Úgy látszik, egyre szélesebb márkaválasztékkal jelentkezik az itthoni piacon is a Kymco motorgyár. Motorok, robogók és quadok is szerepelnek a palettán. Milyen tapasztalatotok van a márkával kapcsolatban, milyen kiegészítőkkel érdemes hozzáfogni egy ilyen gyártmány megvásárlásakor?!
Kímco Agility 50 4T KG10SA robogóval kapcsolatban lenne egy kis sztorim és kérdésem.
Sikerült egy "jó lelkű" "lelkiismeretes" volt kymco kereskedő szerelőt kifognom, akivel eddig gond nem volt, de most amit lehetett azt összecsapott.
3000 km megtétele (most van benne 9700) után vittem hozzá szervizre a robogót. Csörgött, max sebesség már csak 53 körül, eddig 65, olajcsere kellett, nehezen indul melegen, önindítóra nem, a sztender gumi elszakadt.
Kiderült, hogy a variátor dob illetve a tengely, és a görgők amit beletettek 3000 km után teljesen szétkoptak, cserélte, de szerinte egy kicsit lomhább, de a végsebesség jó. Szerinte komplett karburátor kellene, de szerinte most már melegen indul önindítóra is (részben igaz is), a gumit körbetekerte valamivel és vulkanizálta, de már az első út után otthon megint szétjött. Olajat cserélte. Kompressziót mért, az jó, így szerinte a szelephézagot állítani nem kell, a szétkopott variátor csere után a csörgés is megszűnt. Ezekért kért így 18.000 Ft-ot.
A lomhaság elég tág fogalom, főleg ha csak sík úton tesztelte. A szervizelés utáni használatom során egy kisebb emelkedőt is megmászni szenvedés, ha a forgalom lassít már nem tudom a lépést tartani, ha menni kell megint, mert egyszerűen nem megy. Visszavittem azzal akart megetetni, hogy 4T ilyen, de tudom milyen volt, akkor meg azzal, hogy a kopott variátor miatt lett 2 üteműs reakció, de mondtam, hogy akkor viszont a motor mégis tud olyat is, biztos rossz görgő került a szettbe. Kértem cserélje ki, de megtagadta, mert neki ilyet adott a kereskedő ez való bele, ha jobb sebességet akarok, akkor végig méricskéli de az megint 12000 munkadíj + görgők, persze a gyári súlyt nem rakja bele mert arra nincs adata.
Meguntam, vettem 6gr-os dr.pulley görgőket (Tudom a gyári 6,5) szétszedtem youtube alapján, a komplett "váltóház" egy merő fekete por volt, a bent lévő görgők 8,5 gr-osak. Szépen leecseteltem mindent, kifújtam, ahol kell zsíroztam. Belementek a 6gr-os görgők, befújtam egy kis szilikonnal. Amit észrevettem, hogy a kuplungnak van "holtjátéka" mielőtt a kereket hajtaná, ha forgatgatom, értem ez alatt, hogy balra jobbra tekerhető egy olyan 1-1 cm-t mielőtt érződik hogy hajtaná a kereket. Ez normális?
A 6 gr-os görgőkkel most jól megy, domb sem fogja meg, de most pörgősebb lett. A gyári 6,5 helyett nyugodtan használhatom ezeket? A CDI nincs átvágva, talán nem pörgi szét magát, csak nem szoktam hozzá ehhez a hanghoz :)
A gumit a sztendernél újra cseréltem, kapni a szerelő nem tudott, de a munkahelyemen tudtak sütni, most kapásból van 3 pluszban.
Tudtok Nagykanizsán szerelőt, aki a karburátorhoz ajánlott lehet. Indul rúgásra, jól megy is, nem fullad, csak egy kicsit hidegen nyél gázon, akkor visszaveszek és jó, de az önindítóval lehet valami, illetve ha áll egy kicsit már nehézkes berúgni. A mostaninak meg visszaviszem az "új" szuper túlméretes görgőket képekkel, meg a marha jó gumit amit gyártott. Semmi nem lesz belőle, pénzt biztosan nem ad vissza.
Kikötöttem próbaképp az auto-szívatót hogy egyáltalán mi történik de semmi. Úgyhogy most azt fogom ellenőrizni hogy működik-e elsősorban. De a leírás birtokában máris tisztábban látni a folyamatot.
(Bár mondjuk eléggé nem kémikus megfogalmazás benne az "oxigén molekula" elégetése. :) Lévén az oxigén nem képez molekulát szabad állapotban norm. körülmények közt, hanem atomos gázt alkot és nem is az ég el hanem az üzemanyag, de most ez részletkérdés...)
A keverék (nem az alapjárati levegőcsavart!) a betekeréstől számítottam kitekered 2 és fél-re. Hagyod bemelegedni a motort és állítasz egy 1500-1400 körüli alapjáratot az alapjáratival. Ha nem szép ajárása, nem egyenletes, durva, ütemtelen, akkor tessék finomhangolni a keverékcsavaron, de csak lassan és türelmesen, idő kell míg beáll az új beállítások nak megfelelően. Gázadásoknál szépen kell ejtenie, nem torpanni, stb.
Értem addig, hogy ha belövöm az alapjáratit, akkor már csak a keverék csavaron tekergetek? Nade merre és mennyit? Ha elzárom nyilván akkor már lefúl, de ezen kívül mondjuk 1/4-1/2 fordulattal ha próbálkozom +/- irányba, nekem nem tűnik fel semmi változás. Ill a moci azon tulajdonsága megmaradt, hogy ha belőttem az alapjáratot, van mikor utána legközelebb már magas neki vagy épp alacsony, de már ezért nem is bántom ezt rajta, mert akkor ki tudja milyen irányba viszem el a folyamatokat.
Azért annyit gondolok én ezekből, hogy valami nem kóser ott bent, mert ha egy ilyen be van állítva, az konstans módon úgy kell menjen mint a Doxa, nem ingadozhat ennyire az üzeme, de semmi ötletem hogy mit lehetne még megnézni rajta az üzemanyagrendszeren felül.
Kompressziót meg nem tudok mérni és nem is tudom hogyan kéne.
Na most, ha 2-2,5 fordulat közt van kitekerve végállapottól az alapjárati, most érdekes mód indul önindítóra is pár nekifutás után. A levegő csavarral még játszani kéne akkor, de ott nem sok változást észlelek, csak ha drasztikusan eltekerem...
Az volt az első diagnózis hogy membránt kell cserélni és utána úgy tűnt hogy ez meg is oldja csak nehezen indult, ill önindítóra meg absz nem, mondván hogy biztos a tűszelep is szar és nem is belevaló. Pedig zár szépen az úszóval, néztem.
Szerintem csak jól le akart húzni hogy látta nem értek hozzá sokat. Azt se zárom ki (mert volt rá egy véletlen utalás), hogy vmi pancser segédjének kiadta hogy kalapáljon rajta vmit, mert normális ember nem gyalázza szét a súbertűt, pláne ha ért is hozzá (állítólag). Na meg az igért 1 hétvége helyett ült rajta 3 hétig... viszont ajánlották hogy fain szerelő, de már annak gyanúsnak kellett volna lenni, mikor megkérdeztem hogy ott lehet-e lenni a beavatkozásnál és kategorikusan hárított.
Lehet hülyeség ez tipusspecifikusan Kymcokhoz, de vmi általános "tankönyvszerű" ajánlott irodalom nem volna motorszereléshez vagy karbi beállításhoz? Vmi műszaki könyv csak van ilyenekre is, alapszintűen tisztázni a működési folyamatot...
Amit felvetette már, arra is az volt a válasz hogy nem úgy van tehát hülyeség. És lehet csak vmi nagyon bagatel dolgon múlik az egész, csak nem vagyunk szisztematikusak.
Egyet tudok, így a motor el se adható, s ami rosszabb: nem is használható, úgyhogy ezt nekem kellesz kiizzadni vhogy...
A legfőbb gond az h nem látjuk a motorod. Semmilyen vizsgálatot nem tudok csinalni. Ha szívatóra gyanakodsz hat vedd ki és ideiglenesen tömítsd el valamivel. Nekem érre bejáratott módszereim vannak. Még én a szívatót is pik pak le tudom ellenorizni. Nem nehéz de leírni maceras mert nem értik meg nem érted meg. Kár gyorsan lehet tenni egy motorban. És alkatrészekbe. Szóval nem tudom mi tévő legyél.
Szere28-al beszélgettük itt hetek óta a témát, de ezentúl akkor ezzel fogom kezdeni.
Kymco Agility City 50/2T
Semmilyen támpontom nincs egy karbi beállításhoz, mert pl. ha bőg a motor, az alapjárati szabályzó sem csinál semmit. Úszó nem akadt fel, azt viszont észrevettem, hogy a szerelőtől visszajött motornál a súbertű kegyetlenül össze vissza volt kalapálva, hajlítgatva... Na az is ki lett újra cserélve. A súber egyértelműen nem szorul, szépen csúszkál a helyén. Én még az auto-szívatóra gyanakszom, de erre az volt mondva korábban, hogy az nem csinál benzines gyertyát, legfeljebb kormosat.
Én annyira nem értek ehhez, hallomásból szerzem az infókat + ez a fórum van (volna), más segítségem nincs. Pl. abban sem hogy mi volna egy működő benzin+levegő arány, mert ugye ennyit állíthatok a karbin. Csináltam már róla fotókat is korábban: [KÉPEK]
Szóba került már a karbi csere is. 8500-ért van utángyártott ugyan ilyen. Ha megveszem és azzal se jó, akkor meg mi van? Nem értem én ezt már.
Nos, a nem 2 perces átnézésből 1 hónapos igérgetés lett, majd ekkor, majd akkor...
Elvittem megbeszélt időpontra a szerelőhöz, erre a felesége közölte, hogy ki kellett utaznia Ném. o-ba, de 2 nap múlva jön haza. Így teltek a hetek, meg alkatrészre várással (közben szart is küldtek, kellett rendelni másikat).
Most ott tartunk, hogy biciklivel vagyok kénytelen jó messzire bejárni munkába. A csávó kicserélte a membránt, mert szerinte az volt a szar (meg a tűszelep). Ehhez képest a motor szarabb mint volt. Be se indul csak nagyon nagyon sok rugdosásra és gyertya ki-be vétel + pucolás után, de önindítóra abszolút nem, ami korábban nem volt jellemző.
Olyan ideges vagyok, hogy el se hiszitek és végül 25 ezerbe fájt a motor javítás ööö... elbaszása!
Mi a szart tudok most csinálni? A karbit nem tudom hogy kell beállítani, hogy legalább induljon a gép stabilan és ne legyen benzines a gyertya. (Ja, vettem új gyertyát is, lecseréltem a benzincsöveket, szűrőt, kimostam a tankot, vettem új tűszelepet de ellenőriztem hogy a régivel is szépen zár az úszó).
Gázbowden nem akad, de ha beindul véletlen a gép nagy vesződségek árán, először alig van alapjárat, utána meg ordít és vissza se esik a fordulat. Szerintem kurvára eltekergetett a pali vmit vagy nem tudom, de ez elképesztő, hogy megjavíttatom a járművet egy rahedli pénzért és már használni se tudom, még annyira sem mint előtte.
Hát igen az is ebbe van. Meg az h benzin párolog a karbiból is és amig nem lesz ujra tele nehezen fog indulni. Nagyon semmit nem tudsz tenni ellene. Max ha elektromosra cseréled a benzin szivatyut
Szerintem a káros anyag kibocsájtási szabályok miatt haltak ki. Nem mellesleg a nagyobb gépek már nem is igazán robogók, inkább robogó formára burkolt motorkerékpárok. Az árazásuk is ennek megfelelő, a 400 as Kymco majdnem 3000 euroval olcsóbb az 550-esnél. A robogózás közlekedési mód, a motorozás meg hobbi.