A problélma továbbra is fenn áll! Megpróbáltam úgy is ahogy írtad de gondoltam hogy evvel nem oldódik meg. Kb fél éve elkezdte azóta küzdök vele. De előtte nagyon jól indított.
Testkábelt ellenőrizted a karosszéria és a blokk között? Próbáld ki úgy, hogy a bikakábel egyik vezetékével az akku negatívról direktben rácsíptetsz egy testet a motorblokkra.
4t wartburg önindítójával szórakozok még. Az a probléma hogy nagyon nehezen indít nyöszörög mire elindul.
Persze minden ki lett cserélve mindent átnéztem önindítót is felraktam próbaképpen másikat már kettőt is amikről tudtam hogy jó mert mozgóképes autóról vettem le próbaképpen ugyan az a gond de a másik autóban nem produkált ilyesmit azonnal indított. Írtatok itt nekem olyasmiről is hogy az lehet a baj hogy nem jó szögben áll az indítómotor és szorul ha eléri a fogaskoszorút indításkor nem tudom. De viszont rájöttem valamire ha indítás előtt megnyomkodom a gázpedált azonnal teker mint a fene minden gond nélkül az elején egy picit megtorpan még de nem olyan veszélyesen csak egy nagyon pillanatra, nem úgy mint mikor elmarad a pedálpumpálás na akkor nagyon akad mint ami el se akar indulni. Nem hiszem hogy indító motor baj lenne ezt kizárnám mert másik indítómotorral is ugyan ezt a nehézkes indítást produkálja.A pedálos dologra csak most jöttem rá véletlen mert kicsit sokat kell tekertetnem mostanában gázadássokkal és akkor elindul lehet koszos a karbi nem tudom. Ez is egy baj de ez elenyésző ehhez képest. A lényeg ha indítás előtt megpumpálom a gázt és utána indítok azonnal jól teker. Vagy még tényleg lehet hogy feszül indítás közben a fogaskoszorúnál? de így meg jó.
Regen csinaltam. Ket kis anya a vegen leteker. Lapos hatfal lejon. Szinten lehuzhato az alloresz (?). A behuzomagnest hasonloan ket anya vagy csavar tartja es kiakaszthato. A nehez az, hogy a hajto fogaskereknel a biztositogyurut le kell szedni. Akkor lejon a rugos hajtokerek. Egy zeger gyurut is le kell szedni, csapot kihuzni, es kijon a bendix villaja is. Az aluhaz a hosszu tocsavarokkal lejon. Alatta a kefetarto. Az egyik bronzkefe konnyen kijon, a masik, ugy remlik, az alloreszhez van forrasztva. Nagyteljesitmenyu paka kell uj kefek felrakasahoz. Vannak meg benne csuszoalatetek a tengelyen. A forgoresz siklocsapagyas.
Emlekezetbol gyorsan ennyit tudok mondani. Ja, a kefetartot es a kefek bekoteset erdemes lefotozni szetkapas elott. Van egy 3. Kefetarto is. Szoval, ott kisse bonyolultak a viszonyok.
Egyébként hogy kell széthúzni/szétszedni az indítómotort? Rövidzárlatot okozó lehetséges porlerakódásokat tisztítanánk ki. Ha egy kefékből származó portól zárlatossá vált indítómotort alaposan kitisztítunk, már meg is van oldva a probléma, mehet tovább? (azthiszem Sihuhu te ötleteltél, hogy a zárlatot a lerakódott kefepor okozhatja Klementinánál, csinálnánk egy tartalék motort :) )
De mekkora is itt a feszültség delta a hullámvölgy és a hullám csúcsa között ? Mondjuk az autó jó részterheléses üzemmódban van, pörög 2500-at. A főtengelyhez képest egy közelítőleg 2:1 gyorsító áttétel hajtja meg a generátort. Van három fázisunk teljes hídkapcsolásban. Milyen frekvencián van egy kis hullámzása a feszültségünknek ? Gondolkodtatok, hogy ezen még mit érdemes simítgatni ?
Érdekes módon nem biztos, hogy az akksi ki tudja simítani a hullámos egyenáramot.
Nagy a kapacitása, de az ehhez tartozó folyamatok elég lassúak és lassan is változnak külső behatásra. Az elektrokémiai kettősrétegnek föl kell épülni/módosulnia kell a folyadék-szilárd fázishatáron, amihez az ionoknak ide-oda kell vándorolniuk az oldatban. Ez sokkal lassabb folyamat, mint az elektronok mozgása fémes vezetőkben. És az igazán nagy kapacitást adó elektrokémiai folyamatok csak aztán indulnak be/módosulnak, és ezeknek elég kicsi is a sebessége.
Ezért gyors/nagy frekvenciájú változásokkor csak egy kis kapacitásként viselkedik.
Ez jo link, koszi. Hat, az a harom plusz dioda nem simit. :-) Ahogy nezem a bekotest mindket esetben, kulso szabalyozo hasznalatahoz a belso szabalyozos generator kisebb atkotessel hasznalhato. Kisebb gerjesztoaram ebben az esetben raadasul ezt a kulso szabalyozot kimeli. Forditva nem jarhato, vagy legalabbis nehezen.
A belso szabalyozos rendszer bekotesi rajzat igazan berakhattak volna a kesobbi Wartis konyvekbe.
Lehet, az elkopott bronzkefebol szarmazo por az inditomotor belsejeben okozta a zarlatot. Csereltek benne bronzkefet, de szetszedeskor nem takaritottak ki belulrol.
2T önindító pedig nagyságrendekkel jobb, mint a 4T. Mi tud abban tönkre menni ? Elkopik a kefe, vagy szalajt a bendix. Kb. 20 évente. A többi gépalkatrészhez képest ritkán kellett karbantartani.
Igen, teljesen igazad van :) Amiatt döntöttem csak így, mert nem maradt más autóm alkatrészért mászkálni, a haver meg ajánlotta hogy hozza az ő tartalék bontottját és majd együtt megcsináljuk. Úgy gondoltam gyorsabban megjavul így az autó, aztán lesz időm vadászni gyári újat ha már a "vészhelyzet" (nem tudok a mélygarázsba lemenni) elhárult, mivel nem találtam eladót csak felújítottakat. Nagyon kedves volt tőle, ő se tudta hogy rossz ami neki tartalékban volt.
Már youngtimer-nél se éri meg általában. Most néztem klíma ventilátort, bontott: ~40 000Ft, felújítás ~50 000Ft, új 77 000Ft. Hát, akkor inkább az új, az már kihúzza az autó "élete" végéig, nem éri meg a bontott (hiszen nem sokkal fiatalabb mint ami elromlott ;))
A wartburgok meg ugye eleve erősen ingadozó minőségű alkatrészekkel voltak szerelve eleve, ott még kevésbé éri meg (bár van olyan alkatrész aminél az utángyártott helyett jobb a gyári, de ez inkább az utángyártás minőségét jellemzi, technikailag az elmúlt évek fejlődése abszolúlt nem indokolja).
Ez az önindítós történet megerősített abban, hogy egy hobbiautónál nem annyira érdemes bizonytalan eredetű bontott alkatrészekkel foglalkozni... Két bontott önindító és két esti kínlódás után is csak ott voltunk, hogy nem működik semmi. Végül sikerült szerezni gyári újat, beraktam és azonnal hibátlanul működött.
Az egyik bontottat a kedvenc szerelőnk állítólag tesztelte, a másik meg ismerős márkatárstól lett véve úgy, hogy állítólag működött a kocsi, amiből ki volt szerelve :o)