Nekem volt régi fókuszom, azon javítottam első sárvédőt, valami hasonló szutyokkal lakatolás helyett, pont a Cromaxnál - hát, kb ujjal nyomva be lehetett horpasztani.
A távol-keleti és az EU import nyilván sokat nem mond, de nekem a többi se. Quality Workshop P, Polcar, Prasco - Olasz ezek valamelyikét ismeritek?
Javasolták máshol, hogy inkább bontottat, de kicsit fázom a bontott cuccoktól. Egyrészt az első sárvédő (is) kritikusan rohad ennél a modellnél, nem tudom mennyire lenne jó egy másik 20 évesre cserélni. Másrészt amikor kerestem régebben más alkatrészt, akkor nem nagyon volt készlet a bontóknál. Amit a neten találtam, érdeklődésemre kiderült, hogy rég nincs meg, csak nem frissítik az oldalakat. Kértem pár helyet, hogy szóljanak, ha lesz, de azóta is szólnak. Mondjuk ez egy egzotikusabb elem volt (hátsó csomagtérajtó díszléc). Ezt végül javította egész jól egy fényező.
Onnan indult amúgy, hogy kevés alvás után beletolattam egy vonóhorogba, így alapvetően hátsó lökhárítót javíttatok, de jó áron megcsinálnák az első sárvédő környékét is. Az viszont cserével gazdaságosabb. A lökhárító javítható, bár ha szembe jön valami olcsón, akkor lehet megérné azt is venni. Bár a 10e-s javításnál olcsóbb nem hiszem, hogy lesz.
Az új 1.5-ös benzines Focus-omnál tapasztalom, hogy sebváltásnál van egy kis ringatózás. pl. 2-esből 3-asba ritkán sikerül teljesen simán felváltani, egy picit ringatózik az autó.
Ez ilyen sajátossága a kocsinak, vagy lehet rajta valahogy finom hangolni?
Szia! 2016-os 1.0 Ecoboost Focusom van, újonnan vettem, kb. 70000 km van benne. Eddig semmi gondom nem volt vele. A páromnak egy 2014-es C-Max van 1.6 -os motorral, 100 ezer km-el. Szintén semmi gond nem volt vele. Az Ecoboosttal a vezetési élmény sokkal jobb, sokkal dinamikusabb már 1500-1700 -as fordulattól. Kb. 1 literrel fogyaszt kevesebbet. Az Ecoboost sokkal érzékenyebb a karbantartásra, én csak akkor vennék használtan, ha biztos lennék benne, hogy legalább az előírások szerint szervizelték (a márkaszerviz pecsét erre nem garancia..). Az 1.6-os szükség esetén olcsóbban javítható, cserébe a vezetési élmény és a fogyasztás nem olyan kellemes.
Elvileg csak minimális fogyasztás van, de az nem merítheti le az akkut. Gyakorlatilag jártam már úgy 2014-es C-Max-szal, hogy kb. 150 km folyamatos autózás után másnap reggelre a garázsban állva leszívta az akkut. Ezelőtt időnként előfordult, hogy a kulcs kivétele után sokáíg vagy egyáltalán nem aludt ki a mászerfalvilágítás és/vagy a belső világítás, csak az auó zárásakor. Azóta figyeljük és zárjuk-nyitjuk, ha valami gyanús. Az elektronikával lehet(ett) valami. az autót újonnan vettük, az elektromos rendszere a gyári. Viszont ha a gyújtáskulcs benne van, akkor 0 állásbn is képes lemeríteni az akkut 1 néhány óra alatt, ezt a családban lévő Focus III -al is tapasztaltam.
Focust vennék 2014-2016 közöttit. Az 1.0 Ecoboost vagy 1.6 benzinben gondolkodom. Mondanátok negatívumokat, pozitívumokat? Az ecoboost nagyon kokszosodik? Mennyi időnként kell tisztíttatni a szívószelepeket?
Köszönöm, ha tudtok pár szóban segíteni a választásban.
Nincs mókolás. Akkor csak véletlen egybeesés, hogy az akku pont most adta meg magát. Na mindegy cserélték. Köszönöm a választ, megnyugodtam, hogy akkor az akksi élettartama miatt ment tönkre és nem a saját hülyeségem miatt.
Kérdés: ha az autót leállítom, gyújtás le, kulcs ki, ajtók zárva, 14 napig áll az autó. Ilyenkor ugye normális, hogy azt feltételezem, hogy az autó nincs áram alatt? GPS-t kikapcsoltam, de véletlenül bedugva maradt a töltőn, a töltő pedig a 'szivargyújtóban'. Létezik, hogy emiatt ment tönkre / merült le teljesen az akksi? :( Ezért kérdem, hogy áram alatt-e az autó, vagy sem. Köszi a választ.
Nálam egyelőre csak a telefon kábele van, ami nem zavaró, bár egy ideje gondolkodom, hogy valami kamerát beszereljek. Meg eleve 2 éve cseréltem le a 6006-ost egy Sony-ra. Nézegetem persze ezeket a csiliviliket is, a facés csoportban vannak róla néha jó visszajelzések, de tényleg nekem is az a parám, hogy rendesen tudom-e korményról vezérelni, satöbbi.
Facén benne vagy a Ford Focus Magyar team csoportban?
Kádár Miklós ott mindig hirdet ilyen fejegységeket, ezerfélét. Nekem az rémlik, hogy azokat lehet kormányról vezérelni, 70 és 100 között van a szórás, típustól függően. Gondolkodtam rajta én is, de egyelőre marad a telefonról a waze.
asszem nem fogom még egy ideig eladni a verdát :-) 2008as Focus. Viszont jó lenne rendes navi, nézegetem az ilyen kinézer, androidos fejegységeket, hát, állati gyanúsak. Egyrészt borzasztó a szórás, 60-200e forint, másrészt nem derül ki, hogy kormányról vezérelhető-e stb. Ti tudtok javasolni márkát, céget, beszerelőt?
Vettem egy 2017.12. Havi ford focus 1,5 TDCI kombit. Az online használati utasítás szerint a fedélzeti számitógép menüjében a settings alatt ki lehet kapcsolni az automata regenerációt és lehet manuálisan is elindítani. De nem találom , miért van ez ?
Esetleg nekem is tudnál segíteni egy újabb térképben(csak Magyarország,külföldre már nem megyek)2013 as a gép,a fejegység ahogy nézem ugyan az mint mzdude-é.