Megérthető mindkettő ok. Az ívbeálló meghibásodásának okáról nem hallottam (balesete tudomásom szerint nem volt), a 039-es felújítása után hosszú ideig különösebb meghibásodás nélkül vontatott (előtte a 056-os is), ezért is volt furcsa a 056-os felújítása után kevés idővel való leállítása. Abból, amit írtál, arra lehet következtetni, hogy a felújítás során elszúrhattak valamit.
Nem lett befűtve, mert tekintve a rengeteg gyermek látogatót, számukra veszélyes lett volna. Mivel egész nap fel-le ugráltak a gőzösön, ez be is igazolódott.
A futóműve olyan állapotban van, hogy bármilyen használat csak további sérüléseket eredményezne.
Tekintve, hogy a magyar ipar gőzmozdony-javítás területén (is) igencsak kihívásokkal küzd, ezért a helyreállításuk kevésbé pénzkérdés, ami egyébként adott, nem azon múlik.
Nem értelek. Megdicsértem a Gyv. állományát az áldozatkész munkájukért, és javasoltam, hogy fűtsék be a gőzmozdonyt a gyerekek kedvéért, akik a Mikulás-vonatokra mennek. Ennél pozitívabb nem is lehettem volna. Erre Te letromfoltál egy negatív hozzászólással, én pedig egy smiley mellett felhívtam a figyelmet a (pozitív) tavaszi példára. Biztosan történtek fejlemények a 056-ossal, úgy látom Neked vannak ismereteid erről, kérlek, inkább ezeket osszad meg velünk, és ne az én hozzászólásaimat minősítsed!
Elkeserítő a tragédia, ami az erdőt érte, le a kalappal a pft. előtt a pálya felszabadítása miatt. Talán a Mikulás-vonat kitartó közönségének kárpótlásként be lehetne fűteni a 056-ost, az állomás és a fűtőház között járhatna az ívbeálló hibájával is.
Beindult a facebook-oldal, jó anyagok kerülnek fel, csak így tovább! (Ha a MÁV nem ad pénzt a gőzösök feltámasztására, vagy nincsen vezér, aki vinné őket, úgy van Hűvösvölgyben és Széchenyi-hegyen egy-egy talapzat, ahol szobormozdonyként ellehetnének!)
Szombaton hosszú idő után újra járt motorkocsi, szerencsére Szépjuhászné állomáson láthattuk is a fiaimmal, de aztán vasárnap már megint nem közlekedett "műszaki okok" miatt. Tudja valaki, hogy mikor áll újra üzembe?
Valahogy régebben jobban mentek a dolgok a Gyermekvasúton. Hiányoznak a gőzösök, néhány hét alatt elhárítható lett volna a 056-os hibája (ezzel szemben lassan egy éve áll, pedig miután két évig újították Isvántelken alig egy évet futott), de még amikor működött, akkor sem volt hozzá ember. Nem frissül a honlap és a fb-oldal (a holnapi autómentes napi programot még ma este is "később hirdetik", az utolsó bejegyzések egy hónaposak)...
"Igen, büszkék vagyunk. Van egy vasutunk, amely mindig a miénk marad. Irigykednek, jogosan. Nekünk ez nagy ajándék, de rá vigyázunk, fejlesztjük és az utókor számára fenntarthatóvá tesszük."
Atörténet erre megy tovább a GyV helyett a GyP irányába, ami nem biztos, hogy a leghelyesebb orientáció. Mondhatni, ezt nem vártam volna. Sokan mondják, hogy kár volt bezáratni az OPNI-t, az Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézetet, mert sok páciens ellátás nélkül maradt, de úgy néz ki, van is benne valami.
Ha a közeljövőben netán újra megnyitnák, javasolnám a kollégáknak, hogy a kertjében folytassuk tovább, személyes összejövetel keretében. Végül is, a vonaltól sincs messze, aránylag kényelmesen elérhető. Szép fekvése is van