Na most már tényleg kíváncsi vagyok, hanyas lehet. Holnap elvileg járok arra és meg tudom nézni. Egyébként a R4-esnél még az ülés alatti részen a vázba is beleütötték a vázszámot, szóval ha szerencsém van, nem kell a blokkról kapirgálni a retket meg letérdelni a sárba.
A szekunder körön 0,008mm-es drót van, ilyen vékony a tekercselőben sem volt, mert annyira macerás vele dolgozni, hogy nem vállalják. A legvékonyabb drót 0,01-es, ez nekünk jó is lenne. Majd ha lesz rá időm, megtekerem, de ez nem idén lesz.
Mivel fém hátsó lámpás én azt mondom 69 es . Pláne ha még ülepítő nélküli kis benzincsapos ,azt a részt nem látom rendesen . Ha jól tudom,70 től már műanyag hátsólámpával volt szerelve ,illetve a pedál gumi is változott a későbbi tipusokon ismertre . Ezeken még az R3 féle pedálgumi volt . Motorszám mit mutat ?
Az a baj,hogy amit a netről tudsz rendelni gyújtótrafót annak a zöme már mind tiristoros gyújtáshoz való . Megszakítós gyújtáshoz szinte már nem gyárt senki gyújtótrafót , A kettő meg sajnos nem ugyanaz .Hogy pontosan mi az eltérés nem tudom,de ezen már túl vagyok .
A videón látható egyik verho ötösömön például fekete van :) Látom halad a trafó projekt . Én nem tekertem le a rezet róla még :) Verhovina 5 1976-ból - YouTube
Azért kérdeztem mert a Csabi féle 210 -re akarok egy uly szebb könyököt . Ennél a trafó ddolognál meg istenigazán lehet e tudni hogy a nagy melegben a trafó bünös e vagy a gyujtótekercs ? Hiszen a kistraktor gyujtással mindkettő kiváltásra került . A kisérlethez akad még itt Riga , akár az általad felujitandó és az utókor számára megőrizendő gépek is de talán még nálam is lessz , forróságról meg a nyarak mostanában egyre inkább elviselhetetlenül gondoskodnak majd .
Nem ugyanolyan a 207-es meg a 210-es Babetta könyök.
A trafó egy hosszabb történet: jövő héten kiderítem, hogy mennyibe kerül, ha nem túl drága, megtekercseltetem, de aztán tesztelni kell, hogy jobban bírja-e, mint a gyári, de a teszteléshez meg két bolog kellene, egy trafós rendszerű Riga/Verhovina (nekem ilyen nincs), meg nyári 30 fokos meleg, hogy bírja-e hosszbb távon.
Tök jó az a tourist verhovina . . Láttam már képen de igy videón még nem . A tervek kel én is vagyok de idő bizony nem nagyon van .Tibi te a Babetták ban otthon vagy , a kipufogókönyök az a 207 es a 210 nek egyezik e ? ?
Ha trafókra szükséged van akkor keresek még néhányat .
Igen, biztosan meg lehet tekercselni - a kérdés csak az, hogy megéri-e. Mert kínából 2-3ezer forintér lehet trafókat rendelni, szóval valószínűleg nem az újratekerés lesz a legolcsóbb megoldás. Szerintem ez csak annak éri meg, aki az eredetiségre törekszik.
Nagyon sokat variálni meg nem akarok a menetszámokkal; az eredeti trafó jól működik, ha nem zárlatos, szóval az eredeti paraméterekkel szerintem jónak kell lennie. A nagyon gyakori menetzárlatot szerintem inkább a rossz anyagminőség okozta - feltételezzük azt, hogy a mai rézdróton jobb a szigetelés.
Udv tibi! Szerintem bisztos meg lehet tekerni! Jo lenne egy jo trafot megmerni akkor mar lehetne valami sejteni.... valoszinu h erosebbre van tekerve a szekunder oldal abbol gondolom h 6tizedes hezagot ir a gyertya hezagnak,es ugye azt atkell neki utni.... kerdes meg h a gerjeszto tekercs mekkora feszkoval kuldi meg a primer oldalt.... kivancsi vagyok de ha segit holnap ramerek a vehora mekkora feszko jon ki a gyujtotekercsbol!!!
Szétszedtem egy trafót. Csak valami szurokszerű anyaggal volt kiöntve, és nem is színültig, szóval tényleg könnyen kijött: forró vízben melegítettem pár percig és kicsúszott. A szurok lekapargatása után így néz ki:
A csévetesten két tekercs van, melyeknek egyik pontjuk közös, egy kb. 6 Ohmos alul (ezt rajtahagytam) és egy kb. 7,35 kOhmos, a képen látható hajszálvékony drótból.
Sajnos valami ragadós anyaggal van átitatva az egész tekercs, úgyhogy nem lehetett letekercselni, csak lefaragni. Így azt sem tudtam kideríteni, mennyi menet kell a vékony drótból.
Jövő hét végén megpróbálom kideríteni, kb. mennyibe kerül újratekercselni. Ha nem irreálisan drága, akkor megtekerjük és kikísérletezzük, hogy ilyen Ohm érték mellett kb. hány menettel kell számolni. Lehet, hogy a drót vastagsággal is variálunk - a csévetest nem volt a széléig megtekercselve, mindkét szélén kimaradt majdnem fél centi, szóval mehet rá vastagabb drót is (nagyobb áramerősség és kisebb esély a menetzárlatra) vagy ugyanilyenből több menet (nagyobb feszültség, erősebb szikra).
Udv Marcellvs! Nos fotengely temaban egy kedves kollegank adott felvilagositast (tanarbacsi) amit tudunk h a gyari riga fotengely a 10es csaposnak az also csapja 16,5os! A 12 es csapszeges delte javitoszette mar csak 16os igy nem cserelheto...!:( de viszont amit kapni lehet kinai univerzalisnak mondott fotengely mar 16os csappal van!! Plusz a gyari fotengelynek mertem a multkor es igen csak rossz a grammolasa,keves az ellensuly.... a kinait latva mar vastagabbak a sonkak,kosaras gorgovel van es ugy latom h a felso hajtokar szem is vastagabb tehat siman ki lehet dorzsarazni 12es csapszeghez es igy kaphatna tugorgos csapagyat is!! Kissebb surlodas kevesebb olaj a benzinhez forgosabb dinamikusabb moci!! :-) en is szemezgetek vele h veszek eggyet!! :-) tanarbacsi mar vett es jol bevalt neki!!!
Őszintén szólva én még nem találkoztam Riga főtengely felújító készlettel. Sőt olyan helyről sem tudok, ahová el lehet vinni a főtengelyt felújíttatni. Persze lehet, hogy van ilyen.
A megszakítós blokkok főtengelye 10-es csapszeges, a megszakítósoké 12-es. Nincs kizárva, hogy lehet variálni a kettőt, hajtókart cserélgetni a két típusban, de nem látom értelmét. Lehet, hogy kicsit drágább, de egyszerűbb megoldás egy új/utángyártott főtengelyt beszerezni. Az utángyártott főtengellyel nem szokott minőségi probléma lenni.
Üdv! Régi Rigákhoz lehet kapni főtengely javító készletet 10-es csappal? Azt láttam, hogy 12es csappal lehet kapni, de az gondolom az újabbakhoz van (Delta, Karpati). Ha elviszem felújíttatni (S57 blokk főtengelye) akkor ilyet raknának bele? Működhet egyáltalán vele?
Az adattáblája rozsdás, meg sötét is volt, úgyhogy nem tudtam leolvasni. Fém hátsólámpás, tehát valami korai lehet - tudtommal 1969-től 1974 elejéig gyártották a négyeseket, szóval '72 előttinek gondolom. A kormányon a váltó árulkodó lehetne: az én '69-es négyesemen még lent van az egyes, '71-től már a későbbi típusok váltóját kapta meg, ahol fent van az egyes - de a kormány már nem az eredeti. Egy Verhovina kormányt szereltek rá, s mivel ennek a felfogatáshoz közeli része keskenyebb, vagyis hamarabb kanyarodik, a villa tetején lévő felfogató részt is cserélték (az eredeti megvan). Maga az eredeti kormány nem került elő (még?). Egyébként a markolaváltót valamiért érdekesen oldották meg: maga a markolat nem mozog, az fixen áll a kormánycsövön, csak a kuplungkar meg a váltó/reteszelő rész mozog. A képen is látszik, hogy külön van. Elég lehetetlen megoldás.
Jól gondolom, hogy ez a mályva szín elég ritka? Én legalábbis még csak kék/fehéret meg telikéket láttam még, meg képen zöld/fehéret.
Érdekes, hogy a sárvédőkre meg a tankra valaha valaki piros szigetelőszalagból "dekorációs" csíkokat, meg 10-es rajtszámot ragasztott - s az egykori piros szín most majdnem pont olyan színárnyalatúra fakult, mint a váz színe.
Egy mályva/fehér R4-es az újraélesztésében való besegítésére kértek fel. Részemről a munka tavasszal/nyáron indulhat meg, s a tervek szerint nyár végén/ősszel már együtt megyünk túrázni.
A kosz alatt egész szép állapotú motor rejtőzik. A kormány részt lecserélték, meg a trafóját is, az ülés újrahúzták, de a többi része szépen megmaradt eredeti állapotában.
Nagyon szívesen . Nem kell nagyon meleg neki ,tényleg bőven elég egy 40 fok környéke . Fekete légszürődobozom van nekem is ,sőt ami igazán kuriózum van anyagában szürke színben is ilyen dobozom / nem a besárgult fehérre gondolok :) / . Kár ,hogy ide iszonyat macerás képeket tenni .