Megnéztem a vezetékeket. Van egy lila-fehér vastagabb, egy fekete-zöld vékonyabb, és egy tiszta narancs vékonyabb. Volt egy vastagabb fekete is, de az a vízgombára ment és a mutató is megmozdult, amikor érintgettem hozzá.
A másik motor sajna nem az eredeti. Ez egy 2,2-es (615.912) , de magyar papíros. A motort nem szeretném cserélni, különösen akkor nem, ha jól fog működni. Mint írtam, darabokban vettem a motort és még nem hallottam járni. Ezzel a motorral működött ez az autó, csak sajnos már meghalt a gazdája, így nem tudom megkérdezni, mi hogyan volt. Köszönöm ha utánanézel a képnek. A vezetékek színét este megnézem. MÁS: A generátorra megy rá két darab műanyag csatlakozó (mindkettőnek 3-3 saruja van) . Ezen kívül látok még egy üres helyet a generátor hátulján, amin " + " jel van. Van ott a közelébe egy szabad kábel (kéteres), egy odaillő saruval és egy körsaruval. Csak éppen magától nem ér el odáid, máshol kell átfűzzem. Nem tudtam eldönteni, hogy nem-e a kürt vezetéke az, mert oda simán elért. És kürt is csak egy db. van az autón, azon van ugyan vezeték, de szólni nem szól.
Na, így már érthető a helyzet! A tartalék motor, amit említettél korábban, nem az eredeti 3000-es? Az izgalmas lehet! Ha ragaszkodsz a 200D-hez, akkor az órát is érdemes kicserélni a 200D-jére, és jó áron eladhatod a 3.0 óráját, mivel az igen ritka. Viszont akár a gyorsizzítást is megtarthatod, de azt nem tudom, hogy hogyan... Ha a csúzlit akarod megtartani, akkor lila-fehér, illetve tiszta lila vezetékeket kell keresgélned emlékeim szerint... És akkor a sótartónak is maradnia kell!
Ne ez egyre érdekesebb! Ugyanis az én autóm 115.114-es, vagyis eredetileg 3000-es motorral volt szerelve. Most 2000-es diesel. Van sószóróm is, és a a kilóméteróra aljában izzításlámpám is.
Szerintem az óra eredeti lehet, és a sószórót a 2000-es motor miatt rakhatták be. na hogy itt aztán ki kivel van, azt érdekes lesz kibigozni. A lenti képen szereplő bazi nagy gomba nem ismerős?
Én nem tudok ilyen hibrid megoldásról, persze lehet, hogy én vagyok süket ehhez. Tudtommal a csúzlis megoldást a 3.0-ás dízel motorok esetében cserélték kulcsosra, amikor is a kilométeróra alsó szegmensébe bekerült az izzításisszajelő lámpa. A kisebb dízel motorok esetében a csúzlis indítás volt jellemző, sőt még a korai w123-asoknál is ezt a módod alkalmazták. Az én autómon is vásárlás után egy teljesen zavaros indítási rendszer volt, hasonló a tiédhez, de ez csupán a hanyag gazda, és hobbyszerelők gusztustalan hagyatéka volt... Érdemes lesz ezt kibogoznod!
Na akkor itt már nem stimmel az enyém. Ugyanis és simán elfordítottam az sluszkulcsot, és az önindító hajtotta a motort. (beindulni nem tudott, mivel a porlasztók még nem voltak beszerelve) A csúzli viszont mozgatja az adagolót, tehát az is funkcionál valamit, gondolom a leállítást. A blokknál van négy szabad vezetékem. Az egyik gondolom az izzítás, a másik a hőmérőgomba, de hogy a további kettő mi lehet, azt nem tudom. De a hengerfejből is hiányzik még valami, egy gomba. Találtam is egyet a csomagtartóban, de nem tudom mi ez? Mi ez?
Ha jól értem, Te a köznyelven csak "csúzliként" emlegetett eszközre gondolsz. Tehát a gomb kihúzásával indítod és betolásával állítod le az autót. A csúzli bowdenes része az adagolóhoz csatlakozik, az elektronika az indítómotor-hoz, illetve az izzítógyertyákhoz, meg az izzítás visszajelző ún. sószóróhoz csatlakozik. Tehát, amikor kihúzod a végállás előtt egy kicsivel kihúzva tartva indul az izzítás. Ezt jelzi a műszerfal akku izzójának elhalványodása, majd felizzik a sószóróban lévő szál is (befejeződött az izzítás), és ekkor kell tovább húzni a gombot, amitől az indítómotor beindul. Az izzítás ezzel automatikusan leáll és az motor jó esetben járni kezd. Leállításhoz tövig benyomni szükséges a gombot. Ennyi az egész. Ha valami hülyeséget írtam, majd kijavítanak! Ha neked gyors-izzítású rendszered van, akkor ott kissé másként történnek a dolgok, ehhez a Gabó ért igazán, és néhány oldallal korábban éppen tárgyaltuk is a témát. Ott nyilván van egy relé, ami automatikusan leállítja az izzítást, és úgy gondolom, hogy ott a gyújtásra van kötve a relé, és a kulcs elfordítása után pár mp-el később csak teljesen ki kell húzni a gombot. De amint mondottam, ez nem az én asztalom... Én végül maradtam a konzervatív, eredeti rendszernél szimplán hagyománytiszteletből.
Köszönöm mindkettőtöknek a segítségét. Az autóhoz kaptam rengeteg bizbaszt, és némelyikről nem tudom, hogy csak tartalék alkatrész, vagy hiányzik éppen valahonnan. Jelzem a csomagtérben lévő lemezből is van három db. A légszűrőház felfogatásához is találtam gumibakokat, de abból is ahány, annyi féle. Minde esetreúgy érzem jól haladok. A motor már átforgattam az önindítóval, olajnyomás azonnal az egekbe szökött, remélem ezzel nem lesz baj. Viszont láttam már pár "gombos adagolós autót, és ahány féle, annyiképpen működik. Az állólámpásnál az izzítás autómatikus, és indításkor lekapcsol, vagy a gombbal kell azt is működtetni?? (gyorsizzítóim vannak az autóban) Pontosan mit a gomb funkciói, és hogyan használjam. (pl. indításkor,leállításkor) Van egy barátomnak egy land-rovere, ott csak a leállításhoz kell használni.. Itt már látom hogy más a helyzet.
Igen, a kis gumibakokra kell rádugni a légszűrőházat. A gumibakok két éve még rosszul szerepeltek az adatbázisban és 32.000 Ft lett volna darabja, úgyhogy kintről hozattam. Szerintem a hazai adatbázis egyel több nullát tartalmaz, mert az eurós ára kb. 3000 Ft volt.
A lenti lemez meg egy kipufogótartó lemez, csak legfeljebb nem a Te autódra való.
A 3,4 a csomagtartóban van, de annak már meg is találtad a helyét.
Szuperek a képek, igazán sokat segítettél! Nagyon szépen köszönöm! A 3, 4 kép szerintem is a háthalba való, az 1,2 is valahol a csomagtérbe illenék, de még nem találkoztam velük. A másik képen lévő nekem valamilyen kábelmegvezetőnek tűnik, és tuti, hogy találkoztam már vele, de még keresem! Vagy a motortérben, vagy az autó alatt valahol. Valóban hasonlít a kipufogó felfüggesztőre is, de nem az.
Igen, a 3. és 4-es valószínűleg a csomagtartóban lehetett, a renszámfelfogatás mögött tényleg van két ablak,ahová illenek. Bár nemtudom miért van olyan kiálló lemez az egyiken. A többi helyét még mindíg nem találtam meg. :-(
Köszönöm mindkettőtöknek. Utánanézek a leírt helyeken. Péter, az én munkahelyi gépmen sem lehet minden képet megnézni. Nem egy helyen melózunk? :-) :-)
Az otthonin minden ok. A képeket az imént megcsináltam, holnap tudom küldeni, mert a kábel az irodámban maradt. Üdv. F
Köszönöm az infót! Holnapra csinálok több képet is a szervóról. A tartályt nem tudom hová kell szerelni, mert az én autóm ne szervós, csak van egy tartalék motorom hozzá, amin rajta van a sz.szivattyú. Nem tudod a képen látható dolgok hová valók? Ezek kimaradtak. :-( (de lehet jogy csak pótalkatrésznek volt a többi cucc mellett.
Köszönöm a képeket, így már el tudok indulni! Esetleg oldalról is csinálnál egyet? A szervóolaj-tartály hová kerül? Egyébiránt a szelephézag állítást sikeresen végrehajtottuk, ezúton is köszönöm a segítségedet! Tényleg nem volt egy nagy művelet! Legutóbb, amikor a hengerfejet generálozták, valószínűleg csak érzésre állították a hézagot, egy sem volt még csak megközelítőleg sem értéken, sőt az állítócsavarok sem voltak meghúzva. Ez van, ha az ember nem maga végez valamit.
A légszűrőházzal kapcsolatban sajnos nem segíthetek, mert nálam az sincs a helyén, és a felfüggesztési pontokat össze vissza vagdalták...
A szelephézag állítás sikerült? A légszűrőház hogy van rögzítve? Találtam pár kis gumibakot, de látszik higy le van szakadva az egyik oldala. A légszűrőházon két villaszerű dolog. Talán azt kell a kis gumikra rádugni? Máshol is kell rögzíteni? találtam még egy vasat is, amiről nem tudom mi? Kérlek segítsetek ez ügyen.
1. Mi a funkciója a szívócsonk orr felőli oldalán lévő karnak? Az enyémen nem töltött be semmilyen funkciót, hiányzott egy rugó belőle, de enélkül is működött. Most tettünk bele egy rugót és most is működik... Bár mintha néha így dadogna...
2. Pontosan hol és hogyan illeszkedik a szervószivattyú a blokkhoz, illetve ahhoz a tartály dízel motokhoz? Ha erről esetleg lenne egy fénykép, annak nagyon örülnék!
Izi! megnéztem a felfogatást. A motoron rajta van a szervószivattyú, gondolom akkor annak a tartója kellen. Holnap megpróbálom leoperálni, ha még aktuális. Üdv: F
Sziasztok! A hűtő két oldalán futó gumi rögzítőből létezik jobb és balos, vagy mindkettő egyforma? Nekem szerintem két jobbos van, és valószínűleg ezért ér hozzá a kasztnikoz az egyik oldala, ha kicsit megmozgatom.
Szuper írások! köszönet érte. A szelepszár szimering csere olvasásakor még engem is kivert a víz, mikor a beszakadt vezetőt olvastam. A szelephézad 0,10 és 0,20. Még jó hogy nem lőttem be 035-40-re.
Pár apróságról csináltam már cikket az állólámpásokkal kapcsolatban, ha esetleg van időd nézz fel a www.w115club.hu oldalra és ott a baloldalon a Cikkek közt megtalálod a szelepállítást is. Ha nem ott, akkor a 123-as cikkek között. Aztán ki tudja, hátha találsz még hasznos dolgokat.
Ma délután, ha időben hazaérek, szelephézag állítás lesz a feladat. 615.913-as motoron (200D) hidegen a szívó 0,1mm, kipufogó 0,35-0,040 mm???????????? Ugye itt nem kell szelepváltásokat figyelni? Csak azt, hogy az állítandó szelepnél a bütyök éppen felül legyen, a himbára 180 fokkal? Szép napot mindenkinek! F.
Igen , én is így gondoltam. Érdekesség, hogy a mercedes szervízből kapott infó szerint a régi T-alakút már nem gyártják, de ők is tudják, hogy az új karika nem tökéletes. De más nincs a piacon.