Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.11.04 0 0 268

A hátsó ablaktörlő kapcsoló nekem a kormánytól jobb oldalon van, bal oldalon a ködlámpa, de kompatibilis a foglalatuk szóval elképzelhető, hogy neked ott van. Ha nem működik, ne eröltesd, mert ez tipushiba (berohad)... bár őszintén szólva szerintem már leégették. Ha a kárpitot leveszed könnyen hozzáférsz.

A fűtés és szelőző kapcsolók természetesen világítanak, valószínű kiégtek az izzók.

Én sokat killódtam az etanollal (még átalakítóval is), a vége az lett, hogy nem nagyon éri meg. Elmegy felesbe, de többet is fogyaszt, bár valahol olvastam, hogy valakinek meg pont ugyan annyit evett.

Előzmény: rmekler (266)
Tibola Creative Commons License 2011.11.02 0 0 267

Sziasztok!

 

Szeretnék venni egy Ferozát. Esetleg tud valaki valahol egyet megbízható tulajtól?

 

Köszönettel előre is.

rmekler Creative Commons License 2011.11.01 0 0 266

Szia!

Igen, jól gondolod, rendszám nélkül szeretném használni. Tulajdonképpen én is így gondoltam a kasztni cserét , köszi a megerősítést. Eddig kapott 4 Insa Dakar papucsot, és a hülye precíz, magammal hozott genetikus beállítottságom nem hagy nyugodni. Már a két nem működő első ill. hátsó szétrohadt indexet megjavítottam. A hátsó ajtót nem lehet sem kulccsal, sem a belső elektromos gombbal bezárni, most jön az. Ha jól gondolom, a műszerfal bal oldalán lévő gomb kapcsolja a hátsó ablaktörlőt, az sem működik, bár lefelé és felfelé is spriccel, de nem töröl, jön majd az is. Meg nem ég néhány visszajelző, műszerfal világítás stb. De a motor szépen indul, egyenletesen jár, a hajtások nem kopognak, a váltó vajpuha.

Bioetanolt keverve ( benzin 2 : etanol 1 ) meg lehet vele etetni? És a fűtés - szellőzés kapcsolóknak van valami világítása eredetileg, csak nekem nincs, vagy gyárilag sincs?

Képet csinálok, és felteszem ( ha tudom ).

Előzmény: HUTI 4x4 (258)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 265

Három cső van rajta, kettő felül, egy alul, én abba az alsóba nem vagyok biztos, hogy jó helyre vezettem-e.

Felirat nélküli szívósort még nem láttam, pedig jópár példányt megnéztem a neten. Egy fotót majd csinálhatnál a motortérről, kíváncsi vagyok. :D

A motorfelújítás terén nincs tapasztalatom, de nekem azt mondták, hogy ha nem eszi az olajat és nem csörömpöl a motor, akkor nem szabad hozzányúlni, mindenesetre szerintem se érdemes belekezdeni. Amit feltettél képet a motorodról, azon én azt láttam, hogy szép világos-barnásak a szelephimbáid, ami jól karbantartott motort jelent. Nade, ha mégis belevágsz, akkor EBAY-on keresgélnék a helyedben, illetve nemrégiben meglátogatott Lukács ferózás kolléga és azt mondta, hogy Ausztráliából lehet rendelni alkatrészeket. (ha jól emlékszem). Egyébként nem gondolnám, hogy a szervízkönyvvel a kezedben olyan nagy dolog lenne, de biztos szöszölős meló.

Előzmény: szipusz2 (263)
szipusz2 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 264

Gondoltam valamit :)

Arra gondoltam, hogy  csinálnék helyet a garázsban és állványra tenném a kivett motort. Szétszedném sk, jól megfigyelném és közben kicserélném amit kell. Viszont abszolút nincs tapasztalatom motorok felújításában és azt sem tudom, hogy a szükséges alkatrészeket honnan tudnám beszerezni, mert gondolom a junixnál nem tartanak polcon főtengely csapágyat és gyűrűkészletet :)

Arról nem is szólva, hogy nincs se csapágylehúzóm, se présem, semmi, ami kellhet...

 

Van valakinek gyakorlati tapasztalata ilyenben?

szipusz2 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 263

A vékonyabb meg a motorba, a vastagabb fut egészen le, de pontosan nem néztem meg, hogy hova, bár tegnap cseréltem olajat. Semeddig nem tartott volna, de elfelejtettem, hogy őszinte legyek :(.

Melyiket is mondod EGR-nek? Az enyém nem USA-példány, az tuti, bár hozzáteszem, hogy ilyen felirat nélküli "nagy" szívósort még egyiken sem láttam, amibe volt módom bekukkantani. Az angolom szívósora sem ilyen. Nézett is Feroza-bontós pali és az egekbe magasztalta, de már nem emlékszem, hogy miért... :)

Amikor blokkot cseréltünk nem is tettem át a donor szívósort, hanem az eredetit vissza, mert valami már volt a kábelkötegen is.

Előzmény: HUTI 4x4 (262)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 262

Köszi a képet, bár őszintén szólva nem nagyon látom, hogy melyik hova végződik :D Azt viszont észrevettem, hogy neked van még valami kütyü a szívosoron talán EGR szelep lehet. Nekem egyiken sincs, bár úgy tudom csak az USA-ba szánt példányokba raktak.

Előzmény: szipusz2 (261)
szipusz2 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 261

S talán, ha emlékezetem nem csak, akkor nem is az alvázba megy, hanem a váltóba, de erre már nem esküszöm meg. Valami föntről biztos, hogy megy a váltóba is :)

Előzmény: HUTI 4x4 (259)
szipusz2 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 260

Nekem így:

 

Előzmény: HUTI 4x4 (259)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.10.30 0 0 259

A magas fogysztás után nyomozgatok esténként, már átcseréltem a gyújtáselosztót, beálítottam strobival, az egész szívosort érzékelőkkel, befecskendezőkkel, kipucultam a pillangószelep házat, beálítottam a szelepeket stb....stb. Mentem vele pár kilómétert de, szerintem nem lett meg a hiba. Van még egy két ötletem, de kezdem azt hinni tényleg csak a széles gumiba van ennyi, majd valamikor felteszem a gyári szettet és meglátom. Az igaz, hogy főként rövid távon megyek, de Ti is terepeztek stb.

A kérésem ehhez kapcsolódik, hogy légyszíves valaki nézze meg nekem, hogy az első aktív szenes tartály (motorháztatő alatt balra a felső sarokba), szóval annak a csövei közül nektek melyik megy az alvázba? (gondolom valami szellőző cső)

HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.10.30 0 0 258

Üdv!

Feltételezem, hogy rendszám nélküli (ha csak vadászni vetted), szóval ha így van, akkor én nem biztos, hogy nekiállnék kasztnicserének mert nem nagyon éri meg, hacsak nem hosszú távra gondolkozol. Különleges szaktudást nem igényel, ignkább tökölős meló.

Ha a többiek nem tudnak segíteni akkor a legkomolyabb Feroza bontó ez: http://www.terepjaroalkatresz.eu/

A MIL lámpa kivillanása rengeteg dologtól lehet. Szerintem valami kontakt hiba lehet, ha nincs más panasz. Egyébként ha olyan a hiba, akkor eltárolja, és ki lehet illogtatni. (Ennek még nincs OBD csatlakozója.)

Tehetnél fel képet róla meglesném! :D

Előzmény: rmekler (257)
rmekler Creative Commons License 2011.10.30 0 0 257

Sziasztok!

Új Feroza tulajdonos vagyok, egy 1992-es kissé korrodált autót vettem, ami motorikusan és hajtásilag jónak látszik. Vadászatra szeretném használni. Minden sárvédő rohadt, az alvázat hátul nekem is javítani kellene.

Elől vannak rá műanyag sárvédő szélesítések, hátul nincsenek, ilyeneket keresek. Mási kérdésem, hogy egy teljes kaszni átszerelés mennyire sok munka, és átlag autós műszaki ismereteken kívűl kell-e valami hozzá? Tervezem, hogy esetleg az egész kasznit lecserélem egy jó állapotban lévőre. Harmadik kérdésem időnként kigyullad a check engine lámpa - főként hidegen, alajáraton -, de aztán újra elalszik. Mi lehet szerintetek az ok?

Köszönöm a segítséget.

szipusz2 Creative Commons License 2011.10.27 0 0 256

Sajna nálam is ez a szitu. Kellene találni egy kontinenst, ahol hangya-mód szaladgálnak a Ferozák, mert nem hiszem el, hogy ennyire nincs alkatrész :(

Sőt még pótgumim sincs még mindig :) Mé' laksz olyan messze???

Előzmény: HUTI 4x4 (255)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.10.26 0 0 255

Hali!

Nekem is csak egy maradt, ami bent van a kocsiba, a másik használhatatlanra olvadt.

Előzmény: szipusz2 (254)
szipusz2 Creative Commons License 2011.10.24 0 0 254

Skacok!

 

Nem maradt véletlenül bontásból, vagy csak úgy egy felesleges hátsó ablaktörlő motor? Nagyon kéne, mert nem tudtam megmenteni a régit :(

lukacsf Creative Commons License 2011.10.07 0 0 253

Nekem már van! Mivel kénytelen voltam venni egy alvázat a "beteg" számára - és az elég drága volt, belealkudtam őket az árba. A következő vásárlásom egy csupasz karosszéria lesz. Úgy számolom, hogy hosszabb távon így jövök ki olcsóbban. Az "új" kasztni gyakorlatilag hibátlan (legalábbis korrózió szempontjából). Csak a szine nem passzol.

Előzmény: szipusz2 (252)
szipusz2 Creative Commons License 2011.10.01 0 0 252

Hátsó dobbetét engem is érdekelne, de én nem találtam ilyet sehol.

Előzmény: lukacsf (251)
lukacsf Creative Commons License 2011.10.01 0 0 251

Sajna én még nem találtam a gyártásra megoldást. Elvileg görgős hajlítógéppel lehet formázni, de ekkora vasra nincsenek felkészülve a szakik (50x100x3). Valahol a 60-as magasságnál elvérzik mindenki. Úgyhogy két lehetőség marad: 1) bontóban talán lesz 2) megszobrászkodják lemezből a karosszériások. Ez utóbbi annyira nem tetszik.

Esetleg bal oldali küszöb valakinél? Azt meg a bontós nem akarja kivágni, mondván hogy vigyem az egész karosszériát....

Még keresek hátsó műanyag kerékjárati doblemezeket, meg a lökhárítós hátsó lámpát. A bal oldalit esetleg lökhárítóval együtt?

Előzmény: szipusz2 (250)
szipusz2 Creative Commons License 2011.09.30 0 0 250

Sajnos az enyém is csak egyel jobb és az angolomon is hasonlóan tré volt, így ment a méhbe.

Viszont jó lenne valami futószalagon kivitelezhető megoldást/szakit találni (földközeli áron), mert szerintem a Ferozások 90%-t érinti a kérdés. Tehát, ha bármi megoldásra lelsz, AZONNAL oszd meg velünk! :)

Előzmény: lukacsf (249)
lukacsf Creative Commons License 2011.09.28 0 0 249

Kollégák!

Kinek van egy eladó, használható állapotú alváza? A használható állapotot a hátsó fertályra értem, mert az enyém szitává van rohadva!

HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.09.28 0 0 248

Nekem egyszer fogyasztott 10L, amikor a kisebb gumiméret volt rajta... pontosabban a 225/70. Sajnos most nem toduk a kocsival foglalkozni, de majd végigmérem a jeladókat, a gyújtást stb.. Természetesen beszámolok majd az eredményekről. :D

 

Előzmény: véreb72 (247)
véreb72 Creative Commons License 2011.09.28 0 0 247

Szia!95%-ban én csak terepen használom nagyon ritkán tudok 4.-ig felkapcsolni.Nyáron első hajtás nélkül kb.10l(ez szerintem elfogadható)télen állandó 4 kerékkel kb.13l

Előzmény: HUTI 4x4 (245)
szipusz2 Creative Commons License 2011.09.26 0 0 246
Hú Te, az rengeteg! Mi 10-ből azért eljárunk, ha nem ütjük-vágjuk. Persze a téli terepezésnél, tengelyig érő hóban már nem 10 :).
Előzmény: HUTI 4x4 (245)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.09.26 0 0 245

A magas fogyasztás miatt, állítottam agyújtáson, egyébként rendbe van a motor, szépen jár.. stb ráadásul a bugyogás is megoldódott! (ugy néz ki, hogy a hűtősapka volt elöregedve, és a kelleténél kisebb nyomáson átengette a vizet)

A változás nem sok, talán lejebb esett az alapjárat a egy picivel, ill a fogyasztás, bár előtte is sokat zabált, csak mivel rövid távokon megyek, nem tudtam egy normális fogyasztás mérést csinálni. Most simán megeszi a 13 lötyit...sőt!... Ez a gyári adattól nagyon messze van és kizártnak tartom, hogy a szélesebb gumi ennyire befolyásolná. (Ez az érték vegyes használat melett jött ki, igaz a fele 4 személlyel.)

A gyújtásra nem találomra néztem, szabad szemmel nem lehet látni semmit, kölcsönkértenm egy stroboszkópot és azzal néztem, de már kezdek kételkedni abba, hogy jó helyre állítottam.

A gumival kapcsolatban még nem szedettem le a felniről, de nyugottan betoppanhadsz hozzám ha otthon vagyok! Minden Ferozást egyébként szeretettel várok! Írj az e-mailomra és elküldöm a számom is.

Előzmény: szipusz2 (244)
szipusz2 Creative Commons License 2011.09.25 0 0 244

Ezzel nincs tapasztalatom, viszont érdeklene, hogy mi változott a magasabb fogyasztáson kívül? Eleve volt valami bajod a gyújtással kapcsolatban, és azért nyúltál hozzá, vagy csak úgy találomra ránéztél és kiszúrtad, hogy nem jól van beállítva?

Voltam Balcsi körül, de mire eszembe jutott a gumi, már nem volt pofám (meg telszámom sem) betoppanni hozzád :) 

Előzmény: HUTI 4x4 (243)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.09.25 0 0 243

Sziasztok!

Nemrégiben állítottam a gyújtáson, ahogy elvileg leirjan a szervízkönyv, ami a neten van. Elég durván el volt állítva (mert ugye már volt motorcsere is) azt vártam, hogy végre kedvezőbb lesz a fogyasztásom... nem kellett sokat várnom, mert nem hogy később, hanem már előbb kifogyot a tankom, szóval még többet fogyaszt. :-/ 

Ha valakinek van gyújtásbeálítás téren tapasztalata Ferozánál írja meg legyen szíves!!!

szipusz2 Creative Commons License 2011.09.19 0 0 242
Hú de nagyon fogok drukkolni! :) bár lenne időm és helyem az enyémet is szétborítani és újraépíteni...
Előzmény: lukacsf (239)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.09.16 0 0 241

Azt hittem, itt megtalalom az e-mail cimed...biztos bena vagyok. nah mindegy facebook keresojebe ird be, hogy daihatsu feroza>kidobja eso helyen>kepek kozott megtalalod az en kocsimat is egy metalkek , a motorhaztetore egy angyal van festve>ott a vevemre kattansz es az en fenykepeim kozt lesz egy album.

(bocs, hogy igy megbonyolitom, de nem akarok mindenfele szemet e-mailt kapni)

Előzmény: HUTI 4x4 (240)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.09.16 0 0 240

Hali!

Most kulfoldon vagyok, de jovo heten utazok haza. En Veszpremben lakom, ha majd tudsz konkret idopontot, hogy mikor jarsz arra szolj es egyeztetunk. Van othon aknam, szoval jol meg tudom mutogatni a dolgokat.

A valto es a motor kozott azert folyik az olaj, mert a fotengelyszimering megadta magat (nekem is ott engedett). Termeszetesen a masik oldalon is folyik, szoval a  legegyszerubb a motort kiszedni es kicserelni ezeket. Anyagarba nem sok, de annal tobb munka. De ha le lesz emelve a kasztni, akkor konyebb hozzaferni.

Oszinte leszek hozzad: Nagyon sok idobe kerul az, ha az ember tisztesegesen megcsinalja, es nem azert mert egy bonyolult szerkezet, hanem a sok vakargatas meg festes, berohdt alkatreszek..stb ami ezzel jar. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha szervizre bizod...foleg ilyen haveri alapokra helyezitek a dolgot... hat nem hiszem hogy kesz lesz akarmikor is. A szervizbe ahoz vannak hozzaszokva, hogy kiszerelnek valamit es utana beszereleik az ujat, ez egy egeszen mas dolog. En is nyeltem egy nagyot, (es meditaltam par napot, hogy folytasam e) amikor szetburitottam az egeszet... mert az a legegyszerubb resze, de gondolom ezt te is tudod. Ezt ne okoskodasnak vedd, tenyleg segiteni akarok es azt szeretnem, hogy minel tobb szep Feroza legyen Magyarorszagon! :D A lenyeg, hogy mindig vegyel reszt a szetszerelesben, fenykepezz, jegyzetelj es jelold fel a dolgokat, nehogy az tortenjen, hogy magadra mardsz a vegere. Mivel szakemberekkel dolgozol, nem hiszem, hogy a kasztni leemelessel gondok lesznek, onnantol meg az egesz futomuvet szet lehet buritani. De nem megyek bele a reszletekbe, mert itt ulnek egesz nap. En azt javaslom, hogy ha tenyleg ilyen komolyan gondolod, mielott belevagsz talalkozzunk szemelyesen, biztos sokat tudok segiteni, raadasul ugy, hogy ott lesz egy kesz auto.

Mindenesetre facebookre tettem fel par kepet a felujitasrol megnezheted ha erdekel. (e-mail cimedre elkuldom a nevem, ugy konnyen megtalalsz)

Előzmény: lukacsf (239)
lukacsf Creative Commons License 2011.09.15 0 0 239

Köszi az infókat!

Mindenképpen le szerelném venni a kasztnit, mert az látszik, hogy a vázon van mit csinálni :(. Meg a karosszérián is a bal hátulja az javításra szorul már ránézésre is. Áttolattam a vizsgasoron, hogy lássuk, mit mutatnak a műszerek. ez alapján az első telók cserések (45 és 60%-osak) lesznek. A bal hátsó laprugó törött, oda újakat szeretnék. a váltó-motor illesztésénél látok folyást, azt is meg kell nézni. A munkát most fogják komótosan elkezdeni, a barátom műhelyében autószerelő tanulók fogják a szétszedést csinálni, aztán ahogy bukkannak elő a csontvázak, úgy alakul a projekt. Mivel alacsony prioritású (és így nem annyira drága) besorolású a munka, nem tudom, mikor fog elkészülni. Amikor van "fizetős" munkájuk, akkor félreteszik az enyémet. Azokra a fényképekre egyre jobban kíváncsi vagyok! Hogy tudnám megkapni? Ha Neked valamikor alkalmas, meglátogatnálak!

Tudnál írni arról, mire ügyeljünk a szétszedésnél, illetve milyen nehézségeink lesznek?

Előzmény: HUTI 4x4 (238)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!