Beszállnék én is, ha lehet. :) Feltéve ha ráérek. Az utazás nekem nem gond. Csak kérlek, írjátok meg, hogy hol és mikor... talán végre IRL találkozhatok JFErivel is. :))
Fékpad nélkül szinte lehetelen ilyen, 5-15% fogyasztás változást megbízhatóan mérni.
Talán szélsőséges esetben bejön amit mondasz, de persze a mai komputeres szebályozású kocsikban ezt igen nehéz észlelni.
Esetleg ha a jól bemelegedett motort, alkalmasan egyenletes hőmérsékleten, alapjáratnánk több tízpercig és a benint bürettából, vagy más pontos indikációjú edényből engednénk.
A benzinmágnesező tesztelésére lenne egy kézenfekvő ötletem.
A fogyasztás mérés nehézségét az adja, hogy fékpad nélkül, forgalomban nagyon nehéz kellően tiszta eredményt kapni, millió dologtól függ.
Javaslat:
- beállítani valamilyen közepes fordulatot, rögzíteni a szelepet
- berakni a mágnest, kivenni a mágnest
Ha valóban javul az égés, hatásfok stb, annak a fordulatban jelentkeznie kell.
Ma kinéztem magamnak egy gyűrű alakú mágnest, amelyet lehet, hogy jó lenne a vízcsőre ráhúzni.
1.5 Teslás a mágneska.
Néhány dolog azonban visszatart a beépítésétől:
1. Lehet, hogy nem használna.
2. A garázsban az összes cuccot magára rántaná, az autót is beleértve.
3. kb. 8 tonna súlyú.
4. Lehet, hogy a Kórház nem támogatná a 150 millió Forintos MRI berendezésének ilyen irányú felhasználását. :-)))
Jfery!
Oszt ugyan miért gondolod, hogy kicsavarod a kezemből ezt a csodát? :-) A dolog reprodukálható, utánépíthető. Most éppen nem használom. Régen az egyik trabantomra volt felszerelve. Nem is füstölt! :-)))) No persze csak azért nem mert hülye műszaki vagyok és állandóan bizeráltam a járgányt, hogy ne nagyon füstüljön. :-) Aztán meg amikor felköltöztem pestre az akkori lakásomban volt egy oltári régi átfolyós vízmelegítő. Már nem lehetett szabályozni rajta semmit. Égett benne a gáz mint a bolond és rendesen ropogott is aztán meg meg a víz hordott belőle valami fekete zaccot. Egy hirtelen ötlettől vezérelve a réz betáp csövére feltettem azt a mágneses francot és néhány hét múlva a fekete zacc már nem jött a csapból és mintha zenész fülem úgy vette volna észre, hogy megváltozott a ropogás hangja. Már nem volt olyan éles mint korábban. De a kzán nem kerülhette el a sorsát. Egy szép napon végleg bedobta a türcsit és újatt kellett vennem. AZ nem pattogott és nem is tettem fel rá a mágnest. Most meg központilag gyün a melegviz.... :-) Tehát az eszköz felszabadult. :-)
A dátum egyenlőre nekem is jó lenne! :-)
üdv:
otako
Van egy petrol booster nevű mágneses kütyüm ha akarod odaadom. 4 darab mágnes van benne úgy, hogy taszítsák egymást. Jövőhét kedden arra lesz dolgom feléd a délutáni órákban... dobj egy mailt ha ha jó...
Úgy látom a vízkőmentesítésnél leragadtunk pedig nem is arról szól ez a topic. :-)
Most hogy elolvadtak a csúszós jegek megnézzük a Boldogherceg wartburgját?
Tere, üdvözöllek! Szerintem az utóbbi vizórás megoldás nem fog müködni,mert a vascső nem engedi a mágnesteret a vizbe, leárnyékolja. Próbálj keresni egy nem vas csövet. Én is kiváncsi vagyok.
Sajnos elköltöztem, úgyhogy képet nem tudok csinálni. Egy egyszerű hangszórómágnest fűztem fel a kazán (24kW, Junkers kombi) hidegvizes bejáratára, a flexibilis csőre. Nem is hittem volna, hogy ekkora segítséget kapok. Eddig 3 havonta vízkőteleníteni kellett a hőcserélőt (karsztvíz rulez) és írtam már, hogy a mágnes használata óta gyakorlatilag nem kellett hozzányúlni. Ugyanígy a csapok, a zuhanyfej, a lefolyók is tisztábbak. Nem mondom, hogy nem kell súrolni, de egyébként is kellene. Most egy tömbházban lakom, ez távfűtéses, a melegvíz is központi. Itt a mosógép és a csapok néztek ki rohadt mocskosul, feltettem egy mágnest a melegvizes bejáratra, most még várom a hatást. :) Ezt a mágnest csak úgy, hanyagul rádobtam a vascsőre, a vízóra előtt.
Én sem hittem el ezt a mágneses vízkőtelenítős "marhaságot", amíg heccből ki nem próbáltam. Igaz, nem vettem gyári mágnest 10000-ért, de így is működik a jelenség.
Tény az, hogy az előző helyen nem vízkövesedik minden úgy, mint előtte.
Hitkérdés egyelőre az, hogy a másik helyen is segít-e majd. Hiszem, hogy igen. :)
Tessék kipróbálni, aztán beszélhetünk róla okosan.
Mielőtt végleg elmerültök a fikázás tengerében, elmondom, hogy nálunk pl. 1 db hangszórómágnes végezte a melegvíz "vízkőmentesítését" a gázkazán hidegvizes bejáratára fűzve. Az addig helyenként csimbókokban-, gyorsan lerakódó vízkövesedés lassú, nagyon finom rétegképződéssé alakult. (pl. csapok kifolyója, lefolyó) A kialakult vékony réteg folyamatosan kopott, a "végzetes" vízkövesedés kb. 4x később következett be, mint egyébként. (mondom KB!)A kazán hőcserélőjét nem kellett 3 havonta vízkőteleníteni, gyakorlatilag mióta fent van a mágnes, nem kellett hozzányúlni. Ilyenkor mi van? Ez nem hitkérdés...
Sajna sok tekintetben igazad van és csak olaj a tűzre, hogy a szabadalmi leírásokban és a termék ismertetőkben egetverő baromságok szoktak leírva lenni. A hivatalok nem a laírás megalapozott valóság tartalmát nézik, hanem azt, hogy valaki adott-e már be ilyesmit. Ezen az alapon beadhatnánk egy teljesen tudományosnak tűnő szöveggel a "rotációs vákumbolcni" vagy éppen a "trillázó vízikandelláber" leírását. Senkit nem érdekel, hogy működik-e. Áltudományos szöveggel kialakítunk körülötte egy "hit világot". Szerencsés esetben tudunk mecénást szerezni és már is gyártható az "elektromos vízkő mentesíő berendezés". Amit meg is vesznek mert ha erősen hiszünk benne akkor tényleg működik. Csak azt nem értem, hogy a kalgon miért nem vesz tudomást az ellenérdekeltségről és miért nem tette el láb alól a szabadalmazót és a gyártót. :-)
Figyi szerintem nem érdemes felhúzni magadat inkább mosolyogj rajta egy jót.
üdv:
otako
A tököm tele van a nagymellű, szófosó hülyékkel!
Kezdve az vízbontáson, a katalítikus krattoláson át a hengerben, vagy EM készülékben, egészen ezekig a vízkőtlenítő csodákig!
Most éppen az LX-en megint megy a műsor!
Ott valami csodatekerccsel szedik ki 1W fogyasztás mellett a vízkövemet!
És van aki már épített is ilyet, és ossza az igét!
A tököm tele van!
hosszú szénhidrogénláncot (parafint) szét lehet szabdalni hőenergiával (ilyenkor olyan gyorsan rezeg a molekula, hogy a C-C kötés nem bírja ki, és felhasad), kémiai úton, vagy elektromágneses sugárzással (abból is inkább a nagy energiájú (kis hullámhosszú) kemény, u.n. karakterisztikus röntgennel) a C-C kötés bontási energiáját mindenképpen be kell fektetni. Mágneses, vagy sztatikus eléektromos (?) térrel ez nem lehetséges. Egy NMR (mégneses magrezonancia spektroszkópia, vagy orvosok kedvéért magmágneses rezonancia spektroszkópia) készülékben "elég komoly" mágneses tér van (cseppf. nitrogén szüks. a hűtéséhez), mégsem történik semmi a szénhidrogénekkel. A szénhidrogének elektromosan semleges (és nem is nagyon ionizálható) molekulák, tehát az elektromos tér sincs rájuk hatással.
A vízköellenes szerek reklámjában az a mondat tetszik legjobban: "A vízkő kálcium.."
Hát igen. A kálcium sisteregve reagál el , ha vízzel találkozik.
Teljesen megnyugodtam, hogy ugyan azzal a módszerrel számoljuk a gőz előállításához szükséges energiát. Sajna energetikailag tényleg gazdaságtalan. :-(
Nos az üzemanyag megtakarító és környezet javító eszközöket nem én találtam ki :-) De pl. a petrolbooster és ez a másik kütyü is valami olyan mesére hivatkozik, hogy ha mágneses térrel vagy sztatikus elektromos térrel szét szabdaljuk a "hoszzú szénhidrogén láncot" akkor az nekünk nagyon jó lesz mert könnyebben és jobban fog elégni. No ez az ami nekem egy kicsit vizen járásnak tűnik. Mégis ehhez hasonlatos módon készítenek vízkő lerakódás csökkentő mágneses csődarabokat is. Nos küldöm a laírást :-)
üdv: otako
Megnéztem a hivatkozott oldalt, jó leírás, mondjuk a Termo-katalítikus reakció nem igaz.
(nem véletlenül utasították el a fickó szabadalmát).
Annyi igaz, hogy szénhidrogének krakkolásakor használnak vízgőzt, mert csökkenti a kokszképződést, de a leírt formában (ahol eneregianyerés a cél) nem segít.
Az ólomtetraetilt pedig nem ilyen misztikus (antikatalítikus) okokból, hanem az oktánszán (kompressziótűrés) növelésére keverték a benzinbe.
Hiszen a nagyobb oktánszámú motorhajtóanyag jobb hatásfokot eredményez az Otto-motorban..
Egyébként a kulcsmondat az "Építhetek ilyet otthon..?" kérdésre megadott válasz:
"És mi történik, ha benzinbe kevrem valamilyen adalékkal a vizet?"
Erre folytak kísérletek, t.i. néhány százalék vízet homogénem eloszlatni a benzinban (a benzin és a víz nem elegyedik, de segédanyagokkal: fellületakítv anyagok, emulgeátorok, koronaéterek néhány %-ban elegyíthető), elvileg 1-2% hatásfokjavulást lehet(ne) tapasztalni (csökken a füstgázok hőmérséklete, és nő a térfogata), ezt viszont kiegyenlíti az emulgeátor ára + hogy az így készült "vizes" benzin korrozívabb..
Szóval ez még nem a bölcsek köve. :)
" pl. denszesz? Az nem ad hasonló eredményt?"
Denszesz elegyedik benzinnel, de elég drága dolog lenne ezzel dúsítani a benzint + szerintem a kompressziótűrésnek (Oktánszám) sem tesz jót..