A 20-30 éves gyárinál még egy gumiszalag is jobb :D
Anno én Delphi gázost tettem be, nem tudom lehet-e még kapni. Az jó volt, úgy emlékszem vizsgán az elsőn 50% (plusz súly nélkül, gyári keréknyomással), a hátsó 80%-ot mért, amik iszonyatkirály értékek.
Remek látni ezt a fórumot, ahol ilyen segítőkész társaság gyűlt össze kedvelt autóinak ürügyén. Az évek alatt felhalmozódott tudásbázist olvasgatva úgy láttam, hogy nem volt még szó egy apró, ám annál idegesítőbb hibáról, melynek javítását nem halogathattam most már tovább.
Az ablaktörlőt nem mindig lehetett rendesen megállítani, és olyan is volt, hogy magától elindult. Biztosan kikapcsolni csak akkor lehetett, ha a bajuszkapcsoló valamelyik köztes állásban volt. A köztes állásokban egyébként viszonylag stabilan meg tud állni a kar, esetleg a nulla felett azt is lehet hinni, hogy "az a nulla". Ilyenkor a hibáról az árulkodik, hogy a kikapcsoltnak vélt ablaktörlő nem fejezi be a ciklust, hanem ott megáll, ahol járt.
Kiszedtem a bajuszkapcsolót, gondolván hátha a csúszó érintkező szabadult el (vagyis inkább ez a "hátha nem" kategória). Ezt szétszedve semmi rendellenességet nem tapasztaltam, de legalább meg lett tisztíva minden érintkező. A kürt vezetéke kb épp leszakadni készült, még jó, hogy kiderült, meg lett erősítve. Az összerakás nem volt épp egyszerű, de némi ügyeskedés után sikerült rájönni az egyetlen járható módszerre. Az áramkör egyszerűségéből adódóan a jóformán már csak a motor volt hátra, az abban lévő bontó érintkezőre terelődött a gyanú, mely be is igazolódott. (ha a kapcsolási rajzot átgondoltam volna, eleve ezzel kellett volna kezdeni..)
Eltört a hajtómű alján lévő műanyag lap, amin a csatlakozók és az említett érintkező található, a fém háztól eltávolodott. Ez egyrészt előidézte az említett hibát, másrészt a víz, sár, egyéb trutyi így a hajtóműbe is befolyt (noha kárt nem okozván, de nem ott a helye). A törött rész az évek során úgy elgyengült, hogy magától további darabokra akart széthullani, ezt megelőzve pillanatragasztóval mentettem, ami menthető. Terhet bízni erre már nem lehetett (a hajtómű tengelyének is ez tart ellen), ezért rézdrótok beleolvasztásával, majd egy széles "alátéttel" megerősítésre került. Lehetett volna éppen ennél profibb módszert is alkalmazni, de stabilnak tűnik. Egyúttal a motor is átnézésen, tisztításon esett át, egy kis kenést is kapott. Úgy néz ki minden rendben van vele, most már tökéletesen megáll nulla állásban. Egyúttal gyorsabban is teszi a dolgát, és az üresjárási árama is legalább fél ampert csökkent.
Nem tudom mennyire lehet gyakori ez a hiba, de a műanyag öregedésével sajnos lehet rá számítani. Jó hír, hogy könnyen javítható.
Kicseréltettem a kuplung főhengert. Viszont a múltkoriban féltett ac pumpa engedi az olajat, mint a fene. Nem a tömítésnél, hanem maga a pumpa. Azt hiszem, Favorit pumpa van rajta.(bocs,ha hülyeséget írtam).
Csere vagy felújítás, de azonnal! Fékfolyadék másodpercek alatt feloldja a festéket a lemezről és elrohad a padlód, a tűzfalad, a pedálod, minden ami ott van és vasból van. Javítás után a szőnyeget kivenni, kimosni!