Keresés

Részletes keresés

Lacman68 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63090

Mintsem,hogy eladnád és az árából vennél egy kerékpárt...(Azt talán nem tennéd polcra:)

Előzmény: veteran_katona (63089)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63089

Megy a polcra

 

 

:) egyenlőre:) 

 

Előzmény: Lacman68 (63087)
Lacman68 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63088

Kissé vitáznék" veled..:) Nézd meg a szegecselését,magát a kiképzését a dimangónak! Jóval későbbi eresztés ez,inkább a 40-es évek közepe már! Olaj korai 900-as évek,karbid 20-25' körüli...

Előzmény: szőrmók (63086)
Lacman68 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63087

Régiek..:) Nem válaszoltál,azaz átsiklottál a kérdésem felett...

Előzmény: veteran_katona (63085)
szőrmók Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63086

Hali! A Blitz az akár az 1800-as évek vége is lehet .A karbidlámpa ,az 1900 körüli ,adinamo az bizonytalan,20-30 as évektől.

Előzmény: veteran_katona (63083)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63085

Mikoriak ezek a lámpák? A dinamóról nem tudsz valamit? 

Előzmény: Lacman68 (63084)
Lacman68 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63084

Szépek...! Ha az olajlámpa eladó/cserélhető,akkor érdekelne...!

Előzmény: veteran_katona (63083)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63083

Üdv!

 

Szeretném megkérdezni, hogy mit tudtok a mai szerzeményeimről. Főleg a dinamó érdekel.  

 

Köszönöm a segítséget.

 

 

   

  

HercegHerceg Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63082

Ez így nagyon nem látszik praktikusnak, a mosdó és a tükör előtt/alatt, könnyen kellemetlenül neki lehet menni, belerúgni véletlen lábbal/sípcsonttal. :O

Előzmény: bxpaki (63052)
HercegHerceg Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63081

A camping bicikliről kell rá átültetni a lánykát, úgy ahogy van. :)

Előzmény: Pjotr27 (63074)
HercegHerceg Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63080

Nem találkoztam mostanában Mátra táblával, talán egy db szokott feltűnni, de az elég rossz állapotban van.
A rávaló lánckerék már megvan?

 

Előzmény: doska (63078)
doska Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63079

doska Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63078

Sziasztok.

Kérlek benneteket segítsetek találni a Csepel Mátra kerékpáromra egy rá való nyaktáblát.Segítségeteket előre is köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63077

Persze :)

Előzmény: banic01 (63073)
gepesz Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63076

Akkor azt a nőikerékpár vázdarabot fordítva kell odaforrasztani. A nyer felőli végét előre és az ívet lefelé.

Előzmény: szőrmók (63075)
szőrmók Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63075

Ajánlanám névnek a:Golyógyilkos nevet! (:-)))Én pl piros lámpánál szeretek leállni a nyeregből. Nem baj ha agolyó nem ütődik a vázhoz.

Előzmény: Pjotr27 (63074)
Pjotr27 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63074

banic01 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63073

Remélem, ha készen lesz egy fotót azért felteszel róla!

Előzmény: Törölt nick (63072)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.13 0 0 63072

Sziasztok!
Én is bemutatnámaz én gépemet, amit -hozzátok hasonlóan- felújítok én is.

Ő egy 1982 Júliusi évjáratú Csepel Csaba Camping.

A története annyi, hogy egy lány kapta meg még gyerekkorában, majd ez a lány felnőtt, a bringa pedig egy defekt miatt elfelejtődött... Kb. 10-15 évet állt fedett helyen, full porosan, onnan halásztam ki én, és bagóért megvettem, elhoztam.

Mindez tavaly volt, akkor még nem találtam hozzá alkatrészt, így csak használodott, kopott a gépezet.

Majd idén megismertem egy embert, aki azóta a "beszállítóm", mert millióegy Campinget újított már föl, és mindhez van alkatrésze. Azóta megindult az újulás útján. Szóval ő az én gépem.

 

 

Amiket már vettem hozzá:

Gyári Első-Hátsó Sárvédő, Gyári Hátsó lámpa, kormány (az enyém horpadt), abroncsfék, gyári ülés, Orkán pumpa (az egy fórumtárstól, üdvözlöm őt is, tuti megismer :) ), és utángyártott, de a gyárihoz hasonlító matricák. (Ezek közül még egy sincs a gépen jelenleg, a fotón is a régi alkatrészeivel van!)

Amire még szükségem van: Gyári markolat, Szerszámos táska, meg a váznak egy festés :)))

Ha esetleg van valakinek óccóé gyári Csepel Szerszámos táskája, vagy Csepel markolatja, és eladó, az írjon rám, vagy itt! :)

1.bendeguz Creative Commons License 2014.12.13 0 0 63071

többek között ,én is írtam hogy mivel kellene festeni a gépet és miért nem a barkács festékekkel.

 

egyszerűen ,  kifogástalan minőségi autó festékkkel festeni a bicajokat. és akkor nem kell lakk a festékre ,mert elég kemény lesz ,és elég fényes.

 

óóóó azok a boldog régi idők ,amikor még barna szén volt a zománc és olaj festékek  alapanyaga. amik még a mai napig is hibátlanok rengeteg régi tárgyon .

Előzmény: Csabi975 (63070)
Csabi975 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 63070

Szia Szaki!

 

Linket nem adtam, de gondolom, megtaláltad a weblapon az Események oldalt. :-)

Épp velem kapcsolatban merült fel a festéssel ötletelgetés, hogy hogyan kellett volna. Én alapoztam, rá selyemfényű feketét fújtam, aztán lakk. Az alapozó jól tapad a fémhez, de a selyem nem az alapozóhoz, így érzékeny, könnyen lepattan. Írta is aztán nekem valaki itt, hogy nem átlag festékboltban kellett volna anyagot vennem, hanem kifejezetten fényezők boltjában; már nem emlékszem, hogy pontosan mi volt a recept, de olvass vissza, vagy keress rá, hátha megleled. Hónapokkal ezelőtt volt, talán idén tavasszal...

Korábban is festettem, akrillal, még az is tartósabb volt valamicskével, mint ez a 3rétegű "ügyesség". Lakktartalmú festékkel fújtam országútit. :-) A gyári festést, avagy annak minőségét/tartósságát nem könnyű koppintani. :-)

 

Üdv;

Csabi

Előzmény: Subaruwrxsti (63069)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.12.13 0 0 63069

Szia Szaki! 

 

Köszönöm a linket és az információt, elteszem az oldalt magamnak, és nem csak a bringás dolgok miatt. :)

Azt hiszem nem említettem hogy merre vagyok, de egyébként 14. és 15. kerület ami szóba jött eddig. :)

A biciklik a lakásban vannak (ha nem itt lennének akkor már több is lehetne, talán majd egyszer, vagy ha végre szabadul fel a pincékben hely), a szovjet gép pedig vidéken egy ismerősnél kapott új életet, már ami a megújulást illeti, elkészülte óta ő is itthon pihen.

 

Egyébként vele is van gond, mármint a szovjet csodával.. ugye spray alapúval lett "festve", viszont nincs felső réteg, vagy hogy mondjam... tehát mintha valami lakk hiányozna, vagy nem tudom, de jelenleg nagyon sérülékeny. Boltban lehet kapni valamit amivel le tudom majd fújni? Mit keressek pontosan? 

 

Közben a domború üveges Bosch lámpa is megérkezett a Steyr-re, fel is raktam, ha megyek vele majd fényképezem. :) Tegnap az Apollóval mentem kb. egy órát forgalomban a városban, tervezem hogy a téli időszakban is minél többet mozgok majd, dehát mivel mással, mint velük... legalábbis amígy eső, hó nem esik, utána szerintem elő kapom az "igénytelen" MTB-t... :) Egyébként meglepően figyelmesek mostanában az autósok, nagyon terjed a bringázás idehaza is... örömteli. :) És azért nem kevés veterán is megfordul, bár az már ritkább, hogy napi használatra is használják őket. 

Előzmény: Csabi975 (63064)
papuka Creative Commons License 2014.12.11 0 0 63068

Melyik? :-))

Előzmény: gepesz (63067)
gepesz Creative Commons License 2014.12.11 0 0 63067

Még szerencse, hogy nem veterán. :-)

Előzmény: 1.bendeguz (63066)
1.bendeguz Creative Commons License 2014.12.11 0 0 63066

zaftos camping bicaj

Előzmény: Dávid300 (63065)
Dávid300 Creative Commons License 2014.12.11 0 0 63065

Szia!

 

Köszönöm válaszod, szóval ez az a helyzet mikor várni kell, míg egy masik ilyen gép elö nem kerul.További erdekessegnek szamit nekem a vaz folsocsoven talalt két kis furat a világítás vezetékének az elvezetésére, valamint az ipari csapagyas hajtómü.

 

 

Előzmény: pazolta (63059)
Csabi975 Creative Commons License 2014.12.11 0 0 63064

Szia Szaki!

 

Pl. a Veterán Autó Motor újság honlapján, ott akár külföldi börzékről is informálódhatsz.

Mi pl. oszták-német gépeink lévén Ausztriában jártunk kétszer is, St Pöltenben, Ausztria legnagyobb börzéje, de ott is kevés a canga-cucc.

 

Te amúgy az V. ker.-ben laksz, nem? Csodálkoztam, hogy ott hol tartod a gépeidet... Hol festetted az oroszt, stb. :-)

 

Üdv;

Csabi

Előzmény: Subaruwrxsti (63063)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.12.11 0 0 63063

Szia pazolta Szaki!

 

Köszönöm hogy hozzászoltál. Abban biztos vagyok, hogy egy valóban igényes bringához sok idő kell, ezért is vágtam bele legalább ilyen szinten, hogy megtudjam miből milyen kellene, ami a korra jellemző volt. Nézegettem a képeket, jó és rosszabb állapotban levő biciklikről is, de egységes képet nem kaptam, egyelőre. :)

 

Egyelőre csak az alapokat keresem, mi állna neki jól, mi az ami közelíti a régebbi idők állapotát, alkatrészeit. 

Peti kolléga is azt javasolta, hogy a felniket ugyanezzel a móddal amit mondtál kezdjem el. A hátsó felnivel biztosan nem lenne gond, de az elsővel továbbra sem mernék próbálkozni, tényleg ramaty állapotban van és párszor már biztosan fújtak rá egy pár réteg festéket, alatta helyenként már felüti a fejét a rozsda. Szerintem szépen lassan elkezdem őket, jutok amíg jutok, aztán maximum kérdezek... :)

 

Az alkatrészeket én szeretném patinásan hagyni, így lenne meg a stílusa, hangulata. Amennyire lehet megtisztítom az alkatrészeket, legalább ennyire nézzenek ki egységesen. A dinamó feje jó példa és gyönyörű, gyakorlatilag új állapot lett az eredmény, de ha ezen a biciklin valami ilyen szép lenne, már elütne a többi résztől. Az mindenestre tény, hogy nem egy múzeumi darab lesz, nem is szokott sokat pihenni, egy új állapotú veteránt/restaurált idős gépet egyébként én nem is mernék akár napi használatra használni, az országban legálabbis semmiképp, sok veszély fenyegetné azt a sok munkát, szépséget, és nem utolsó sorban pénzt is amit az ember rá fordított, sokszor szerintem hosszú évek munkája alatt. Egyébként ha lenne eredeti Steyr minta alap, alár a felnikre akár a vázra, sárvédőkre, elgondolkodnék hogy belevágok, a régi fényüket mégiscsak akkor kapják vissza - de ez kb. esélytelen hogy ennél a biciklinél valaha is megvalósul. Egy embert találtam akinek ugyanilyen gépe van, valószínűleg eredeti állapotú, de többször kerestem, sajnos előrébb nem jutottam. 

 

 

Az otthoni barkácsolás az igazi, pláne azért, mert tudja az ember hogy miért dolgozik és mit csinál... de egy lakásban sajnos korlátozottak a lehetőségek. Ha lenne egy műhely vagy garázs, akár kerti rész, már máshogy állna a helyzet.

Említetted a hirdető portálokat és börzéket. Melyik oldalakon érdemes figyelnem ezeket? Örülnék ezeknek, pláne ha élőben is meg lehetne vitatni a felmerülő dolgokat, egyébként is szeretek a régi dolgok között szemezni, és abban is biztos vagyok hogy nagyobb kincseket élőben, sem mint a neten talál az ember... az esélye legalábbis jóval nagyobb az előbbinek. 

Előzmény: pazolta (63062)
pazolta Creative Commons License 2014.12.11 0 0 63062

 

Szia!

 

Az öreg gépek talpra állításához sok idő kell..

 

Nem szabad türelmetlenkedni, de feladni sem szabad. A hiányzó alkatrészek is összejöhetnek, de aki a sült galambra vár, hogy a szájába röpüljön - az éhen marad, ill. alkatrész nélkül...

Bizony venni kell a fáradságot, kimenni börzékre (még vidékre is) figyelni a hirdető portálokat... és lehet, hogy rád mosolyog a szerencse!

 

Vannak dolgok amiket magad is meg tudsz csinálni, pl. a rozsdás felni lefestése.

Persze nem a rozsdára, hanem venni kell egy régi találmányt: a drótkefét....

Kefélni, kefélni - addig amíg a rozsda el nem tűnik, aztán lehet festeni.

 

A lyukas sárvédő sem reménytelen, ha eredeti megéri vele piszmogni...

 

Kicsit használni kell a kezünket, mert amióta lejöttünk a fáról - rájöttünk, hogy a kezünk másra is jó - nem csak az ágba kapaszkodásra:)

 

                                          

 

No nem erre gondoltam:)) hanem arra, hogyha például veszel egy öreg Bosch dinamót börzén és a felszerelése után rájössz, hogy nem tudod használni, mert csúszik a gumin a kopott dörzskerék miatt...

Ilyenkor nem szabad másik dörzskereket keresni, hanem neki kell állni megjavítani!!

Szerszám kell hozzá és gyakorlás.

Előbbi a boltban, az utóbbi türelem által beszerezhető...

 

.

 

és a türelem eredménye:

 

A láncvédőd csepeli termék, ideiglenesen feltehető, de megjegyzem, hogy sok kerékpáron abban az időben nem is volt láncvédő...

Előzmény: Subaruwrxsti (63060)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.12.10 0 0 63061

Pótolva a láncvédő képe. 

Előzmény: Subaruwrxsti (63060)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!