Sziasztok! Piaggio Liberty RST 200 2004-es robogóm egyik pillanatról a másikra leállt! Mi lehet a gond? Gyertya, trafó, gyújtás alaplap cserélve lett! Szikra még mindig nincs! Fesszabályzó bekavarhat? Előre is köszönöm a segítséget!
A burkolatot nem kel levenni,egyszerűbb ha a sztender alá beraksz pl egy 5-6 cm-es deszkát így az egész motor megemelkedik, utána lekötöd a hátsó lengéscsillapítót egy csavar az egész és akkor lebillen az egész blokk rész és jól hozzá férsz a porlasztóhoz ,így megkíméled magad egy kb órás burkolat szereléstől. A porlasztónál ahogy írtad másfél ,két fordulat ki és hozzáállítani az alap járatot.
Köszönöm a gyors hozzászólásokat. Szerintem egy karburátor tisztítást azért csinálok, a válaszaitok alapján.
Ahhoz, hogy hozzáférjek gondolom a burkolatot el kell távolítani. Egy kis segítséget szeretnék kérni, hogy hogyan egyszerűbb le venni? Amíg füstöl a füst szürke színű, de az meg szűnik miután be melegedett. Esetleg valamilyen gyári be állítás a karburátoron létezik? Gondolok itt arra, hogy pl. csavar teljesen be majd másfelet ki?
Nekem mind a két eddigi 2t -nél jelentkezik szinte minden hosszabb állás (kb 24h) után az általad leírt effektus, és szvsz szerint a motor leállítása után a porlasztóba a külön olajzáson keresztül bejutó, befolyó,becsöppenő olajat dolgozza el a mikor újra beindítod és ez fojtja le a motort addig míg ki nem dolgozza belőle illetve kicsit be nem melegszik . Ez csak általában a reggeli első indítás után szokott jelentkezni ,nem hibája a motornak.
Ugyanezzel a problémával küzdöttem. A végén a karbi belső kopása miatt nem lehetett rendesen beállítani. Csere után minden jó lett. Hidegen és melegen is jól indul.
Kérdésem lenne hozzáértőkhöz. Most vettem egy 2000-évjáratú liberty 50 2t-t. Szépen indul rúgásra is meg gombra is :). Hidegen hallom, hogy az automata szívató dolgozik (felpörög a motor). 5-10 perc járatás után, ha indulok nem akar kipörögni a motor, olyan mint ha valami húzná vissza, fullad (füstöl is) majd el kapja és szépen megy utána, jól gyorsul füst megszűnik stb. Én több mint 100-Kg vagyok de így is megy 70-et, és aránylag elég gyorsan el éri. Az eladó szerint elég sokat állt előtte, kihasználatlanság miatt. Meleg állapotban alapjáraton van, hogy hirtelen le esik a fordulat minimálisra, vagy le is áll. Indulni könnyen indul utána meg jól is megy. (melegen) Ez most télen persze! :)
Gyerek korom óta motorozom ,még Rigával,Szimszonal kezdtem és több kismotorom volt , a Libertyt több mint 10 éve hajtom a mostani a második, az előzővel kb 40ezret mentem és nagyjából mindent javítok rajta és nagyon jó robogónak tartom. Minden évben szezon előtt karbantartom (karburátor tisztítás,fék tisztítás állítás stb) a többit menet közben ha valami apróság ha van ,de volt olyan szezon hogy csak tankoltam és kész ,mondjuk én szeretem húzkodni neki rendesen ezért aztán a négyütemű nekem nem jön be ,egy havernak az van párszor mentem vele ismerem. Nagyobb gondom az évek alatt egyszer volt, beállt a főtengely csapágy 30 ezernél, de azt már egy helyi motorszerelővel csináltattam kb ennyi volt . Egyébként én is tavasztól őszig használom kocsi helyett, itt a városban nagyon praktikus és nem utolsó sorban pénztárca kímélő.
Ma én is közöltem a kulcsossal,hogy csak a tollat kell megvágnia,ha jó lesz ha nem az enyém a felelőség reklamálni nem fogok. Nem is tetszett neki. Úgyhogy meló után / este 7/ lehet neki esnie.
Egyébként mint segéd motorról mi a véleményed róla? Én csak munkába járásra használom nyáron kocsi helyett. Nem vagyok az a száguldó típus már csak a korom miatt sem/51/
Szia ,1999 vagy 2000-ezres évjárat volt, de a múlt hónapban lecseréltem egy 2012-es 2t-re és annak is csak egy darab eredeti kulcsa volt és ahhoz már rendeltem egy gyári nyers kulcsot a tutto moto kft-től ami kb3ezer volt (szoba sem került a rendeléskor az immobiliser ) és elvittem egy helyi barkácsboltba (Nagykanizsa) ahol a régebbi kulcsomat is másolta és 800ft volt a másolás. Szerintem csak a nagyobb piaggio-k nál van ez az immobiliser probléma
Köszönöm a válaszod! Neked mikori a géped? Ezt azért kérdezem mert ha 2000 utáni,és abban sincs imo akkor esélyes hogy ebben sem lesz! Csak attól félek ha beszólok a kulcsosnak hogy másolja le,mert nincs benne chip,kérdés,hogy a nyers kulcs árára mit mond.Azóta kérdeztem már másik kulcsost is az csak hebegett-habogott,de egyértelmű választ nem adott azt mondta nem mindegy milyen piacra gyártották meg így meg úgy stb.
Kivan zárva ,én már szedtem szét a betétjét és semmilyen jel nem mutatta hogy ott bármilyen csip fogadás lenne szvsz ,és simán másoltattam hozzá normál kulcsot is ,ez egy lehúzásnak néz ki
Szia segitségeteket kérném 150 liberty leader olyat csinál beindítom autómataszivató vissza áll elindulok vele és elkezdek gyorsitani és ilyenkor jön a pukadozás és a leállás 1 perc múlva újra inditom megint megy pukadozás leállás segitségeteket elöre is köszönöm
Üdvözlök mindenkit! Új vagyok itt a fórumon,ezért előre is elnézést kérnék a kezdő kérdéseimért!
Tehát az lenne a kérdésem,hogy létezik-e az,hogy egy 2000-ben gyártott 2t.liberty kulcsában imo. csip volna? Kicsit furcsállom a dolgot! A kulcsosom szerint van benne. Én nehezen hiszem a dolgot.Nem mindegy,hogy egy kulcsot 5000,vagy 20000ft.-ért másolnak
Segítségeteket szeretném kérni, vettem egy Liberty 125 4t-t. Görgők, szíj rendben, a karbiban új membrán, a szívó csonk cserélve, és a karbiba a vákum a membránt nem emeli meg. Olyan mintha nem húznál gázt neki, a motor nagyon erőtlen. Válaszokat előre is köszönöm. SOS
Hali! Elsőként: boldog újévet minden fórumtársnak!
Egy ostobának tűnőn kérdésem lenne. Nemrégen jutottam egy Piaggió free robogóhoz. Még csak egyszer használtam, és most, szeretném téliesíteni, kivenni az aksit, letakarni stb.. NA!! de hol van ezekben az aksi? Akár mailra is, és képpel ha kérhetem a segítségeteket: vorikiraly@gmail.com. Ha itt valaki keresne mopedautót, nekem van egy eladó, mélyen ár alatt...
Van egy hat éves Liberty 50 4T robogóm. Ha jó idő van kb. 8-10 fok fölött akkor egy pöccre indul. De ha hűvösebb az idő akkor nem akar indulni. Megpróbáltam, hogy az automata szivató környékét 3-4 percig hajszárítóval melegítettem. Utána egyből indult. Szerintetek a szivatón van valami állítási lehetőség? Vagy vegyek egy új szivatót.
Annyit megérne nekem is... hogy ne kelljen lassításnál arra figyelni, hogy mikor elejti a fordulatszámot megállás előtt, akkor apró gázzal megtartsam az alapjáratot... (bár már megszoktam) :)
Hol szervizeltetted?
Én eddig csak egyszer vittem szervizbe, (Bp., XV. ker.) de azokban csalódtam, úgyhogy másik műhelyt keresnék.
15e volt a karbi+munkadíj. 4 nap állás után pöccre indul. Hidegen, melegen szép egyenletes az alapjárat. Gázreakció marhajó lett és simán futja óra szerint ismét a 70-et.