséget:)

Előzmény: D55 (31093)
manhattani Creative Commons License 2009.03.10 0 0 31094

Tudod, az főleg a MÁVnál működik, hogy amit soxor mondanak, végül igaznak hisznek... :-)

 

Tudnál példát mondani (lehetőleg nem csak a vasút nevét leírva, hanem adatokat, amik ezt bizonyítják), ahol a vasút nyereséges? Nomeg persze a forrást is :-)

Előzmény: D55 (31093)
D55 Creative Commons License 2009.03.09 0 0 31093
Egy párszor még leírhatom, hogy ténykérdés, de talán elég volt egyszer is...
Előzmény: manhattani (31092)
manhattani Creative Commons License 2009.03.09 0 0 31092
Aha... hát így már világos.
Előzmény: D55 (31091)
D55 Creative Commons License 2009.03.09 0 0 31091
Az "is" szócskától tényleg tekintsünk el :)

A többiről pedig ne vitatkozzunk, mert ténykérdés.
Előzmény: manhattani (31089)
manhattani Creative Commons License 2009.03.09 0 0 31090
Nagyjából jól írtad le, kivéve hogy ez nagyobbrészt nem EU pénzekből megy, hanem a magyar állam (adófizetők) pénzéből. És nem mind kerül zsebbe, sok kerül pl. a gázolajat eladó céghez...
Előzmény: Aln 663 1189 (31088)
manhattani Creative Commons License 2009.03.09 0 0 31089

>... ez azonban hülyeség, ugyanis más országokban is nyereséges a vasút, ...

 

Már meg ne haragudj, de honnan veszel ekkora baromságot? (most akár tekintsünk is el az is szócskától...)

Előzmény: D55 (31087)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2009.03.09 0 0 31088

Hú dejó! Abból a 0,5% fabatkából is annyi de annyi pénzt ellehetne költeni értelmetlen prozsektekre! Csinálnák különböző cégeket. Van már egy. E mögé felállítanék még két céget. Ez alá még kettő-kettőt. Így a pénz több cégen keresztül átfut. Pl.: tanulmányokra:  megállóhelyeken elhelyezendő kandeláberek típusai. Vagy hatástanulmányok virágföldekkel és különböző növényitápokkal kapcsolatban.

Így a pénz jól meglenne forgatva majd végül zsebbe kerül. :-))) Nem is rossz! :-)

Előzmény: Törölt nick (31038)
D55 Creative Commons License 2009.03.09 0 0 31087
Akárhogy is vesszük, a Minisztériumon múlik, hogy mit csinál az ő tulajdonában lévő cégcsoporttal. te úgy akarod a vasutat beállítani, hogy semmi köze a Minisztériumhoz, csak folyamatosan gazsulál, ők pedig morogva, de megadják a kért mennyiségű pénzt. Az igazság azonban az, hogy a MÁV-csoport a KHEM tulajdona, ha nem tudják nyerességessé tenni, az az ő "lúzerségüket" igazolja. Kivéve akkor, ha a vasút egy teljesen reménytelen valami, amit meg kell szüntetni és be kell szántani sóval, ez azonban hülyeség, ugyanis más országokban is nyereséges a vasút, vagy ha nem is hoz hasznot, de nem ennyire veszteséges.
Előzmény: Törölt nick (31078)
koller andor Creative Commons License 2009.03.09 0 0 31086
Felelős tulajdonosi magatartásról volt szó.
Előzmény: Törölt nick (31084)
RadiX Creative Commons License 2009.03.09 0 0 31085
ahogy a 10 ember lecserélése sem.

Ettől még amit leírtam, az áll.
Előzmény: Törölt nick (31084)
RadiX Creative Commons License 2009.03.09 0 0 31083
szerintem ez azért mellébeszélés, mert nem az a 10 ember a tulajdonos (ők a tulajdonos képviselői), hanem a mindenkori közl. miniszter, rajta keresztül a kormány, és végül az Országgyűles. nekik kellene felelős tulajdonosként viselkedniük, és amíg ezt nem teszik, addig marad a mostani katyvasz
Előzmény: Törölt nick (31078)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!