Igy nehéz lesz gyógyítani a gépedet.Mintha az orvost, arra kérném telefonon keresztül,hogy mondja meg mi a bajom.Nincs a közeledben egy kisgép szerelő?
Köszi a segítséget! A múltkor állítottam a kuplungon, de már nem lehet többet. Mikor megvettem is éppen, hogy tapadt rendesen, és most se sokat tudtam állítani rajta már. De nem bántom amíg megy. Igaz nem is néztem milyen vastag még a ferodol réteg. Teljesen lekopik? Vagy a maradékot el kell távolítani?
Én is gondolkodtam kf-04-el szántásban, megnéztem kismillió youtube videót, átrágtam itt a fórumokat, már majdnem be is vásároltam most tavasszal (nekem van gumikerekem, eke meg felező kellett volna, plusz súlyok ez olyan 35ezer +a munka).
Aztán úgy alakult, hogy idén más munkák miatt kimaradt a dolog, és egy kistraktoros lett megkérve a faluból. Kapubontással együtt is egy óra alatt megvolt a szántással + talajmarózással, és 3000 kemény forintot kért. (kb 600nm a kertünk).
Ezután gyors fejszámolás és rájöttem, hogy én annyira nem is akarok kapálógéppel szántani :)
Jó lett, csak akkor igaz ez ha az illesztés szoros (tengely-kuplungfelső) ha nem és ráadásul retesz van s nem ék akkor szerintem is marad a csavar ha lehet akkor mint a csapágyrögzítésnél használnak (homorú végű hernyó)
Azt próbálom veled megértetni,hogy mikor az alsó kuplunggal össze ér a felső rész,idővel nem fog fogni vagy mozogni fog!Hiába hézagolod ki,akkor meg a nyomcsapágy fog lotyogni.
De rád bízom a dolgot.Ha a kollégának jó lett,akkor talán neked is.
Nálam is a kf04 gyárilag a kuplung felső "fel ül"a főtengely végen,sajnos cserélni kellett de a környéken csak olyan volt ami nem ült fel de azzal is jó.
A lehajtás és kuplung elfogadható jó állapotú, De a motor teljesen rotty! Azaz még a henger is meg van húzva!
A karburátornál a regulátor cuccok a rugóktól a Műanyag lapátig minden törött nyúlott szakadt repedt magyarul használhatatlan :(
A nagy műanyag tankos fajta amelyiknek csap van az alján és menetes ott a menet ki tekerve belőle :(
Nos a gazda minden áron fel akarja javítani a gépet :-)
A kérdés: a blokk ház amibe a dugó főtengely egyéb van az meg egyezhet pl a 4 lóerős fűnyíró briggs el? (ja a blokk 3.75 ös )
vagy a főtengelyt átt lehet rakni a fűnyíró blokkba? inkább így kérdem mert a kapa főtengelye 5 cm a fűnyíróé meg csak 3,5 cm (ami ki lóg a blokk ból)
Vastagság meg egyezik! azt mértem a főtengelyt ha tudnám cserélni azzal ugye mehetne a lendkerék is átt (nehéz lendkerék) meg tán a 4 lovas dugó egyéb is meg egyezik .
Csak a karbi meg tank ki lenne hajítva! mert a 4 lovas blokk az szépen jár a saját spiáteres membrános karbilyával!(gondoltam vétek lenne ezt a részt bántani)
Meg ugye ott meg van minden köcöllék a regulátor részen nincs össze barmolva törve! stb...
Azt meg lehet csinálni,mint ahogy írtam hogy csavarral megfogatod,de alatta hagyod a nyomcsapágyat.Természetesen nem passzosan!Az a gond a kuplung felsőddel,hogy átmegy rajt a tengely és nincs amibe megakadjon.Nálam gyárilag úgy van kialakítva.
Én próbáltam kf04 gyakorlatilag ua. sajnos kell a legalább 50cm kerékátmérő(különben könnyen felül) ekkor viszont a sima felező már gyors ráadásul igencsak le kell súlyozni.
Van valakinak gyakorlati tapasztalata arról hogy a Honda GCV160 motorral felszerelt Marci kapálógép hogy bírja a szántást?
Ilyen gépen van, amit eddig csak kapálásra használtam. Úgy terveszem hogy ősszel beruházok egy ekefejre és egy körmös kerékre, esetleg felezőre ha szükséges. Viszont van olyan ismerősöm aki azt mondja nem nagyon érdemes mert kínlódás csak.
Viszont ha így van akkor, feleslegesen nem szeretném magam költségekbe verni.
Nem emlékszem, de ma megnézem a Honda GCV160 nekem hogy van megoldva, mert mintha nekem nem lenne csapágy, de kúpkuplungos. Ma majd használat elött meglesem. Vagy lehet a Honda másképpen tervezte meg?
Az ék fogja a tengelyen a kuplung felsőt,de idővel mozoghat felfelé.Ezért azt ajánlom,hogy legyen biztosítva a kuplung felső egy M8-as csavarral.Ezt a kuplungot amúgy nem ismerem.Itt a kép hogy jobban lásd a dolgot.
nekem ilyen a kuplungom de akkor a fotengelyt kell mehosszabitana ugye a fotengely 22 mm olyan alatetet kell szabnom es kihezagolni utana pedig az alatet es a csavar ugye?
A hézagoló alátét, ne legyen nagyobb átmérőjű, min a főtengely. A hézagolás tetejére ráteszed a nagy alátétet, ami támasztja a kuplung agyat. Arra kell vigyázni a hézagolással, hogy ne is tudjon mozdulni a kuplung a tengelyen és a csapágy se szoruljon.
Valószínű, hogy nem értetted meg amit ali kis írt. Ki kell hézagolni a főtengely végét annyira, hogy a nagy alátét, éppen hogy elérje a csapágyat és mikor rendesen meghúzod a 8-as csavart, akkor a csapágyat megtámassza, de ne szorítsa meg.
jah értem akkor oda gondolod a főtengely végére hogy sikba legyen a felső kuplung aggyal utána mehet a nagy alátét és a csavar? alátétét oda jó ha nem vastag ugye ? csak akkora legyen mint a fötengely 22mm
ilyen Axiális golyóscsapágy van a felső kuplung agy tetején most nem rég vettem egyet a keskenyebb megy alulra a nagyobbik meg felülre kell még vlamire figyelni ennek a beszerelésénél? mert épp, hogy meghuznám de már szorul nem tudok rájönni mi a hiba a csillag rugos alátétet megprobálom
A csavart meg kell tépni rendesen. Nekem még egy csillagrugós alátét is van a csavarfej és a nagy alátét között.
Ha szorul a csapágy, akkor következik a művészi munka. Ilyenkor vékony alátétekkel ki kell játszani a hézagot. 8 mm furatú 22 mm külső átmérőjű alátét kell a főtengely végére. A sima lapos alátét lehet, hogy túl vastag lesz. Trombita lemezből, sörös dobozból szoktam alátéteket szabni hozzá. Jó kis türelem játék, sok sikert hozzá.
Sziasztok! Kupos kuplungot felfogattam egy nagy alatettel es egy kicsivel az lenne kerdesem hogy csak kicsit tudom meghuzni a csavart epp hogy fogja hogy ne logjon a nyomcsapagy az ugy jo? Esetleg vlami rajz ? Koszonom elore is!
Érdeklődnék nem lenne -e igény itt esetleg valaki nem keres-e robi 53 at
Lenne eladó egy robi 53-om mi vettünk egy újat és ez feleslegessé vált.
Jár hozzá fűnyíró adapter (vagyis valójában fűnyíróként üzemelt nálunk többet )
Amit tudni kell róla: Blokkja teljes feljavítás úgy mint:Új gyűrűk (2x mert az első szet szar gagyi minőségű volt),alsó felső szimmering új ,hengerfej tömítés új,új tömítések,új olaj, berántóba kötél tárcsa és kötél új. karburátor membrán új,regulátor rugó új légszűrő új, gázkar+bowden új, röpkuplungba rugók új, a hozzá járó kasza adapterben 2 csapágy új. kerekek ki cserélve a könnyebb guríthatóság érdekében.
Pici hajtóműben ez a mennyiség nem kevés, érdemes időnként ellenőrizni, jobb pótolni, mint később drága csigahajtás alkatrészeket cserélni.
Nemrég az eredeti majdnem 30 éves "csizma" lehajtásom felső 6003-as csapágya tönkrement a felette levő sok portól, cseréhez komplett szétszedtem a csigahajtás házát, tisztítás - csapágycsere - zsírtalanítás után az illesztett felületeket hő és olajálló szilikonos piros tömítő pasztával szereltem össze, azóta a hajtásom porszáraz újra, pedig az eredeti szimeringek mentek vissza. ( Idén késő délután 3+3 kapával munka után nem szereltem le a kapákat, hipp hopp rám esteledett, fáradt is voltam már, lustaságomba hazatipegtem így a pár száz méteres földúton, azóta az illesztésnél "átnedvesedett" a 3 évtizedig porszáraz hajtásom. Nem csepegett belőle, de nem volt szép látvány, nem örültem neki, gondoltam ettől még működik. ) Nem vészes széthúzni a hajtóművet, ha most jelenne meg az olajnedvesség, bátran szétszedném, szebb látvány a csont száraz hajtómű :) Érdemes esetleg neked is szétszerelni, tisztítás után új tömítéssel összeszerelni.
Kis segítségre lenne szükségem! Van egy lombardini im250-es motorom, amivel a kedves eladó, finoman szólva átvert... De most nem ez a lényeg.. Van rajta egy Jikov karbi. Csatoltam egy képet róla.. Nagyjából kideítettem, hogy mf-70 -eseken volt ilyen.. Viszont az enyémben nincs benne az úszó.
A ház aljában volt a tűszelep. Szóval az úszó, a tűszelep rögzítő(hacsak nem az úszó van úgy kialakítva) és az úszó tartóstiftje hiányzik..
Kérdésem az lenne , hogy nincs valamelyikőtöknek valami ilyesmi a polcon porosodva?
Illetve,hogy egy 250 köbcenti s4 ütemű motorhoz jó lesz ez a karbi?
Megmértem. Gyári 58-cas. Összeraktam a régi dugóval, gyűrűvel, hogy megnézzem mindent jól tettem-e vissza. A gyújtásra voltam kíváncsi. Csak a blokkot pakoltam össze, ami feltétlen kell. Eddig mindig második húzásra indult. Karburátorba nyomtam egy kis keveréket, első, de inkább fél rántásra indult. Ennyit számít, hogy minden makulátlanra lett tisztítva. Szépen jár, nem füstöl. Csak 1-2 percig járattam, féltem hogy a másik gyűrű is bemondja az unalmast. Így most már nyugodt szívvel rendelem meg hozzá az új dugót - menni fog. Most csak a hengert kell ismét lekapni, ami pár pillanat. Ameddig meg jön, addig lefestem a cuccokat hozzá, meg megtakarítom a hajtást is. agrokisker.hu-ról rendelt már valaki? Onnan tervezem, mennyire korrektek?
Neem, egyik kedves fórumtársunk csinálta. Azért hozza fel a tárhelyet, mert törölve lett az oldal. Az oka egyszerű lehet: nem volt látogatva és a tulajdonos sem lépett be. Így működnek az ingyenes tárhelyek.
Szerintem így logikus paraszt ésszel gondolkodva,addig volt elérhető az oldal, míg mindenki segített fel tölteni gépkönyveket,majd mikor sok lett, gondolom már pénzért megy tovább.Biznisz!!!!!
Üdv Urak! Segítséget szeretnék kérni tölletek!!!!!!!!!!!
Talán egy évvel ezelött olvastam a fórumon, hogy van lehetőség a kerti gépek műszaki leírásait elküldeni egy illetőnek, aki majd csinál belöllük egy oldalt. Ezt meg is tettem, elküldtem a MOTY-4 UNIVERSAL Osztrák egytengelyesemnek a magyar műszaki leírását neki, ő fel is töltötte. Meg is néztem az oldalt, ami szerintem sok embernek nagy segítség. Most meg én akartam megnézni valamit, és nem emlékszem az oldal címére!!!!!!!
H.E.L.P.
Aki tudja írja már le legyen szives. Öszönet és hála.
Szia! Dehogy kotyogsz, örülök minden hozzászólásnak! :) A csapágyaknak semmi baja, őket békén hagyom, 5 évesek, még ennyit kell menniük. Viszont meg lett a másik gyűrű... a kipufogóban találtam meg...(kép) Így már érthető az egész és a dugóban is ő harapott bele. Szerencsére a hengeren nem hagyott nyomot. Szóval két új gyűrű kell egy új dugó társaságában. Hol lehet ezeket beszerezni? Kisgépcentrumban esetleg? Elég ha a dugót beviszem, vagy vigyem a hengert, hogy ahhoz adjanak? Amúgy kitakarítottam természetesen az egészet - benzinnel átfújtam 8 barral. :D
Na most segítsetek... Fogom a fejemet rendesen. A két csapágynak látszatra semmi baja, nem kotyog, forog rendesen. Mondta is anno az előző tulaj, hogy cserélte. Viszont a dugattyú már más kérdés... A képen látszik a dolog, meg van ütve. Most itt gondolnám azt, hogy régebbi sérülés lehet, ugyanis a henger fala makulátlan, semmilyen törmelék nem volt a blokkban. Szóval mi a véleményetek erről, illetve normális, hogy egy gyűrű van a 151-es hengerén?
Bocsi, hogy csak most írok, de el vagyok havazódva. Mondjuk ez az utóbbi egy évre is igaz, azért nem voltam itt. Tegnap szétszedtem félig, lendkereket befújtam csavarlazítóval, egy 8 órát állt benne, aztán le tudtam viszonylag könnyen húzni. Utána meg a kuplungtárcsát is befújtam, éjszaka állt, remélem ma már könnyen lejön. 4T motorokon dolgoztam sokat, 2T-n azért nem, mert az általában megy, használni kell, nem szerelni. Ezt a blokkot 5 éve vettem felújítva, volt benne csapágy is cserélve, gondolom kínai lett belerakva, azért bírt ennyit. Van tartalékba kompletten egy hajtásom Robi52-ről, plusz szarv, felfogatások, kuplung, kuplungtárcsa. Kuplungot szerintem kicserélem most, mert az teljesen új. Fog kapni egy festést is az egész, ha már szétdurrantottam. Köszi a segítséget! :)
Érdeklődnék nem lenne -e igény itt esetleg valaki nem keres-e robi 53 at
Lenne eladó egy robi 53-om mi vettünk egy újat és ez feleslegessé vált.
Jár hozzá fűnyíró adapter (vagyis valójában fűnyíróként üzemelt nálunk többet )
Amit tudni kell róla: Blokkja teljes feljavítás úgy mint:Új gyűrűk (2x mert az első szet szar gagyi minőségű volt),alsó felső szimmering új ,hengerfej tömítés új,új tömítések,új olaj, berántóba kötél tárcsa és kötél új. karburátor membrán új,regulátor rugó új légszűrő új, gázkar+bowden új, röpkuplungba rugók új, a hozzá járó kasza adapterben 2 csapágy új. kerekek ki cserélve a könnyebb guríthatóság érdekében.