Egy hétig minden nap figyeltem a box alját, minden nap alátettem újságpapírt amire csöpöghetett. Mikor hosszú útra mentem (100+km) csont száraz volt a fűtőbox alja. Mikor városban használtam és rövid távokat mentem vele nap végére mindig lett 1-2 csepp az újságpapiron... Megjött a co2 teszter is, több percig járattam vele meleg motornál, semmit sem változott a színe, tehát nincs kipufogógáz a hűtővízben. Fűtéscsövek sem kemények. Fűtőradiátort is becsavartam 2 csavarral. Gyanítom a radiátor ereszthet nagyon minimális mértékben. Szerintem megpróbálok megbarátkozni ezzel, ha szerencsém lesz eltömődik... :)
Nekem két csavar van benne. Nem rudom mi lehet a gond, ha nem feszül, akkor jónak kell lennie.
A két felső csavar a fűtésboxnál csak rögzít, mert van egy műanyag tüske a boxon, ami a fém kerethez rögzíti a boxot. Ha túlnyomás van, akkor a leggyengébb ponton folyik ki a fagyálló, nem hiszem, hogy ez az új fűtőradiátor lenne. A termosztátháznál sokkal gyengébb a römítés.
Szép zöld fagyáó a fűtésbox alján, középen az összeillesztésnél.
Kicsavartam a fűtőradiátort, megmozgattam kicsit a helyén, hallottam, hogy az alján a lamellák hozzáérnek a fűtésboxhoz... De könnyen lehet mozgatni a fűtésboxban, nem feszül... lazítottam a fűtésboxot tartó 2 csavaron is, hogy lentebb legyen a box, de szinte semmi sem változott.
Nem értem, vigyáztam a fűtőradiátorra, lamellák sem nyomódtak össze. Fűtőradiátor boxát is tartották belülről míg visszacsavartam a helyére, az ablaktörlő alatt. Milyen szerelési hibát követhettem el? A fűtőradiátort nálam 1 csavar fogja a boxhoz, de láttam, hogy 2 furat van a boxon és radiátoron. Lehet ez a gond? Teljesen értetlenül állok az eset előtt. Mit csináljak? Cseréljem ki negyedjére is?:)
Úgy emlékszem (nem biztos, hogy jól!), hogy a vékony csövön inkább hidegen kering a víz, melegen a hűtőn keresztül megy. Azon légteleníti magát. Zárt termosztátnál a fűtőradiátoron és a vékony túlfolyó csövön keresztül kering, nyitott termosztátnál a hűtőn megy keresztül a nagyja. Ha termosztát gond vagy hűtő eltömődés lenne, akkpr túlmelegedne a motor. A fűtőradiátort nehéz lehet szétnyomni, inkább szerelési hibára gondolnék.
Megnéztem, meleg motornál, levett sapkánál a tartály tetején levő vékony csőből enyhén csordogált vissza a víz. Motor fordulatszámát emelve egyre erősebben folyt vissza a víz a tartályba. Olyan nagy bugyogást nem láttam... Alsó csőnél abszolút nem bugyogott. Emelt fordulatszámnál légtelenítettem is, de csak víz jött ki, ott sem láttam bugyogást...
Viszont úgy néz ki, hogy a valeo fűtőradiátor is elkezdett ereszteni....:D A fűtőbox aljához begyömöszöltem újságpapír galacsint és fagyállós lett... Valami nagyon nincs rendben, hogy 3 fűtőradiátort is elpukkasztott.
Érdekes, hogy amíg nem nyit ki a termosztát addig nem bugyog a víz és úgy érzékelem, hogy légtelen a rendszer. Mikor már rendesen bemelegedett percenként bugyogást hallok a kiegyenlítőtartály felől. Városban, mikor a piros lámpa után elindulok rendre buggyan egyet. Vízcsöveket megnyomkodtam, puhák voltak (meleg motornál).
A víz és az olaj szemrevételezés alapján jónak tűnik...
Rendeltem ebay-ről egy co2 tesztert, amit a kiegyenlítő tartály sapkájának a helyére kell tenni, ha co2 kerül a vízkörbe akkor elszineződik a tesztfolyadék.
Már nem emléxem, melyik autómon volt (talán a Polo), hogy csak emelkedőre állva (pl. rámpa) lehetett teljesen légteleníteni. Csak egy tipp, fogalmam sincs, mi okozza nálad.
Már több, mint 2 hét eltelt a fűtőradiátor csere óta, mentem már vele 1000+ km-t, de még mindig bugyog a kiegyenlítő tartály. Meleg motornál kb percenként buggyan egyet.... Csomószor légtelenítettem már, víz szemmel láthatóan nem fogy... Cseréltem már tartálysapkát is, Gates márkájút vettem, de semmi sem változott. Vizet nem forralja, a vízhőfokmérő alulról a 4. vékony vonalig megy fel városon kívül. El nem tudom képzelni mitől lehet levegős a rendszer, a légtelenítőt ha kicsavarom szépen folyik a fagyálló, nem bugyborékol soha...
Ezek a rádiók nem ilyen "okosak", kézzel kell auxra váltani. A BT modul leírásában is benne van, hogy párosítani kell a telefont majd kiválasztani a rádión az AUX-ot.
És honnan kéne tudnia a rádiónak, hohy vátson át auxra? Tudtommal az aux bemeneten nincs kapcsolójel, csak audió bal, jobb. Ezt sajna kézzel kell váltani.
Sziasztok! MeganeII rádióhoz vette eBay-en bluetooth adaptert. A telómmal (S9+) rendesen összekapcsolódik, de a rádió továbbra is szól. Odáig eljutottam, h ha auxra-ra váltok, működik a dolog, de automatice nem némítja a rádiót, s nem kapcsol auxra. Egyébként a Thalia-nak is ilyen rádiója van.
Igazad van a termosztát intézi a hűtő felé az utat, de arra gondolok, hogy a blokkon belüli keringetett víz mennyisége több lett és a hőelvonás jelenleg nagyobb így talán nehezebben melegszik ezért látom a rövidebb utak alatt azt, hogy hidegebb a víz.
Elvileg ugyanannyinak kéne lenni a hőfoknak, mivel a termosztát szabályozza. Dízel nem melegszik annyira ezért lehet, hogy télen hidegebb kicsit ha nincs hajtva.
Nem tudom ki mit tapasztalt, de a kulcs 16 év (2004.09 1.5Dci K9K700) utáni elem cseréje után nekem nem kellett tanítani a kulcsot arra, hogy újra felismerje a kocsit és működtesse a központi zárat.