a merida magnesium 909 villaja nem fekete, hanem natur szinu. ha kozelebb hajolsz, vagy megnezed a specifikaciot, kiderul az oka: karbon. kompozit anyagot meg szentsegtores festeni :o) (szerintem egyedul a look festi, de nala is kikandikal a vazon itt-ott, hogy kompozit)
egyebkent, itt az outim... uj ablakban nyilik meg, es 40kb.
holnap lefotozom az idofutam gepemet is, amit mar 3 hete lusta vagyok bebowdenezni.
nem igazan szeretem a kis vazakat, szeretek kinyujtozni a bringan. a labam kicsivel hosszabb, mint az atlagos, igy meg ennel a vazmeretnel se eri a felsocsovet az agyekom. igazabol 58-as is jo lenne, de ott a kormany esne mar tul messze. plusz azt tapasztaltam, hogy ha kisebb vazzal megyek, akkor ugye jobban ossze kell gubozodni, mivel kozelebb van a kormany, es ezert a tudom nem tud olyan jol tagulni, mintha kicsivel nagyobb a vazam.
nem irtam, hogy elkopik, max hogy mar viseltes. mondjuk egy honap az nalam minimum 1000km ezzel a cipovel (a montizast es a turazast nem szamolom ide, mert ahhoz van egy spd-s dia chilim).
A stopli kopás nem a km-túl függ, hanem a használat módjától. Én elég sokat megyek városban is, amikor megyek ki/befelé edzésről. Attól kopik nagyok, ha futsz benne aszfalton, vagy, ha sokat megállsz/elindulsz. Nekem az utóbbi miatt kell kb. 2000kmként cserélnem.
Nekem nincs beleérési problémám: 62cm váz, 46,5 cipő... :o))
Nekem olyan patentem van, aminek az orrrésze műanyag, nem lehet rajta változtatni. A szalag - ha a szélességétől eltekintünk, akkor csak egy síkban van. Tehát csak a magasságát tudom beállítni a cipőhöz. Persze ez az ideális hajtási ponthoz nekem megfelelő. Én is előszeretettel tekerek szinte orrheggyel, mert jó egy kis változatosság és szerintem így rövid ideig pihennek bizonyos izmok. Persze nem bírom sokáig. A lábam 40-es.
Egyébként azt hittem kisebb vázat használsz.
pedál beleér: Nekem is kis vázam van (54-es) és egy éve én is felvetettem ezt a problémát, több helyen (look pedálom van és a stopli a közepén van felhelyezve a cipőre). Aztán jól megkaptam, hogy tanuljak meg biciklizni és kész. Jogos. Ha 15 km/óra felett veszel be egy kanyart, nem is lehet úgy elfordítani a kormányt, hogy gond legyen. Ha ennél lassabban mész, akkor meg nem szabad tekerni, miközben fordulsz (vagy fordítva :o) Éles kanyarban egyébként sem szabad(na) a kanyar belső oldalán lévő hajtókarnak alsó pozícióban lenni, tehát nem olyan szokatlan a dolog, hogy különösebben koncentrálni kéne rá. Egyszer estem el egy év alatt emiatt: közvetlenül az után, mikor valaki megmutatta, hogy mi a helyzet a bicómmal :o) Azóta szinte eszembe sem jut, belejöttem (nem az esésbe :o) Egy ideig mániákusan figyeltem a Eurosporton a bicajokat, hogy melyiknek ér bele. Meglepve tapasztaltam, hogy vagy 50% az arány (nyilván vázméret, illetve geometria függő, de az időfutam gépeknél még ennél is nagyobb). Szóval nem kell beijedni. Van egy cikk a BikeMagazin honlapján erről: CIPŐORR - ELSŐ KERÉK ÁTFEDÉS
sq: Te lábujheggyel tekersz ? Nem semmi... Én azért inkább avantage véleményét osztom (legfeljebb nem leszek világbajnok :o) Korábban írtad, hogy egy hónap alatt elkopik nálad egy stopli. Nekem több, mint egy éves (5k km), kicsit kopott ugyan már, de még mindig tökéletesen szuperál. Ráadásul tavaly jópárszor aszfalton "futottam" benne, összesen többszáz métert (triatlon versenyeken, depóból ki-be).
Arra a kb 350e Ft-osra gondolsz? Arra én sem merném azt mondani, hogy randa :) Én még valóságban nem láttam, de van fantáziám :) Tényleg elegáns.
Ami a színekhez és összhangot illeti:
Én nagyon nem látok bele ebbe a világba, de az a tapasztalatom, hogy viszonylag kevés vázgyártó készít a vázhoz színben hozzáillő villát. Pl Merida (mindig ezzel jövök, de ezt ösmerem) 909-es modell. A homlokcső tintakék, a villa fekete :( Egy ilyen méregdrága Mg-os vázhoz nem tudtak volna csinálni egy tintakék festést? A szín már ki van keverve a vázhoz...
Persze eleve kételenségnek tartom, h ha valaki le akarja cserélni egy könnyebb anyagúra, akkor találjon pont olyan hupililát, de azért egyes gyártók lehetnének igényesebbek is szvsz.
Csak én vagyok érzékeny ezekre a dolgokra vagy másnak is hasonló / vagy ellentétes / a véleménye?
www.roboshop.hu-n vannak képek fondriest vázakról,hát mondhatom hogy van egy-két nagyon szép db.Bár a legolcsóbb váz 90 felett van.Ott le is van irva az eljárás amivel festik a vázakat.
De szivesebben vennek egy 13-14-15-17-19-21-23-28-at, csak ilyet nem kapni, ha meg osszerakom Lego modra, akkor nem igazan fog konnyen valtani. (HG fogak tutira nem passzolnak ossze)
Vagy van valakinek otlete erre?
Szingli HG fogaskerekeket még nem fogtam a kezemben, de egyben koszorút már szedtem le a racsniról és azt csak egyféle pozícióban lehet feltenni. Csodálkoznék, ha a szingli fogaskerekeknél nem így lenne és azon is csodákoznék, ha nem pont úgy lennék gyártva, hogy ha felrakod, akkor az egymáshoz képesti pozíciójuk rossz legyen a váltást illetően. Meg kellene kérdezni valakit, aki már csinált ilyet.
Ha nem így lenne, miért árulnának egyenként is fogaskerekeket?
Szerintem 20-ert megerne, de szerintem hatso valtot kell majd cserelni, hacsak nem vallalod, hogy ugyelsz arra, hogy elol kicsi ne menjen hatul kozepesnel kisebbel.
Az egyik barátom váltott dupláról triplára, és maradhatott a régi, rövid kanalas hátsó váltója. Neki elől 46/36/26 (RSX), hátul 11/12/14/16/18/21/24 (HG50) van.
"Engem az egyetlen dolog ami visszatart a harmastol, az az, hogy a versenyzok nem hasznalnak ilyet"
Akkor tartsd meg a duplát, és a racsnit cseréld 32 vagy 34 fogig terjedőre, azt messziről nehezebb észrevenni :) De tényleg megoldható, csak egy jobb montis h. váltó (LX vagy XT, rövidkanalas) kell hozzá.
A harmas hajtokaron en is gondolkodtam.
Hogy oszinte legyek, nekem meg a 39x28 is okozott neha nehezseget, pl. a Ventouxon. (Tudom, hogy gyopar vagyok.)
Erdekesseg, hogy a pireneusi kerekparboltokban kivetel nelkul csak 3 tanyeros gepek vannak a kirakatokban. Teljesen profi gepek, csak mivel a racsni 12-21-es, es a terep, mondjuk ugy, "eleg nehez" ezert elol van egy konnyito attetel.
Engem az egyetlen dolog ami visszatart a harmastol, az az, hogy a versenyzok nem hasznalnak ilyet, es csak kulfoldon volna ra szuksegem. De ha kicsit oregebb leszek, biztos atcserelnem majd.
Szerintem 20-ert megerne, de szerintem hatso valtot kell majd cserelni, hacsak nem vallalod, hogy ugyelsz arra, hogy elol kicsi ne menjen hatul kozepesnel kisebbel.
Ide aztán érdemes írni: még 24 órája sem vagyok itt, és máris diagram készül rólam. :o)
Valószínű nem sokat változik a kép, de nekem elől a nagy tányér csak 52-es.
Egyébként lehet, hogy igazatok van és idétlen a racsni összeállítása, de eddig még mindig sikerült a nekem tetsző áttételt kikeverni a 14 lehetőségből. A 11 talán nem kéne, de 12 igen, a 28-hoz is ragaszkodom, mint felső értékhez. Ezen a két határértéken belül kell megoldani 7 lépcsőben a dolgot, mert fékváltókart nem sok hangulatom van cserélni.
BTW, a bal fékváltókarom tudja a 3-at, lehet, hogy érdemes lenne elől áttérni a 52/42/30-ra. A Velotrade akciós árlistája szerint egy RX100-as tripla hajtómű 9660Ft, ehhez kell egy új első váltó 4-5000-ért és egy új monoblokk 5-6000-ért, a hátsó váltó talán maradhat. Szumma 20 körül van. Szerintetek megéri?
Az Eötvös úton különösebb tekerés nélkül is fel lehet gyorsulni 70 fölé, de ez a kátyúk mellett a nagy forgalom miatt is veszélyes. A párhuzamos Normafa úton ugyan nem lehet ennyire száguldani, viszont ott alig van kocsi.
>az outik színe és dizájnja:
A Fondriest nemreg szabadalmaztatta azt az uj eljarast, amivel barmilyen design-t fel tud vinni a vazra (pl. fotokat, lasd Lampre csapat bringai), raadasul konnyebb, mint a festek, es nem is serulekeny. (bele lehet nyomni pl. kespenget, "behajlik", de amint elveszem a kest, visszaugrik, nem marad nyoma.
Nekem ez nagyon tetszik, szerintem masnak is, szoval egyre tobb nagyon tarka, nagyon design-os vazat lehet majd latni.
Bar nekem most a grafitszurke Look (a'la Jaja) tetszik a legjobban.
>Én egy kicsit máskép használom a bringát, mint ti. Elsősorban arra, hogy ne legyek a punnyadt, pocakos vénember 30 éves koromra (most 28 vagyok)
Ezzel en is igy vagyok! Ido keves, pocak no. De nem hagyom! :)
Nem tudom milyen meredek az Eotvos ut, de pl. Pannonhalman lefele nekem magatol felgyorsul 74-ig, tekeres nelkul. Ez mar eleg veszelyes tempo, plane, hogy a vacak aszfalton pattog a kerek.
Az teny, ha itt ra akarok tekerni az 53x13-al, akkor minimum 150-es labfordulatot kell nyomnom. :))
Amator versenyen nem voltam igazan hatranyban vele, pedig eleg sok lejto volt.
En nem vagyok a kis fogoskerek ellen, de szerintem joval fontosabb, hogy minel tobb 1-es lepcso legyen. 17 fog alatt 2-t ugrani az eleg nagy kulonbseg.
Csinaltam egy diagramot a ket racsni kozotti kulonbsegrol:
Egyebkent Franciaorszagba en is a tiedhez hasonlo (monti) racsnival mentem. 11-12-14-16-18-21-24-28.
De szivesebben vennek egy 13-14-15-17-19-21-23-28-at, csak ilyet nem kapni, ha meg osszerakom Lego modra, akkor nem igazan fog konnyen valtani. (HG fogak tutira nem passzolnak ossze)
Vagy van valakinek otlete erre?
Hat szerintem a lab/pedal helyzetet nem szabad, hogy a beleer a cipo problema hatarozza meg.
Megvan az a pont a labfejen, aminek a pedal tengelye folott kell lennie. Ez egy fix pont, ha nem ott van, akkor nem lesz hatekony tekeres.
Egyebkent lehet kapni hosszabb, de alacsony vazakat, ezek gyogyitjak a problamat, bar kisse csunyabban neznek ki. (aranytalan)