én tettem egy kis extra sziget kört, mert elmentem felvenni a Kambás ajándékcsomagokat a 2 céges csapatunknak. hát nem kicsit fújt a szél, még jó hogy már átálltam téli ruházatra, így nem ért meglepetés reggel.
egyébként a sziget nem lett jobb állapotú, mióta ott utoljára tekertem és a busz is marad ugyanolyan büdös :) vagy inkább :(?
na igen, nekem annyiban előnyöm van, hogy én átmegyek a hegyen(farkasrét fele), így nem is kicsit jobb levegőben tekerek, mintha mondjuk az üllőin nyomnám a dugóban. de ettől eltekintve mindenképp a mozgásra szavaznék az autóban tötymörgéssel és üldögéléssel szemben :)
utolsó mondattal teljesen egyetértek. dugóban autóval szabályosan frász kerülget, semmilyen kényelmi szempont nem ér nekem ennyit :)
Irigységgel vegyes szégyenkezéssel olvasom a hozzászólásodat, mert több mint 1 hete autóval járok. Ennek oka részben külső (öltönyös programok, gyerekszállítás), de mélyen magamba nézve a lustaság és az északi széltől való félelem is felfedezhető. Nyáron az egyik legszebb bringás élményem volt, amikor Almádiból Veszprémbe a konstans emelkedőn közepesen erős és hideg pofaszélben tekertem. Akkor alig vártam, hogy felérjek, de így utólag annyira jó volt küzdeni...
Én A XVII-ből járok a VI-ba. Ha elég későn indulnék akkor a dugókat még csak-csak kikerülném és esetleg még gyorsabban is be tudnék érni autóval mint bringával, de az a pár perc esetleges elnőny rögtön semmivé lesz ha nem tudok egyből parkolóhelyet találni (elég ritka) az Andrássy szervizúton. Volt, hogy 1 órát köröztem mire felszabadult egy hely. Bringával ez nem gond. Szóval inkább bringa. Bár ma nagyon utáltam az arcomba fújó északi szelet:(
Billenőkocsis teherautó gázolt halálra egy kerékpárost pénteken délelőtt a XIV. kerületben a Thököly úton.
A Stefánia úti kereszteződésben a kerékpáros a jármű alá szorult és azonnal életét vesztette. A holttestét a teherautó megemelésével a tűzoltók szabadították ki – tájékozatott a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság közleményében.
Kinek mi a sport.....ahogy írod a városban, forgalomban, büdös smogban való bringázás nekem is a közlekedést jelenti, sportolni nem ott szoktam, hanem kicsit odébb ezektől a nem túl kellemes dolgoktól...
A roszkenyér az ravasz, sokkal tovább tart és kevesebb kell belőle, mint a fehérből.
Anno egyszer mentünk a Fogarasba egy hétre, én vittem fél kiló rozskenyeret, egy másik srác meg vagy 6 vekni rendes fehéret. Kölcsönösen hülyének néztük egymást. :)
Abban 100%-ig egyetértünk dhpage olvtárssal, hogy a mérleg nyelve a bringa felé dől. Mégis engedtessék meg nekem (tisztelt olvtársaim) hogy pontosítsak a saját tapasztalataim alapján. Otthonról bringával beérni nekem 1 óra 20 perc (+- 5 perc, széltől függően). Az utóbbi héten kényszerűségből autóval járok, az autós időm 1 óra és 1:30 között váltakozik. Eddig egybeesik dhpage olvtárs tapasztalataival. Pontosítást annyiban tennék, hogy a részben városi forgalomban, füstöt okádó tereptárgyak közötti, lámpás várakozásokkal tarkított, szinte végig sík terepen végzett tekerés nem teljesen egyenértékű azzal, amit sport örve alatt mívelnék. Így hétvégeken (ha tehetem) aktuális lustaságomtól és egyéb elfoglaltságaimtól függően befigyel egy kisebb Kamaraerdő kör (déli irányból fel, lányoknál jobbra, kövesúton lezúz, kanyonban felliheg, lányoknál balra, majd haza), esetleg egy HHH. Akik persze Budáról járnak Budára dolgozni, azoknál a terepviszonyok és így a napi dolgozós bringázás élvezeti értéke más. Ez persze mit sem változtat azon, hogy a naponta bringás munkába járással általam eltöltött átlagosan 2:40" az élet tiszta örömei közé tartozik, míg autóval nem feltétlenül.
Igen, szerintem se arra menjen. Budaörs - Biatorbágy, Viaduktnál jobbra Páty és ott is van a gumiútnál. Talán még rövidebb is és az áfa is kevesebb.
Ha szebbet és hosszabbat szeretne akkor Biatorbágyon a tavak mellett az 1-esig, át Zsámbék fele. Az M1 felhajtójánál jobbra van egy gazdasági út a Zsámbék - Páty szakaszig. Zéró forgalom, gyönyörű napraforgók, ala tour de france :)
Ha méghosszabbat akkor az 1-es melletti szervizúton Bicskéig. Onnan vagy ugyanott vissza vagy Zsámbék fele haza.
Egy vékony karaj kenyér enyhén megpirítva, rajta egy vékony szelet sajt (enyhénmegpirítva), azon egy félkemény tojás, egy gerezd fokhagyma és veres hagyma, amennyi ráfér (enyhén megpirítva). Végül egy kicsi majomméz. Ha nagyon ínyenc akarok lenni, akkor a sajton, a tojás alá még egy vékony szelet pápai húskombinált is (enyhén megpirítva). De persze mindez csak akkor, ha az embernek rendelkezésére áll egy felnyitható fedelű NDK grillsütő:-)
Ha véletlenül túlpirítanánk a kenyeret, se dobjuk ki: karbonvázas bringánk építésékor természetazonos alapanyagként használhatjuk.
Na megvolt a tekerés, és megvan az egyik edzőköröm. :)
Útvonal és tapasztalatok: 7-es végállomásnál át a vasúton - végig Kelenvölgyön, a "lányok", aztán jobbra - 1-es út - Budaörs után jobbra Budakeszinek - Páty - jobbra Telki felé a "Gumiút" - jobbra Budakeszi - csaknem halál a Szépilona felé Budakeszin - Jánoshegyi út - Istenhegyi - BAH - Karolnia - Tétényi - home. 58,54 km + áfa (azaz sok emelkedő) - 1/2 óra a meleg vízben kellett utána.
A legrosszabb a Budaörs - Budakeszi szakasz volt. Nem túl jó út, forgalom, és sok dimb-domb.
Az 1-esre ráfordulás után kaptam egy felütéses defektet, nem sokkal az 1-es elérése előtt (szerencsére tapasztalat bringás haverommal voltam, de szerintem nem nehéz cserélni - ránézésre :) Egyébként ezen a részen használható a bringaút.
Ehh, hát úgy látszik, át kell írnunk a fogalomkészletünket. Néhai jó Ken Kifernek van egy szórakoztató, mégis oly mély gondolatmenete, mikor arra a sokszor feltett kérdésre felel, hogy mi is az ő műfaja.
Ebben elmondja, hogy a "camper" (kb. táborozó) szó egy lakóbusz képét idézi fel, amely egy ötméteres motorcsónakot húz maga után. A "kerékpáros turizmus" kifejezés jelenthet napi kiruccanásokat, illetve hosszabb túrákat motelben alvással és rendszeres éttermi étkezéssel. A "kerékpáros vándortúrázás" (bicycle camping) is jelenthet kempingben alvást, kísérőkocsit, főzést, háznál alvást stb. Ezek közt különbséget kell tenni, viszont a fenti kifejezések nagyon bizonytalanok. Ő a maga számára az "erdőben hál" (camping in the woods) kifejezést tartotta helyénvalónak.
No, ennek mintájára jó volna a "túlélőtúra" szót fenntartani azokra az esetekre, amikor az ember nem vásárol, vizet csak forrásból (vagy hasonló helyről) szerez, aszfaltutat nem használ, sátrat nem visz, és esetleg más korlátozásokat is vállal. Nem hiszem, hogy kerékpárral idehaza az ilyesmi megvalósítható volna.
egyébként kiszámoltam, ha autóznék naponta, akkor az kb. 1-2 óra lenne naponta. mármint amit ülök 1 helyben. ha még ezen túl szeretnék sportolni, akkor ehhez hozzájön jó esetben 1-2 óra, beleszámolva az utazást a sporthoz. vagyis elment a napomból 4 óra és jó esetben ebből 1 óra sport.
namármost ha bringával megyek munkába, akkor van tisztán 1 óra sport és felszabadul 3 óra, amit választhatok hogy mire költök/töltök el :)))
szerintem a mérleg nyelve egyértelműen a bringa felé dől :)
az átlagos közlekedő csak autóban és bkv-ban tud gondolkozni. na jó, esetleg még a motor, bár azért arra is sokan mondják, hogy : "ebben a forgalomban motorral???"
Minket bringásokat sem tartanak normálisnak sokan. Főleg akik bevállaljuk Budapesten a bringás közlekedést. A feleségemet felhívta a nagynénje és elpanaszolta, hogy a fia 35 éves fejjel teljesen megbolondult, 3 gyermekes apa létére kerékpárral jár dolgozni Halásztelekről Budapestre, szinte minden nap. Hát hallottál már ilyet, felnőtt ember, orvosi diplomával!!! Az asszony meg elmondta, hogy a férje is dettó ilyen lökött. És jól kipanaszkodták magukat.