Mint köztudott, a motorkerékpárok téli alvással pihenik ki a szezon megrázkódtatásait, ha ilyenkor elkezded rugdosni, azért nem indul, mert egyfajta lelassult anyagcsere állapotban van, ez még legjobban a hibernálásra hasonlít, he egy ilyen indítási kísérlet után közelhajolsz a blokkhoz, tisztán hallható, hogy ezt mormolják: "haggyámáaludnivaze"
Látom ez a nagymenők számára is elképzelhetetlen. A bronzpersely a helyén, a kuplungpálca is jól helyén van benne, körülötte letört a picsába az a sz@r amire rámegy a lánckerék és az anya....
Nahát, csodák csodája ma megint cserben hagyott a kis köcsög...
A 25ös TZ-mben eltörött a "lánckeréktengely". Csak azért idézőjelben, mert nem egy valódi tengely, csak egy fogaskerékből nő ki :D:D:D. Már így zseniális szakmaisággal +fogalmazva. Szóval leszakadt a lánckerék tokostul vonóstul. A következő lépés, emgint az h húzom a blokkot. De vajh honnan tudok szerezni ilyen váltódarabkát?
Vki nem tud eladót ,vagy valami ,esetleg valami ,talán valami ,habár valami?
1 kicsit kétségbe vok miatta esve:'( Ja és lehet hozzászólni, mert én elképedtem...
40? Én 60ért láttam nagy motorra valo szupermotyora valo felniket, vagyis cakk pakk kereket, tárcsával meg gumival. 40ért komplett MZ-t lehetett volna már kapni. Ha mást nem a felnik abbol is jok lettek volna.
Urak! Emlékszem, talán Lacoska vett új felniket valami 40000-ért. Találtam ezen az oldalon felnit, átszámítva nem egész 10000-ért. Értitek mit nem értek?Katt!
A google-n a képek fülre kell kattintani...:D Képzeljétek kétbetűsök, ma az utca végén cserben hagyott a möző:( Az akksira csatizott zavarszűrő kondi felfogatása le volt lazulva és hozzá-hozzá ért a vázhoz a közepe a dolognak. Először rémes kihagyogatás, kuplunggal simítgatás, utána meg kiverte a biztit és ZU. Kemény 50métert toltam hazáig. ÁÁÁÁ:D Csak tanulságként írtam, h.ha másnak is netán adódnak iylen kontakt problem...
Jó estét az Uraknak! Szeretnék megkérni minden Kedves Márkatársat, hogy akinek van gyári reklámfotója az MZ-kről (bármelyik típus), legyen szives küldje át nekem. E-Mail: bakimate kukac freemail pont hu MSN: piciscoot kukac hotmail pont com Köszönöm szépen!
A furat, es a loket szorzatanak terfogatat. igazad van... bocs.
Ja, kustib, porfekt... elvolt irva, es azert lett irva hogy megmagyarazon nem ertett dolgokat.... de elirva az nem sikerult... aaa.. mindegy hangover!! :))
""kissé magyartalan, kapkodós fordításban): a kompresszióviszony/kompressziós arány/sűrítési arány egy mértékegység nélküli szám, amely egy motor teljesítményére utal. Ez az arány az égéstér és a hengerfej térfogatának aránya, amikor a dugattyú az alsó holtponton van, és amikor a felső holtponton van""
Vanugye ez a KÉT dolog, az egyik egy ARÁNY, a másik, meg az ebből következő sűrítési végNYOMÁS. Tovább bonyoltja az életet, hogy nem tudni mék ARÁNY van itten emlegetve, "merthiszenugye" abból is több van. Nameg 2t motornál a valós végnyomásnak nem sok köze szokott lenni a "Szárazon " mérhetőhöz, több okból sem, ezek közül mingyá' itt van a kipu feltöltő-szívó hatása. 2t motoroknál a GEOMETRIAI arányt szokták hasnyálni a zeccerűség kedvéért.
The compression ratio is a single number that can be used to predict the performance of any engine It is a ratio between the volume of a combustion chamber and cylinder, when the piston is at the bottom of its stroke and the volume when the piston is at the top of its stroke. The higher the compression ratio, the more mechanical energy an engine can squeeze from its air-fuel mixture. Literally, high ratios place increased oxygen and fuel molecules into a reduced space, thus allowing for increased power at the moment of ignition. Higher compression ratios, however, also make detonation more likely
Measuring the compression pressure of an engine, with a pressure gauge connected to the spark plug opening, gives an indication of the engine's state and quality.
If the nominal compression ratio of an engine is given, e.g. as 10:1, the measured pressure in each cylinder should be equal to or higher than 10 bar (see Boyle's law and combined gas law). If there is a significant (> 10%) difference between cylinders, that may be an indication that valves or cylinder head gaskets are leaking, piston rings are worn or that the block is cracked
Azaz (kissé magyartalan, kapkodós fordításban): a kompresszióviszony/kompressziós arány/sűrítési arány egy mértékegység nélküli szám, amely egy motor teljesítményére utal. Ez az arány az égéstér és a hengerfej térfogatának aránya, amikor a dugattyú az alsó holtponton van, és amikor a felső holtponton van. A magasabb kompressziós arány több mecganikai energiát nyer ki a levegő-üzemanyag keverékből. Általánosan, a magas arány több oxigént és üzemanyag részecskét jelent kisebb térben, azaz, a gyújtás pillanatában nagyobb lesz az energia. Azonban a magasabb kompressziós arány hajlamosabb az öngyulladésra.
egy motor kompressziós nyomása a gyújtógyertya furatába helyezett nyomásmérővel mérhető, és a motor állapotáról és minőségéről ad jelzést. Ha adott egy motor névleges kompresszióviszonya, pl 10:1, a hengerben mért nyomásnak 10 barral egyenlőnek vagy magasabbnak kell lennie. (lásd Boyle törvényét és a kombinált(?) gáztörvényt). Ha jelentős (>10%) az eltérés a hengerek között, az azt jelzi, hogy a szelepek vagy a hengerfej tömítés átereszt, vagy a dugattyúgyűrűk kopottak, vagy a blokk törött.
remélem segítettem kicsit tisztázni a fogalmakat...
mi a *aszomnak kell méregetni azt a b**i hőfokot? hogy idegeskedjek, hogy megszorul? ugyanmááá... addig jó míg nem látom :) ha a scxnadisc-et lelövöm a gépemen sosincs semmi baj, hiába sír. ha végigfuttatom 50 rendszerhiba :D
Tudni kéne, hogy milyen frekvenciájú jelek szaladgálnak a szép új fordszámmérőben! És egy ellenállás, meg kondi megoldja a bajt utána elvileg! Vagy becsomagolod az egészet alufóliába, és leföldeled! :D
Simo, es tz kozt van egy kis kulonbseg... nevezetessen a dugo tomege, henger lokete, hajtokar hossza,,... stb........ nem elhanyagolhato korulmeny.....+pressav simonal is van 1 mm ....
De banom en?? :)) Keramias kemencek naon nem otto motor...
Ellenben en lassan boroshordo kulalakot veszek fel....:))
Te meg emzoli, jo lesz ha megjegyzel valamit.... nem kotozkodom, ! meg ha ugy tunik is..!! :)
Most itten többen azt fogják javasolni, hogy dőljek a kardomba igyak gyufát és menjek a dunának, de mikor 12000 ezres fordulanálmekkoralógásvanakkor hozászólást tettem. nem valami speziál horrordrága nemtommire gondoltam, hanem a kistesóra, merthogy egy tuningolt simson simán fogog 12000 fölött is akár, gyári főtengővel, és annál sem "adódnak össze " ekkora lógások(ezek nekem utóljára a suliban adódtak össze annyira, hogy ebből gond volt)
Hozzám került egy Trophy sport 100.000-be számoltam be egy üzletbe, de már nagyon megbántam, szóval kiszállnék belőle:
ELADÓ ETS Trophy Sport 250. komplett, üzemképtelen, de motor átfordul, szürke forgalmis, fellelt állapotú. Nem értek hozzá, de nagyjából típustiszta, és hasonlít önmagára, de felújítást igényel. ára: 100.000Ft, Pannonia csere-beszámítás érdekelhet. Szakács László 06 30 7461806
Najó, de van egy főtengelycsapágy kotyogás, egy főtengely ütés, egy alsó tűgörgő, felső tűgörgő, hőtágulás... Szal kijöhet 0,6 mm elég könnyen! :) Szerintem! :)
Na jó, de , ha 4-5000 nél a hajtórúd 0,6 mm-t nyúlik, akkor mennyit nyúlik, 12000-en? A tügörgős csapágak lógása is csak ezredekben(vagy századokban? nemtom, 15 óra munka után nem jut eszembe a nagyságrend) mérhető amíg jók,meg nincs a főldön olyan anyag, ami kibírná, ha percenként 4-5 ezerszer megnyújtanánk 0,6 mm-t, talán csak a gumi.:) nyilván volt valami oka, hogy beleért, de hogy nem ilyen mértékű nyúlás az biztos, Ennyi lógás sem lehetett, mert az már olyan hangot adott volna mint egy beteg traktor.
OFF: Akkor most kell a Demjén album, vagy nem? BME-n vagyok dec 4-én délután, de a nyócbetűs OFFtopicban megírtam minden részletet. Tel. számom: harminc / négy-négy-4-5-nulla-három-1. Ma 13.00 után már csak ezen a számon érsz el.
Nem a térfogatszámítási képletekkel van a bajom, sőt még csak nem annak mérésével. (Halkan jegyzem meg hogy a hengeremelés miatt a henger palástjához képest lejebb kerülő holtpont általi robbanótér térfogatnövelés kompenzálásával vannak már csak/még problémáim) Meg a robbantér alakja még amit nem tudom milyenre kéne alakítanom.
De szerinted a vas/ acel az egy tomor valami 5-6ooo fordulat kornyeken?
Nem, nem az. >>nyulik.
Kiprobaltam anno csokkenteni ezt a rest. / 250 ETZ, 0.6mm korul../
Kopogott. Nem gyengen, de nagyon.
Gondoltam en is ongyulladasra, nagy elogyujtasra, szegenykeverekre.. hagy ne soroljam....:)
Nem az volt.
Ha az lett volna, akkor nem hagyott volna a dugo nyomot a hfben, ugy hogy elotte forraszto cin pressavba bedug, motor atfordit, es tolomerovel csekkol...>0.6mm nel mar zorgott rendessen..
Elnézést, de régen rossz, ha azért kell 0,8-1mm, mert fordulaton beleér, a lógások nyúlások miatt.Azért nem érdemes egy biz. méret alá menni, mert akkor az ott tanyázó keverék sűrítéskor túlhevül, így részint a felület árnyékolás is értelmét veszti, másrészt meg önhatalmú gyulladásba kezd a gáz .
Azért CSAK általánosságokat irtam és nem pontos méreteket, mert ezek csak irányelvek, én nem tudom , hogy mekkora az akkora etz-nél, amiket leírtam MINDEN motor hengerfejére, égésterére vonatkozik. Azt sem tudom, domborúbb e a 300-as dugó, ha nem, akkor tényleg csak le kell másolni az eredetit nagyobb átmérővel. Bocs, ha olyat mondtam ami nyilvánvaló, de ezeket nem mindenki tudja, azt gondoltam hátha segít.
Nekem a simsonomban is ez volt 2-3 évig. Mióta az MZ megvan, kb augusztus, első olajcsere óta, ez is ezzel szalad. A kuplungja kaki volt, nem emelt, ezzel emg igan, szal faja:DD
Jól ki kell elemezni, az jön ki hogy minden szempontból jobbnak kell lennie, meg kell csinálni, be kell járatni, aztán szomorúan konstatálni hogy csak szarabb lett....de legalább sokat fogyaszt :-))
Persze, hogy jó holnapra. Nem eszik olyan forrón a kását. Meg aztán hamar munka sosem jó.
"Ha jól tudom a 250 ETZ-nek is 27 ccm-es a kompressziótér térfogata, ezt kellene felbővíteni a 300-as hengerhez úgy hogy a kompresszióviszony a gyári értéken maradjon?
Mivel emelnem kell a hengert hengertalptömítéssel, hogy az átömlők nyitási-zárási pontjai ne másszanak el, ezért a préssáv mindenképpen megnő. A hengefej tömítőfelületéből nem akarok elvenni, viszont a préssáv és égéstér találkozását mindenképp "átmenetezni" kell. Ehez kéne tudnom, hogy mennyi anyagot kell kimunkálni, abból tudnék "letörési" szöget kalkulálni.
Első blikkre akkor 2-3 ccm-et kell kivennem a hfejből, hogy a kompresszió megmaradjon. Vagy tévedek?
Ha átalakítod a hengerfejet, a 'préssáv' szöge kb 5 fokkal nagyobb legyen, mint a dugó tető domborúsága( ne befelé szűkűljön). A préssáv kezdőmagasságával nem célszerű 0,8-1 mm-nél kisebbre menni.Az égéstér-préssáv aránnyal ne menj 48 százalék alá. A préssáv, és az égéstér közötti élt le kell kerekíteni 1,5-2mm-es rádiuszra, mert másképpen detonációs gócpont.
Talán van egy-két képletem hogyan lehet kiszámolni kompressziótérfogatot, abból esetleg már ki tudnál indulni. De már ma nem tudom megkeresni, holnapra jó lesz?
Ha jól tudom a 250 ETZ-nek is 27 ccm-es a kompressziótér térfogata, ezt kellene felbővíteni a 300-as hengerhez úgy hogy a kompresszióviszony a gyári értéken maradjon?
ÁÁÁ, itt vidéken még csak nem is hallottak a boltosok 300-as ETZ-ről. Én rendeltem a városban az első 300-as dugószettet. A szocimotoroson peti74 korrektül leírt mindent. Ez az egy dolog homályos már csak.
300 ccm-re alakítás van folyamatban. Lehet (szinte biztos), hogy hozzá kell nyúlnom az égéstérhez is. Ugye erre nincs sablon, csak próbálkozni lehet. Csak a kiinduló pontokat gyűjtöm, hogy azért valamivel tudjak kalkulálni.
Nem szeretném túlterhelni a főtengelyt. Viszont úgy emlékszem, hogy az enyémben több mint 11 bart mértem tavaly...
sziasztok! továbbra is eladó az ETZ 250 em. ruha akciókra kellene a pénz sürgősen. Ha valaki tud rá vevőt szóljatok inkább emailben, fórumot nem nagyon tudom követni. gyoszor@freemail.hu Üdv és köszi!
Nekem a ts125-be volt egy darabig trabi olaj és szerintem könnyebben lehetett váltani föleg hideg motornál. A trabimban ugyan ezeket tapasztaltam, a hykomollal föleg hideg motornál sokkal nehezebb a váltás.
500 -as Rotax , gyűlölöm azt a típust! A motorosssárkányokban is nagyrészt az van és visít mint a rosseb és 16L eszik óránként. Én még trabant motorossal keztem:)
Szerintem egy motort édemes arra használni, amire csinálták: vagyis egy MZ-vel inkabb turazni mennek, mint versenyezni, mert inkább arra való. CBR Hondaval ma inkabb versenyeznek, de az meg turazni kenyelmetlen... Lehet kontrázni!
Én a Hykomolra esküszöm! Azt simán gyakrabban is lecserélheted, mert olyan ócsó! :) És a friss olaj még mindig jobb, mint a nagyon márkás, de sokat futott! :)
Na, pipaaaa!!! :DDD Mogyikat mondtam a Hondásoknak is... Szépen sorban jöttek is nyalogatni őket, hogy hamarabb gyógyuljanak! Szal teljesen jól jártam! :DDD Hát, lehet, hogy most kéne alágyújtani, mielőtt elvisz sok manit! :D
Jo bele a 4T 10-40W, de felszintetikus!, a full szintetikusra azt mondjak nem jo, mert csuszhat a kuplung. Nekem repsol 10-40 es felszint van benne, tokelesen jol mukodik es hidegen sem recseg a valto.
Ki, milyen olajat önt a ..... nem, nem a benzinbe, hanem a váltóba? (MZ)
Csak mert a sima 80W-90-es helyett használnak még bele 15W-40-es 4T motorolajat is.
Na most a 80W-90 az EP olaj, ami direkt mechanikus sebességváltóba ajánlott, ami magas fognyomás esetén is megtartja kenőképességét, de viszont ez nincs ráírva a motorolajra.
Valakinek vannak tapasztalatai a kettő közötti olaj közti különbségekről, melyikkel könnyebb a váltás, stb..?
És a szintetikus 4T olaj (10W-40, 5W-40, stb..) jó lehet bele?
Csak mert tavasszal cserélnem kéne a váltóban olajat, és kíváncsi vagyok ki mit használ.
Albionban azért egy-két dolog tényleg másképpen műxik. Jópárszor voltam kinnt. Kocsival még Edinbourgh-ig is elmentem. Mókás volt. De nagyon bírom a szigetlakókat, velem mindig barátságosak voltak. Egyszer motorral kéne kimenni , vagy a kisrepcsimmel, ha be lesz repülve.
Hát, komolyan mondom...ezek a videók nagyon állatok!Főleg a vége tetszik, ahol a dobozból összerállítja a motort...iggen komoly. Mondjuk a külön-olajozáson meglepődtem énis. Jameg azok az alkatrész-elhelyezásek...:DDDDDD Hehe, már ezért megéri a fíling, hogy MZ-n motorozik valaki! A rossz hír, hogy végleg beleszerettem a 251-esbe! tiger jobbra el...->
Ilyesmiről szó sem volt... Valszeg látszott is rajtam, hogy nem vagyok egy bolond motoros, másrészt a faszi azért csúnya dolgot csinált záróvonalon keresztül... Szal vitának nem sok helye volt! Majd meglássuk, hogy jövök ki belőle... :S
Áll nekik a pincében halomban... Amúgy nekem is feltűnt h, új a blokk és elképedve láttam, hogy már első széthúzásra gyári szerszámokkal is így szétesik, a szar gyártási minőség miatt. Azért szerintem igen cink, hogy a főtengő bal oldalán nem a blokkban maradt, hanem a tengelyen a csapágy... Az lenne a helyes ha az összes csapágy a blokkban maradt volna nem?
Baszki, akkor szerencséd volt hogy legalább neked nem lett bajod... :( Az uj hondának meg gatya van. :S ÁÁÁ faszom és tuti azt mondják ilyenkor is hogy a hülye motoros mi? Hát részvétem.
Tudtommal a kis ETZ-hez nincs hivatalos szerelési kézkikönyv. Innen le tudod szedni az ETZ 250-hez valót, és az MZ Hogyan tovább? (TS) címűeket. Az angol nyelvűt egyébként honnan töltötted le?
Szeretnék némi szakirodalmat találni az etz125-ös szrelésével kapcsolatban. Találtam ugyan egy korrekt könyvet de az angolul van ami szaknyelv tekintetében kicsit nehéz olvasmány nekem. Segítenétek nekem találni ilyesmit magyarul?Előre is köszönöm.
Én is sok hülyeséget kivédtem eddig, most nem voltam formában... De azt nem mondom, hogy nem volt szerencsém, mert karcolás nélkül megúsztam, csak a mogyeszok koccolták le a tankot, meg ma lett egy kis izomláz vagy mi a felkaromban, de el se fikáztam, csak beledurrantottam, a moci segge égnek állt, aztán mikor lehuppant, eldőlt, én meg leléptem róla... Szal égi jel, hogy ezt így megúsztam... :)
Ennél nyugodtabb vérmérsékletű vagyok... Azért első körben elég rendesen üvöltöttem... :) Anyagi kár.... Hááát... Ha mindent ami valszeg bibis újra cserélném, akkor 400e fölött van... Gyakorlatilag abban bízom, hogy a biztosítóból minél többet kihúzok, és minél kevesebből rendberakom a vasat... De egyelőre csak malmozni tudok... :( A tükrön mellesleg nincs egy karc sem! :D A TZ-n meg mindig az tört el először! :)
Előttem meg múltkor kanyarodott jobbra egy jófej Renault-s fazon....csak épp a belső sávból......szerencsére pont jó irányba tört ki a motor fara, mihelyst beleálltam a hátsófékbe, és így nem repültem belé....
Na fasza. Az ilyenektol parazok mindig. Meg az elozetestol, ami utana kovetkezik... mert sajna heves termeszetemnek koszonhetoen, ilyen esetben - mar ha fel birnek allni - a szart is kivernem a tisztelt autos uriemberbol... Anyagi kar? (Latod, fasznak adtad az emcettet, annyi penzbol, amennyibol veszel egy uj tukrot a csibefosra, annyibol vettel volna egy uj mz-t.)
......és minden kiégetésnél vegyek rá újat? Hát a f...om :-) Íg meg kiszeded a betétet egyben és csak azt égeted ki. Hang nem izgat különösebben de az átalakítás után kicsit Jawa-s lett hangilag :-) Különben nem volt nagy meló összességében.
Szerintem nem rusnya (mondom én aki annak idején a pl. a komárról ezt basztam le leggyorsabban, helyére csodaszép kacsacsőr került :-))) és legalább nem terítem befelé a mögöttem jövőt rittyóval.
Kipuff mattfeketesége:
Igen, mint korábban említettem, szétszedhetővé alakítottuk, és eredetileg eléggé felfelé álló volt a kipuff, ami nem a "gyári törés", hanem kb 30 fok), tehát "szalámisan" volt elvágva, amit el kellett tüntetni /egyenesre vágni /és persze újrahegeszteni, továbbá ki kellett peremezni az összeeresztésnél. Ezeket figyelembe véve nem csoda ha az adott helyeken a króm megsínylette.... Ezen kívül az összehúzatás miatt a végére is fel kellett hegeszteni egy toldalékot. A felsorolt helyeken mindenképp festeni kellett, így a választásom a hőálló mattfekete festékre esett, bár immár 2 év elteltével azt mondhatom hogy nem ártana újrafújni az adott helyeken.
He? Ugyanarról beszélünk? Lacoska megvette az összes gyári TZ szerszámot, és még egy zsír új blokkot is szerzett a videóhoz? :o Legalábbis nem úgy néz ki az a blokk, mintha valaha is üzemelt volna... :o
Bocsi, hogy tegnap nem válaszoltam, nem bújkálok, de csak most néztem hogy tegnap is rákérdeztél :-) Tegnap 10.00 előtt meg el kellett húznunk tanfolyásra a BME-re.
Na szóval az van hogy ő is megnézi még, de nincs sok remény rá, mert elmondása szerint a trophyjában is egy utángyártott van....:-(
Nekem nem nagyon van gyári szerszám,mert azok nagyon időigényesek,Saját széthúzó és behúzó szerszámaim vannak ,A főtengely prés ami hasonló és a centírozó primáim még talán hasonlóak.Egyedül a kuplung lehúzók a gyáriak,vagyis annál erősebbek gyártottam. azt ajánlom beszerezni.
Üdv szaki! Pár napja (talán 2) feltettem ide egy linket, amin egy gyári szervízvideó látható. Az lenne a kérdésem azzal kapcsolatban, hogy Te milyen célszerszámokat használsz? Mik a legszükségesebbek?
Ez nem rossz arány. Németországban 200 db-ról tud a közlekedésfelügyelet. A 16000-ből. Magyarországra meg csak magánimportban került. Nem tudsz eladót? Most volt egy Balassagyarmaton megfizethető áron, de azt hiszem szaki elvitte.
Jó estét az Uraknak! Lenne egy kérdésem: A 251-es ETZ alapból különolajzású rendszerrel jöttek, vagy csak extraként szerelték fel rájuk (azerbajdzsáni export:-) )?
Biztos hogy ts volt? Mert az első ETZ-k kis csapos főtengelyel jöttek ki,de már a kúpjuk nagyobb volt .Nekem van ilyen is meg olyan is.Ha kisseb a kúp akkor egy 0,5-ös lemezzel megoldható,a forgórész felrakása.Amúgy minden stimmel berakható az ETZ főtengely is a Ts-be,vagy beljebb kell tenni a közgyűrűt.Igazad van a kúp szögek ugyan azok.Nekem is generátor van az ETS-n.
Az ETZ generátort fel lehet rakni a TS-re.Ti kell marni a dinamó tartó bordákból,és egy közgyúrút kell esztergálni,amin az állórész felfekszik,majd ezt a gyűrűt a be klell hegeszteni,vagy valamoilyen formában rögzíteni( pl: csavar) A 24 órás MZ-ken általában így vanak felrögzítve.
jaja, most cseréltem benne fötengelyt! Elég jol huz, bár a csapágyak a régiek maradtak. A nagy keresztezödésbe kézifékkel kanyarodtam be, nagyon jol vitte.... :D
At lehet alakitani a TS-t generatorosra. Valoban kell nemi gepmunka, en eloben is lattam ilyet, szep kidolgozas volt. Egeszen pontosan bluerider az MZ klubbol alakittatta at a 250-es TS-et, generatoros, 12 voltosra.
Nagyon egyszerű a megoldás! vesztek egy suzuki alto generátort, akkora mint az öklöm, ráraktok a tenelyére egy olyan ventillátort mint ami a számítógépet hűti és kirakjátok a menetszélbe! (repülőn bevált!) :)))))))
Hát átvertelek, akit találtam 12 voltos MZ-vel, az ETZ blokkot tett a TS-be :) Amúgy ha kell, generátort azt hiszem tudok neked adni, igaz elég herótos állapotban. voltos égőt meg ha körmenden nem kapsz, Egerszegen mindig van a motorosboltban. Meg is vehetem neked, aztán arra járok alkalom adtán elviszem.
/ jo, a tzn erosebb az also csap..tan 28mm a ts e, es 32 a tze? nem tom! de szeretem ha jol emlekszem dolgokra... foleg hogy tan baromi reg javitottam mzt..:( :DD /
Nah jovan látom semmi nézet eltérésünk nincs szal nemtom miröl beszélünk. :D A másik topicba amit tettünk se neked szolt csak te voltál az a szerencsétlen aki akkor pont ott volt.
Na részemröl is peace! Azt ha ugy alakul madarason találkozunk.. Feltéve ha a randalirozos motoros találkozokra is jártok :D Asszem május 1 vagy 30 vagy mikor van az elsö.
A kup meret stimmel.. legalabb is ugyanazzal a morse szammal keszult. De lehet nagyobbal. Ezt nem tom, nem emlekszem.
Viszont a blokkban levo rogzitese biztos hogynem stimmel. A dinamo kb 100 mm es alloresz atmeroje, es a generator 130-140 mm koruli atmeroja kozti diffi a problem.
De valszinu, hogy nemi gepmunkaval bele lehet passzitani......
Persze, egyetértünk. Csak a pannóniások nagy számban személyesen is ismerik, ismerjük egymást. Ha Havast idézhetem az internet egy nagy szemétdomb, de ettől én még a kukába hordom a szemetet. Ha valamihez nem tudok hozzátenni, akkor nem ugatok bele. De ha segíteni tudok neked vagy bárki másnak, azt megteszem. Most pl. azért reagálok ilyen lassan, mert közben keresem a németeknél rakott-e már TS-re ETZ generátort.
Ezért kifejezetten dühít, amikor akár csak verbálisan és viccből, mások munkájának eredményét, mások tulajdonát bármilyen módon meg kívánják semmisíteni.
Nem bántasz meg :) Nem tudom, szoktad-e olvasni a Danuvia topicot. Nekem az tetszik, ami ott megy, segítik egymást, informatívak és olyan jó vicceket sehol sem olvashatsz mint ott. Viccelnek, csak nem másokkal.
Na megjöttem én is! Én ugyszint megállok mindenkinek ha baj, nincs bajom egyik motor márkával se, de asszem itt ez a szováltás sem erröl szolt.
De ha már a topic közötti motor márka megkülömböztetésröl volt szo meg az általad emlitett márkák ovásárol van szo..érdekes nemtudom melyik topic embrei gyujtottak fel egy másik márkáju motort.... akkor ki ocsárol kit?
""Azt hiszem, én már elmondtam itt (is), hogy én a motorokat, a motorozást, a motorszerelést, a motorfelújítást, sőt a motorosokat kedvelem. Nagy ívben leszarom, milyen embléma van a tank oldalán! Ugyanakkor tudom becsülni úgy az MZ, mint a Pannónia, a Jawa, vagy bármely más márka erényeit, de legfőképpen azoknak a mérnököknek a munkáját, akik ezeket a motorokat - sokszor szerény körülmények között - megtervezték és azoknak a munkásoknak a munkáját, akik ezeket a motorokat legyártották""
Maximalissan egyetertek!
Ha nem bantalak megvele, ugyan igy vagyok vele en is.
Csak en sokszor viccre fogom a figurat, mert ilyen vagyok. De a tisztelet, motorok szeretete megmarad.
Dinamos rendszer nem tud jo ertekkel tolteni alapjaraton. ezert fordulaton kell allitani a toltest.
Viszont ha fordulaton /2.5-3000 / normalis a toltes, akkor az alapjarati helyzetekben van annyi tartalek az akksiban, hogy vigye a rendszert.
Ha keves a toltes, nincs tartalak az akksiban...
Allitsd ahogy mondtam.. attol hiba megmegmaradhat.. mert nagyon keves az V amit irtal a tompitottnal. Szval lehet ott zarlat is.. de a 6.4 V az keves toltesnek, es alapoknal illik hibat keresni..
Ne feledkezz el a dinamos feszab "visszaram" kapcsolojarol sem! Annak nyitasi erteke: 6.3-6.5 V kozt van valahol.
Azt hiszem, én már elmondtam itt (is), hogy én a motorokat, a motorozást, a motorszerelést, a motorfelújítást, sőt a motorosokat kedvelem. Nagy ívben leszarom, milyen embléma van a tank oldalán! Ugyanakkor tudom becsülni úgy az MZ, mint a Pannónia, a Jawa, vagy bármely más márka erényeit, de legfőképpen azoknak a mérnököknek a munkáját, akik ezeket a motorokat - sokszor szerény körülmények között - megtervezték és azoknak a munkásoknak a munkáját, akik ezeket a motorokat legyártották. Ezért kifejezetten dühít, amikor akár csak verbálisan és viccből, mások munkájának eredményét, mások tulajdonát bármilyen módon meg kívánják semmisíteni. Én voltam már néhányszor úgy, hogy motort (autót) el kellett bontanom, keserves dolog.
tudod, szemelyszerint ami a legjobban bantott az nem a 20k s volt. Hanem hogy azok az emberek akik ide is atjarnak, nem mondak el a tobbieknek, hogy miert is tortent, ami tortent.
Igy mi lettunk a szemetladak, holott csak valaszoltunk.
A Pannonias beszolasok ebbe a topicba tobbnyire , / es tisztelet a kivetelnek./ gunyosak, marok. Pedig a tobbsegnek mz is van. A dolog nagyon ugy jott le, hogy ide lehet atpofazni, de innen oda nem.
Viszont igazad van.. nem titeket kellett volna csesztettni, csak gaabbbrroo nevezetu tarsatokat.
Viszont félek ez megint nem jol sult volna el a mi iranyunknba,
mert valjuk be, elegge osszeszokott tarsasag kepet kelltitek, es ha mi beszoltunk volna a kollegatoknak, ti is "felalltatok" volna..
Lehet rosszul latom..
De reszemrol bekesseg. Nekem csak ket kerek kell, meg valami, ami zorog kozte.
Nem gondolom, hogy a gabroot azonosítani kellene a pannóniás topic-kal. Amikor átmentetek oda, ott a legtöbbjüknek fogalma sem volt arról, hogy mi történik, mivel többnyire nem követik, mi történik itt, arról meg fogalmuk sem volt, hogy a gabroo elvitte a 20k-t. Ezt ővele kellene lerendezni, nem jó irányba céloztok.
A temahoz csak annyit, hogy bele lett ronditva a MZ topicba, de ez nem lett volna baj, sztem senki nem vette zokon. En sem.:)
De mikor mi atmentunk hozzatok, es revansot vettunk az itt tortentek miatt, akkor ott lett nagy felhaborodas.. hogy mi a faszt kepzel ez a sok szemet kis ***, hogy bele mernek pofazni a nagyok dolgaba.... holott nem hiszem hogy mi kezdtuk. /es tan nem vagyunk ovodasok./
A jozan ,es hallgato tobbsegnek pedig bekell latnia ,hogy ami tortent az nem miattuk tortent, viszont a sajat topicukbol indult ki.... es csapott oda vissza.:)
Elegsok kerekszamot elvittek innen a tarsaid, / kit erdekel? / mi megis kussban voltunk a ti nagy szamotoknal.... ehhh... nem ertem a felhaborodasotok...
Reszemrol lezarva.... es en is segitek embereknek... faji hovatartozas figyelembe vetele nelkul.
1) ha valakit tényleg nem érdekel a hülyeség, átugorja. 2) ha ez hülyeség, akkor szted az életben mi nem állunk meg segíteni a másiknak??? én pl szarom le kinek milye van, meg sztem az itt jelenlevők 99,9%- is.
Csak én úgy gondolom, a józan és hallgató többségnek itt is, meg a Pannónia fórumon is teli van a hócipője azzal, hogy unatkozó ovodások teliszarják a fórumokat a hülyeségeikkel, viccnek gondolva azt. Én ha motort látok az út szélén, nem azt nézem milyen márka, hanem azt, hogy mit tudok segíteni. Forgalomban meg - ha autóval vagyok - igyekszem mindig úgy menni, hogy segítsem a motoros haladását. Ha robogóról van szó akkor is. Ja és szoktam inteni a szembejövő motorosoknak, ha én is motoron ülök.
Olvasd el a verseny szabályzatát, akkor választ kapsz arra, hogy milyen kategóriák vannak, én nem vettem magamnak a fáradtságot, annyira nem érdekel a versenyzés.
Már az első versenyen úgy döntöttek, hogy a magyar motorok külön kategóriában indulnak, sőt külön kategória volt (van) az egy és kéthengereseknek.
Szintén a szabályzat határozza meg, milyen módosítások engedélyezettek.
A linket nem ellenőriztem, megtaláltam, beszúrtam. Bocs. Nem hiszem, hogy összefüggésben lenne egy link hibája bármilyen motormárkával.
A modern technika közismerten híres a gyenge csatlakozóiról. Ilyen párás időben ez fokozottan jelentkezik. Gondosan tisztítsd meg az érintkezőket, a biztosítéktáblánál kezd! Tisztítás után kend be savmentes vazelinnel (akkuzsír), sokáig nem lesz gondod. Esetleg megnézheted a szénkeféket is.
annyi a gond hogy ha világittást kapcsolok leáll a gép meg menet közben ha kanyarodok,lassítok és közeledik az alapjárathoz szintén megáll ha rajt a világíttás:((
Az ÖLTF a lemansi rajtnál beragadt, mert olyan kompresszió volt bent, hogy a pilóta, aki korábban nem gyakorolta a startot, nem bírta betolni.
Egy esés során megrepedt a henger, mire úgy döntöttek, hogy befejezik a versenyt. Másfél óra elteltével felébredt az osztrák pilótájuk, megkérdezte mi van, mért nem megyünk? Felrakatott egy kölcsönkért P10-es hengert, aztán ment tovább. Így vertek rá két kört a Koronczóékra. Öszetettben ötödikek lettek és ők futották a harmadik leggyorsabb kört.
Különben az MZ és a Pannónia nem egy kategóriában indult.
Én nem voltam ott, hallottam, ill. a netről szedtem össze az infókat.
"Héjj srácok!!! Ugyan nem vagyok itt minden nap, de jó helyen járok, vagy eltévedtem??? Visszanézve látok nehány nicket, akik úgy gondolják, ők szarták a a "spanyolviaszkot"... Csak megkérdezném: ha ez Pannónia topic (márpedig szerintem annak indult, és ennek is szeretnénk fenntartani) miért nincs egy "ember" sem aki a "nemidevalókat" elküldje melegebb égtájakra??? Hű..., még igazán vissza sem néztem és nem is tudom merjek-e..."
csak azért, amiért itt sincsennek akik kitakarítsanak. ezeket meg lehetne ölni, ha betennék két betűt odaát 32-es méretben :D szörnyűek.
Néztem az előbb az autosovietet-Most esik le, hogy én ilyen MZ saxon-t láttam már kinn Máltán. Vagyis arra hajazott az a paripa. Kistézé blokk, csillagkerekek, némi idom... Szóval volt kinn egy lerongyolt sárga MZ, mellette rengeteg baghira, meg mözö supermotok...
engem se mérdekel, ki nyer ki nem nyer. nekem csak az ÉN paripám a lényeg, az nálam örök győztes.
Ja, akkor háborogjunk már mi is, hogy taklarodjanak innen a pancsis offolásukkal át a szomszédba! :D röhely... (főleg, hogy még csk ízelítőt kaptak a múltkor :D)
Nem tom, de nyari tortenetekbol ugy remlik, hogy / valahol / hogy Pannonia csak egy leggyorsabb kort nyomott, de a versenyt mzk nyertek...
Viszont ez lehet nem az a tortenet.. es engem nem is igen erdekel, ki mekkora tuningal gyoz.
Tolem Pannonia is gyozhet, nem igen banom.
/ nem vag a temaba, csak olvasom a masik oldalt is, es megmindig az offolasunkon vannak haborgasok. nem ertem miert? mert kolcson kenyer vissza vag? ;)/
az a motor olyan mint a repülő,tanusíthatom én is meghuzhattam a bajszát ja és semmi köze sincs holmi űrpannóniához csak a gyerekbetekségek lettek rajta megoldva
A videókon Lacoska látható, ahogy szerel az egri műhelyében a házuk pincéjében. Azért nem volt ilyen mert nem régen kezdte a témát... De sztem egész jól belejött , csak látszik amikor elgondolkodik, hogy az olajpumpa adja-e a castrol olaját, behúzott kuplungnál, de utána új feladatokat tűz ki maga elé...
Nem tudom min nevetsz, a legjobb MZsetekre is vert az ÖLTF 10 másodpercet körönként... Amúgy meg hosszú "ó" rövid "o" vitán már rég túlvagyunk, a tankemblémákon röviddel van, én ahoz tatom magam.
ááh! Inkább ne kapjon hátszelet egy mz:S Mert akkor nem lehet vele megállni időben^^ Pannóniát meg még egy erős hátszél se tud megmozgatni...De talán hogyha egy mz elsuhan mellette:P
A Pannonia tulajdonnév még mindig ,úgyhogy kérem nagybetüvel írni. Az erős hátszél meg azért kell hogy az MZket ne csak 10 másodperccel gyalázzuk körönként hanem akár 20szal is:)
hmm...nem lenne időd, és kedved össze futni?Hogy meglessed a tz-met, hogy minden oké-e rajta?Gyújtás, meg stb-re gondolok.Én Bp-től 10km-re délre lakok Taksonyban. üdv
ütőtüske?? hagyjá már. ottvan 8-32-es ig az összes krovafej, ugyan az. csapágymelegítő tüske meg nincs, de ha felmelegíted a blokkot, akkor beleesik a csapágy, a főtengelyt meg a hűtőbe szoktuk betenni fél órára, az akkor összehúzódik, a csapágy ki van tágulva, tehát az is belecsúszik szépen. ugyan ott vagy.
Keretet csinálsz, szerintem nem nagy cucc. De azért az a 83 darab speckó ütőtüske, meg csapágybelsőmelegítő, meg indikátor, meg egyebek kevés háztartásban vannak meg... Na, azért olyan a hazai MZ szerelés általában, amilyen... Ütik-vágják sajna... :S
szeva Kustib!!! Nem maradtál le sok mindenről, van pár új tag, azon kívül továbbra is a régi nóta: "viszály" a pancsisokkal, buzizunk, segítünk, röhögünk... de ha már ittvagy, nemtod milyen olaj kell a 250-es ETZ-be?:D:D:D
Na, jónagyot! Most megkíméllek titeket, hogy visszaolvassak, és 2000 hsz-szel korábbi dolgokra válaszolgassak! :D Nem sok időm van sajna, örülök, ha a hondás topikot követni tom! :S Mindenki jól van? :) Mocik darabokban? :)
Asszem ezzel a "kuplungoldaliszimeringmerrenéz" vitát is le lehet zárni....
Az jutott még eszembe, hogy nálam a kapcsolásrögzítő-kar rugója le volt esve, valószínűleg évekig jártam vele így, de semmilyen problémát nem okozott, teljesen jól lehetett váltani és a sebességeket se dobálta ki, szóval, lehet, hogy az teljesen felelslegesen van ott?
ezt itt cami is, meg én is így szoktam, annyi eltéréssel, hogy nem méricskélek semmit, "általánosítva" ránézésre tudok egy helyet ahova állítva al egjjobban szoktak menni, legjob a hangjuk, legalacsonyabb lapjáratot elbírnak blablabla, aztán onnan tökéletesítek apróbb lépésekben+ próbakörök.
Namost asszem megköveztek, de én a saját motorjaimon ki szoktam kísérletezni a megfelelő előgyujtást(merugye a gyári érték egy kicsit más benzinhez volt kitalálva)igy szoktam : indul 1,8 ról, köv lépés 1,75, 1,7,stbamikor a legjobban megy, és a legkevésbé melegszik, akkor úgyhagyom.
én meg utálom az elektronikus gyújtást, a megszakítós az igazi :) pár ezrenként rá kell csekkolni, de akármikor pontosan beállítható. csak ha többé, nem lesz hozzá kondi és megszakító....akkor felrakok egy elektromosat.
Biztosan félreérthető voltam, ÉN IS EZT SZOKTAM CSINÁLNI, de csak az árokparton. Ha van rá idő, hely, pénz, műhely, a kondi a megszakítóhoz közel van jó helyen. 1ébbkéntmeg utálom a +szakítós gyujtást,igen primitív, meghibásodásre hajlamos cucc, az elektronikus sztem az igazi, bár a veteránosoknak ez nem kivánságműsor.
"akkor meg jobban simitja/csillapitja a megszakito "rugdosasa" miatti beegeseket... szval.. mégkevesbe eg be."
Igen, de ez váltakozó feszültség, és transzformátor effektusknt elektromágneses lökéshullámok keletkeznek, aztán ahogy mondta Zoli, kommunikálni kezdenek a vezetékek egymással. de ez mindd csak elmélet, gyakrolatban sztem elhanyagolható maximálisan.
"Valamint némileg elállítja az elögyulát." Ne viccelj, már Zoli. Mutáss már egy átlg szimót, aminél az jelent problémáht, hogy fél milivel errébb, vagy arrébb van a gyula... ez nem HONDA :D
és az nemjó, hogyha veszek egy simót, és rögtön gyári újra cserélem a kondit is, megszaktót is, aztán nincs problémám vele évekig? nemtom mit kell állandóan variállni :) egyébként az enyémről itt egy pár kép, még mindig/már megint :) (azóta már vannak rajta indexek, a dátumot meg nem kell nézni, mert hülye a fényképező)
Es tulnomo reszt seria motorokon, vagy csak pici tyuningal megaldottakon vezetekeltem at......de nem volt baj veluk.
Ha megszakito éget, akkor az szar maszek utangyartott volt..:)) /vagy Dzseri kototte..:PP :DD /
de megigerhetem neked..... tobbe ilyen atkotest nem teszek! :D
kulonben is... ha hosszabb madzagnak + kapacitasa van, akkor meg jobban simitja/csillapitja a megszakito "rugdosasa" miatti beegeseket... szval.. mégkevesbe eg be.
De hagyjuk, elektronyikaban nem vok jo...
nem tok mast mondani, probald ki..... es azutan nyilatkozz..;)
Azért, mert a drótnak nemcsakellenállása,de kapaitása, is van,(minél hoszabb annál több) nagyobb frekin kommunikálni kezdenek egymással az alkatrészek, és a +szakító könnyebben beég. Valamint némileg elállítja az elögyulát.
Megkell hosszabitani a madzagokat, /megszakito, gerjeszto tekercs./ es kulon -kulon kivinni a kozepdobozba.... ott kozositeni.. a dobozban levo, es testelt kondival. igy 1x uen szet bonthato a 3 ag, es kulon, kulon lehet csekkolni..
Elnézést kérek, nem beszólogatni akarok, vagy ilyesmi, de nem lenne baj, ha a kondi a +szakítóhoz közel lenne... kisegítő jelleggel egyenest a tafóra lehet csavarozni(az út szélén) egy trabi kondit, nem jó megoldás, nem is célszerű így hagyni, de hazavisz, és keveseet kell szerelni az út szélén elégtelen szerszámkészlettel.Tartósan a megszakító megsinyli ha a kondi messze van.