Nocsak, nocsak..... most akkor mégsem olyan nyomatékos a BIG a gyári dobbokkal???
Még szerencse, hogy minden tizenéves, (és a mindenhez Is értők) tudják, hogy minél hangosabb a motor annál erősebb.:-)
A viccet félretéve...... Sajnos a kipufogó hangolás nem ilyen egyszerű dolog.
Szép dolog a nyitott dob, de valós teljesítmény növekedést, (50 lóerőnél pár százalékot) csak a felső fordulatszámtartományban hozhat, ami nem az öreg BIGek kedvenc területe. Alacsony fordulaton meg nem hoz nagyobb nyomatékot, sőt.....
Talán, ha van még rendes kompresszió a motorban, kicsit (párszáz fordulattal) lejjebről idul meg, de ott még messzebb van a "ficánkolástol"...... persze a "nagy hang" csodát tesz (leginkább azzal aki erre fogékony.)
Egy kipufogós cimbivel végigjátszottuk ezt az én SR 42-esemen is, egy nyitott dob átalakításával, hogy alapjáraton és közepesfordulatig ne üvöltsön de produkáljon nyomatékot is, aztán feljebb megjöjjön a hangja és a lóerő is meglegyen.
De ami a legfontosabb, hogy a "gyilkos" visszadurrogásokat is megszűrtük.
Olyan jól sikerült, hogy a "véreszájú" osztrák rendőr sem a hangjáért fogott meg. (persze gyorshajtásért)
Ha mégis mész nagycsapattal külföldre, nyitott dobbal egyből állj be sor végefelé...... kevesebben, szívnak mögötted és előbb-utóbb úgyis megfognak kérni.
:-)))
Egyébként úgy mondta nekem a műszakis haverom, hogy ha kiviszem műszakiról, ne vegyem ki a DB killert, mert nem messze tőlük szokott állni az NKH és tengelysúlyt mérnek (tényleg ott állnak) és mondta, hogy xarul jönne ki ha engem is kivennének friss műszakival. Már nem csak nekem lenne gáz, hanem nekik is. Mondta, hogy másnap nyugodtan kivehetem, mert nem csinálhatnak az út szélén velem semmit, mivel a DB mérésnek pontosan rögzített szabályai vannak, mekkora sima területen nem lehet egy ház sem. Mondta, hogy max annyit tehet, berendel soron kívüli műszakira, addig meg úgyis visszarakom.
Igazából nem azért használom hangosan mert szeretem, hogy recseg. Most is azon agyalok, hogyha elmegyek veletek motoros biciklizni, akkor hogy tudnám azt megoldani, hogy ne egyen meg a népharag ill a román rendőrök, de az első pöffenéstől megjelenő max nyomaték az megmaradjon, mert akárki akármit mond, van 2 gyári dobom, azokkal semmi a BIG, nem is BIG csak big. Jó persze motorbiciklis kolléga óta tudjuk, hogy a bigben nem ébred nyomaték, de az mindegy, ami véletlen mégis ébred az kell(ene). Én szeretem, ha csapkodja a láncot :))) mert akkor 1esben felmegy a hegyre akármi is legyen, ha nem az nem a gépen múlott. :))) De legalább nem kell belekuplungolni, mert olykor arra nincs idő, legalábbis ilyen lelkes amatőrök mint én addig vészhelyzetben már nem biztos, hogy eljutnak.
Nem tudom egy PRO-Duro mit tudna hangban meg mellette nyomatékban, ismert videómegosztókon sok hang van fent. DB killerrel jó lenne, de ha lefogja, akkor hiába adtam ki vagyont.
Meg nem is a dobon szisszentem fel, hanem a 28,6os rózsaszín Pazzaz kormányom, parillás valami noname kiemelőkkel, fémhálós fékcső, asszem braking tárcsa, kis játékos de izzós indexek, azért hogy elférjen a doboz, ja doboztartót házilag hajlítottam, abba sincs (még) E betű, de az indexekben legalább van. Viszont 21W helyett csak 5W izzók vannak benne, így garantálom kevesebb a villanyszámla :))) A doboztartóra, meg a középállványra is csúnyán szoktak nézni műszakin. Viszont én szivesen lecserélném valami gyári megoldásra, csak akkor vegye meg nekem vagy az NKH vagy a lottónyertesek dobják össze, mert 5 évente 1 motorozásra nem furja ennél drágább. Fékkarok azok vannak amivel vettem, a kuplungkarban a furat 2x akkora és ovális, le kéne cserélni, mert már alig emel ki.. Gyárit meg úgyse veszem meg, szerintem a konzolja se gyári. Plexi (és Frutti :D) az gyári, de az elsőkeréken egy nagyon jó enduro mintás diagonál gumi feszít, nagyon szeretem, azért helyszínen agyon is lőnének kipufogó ide vagy oda.
Logikailag úgy lenne, hogy a kipufogóért kivesznek, a diagonál gumiért kapom az első golyót, a kormányért meg a másodikat, és a harmadik menne a levegőbe, mert el akartam menekülni :D
Faja. Nem tudnék felsorolni 2 alkatrészt amin van E betű. Örülök, hogy van rajta kuplung kar, meg fékcső, meg fékezni is lehet a fémszövetessel, nemúgy mint a gyári ronggyal. Nincs valakinek ilyen gyárias E3-ra hajazó beütője? :D:DD
MISTRAL!! Nem tudom még hogy leszek készen a géppel, de ha lehet csatlakoznék hozzátok az odafelé úton, ki szeretném próbálni az új papucsokat! :) Ha lehet...
Nem szívesen kerülnék ilyen helyzetbe, hogy magyarázkodni kelljen, de azért arra kíváncsi lennék, hogy az EU előtt forgalomba helyezett motorokon mit néznének. Ezekhez semmilyen "E" jelű alkatrész nincsen és nem is volt.
Úgy tudsz regisztrálni a találkozóra, hogy egy új kommentbe bemásolod a legutolsó regisztrációs listát innen a fórumról és beírod magad valamelyik szabad szobába, vagy a Hangárba.
Úgy tudom a költségeket a helyszínen lehet rendezni.
Jó buli lesz..... mindig az :-)
Én is jelentkezem a Siófoki hétvégére. Eddig úgy látom,hogy pénteken délután tudok menni,és vasárnapig maradok. Vagyis szállás,meg ellátás kellene nekem.
a sötétkék már megvan, a lilákat meg a türkizeket kell magunk alá gyűrni :-) (A feketén belülre - coki!)
Kicsit messze vagy :-( Ennyit nem ér egy szétszedett BIG :-))))))))))) Meg, egyébként is, nem feredni' megyünk, hanem offroad bejárásra - elvileg nem lesz időnk "áztatásra". Egyetlen kivétel, ha felülről áztatnak, akkor minden lefújva és alsó áztatásra váltunk.
Karosban lesztek? Gyertek le felénk Csurgóra, nálunk is van fürdő, sokkal modernebb mint a karosi és jóval olcsóbb. Ja és nincs akkora tömeg és legalább láthattok a környéken egy igazi motort, egy BIG-et :D Igaz szét van szedve, de jövő héten megpróbálom öszerakni! :D
A hamar, az valóban igaz, szerdán lesz a java, SZekszárd-Karos, csüt Karos-Szlovénia, azán pénteken sem lesz áztatás, mert akkor meg Karos-Siófok. és végig off... Mi a verejtékben fogunk csak feredni' :-)
(na jó, első nap csak Kaposvárig megyünk off, mert ott ránk fog esteledni már :-( - és onnantól egyébként is megvan az off-track tavalyról. Mostanra meg lesz egy laza 200km Szekszárd-Orfű-Kaposvár (erre ment a "rövidebb" út...), ez erősen necces lesz - de majd belehúzunk. Egyelőre csak ketten leszünk, lehet majd haladni :-))