A frászt hozta rám a 206-os. Tegnap majdnem kigyulladt, mert a bal oldali hátsó ajtó kábelkorbácsa elégett(össze sült) egészen a BSI-ig. Ha jól néztem akkor sárga-fekete csíkos kábel ami sérült.
Kérdésem az lenne, hogy a központi zár okozhat-e ilyet, vagy esetleg más.
Másik ezt a korbácsot lehet-e külön cserélni?
Ha tudtok esetleg rajzot felrakni akkor azt megköszönöm.
Sajnos a hétvége elment egyéb javitásokra, rádió csere, uj kartervédő rendes felrögzitése, mert nem volt rajta, amit nem is csodálok...mert azok a lemez fiszfaszok, amibe azok a vacak elforditós csavarok mennek...na, az egy fos...
Igen, az két eres, rugós biztosítója van a csatlakozónak. Ha ~2001.09 utáni (multiplex, BSI-vel) akkor ha olyan a COM2000 ami tudja az első ködlámpát, akkor a BSI-ben engedélyezni kell. Ha még nem BSI-s, akkor olyan bajuszkapcsoló kell, ami tudja a ködlámpát (itt lehet a világításkapcsoló karját külön cserélni, nem úgy, mint a COM2000-en)
Azért raktam át a lámpákat, mert 1évesek és szépek.
A régi vas pedig el lesz bontva, de majd csak akkor, ha az újabb majd leszokik a napi szopatásról...
Képek a két féle bizti tábláról:
Szóval, ezek szerint ne itt matassak?
A régiben elég könnyű volt betenni egy relét és jól is működött...
De az ujabban csak akkor néztem szét, amikor már a lámpa csere megvolt, relé kiszedve...aztán cumi...
Szóval, keresgéljek a kinti relé dobozban!?
Akkor ott próbálkozom tovább...
Bár, némi villamos kapcsolási rajz jó lenne hozzá...
Ja, másik csatikat nem találtam a lámpák körül, de valamiért a benne lévö lámpa is egy-egy 15 cm-s kábellel volt csatlakoztatva a gyári lámpa foglalathoz, viszont a másik vége is ugyanolyan, az megy a gyári égöre...mondjuk ezt sem nagyon értem, minek az oda?
Nem is neked írtam a BSI-nél bütykölést, hanem a kollégának, aki a kormány alatt akart relézni. Amúgy volt olyan verzió, ahol a motortérben ott volt a H4 mellett a H7-es csatlakozó is, csak a lámpát kellet cserélni, nem kellett programozni. Ezek a már említett 2003-2004 körüli időszakra jellemzők.
2003 után cserélték le a H4-et. Relét lehet berakni, de nem a BSI körül kell matatni, hanem a motortérben. Itt-ott lehetett kapni kábelkorbácsot, ami tartalmazza a relét és a H4-H7 átalakítót
A motorvezérlő, amikor akarja. (vízhőfok függvényében) Ez is kiegészítő fűtés lenne, csak a paraszt verzió. :-P
"mikor kibontottam a kormány alatti bizi táblát...
Hát, mit mondjak, teljesen más..."
Az a gép már gondolom BSI-s. Ha így van, akkor a BSI kiadja az utasítást és közvetlenül a fényszórókat a BSM kapcsolja. Az gyakorlatilag az utatéri biztosítéktábla, egy elektronikus relédoboz.
Azt, hogy át lehet-e alakítani a világítást, nem tudom, mert még sosem kellett ilyennel foglalkoznom. Meg kellene nézni diaggal először, hogy van-e mód ilyen programozásra a BSI-ben.
Vagy talán jön valaki, aki már csinált vagy akart volna csinálni ilyet. :-P
Két hete vettünk egy öt ajtós, 1.4HDI 206-ost az asszonynak.
Haza jött gond nélkül, de másnap már jöttek is a bajok, amit orvostam is, ezeket nem is részletezném...
Viszont lenne pár kérdésem:
Van a termosztát után, a fűtő radiátor előtt a viz csőben egy szerkezet, 4db izzitó gyertya szerüt látok benne, kettessével sorba kötve.
Ezeket kikötve kimértem, mind jó.
De azt nem tudom, mi kapcsolja ezt be és mikor?
Külön kapcsolót nem látok bent sehol!
A másik kérdésem:
A másik autóból (ami egy régebbi sima 1.9 d) átszereltem a lámpákat elöl, hátul, mert azok fehérek, ujak.
A régi autóban volt beépitve egy relé, ami egyszerre tudta kapcsolni az elsö lámpában a tompitott mellé a fényszórót is, mert két égös a lámpatest.
Ezt a relét (amit anno én épitettem bele) most kivettem, raknám be az újabb járgányba, de meglepödtem, mikor kibontottam a kormány alatti bizi táblát...
Hát, mit mondjak, teljesen más...
Szóval, nem tudtam kitalálni, hová kellene bekötni!?
Ja, az új gép 2002 09 havi.
Esetleg valaki vágja ezt a témát?
Vagy esetleg vezérlöben ennél be lehet ezt igy kapcsolni?
Végeztem a felújítással: kívül belül kozmetika, motornál felső tömítéskészlet, és folyadékok, hátsó híd, teljes kipufogórendszer, új gumik. Mint új korában :)
Már csak az a kérdés, melyik a 100-as vezeték - de megtippelem, hogy a kék - abban a csatlakozóban, ahol 3 vezeték van (egy piros, egy citroms. és egy kék) - közel a gyújtáskapcsolóhoz.
Tehát ez itt: (A másik kettő meg megy a BM34-be?)
Az alsó biztosítéktáblánál a piros lehet az 1V NR, a citrom és a narancs a BH28-ból jön?
A narancs lenne akkor az 1-es csatlakozó, ami F22 biztosítékon (?) keresztül direktbe van kötve az akksira?
Gyújtáskor a kéken megjelenik a tápfeszültség. A multiméterem negatív tüskéjét a kormányoszlop acéljához érintettem.