Keresés

Részletes keresés

Plebii Creative Commons License 2019.09.20 0 0 5566

Sziasztok,

 

Kímco Agility 50 4T KG10SA robogóval kapcsolatban lenne egy kis sztorim és kérdésem.

 

Sikerült egy "jó lelkű" "lelkiismeretes" volt kymco kereskedő szerelőt kifognom, akivel eddig gond nem volt, de most amit lehetett azt összecsapott. 

3000 km megtétele (most van benne 9700) után vittem hozzá szervizre a robogót. Csörgött, max sebesség már csak 53 körül, eddig 65, olajcsere kellett, nehezen indul melegen, önindítóra nem, a sztender gumi elszakadt.

 

Kiderült, hogy a variátor dob illetve a tengely, és a görgők amit beletettek 3000 km után teljesen szétkoptak, cserélte, de szerinte egy kicsit lomhább, de a végsebesség jó. Szerinte komplett karburátor kellene, de szerinte most már melegen indul önindítóra is (részben igaz is), a gumit körbetekerte valamivel és vulkanizálta, de már az első út után otthon megint szétjött. Olajat cserélte. Kompressziót mért, az jó, így szerinte a szelephézagot állítani nem kell, a szétkopott variátor csere után a csörgés is megszűnt. Ezekért kért így 18.000 Ft-ot.

 

A lomhaság elég tág fogalom, főleg ha csak sík úton tesztelte. A szervizelés utáni használatom során egy kisebb emelkedőt is megmászni szenvedés, ha a forgalom lassít már nem tudom a lépést tartani, ha menni kell megint, mert egyszerűen nem megy. Visszavittem azzal akart megetetni, hogy 4T ilyen, de tudom milyen volt, akkor meg azzal, hogy a kopott variátor miatt lett 2 üteműs reakció, de mondtam, hogy akkor viszont a motor mégis tud olyat is, biztos rossz görgő került a szettbe. Kértem cserélje ki, de megtagadta, mert neki ilyet adott a kereskedő ez való bele, ha jobb sebességet akarok, akkor végig méricskéli de az megint 12000 munkadíj + görgők, persze a gyári súlyt nem rakja bele mert arra nincs adata.

 

Meguntam, vettem 6gr-os dr.pulley görgőket (Tudom a gyári 6,5) szétszedtem youtube alapján, a komplett "váltóház" egy merő fekete por volt, a bent lévő görgők 8,5 gr-osak. Szépen leecseteltem mindent, kifújtam, ahol kell zsíroztam. Belementek a 6gr-os görgők, befújtam egy kis szilikonnal. Amit észrevettem, hogy a kuplungnak van "holtjátéka" mielőtt a kereket hajtaná, ha forgatgatom, értem ez alatt, hogy balra jobbra tekerhető egy olyan 1-1 cm-t mielőtt érződik hogy hajtaná a kereket. Ez normális?

 

A 6 gr-os görgőkkel most jól megy, domb sem fogja meg, de most pörgősebb lett. A gyári 6,5 helyett nyugodtan használhatom ezeket? A CDI nincs átvágva, talán nem pörgi szét magát, csak nem szoktam hozzá ehhez a hanghoz :)

 

A gumit a sztendernél újra cseréltem, kapni a szerelő nem tudott, de a munkahelyemen tudtak sütni, most kapásból van 3 pluszban.

 

Tudtok Nagykanizsán szerelőt, aki a karburátorhoz ajánlott lehet. Indul rúgásra, jól megy is, nem fullad, csak egy kicsit hidegen nyél gázon, akkor visszaveszek és jó, de az önindítóval lehet valami, illetve ha áll egy kicsit már nehézkes berúgni. A mostaninak meg visszaviszem az "új" szuper túlméretes görgőket képekkel, meg a marha jó gumit amit gyártott. Semmi nem lesz belőle, pénzt biztosan nem ad vissza.

djuice Creative Commons License 2019.09.19 0 0 5538
Kikötöttem próbaképp az auto-szívatót hogy egyáltalán mi történik de semmi. Úgyhogy most azt fogom ellenőrizni hogy működik-e elsősorban. De a leírás birtokában máris tisztábban látni a folyamatot.
Előzmény: depi vol.2 (5537)
depi vol.2 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 5537

Utóbbi most mindegy :-D

 

Sikerült valamit kicsiholni a gépből?

Előzmény: djuice (5563)
djuice Creative Commons License 2019.09.17 0 0 5563

Ezt kerestem én!!! :)

[a karbi biblia] 

 

(Bár mondjuk eléggé nem kémikus megfogalmazás benne az "oxigén molekula" elégetése. :) Lévén az oxigén nem képez molekulát szabad állapotban norm. körülmények közt, hanem atomos gázt alkot és nem is az ég el hanem az üzemanyag, de most ez részletkérdés...)

djuice Creative Commons License 2019.09.17 0 0 5562

Na most én a jobb oldalit tekintem alapjáratinak, mert az emeli a súbert és balra mellette a kereszt hornyosat a levegő (keverék) szabályzónak. [KÉP]

Előzmény: depi vol.2 (5561)
depi vol.2 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 5561

nem, lehet rosszul fogalmaztam.

 

A keverék (nem az alapjárati levegőcsavart!) a betekeréstől számítottam kitekered 2 és fél-re. Hagyod bemelegedni a motort és állítasz egy 1500-1400 körüli alapjáratot az alapjáratival. Ha nem szép  ajárása, nem egyenletes, durva, ütemtelen, akkor tessék finomhangolni a keverékcsavaron, de csak lassan és türelmesen, idő kell míg beáll az új beállítások nak megfelelően. Gázadásoknál szépen kell ejtenie, nem torpanni, stb.

Előzmény: djuice (5560)
djuice Creative Commons License 2019.09.17 0 0 5560

Értem addig, hogy ha belövöm az alapjáratit, akkor már csak a keverék csavaron tekergetek? Nade merre és mennyit? Ha elzárom nyilván akkor már lefúl, de ezen kívül mondjuk 1/4-1/2 fordulattal ha próbálkozom +/- irányba, nekem nem tűnik fel semmi változás. Ill a moci azon tulajdonsága megmaradt, hogy ha belőttem az alapjáratot, van mikor utána legközelebb már magas neki vagy épp alacsony, de már ezért nem is bántom ezt rajta, mert akkor ki tudja milyen irányba viszem el a folyamatokat.

Azért annyit gondolok én ezekből, hogy valami nem kóser ott bent, mert ha egy ilyen be van állítva, az konstans módon úgy kell menjen mint a Doxa, nem ingadozhat ennyire az üzeme, de semmi ötletem hogy mit lehetne még megnézni rajta az üzemanyagrendszeren felül.

Kompressziót meg nem tudok mérni és nem is tudom hogyan kéne.

Előzmény: depi vol.2 (5559)
depi vol.2 Creative Commons License 2019.09.16 0 0 5559

keverékcsavarral játszol. Az alapjáratival az üzemmeleg motornál állítasz egy fülre kellemes ketyegést neki. 

Ha eztán leállítva visszahűlve indításkor emeli a fordulatot és elketyeg úgy is, akkor jó az irány és finomítások kellemek már csak.

 

Előzmény: djuice (5558)
djuice Creative Commons License 2019.09.13 0 0 5558

Na most, ha 2-2,5 fordulat közt van kitekerve végállapottól az alapjárati, most érdekes mód indul önindítóra is pár nekifutás után. A levegő csavarral még játszani kéne akkor, de ott nem sok változást észlelek, csak ha drasztikusan eltekerem...

???

Előzmény: depi vol.2 (5557)
depi vol.2 Creative Commons License 2019.09.12 0 0 5557

alapvető szabálynak nem mondanám, de Kymco 50ccm 2t-nél ahogy nézem általános.

Ha 2-őn áll, akkor nagy gond nem lehet 4t-nél pl. persze helyes értéket nem így állítunk, de megközelítőleg kiindulási alapnak véve működik.

 

Kérdés a szivató helyzete, fals levegő, úszószint, dugulás. És a lényeg, a hármas: levegő-benzin-kompresszió

Előzmény: djuice (5554)
djuice Creative Commons License 2019.09.12 0 0 5556

Az volt az első diagnózis hogy membránt kell cserélni és utána úgy tűnt hogy ez meg is oldja  csak nehezen indult, ill önindítóra meg absz nem, mondván hogy biztos a tűszelep is szar és nem is belevaló. Pedig zár szépen az úszóval, néztem.

Szerintem csak jól le akart húzni hogy látta nem értek hozzá sokat. Azt se zárom ki (mert volt rá egy véletlen utalás), hogy vmi pancser segédjének kiadta hogy kalapáljon rajta vmit, mert normális ember nem gyalázza szét a súbertűt, pláne ha ért is hozzá (állítólag). Na meg az igért  1 hétvége helyett ült rajta 3 hétig... viszont ajánlották hogy fain szerelő, de már annak gyanúsnak kellett volna lenni, mikor megkérdeztem hogy ott lehet-e lenni a beavatkozásnál és kategorikusan hárított.

Előzmény: pézsé69 (5555)
pézsé69 Creative Commons License 2019.09.12 0 0 5555

Ūdv! Nekem gyanús, hogy esetleg durván falsot szív a masina valahol. Amúgy ha nem sikerūlt megjavítani, mire fizetted  ki a 25 e. pénzt?

Előzmény: djuice (5554)
djuice Creative Commons License 2019.09.11 0 0 5554

"nálad pl 2 és fél a keverékcsavar beállítása."

 

Ez általánosan a 2 üteműekre szabály vagy valahol kigugliztad Kymcora?

A szerelő 1 1/2-re tekerte ki. Namost kis gumicsövön befújva már ezeket is leteszteltem. A levegő csavar pl. 1 fordulatot kitekerve kezd nyitni...

Előzmény: depi vol.2 (5553)
depi vol.2 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 5553

vannak könyvek, de alapvetően leírva sok helyen fellelhető a működési elv.

A karburátorhoz is van sok okosság, nálad pl 2 és fél a keverékcsavar beállítása.

Előzmény: djuice (5552)
djuice Creative Commons License 2019.09.11 0 0 5552

Tudsz esetleg linket is?

Előzmény: Szere28 (5551)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 5551

Lehet kapni ilyen kismotor javítási könyvet. Da van fen a neten is bőven. 

 

Előzmény: djuice (5550)
djuice Creative Commons License 2019.09.11 0 0 5550

Lehet hülyeség ez tipusspecifikusan Kymcokhoz, de vmi általános "tankönyvszerű" ajánlott irodalom nem volna motorszereléshez vagy karbi beállításhoz? Vmi műszaki könyv csak van ilyenekre is, alapszintűen tisztázni a működési folyamatot...

Amit felvetette már, arra is az volt a válasz hogy nem úgy van tehát hülyeség. És lehet csak vmi nagyon bagatel dolgon múlik az egész, csak nem vagyunk szisztematikusak.

Egyet tudok, így a motor el se adható, s ami rosszabb: nem is használható, úgyhogy ezt nekem kellesz kiizzadni vhogy...

Előzmény: Szere28 (5549)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.10 0 0 5549

A legfőbb gond az h nem látjuk a motorod. Semmilyen vizsgálatot nem tudok csinalni.  Ha szívatóra gyanakodsz hat vedd ki és ideiglenesen tömítsd el valamivel. Nekem érre bejáratott módszereim vannak. Még én a szívatót is pik pak le tudom ellenorizni. Nem nehéz de leírni maceras mert nem értik meg nem érted meg. Kár gyorsan lehet tenni egy motorban. És alkatrészekbe. Szóval nem tudom mi tévő legyél. 

Előzmény: djuice (5548)
djuice Creative Commons License 2019.09.10 0 0 5548

Szere28-al beszélgettük itt hetek óta a témát, de ezentúl akkor ezzel fogom kezdeni.

Kymco Agility City 50/2T

 

Semmilyen támpontom nincs egy karbi beállításhoz, mert pl. ha bőg a motor, az alapjárati szabályzó sem csinál semmit. Úszó nem akadt fel, azt viszont észrevettem, hogy a szerelőtől visszajött motornál a súbertű kegyetlenül össze vissza volt kalapálva, hajlítgatva... Na az is ki lett újra cserélve. A súber egyértelműen nem szorul, szépen csúszkál a helyén. Én még az auto-szívatóra gyanakszom, de erre az volt mondva korábban, hogy az nem csinál benzines gyertyát, legfeljebb kormosat.

Én annyira nem értek ehhez, hallomásból szerzem az infókat + ez a fórum van (volna), más segítségem nincs. Pl. abban sem hogy mi volna egy működő benzin+levegő arány, mert ugye ennyit állíthatok a karbin. Csináltam már róla fotókat is korábban: [KÉPEK]

Szóba került már a karbi csere is. 8500-ért van utángyártott ugyan ilyen. Ha megveszem és azzal se jó, akkor meg mi van? Nem értem én ezt már.

Előzmény: depi vol.2 (5547)
depi vol.2 Creative Commons License 2019.09.10 0 0 5547

milyen motor ez egyáltalán?

Mikori?

 

A karbit beállítani azért be kellene tudni, egyértelmű, hogy valami a keverékképzéssel nem kerek. Szivatója ellenőrizve?

Előzmény: djuice (5546)
djuice Creative Commons License 2019.09.10 0 0 5546

Nos, a nem 2 perces átnézésből 1 hónapos igérgetés lett, majd ekkor, majd akkor...

Elvittem megbeszélt időpontra a szerelőhöz, erre a felesége közölte, hogy ki kellett utaznia Ném. o-ba, de 2 nap múlva jön haza. Így teltek a hetek, meg alkatrészre várással (közben szart is küldtek, kellett rendelni másikat).

Most ott tartunk, hogy biciklivel vagyok kénytelen jó messzire bejárni munkába. A csávó kicserélte a membránt, mert szerinte az volt a szar (meg a tűszelep). Ehhez képest a motor szarabb mint volt. Be se indul csak nagyon nagyon sok rugdosásra és gyertya ki-be vétel + pucolás után, de önindítóra abszolút nem, ami korábban nem volt jellemző.

Olyan ideges vagyok, hogy el se hiszitek és végül 25 ezerbe fájt a motor javítás ööö... elbaszása!

 

Mi a szart tudok most csinálni? A karbit nem tudom hogy kell beállítani, hogy legalább induljon a gép stabilan és ne legyen benzines a gyertya. (Ja, vettem új gyertyát is, lecseréltem a benzincsöveket, szűrőt, kimostam a tankot, vettem új tűszelepet de ellenőriztem hogy a régivel is szépen zár az úszó).

Gázbowden nem akad, de ha beindul véletlen a gép nagy vesződségek árán, először alig van alapjárat, utána meg ordít és vissza se esik a fordulat. Szerintem kurvára eltekergetett a pali vmit vagy nem tudom, de ez elképesztő, hogy megjavíttatom a járművet egy rahedli pénzért és már használni se tudom, még annyira sem mint előtte.

???

Előzmény: Szere28 (5494)
jockey72 Creative Commons License 2019.09.01 0 0 5545

Köszönöm a segítséget!! Akkor majd minden nap beindítom!!! ☺

Előzmény: Szere28 (5544)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.01 0 1 5544

Hát igen az is ebbe van. Meg az h benzin párolog a karbiból is és amig nem lesz ujra tele nehezen fog indulni. Nagyon semmit nem tudsz tenni ellene. Max ha elektromosra cseréled a benzin szivatyut

Előzmény: jockey72 (5542)
micsike1 Creative Commons License 2019.08.31 0 0 5543

Sziasztok!

Az alany egy Kymco Super 8 4t robogó. Elég pocsék lett az első villa, szétszedtem, olaj elöregedett, csupa kosz, üledék.Kimostam, kitakarítottam..

 

 

Milyen olaj kellene bele? És mennyi? 

 

Elég egyformán volt mindkettőben, kb 80-85 ml.

Köszönöm

jockey72 Creative Commons License 2019.08.31 0 0 5542

Üdvözlet!

Nem rég szert tettem egy Kymco Grand Dink 50 2T re. Tökéletesen működik,egy dolgot kivéve.

Ha áll 2-3 napig,nagyon sokáig kell indítózni mire beindul. De utána már pöc-röf.

A kérdés az volna,mivel az üzemanyag tartálya a láb alatt van,tehát nem ejtőtartályos,

lehetséges,hogy valami hiba folytán vissza engedi a benzint,és újra fel kell termeltetni a benzinpumpával??

Köszönöm előre is a segítséget!

Törölt nick Creative Commons License 2019.08.29 0 0 5541

Szerintem a káros anyag kibocsájtási szabályok miatt haltak ki. Nem mellesleg a nagyobb gépek már nem is igazán robogók, inkább robogó formára burkolt motorkerékpárok. Az árazásuk is ennek megfelelő, a 400 as Kymco majdnem 3000 euroval olcsóbb az 550-esnél. A robogózás közlekedési mód, a motorozás meg hobbi.

 

Előzmény: Móncsa (5540)
Móncsa Creative Commons License 2019.08.28 0 0 5540

Az is volt . De a technika halott   , nem véletlenül szüntették meg a gyártását .

 

Előzmény: depi vol.2 (5539)
depi vol.2 Creative Commons License 2019.08.28 0 0 5539

ez furcsa tőled, aki esküdözött rá, hogy milyen frankó gép volt és mennyire értékes volt használtan.

Előzmény: Móncsa (5538)
Móncsa Creative Commons License 2019.08.28 0 0 5538

1 henger 500ccm  egy halott technika , felejtsd el!!!!!!!!

Kymco  teljesen megszüntette a gyártását!!!

Max 400-as egyhengerest vegyél de inkább max 350ccm-t.

500as maxi robogóból vagy Yamaha T-max vagy Kymco AKK 550.

Előzmény: cor73z (5530)
Móncsa Creative Commons License 2019.08.28 0 0 5537

Kymco  már kb 8 éve kivonult Magyarországról , se képviselet se hivatalos garanciális szerviz nincs.

Előzmény: CheeseR (5532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!