Keresés

Részletes keresés

Pákás Creative Commons License 2019.12.08 -3 0 9235

Csak ennyit tudtok írni a 9231-re?

-- A C116 használhatatlan a billzete miatt, volt ilyenem, gyorsan eladtam. Akkor már a C16, ugyanazt tudja normális, C64 minőségű billzettel, könnyű volt 64 KB-ra bővíteni. A Plus/4 nem jó a billzet miatt.

Akkor miért gyártottak C16-ot? Ezzel mi volt a cél?

 

-- Az 1551 lehetett volna sokkal gyorsabb is, 20-szoros is, nem csak az elrontott 6522-es atom lassú 1541-hez képest 4-szeres. A 230 blokk/13s =185 blokk/10,5 s. A C64+1541 Jiffy 185 blokkra 13s.

 

-- Természetesen hallottam az Amiga Vampire kártyákról, de nem vettem, és szerintem nem is fogok. Azért olyan gyors, mert CPLD-be bedrótozott 68080-at használ valódi 68060 CPU helyett. Az MMU-t se akarják belerakni, megoldani, az FPU se normális. Inkább megvárom a valódi 060-as kártyákat:

https://www.ppa.pl/forum/elektronika/39297/re-nowe-turbo-a1200-060-warp-1260/

http://www.amigawarp.eu/

https://www.icloud.com/sharedalbum/pl-pl/#B0c5nhQSTPiPog

 

-- Nem látok olyan Action replayt és SCPU-hoz hasonló gyorsítót Plus/4-re, amit a 8501 helyére kell tenni, így nincs bővítőport NMI probléma. Gondolom ez se lehetséges, vagy senki nem foglalkozott ezzel. A 6502-vel helyettesített 8501 panelre is 1984-től 2019-ig kellett várni, 35 év.

 

-- Mennyi adat van az Evo lution és a másik demóban? 100 MB?

 

-- Ezzel mi van? Nem a TED helyére kell tenni? https://hackaday.io/project/11460-fpgated

És ezzel? https://github.com/ishe/plus4

 

Többször akartam, kár hogy sosem próbáltam ki az 1571-et és az 1581-et Plus/4-gyel, sosem láttam hogy valaki ilyeneket hirdetett volna a géppel. Használja ezeket valaki Plus/4-hez?
Vagy 1351 egeret? Ilyenem is volt.

MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9234

Egyébkét nem kérdés, hogy a SuperCPU a hozzá csapott 16MB-al egy irgalmatlanul erős párosítás, és hogy ebben a formában a Plus/4 nem tud vele versenyezni a felsorolt limitációi miatt.

 

(Hozzáteszem, biztosan hallottál az Amiga Vampyre boardokról, ami szintén nem használ semmilyen külső portot a CPU gyorsításához és a HDMI megvalósításhoz, eszméletlen sebességgel.

Tehát az NMI hiánya akkor nagy hátrány gyorsítókártya esetén, ha a külső Memory Expansion-t használod, és nem a CPU helyére/hátára teszel valamit, ami kompatibilis.

MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9233

@Pákás:
A töltési sebességek teljesen megegyeznek a C64-el alapban.

Az 1551 kb 4x gyorsabb mint az 1541.

 

A gyorstöltők vonalon a C64 scene mindig is erősebb volt, lévén sokkal több programozó dolgozott rajta.

 

 

+4-en jelenleg a leggyorsabb és legrugalmasabb 1541 gyorstöltő (trackloader) tudtommal a Bitfire, ami C64ről van portolva.
No meg az SJL (szoftver Jiffy), amennyiben a külső hardver támogatja.

1551-em soha nem volt, a Hypaload és társai azt állítják, hogy ~230 blokk 13 másodperc alatt töltődik be vele. Ez kb 4.5KB/sec sebességet jelent.

Ez pedig a gyorstöltők nélküli sebesség:

https://www.youtube.com/watch?v=_h5K2Tc8p-M

siz Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9232

> A Plus/4-et olcsóbb gépnek tervezték, mint a C64, de már drágább volt a C64-nél, mire elkezdték árulni, 200 USD, itt van a 2. oldalon.

Ez nem teljesen igaz. Az eredeti gép, amit terveztek, az lett volna sokkal olcsóbb, mint a C64 (Spectrum rivális). Ez lett végül a C116. A plus/4-et már a marketing hozta ki, aki valóban irodai gépnek szánta és valóban a C64, mint játékgép fölé pozícionálva (még ha ez egyébként nem is volt megalapozott döntés)

Előzmény: Pákás (9231)
Pákás Creative Commons License 2019.12.07 -4 0 9231

2-- A Plus/4-et olcsóbb gépnek tervezték, mint a C64, de már drágább volt a C64-nél, mire elkezdték árulni, 200 USD, itt van a 2. oldalon.

https://prohardver.hu/teszt/commodore_plus4_sztori/commodore_4.html

Semmiképpen sem lett volna sikeres a géphez a Sound expander. Az én összefoglalásom: Külön programokat kellett rá írni, vagy átkonvertálni a C64-es programokat. Nem voltak sprite-ok, szoftveresen nem lehet úgy megoldani ezt. A 3+1 (szövegszerkesztő, stb.) programok gagyik voltak, alig használta valaki. A sima ROM-ban lévő assembler is csak az alapdolgokat tudja. Más volt a memóriakiosztás is. A bővítőport csati fizikailag és logikailag is más, ezért sokmindent nem lehet megoldani, amit C64-nél meg lehet (kívülről nem lehet megállítani a 8501-et, freeze-t csinálni (nincs NMI hozzá), action replay, SuperCPU, stb. nem lehetséges). Csak egyszerű dolgok mennek a bővítőporttal, ROM bővítés, SID kártya, ilyenek. Még direkt áttervezték azokat is, amik logikailag megegyeztek a C64-ével, a magnó, joystick, tápcsatikat (szögletes) is, hogy külön meg kelljen venni a Plus/4-eshez ezeket, vagy C64-Plus/4 joy, magnó adaptert. Ezeket nem ellensúlyozta a 3.5-ös BASIC és a 121 szín. Azért érdekelnek a minél több színt használó demók, mert igazából csak ebben jobb a gép a C64-nél.

 

A C128 dobozára is rá volt írva hogy 512 KB-ig bővíthető a RAM, mégsem terjedt el ilyen belső RAM bővítés, egyet se láttam még, pedig a neten megvannak a tervek, rajzok, plusz 8722 MMU chippel. Helyette lett 1750 REU.

Az 1551 floppy körülményes, túl sok alkatrésszel illesztették a géphez, ezek közül több ritka, a 6510T, a 6525, stb., lassú, és csak sima 1541 formátumot kezel.

 

3-- Mindent jól írtam a RAMLinkről, évekig megvolt, mielőtt tavaly eladtam, mindennek alaposan utánajártam régen, és bőven használtam is. A RAM portjában működött az 1764 REU is, de a RAMLink + a RAM portos eszköz RAM-ját is csak max. 16 MB-ig kezelte, direkt teszteltem ezt is. Ha a RAMLinkben már megvolt a max. 16 MB, és bedugtam az 512 KB-ra bővített 1764-et, akkor a RAMLink RAM-ból annyival kevesebbet kezelt, amennyi az 1764 RAM-ja. GEORAM-mal is ez van. Tehát a 16 MB RAMLink RAM mellett értelmetlen más RAM-ot beledugni. A RAMLink RAM nem átmeneti háttértár, hanem rendes RAM bővítés, a Wheels 64 és 128 is használja (az 1764-et és a SuperRAM-ot is), RAM bővítő nélkül nem működik, mint a GEOS. A Wheels a plusz RAM-ba töltött sokmindent, onnan használta, nem kellett állandóan töltögetni floppyról. A RAMLink RAM nem olyan, mint az 1764 DMA-s RAM, se nem olyan, mint a SuperCPU SuperRAM-ja, mindegyik másképpen működik.

A RAMLink d64, d71, d81 emulációjára semmi értelmes felhasználási módot sem találtam. Volt partícionáló program a RAMLink utillemezén, egyszerre mind3 formátumot létre lehetett hozni (664, 1328, 3160 blokk free), a maradék a natív maradék RAM volt, külön dir parancsokkal kezelhetők voltak. LOAD"$1",16, ez az 1. partíciót listázta, stb.. Hiába másoltam be programokat a d64-d81-ekbe, nem értem vele semmit, vissza lehetett tölteni, de a teljes 1541-1581 meghajtókat nem emulálta, csak a lemezformátumot, demók utántöltése lehetetlen volt, mert a serialon kereste a floppyt, meg amúgy se ment volna. A CMD HDD drága volt ahhoz, amennyit tudott, már több 100 €, majdnem a RAMLink árában van. Többször vehettem volna ebayről, de nem láttam értelmét az IDE64+SCPU mellett. IDE64-em már 2007-ben volt, SuperCPU-ból 4 is volt min. 6-7 éven át, sima RAM nélküliből 2, aztán C64 verzió RAM-mal, majd a 128 verzió RAM-mal.

 

4-- A linkelt SRAM bővítőt csak azért írtam, mert az oldalon megtaláltam, több módosított gép is volt maszek belső RAM bővítésekkel, de ezekről semmit se tudni milyenek, hogyan működnek. Nem volt itt semmi méregetés, csak a SuperCPU RAM-ja sokkal jobban használható, mint a RAMLinké. Inkább SCPU+IDE64, mint RAMLink + CMD HDD. Persze ma már egyiknek sincs értelme, túl drágák, ott van a Turbo chameleon 64 15-20 MHz-es 6510-zel, 16 MB-os 1764 REU-val + 4 MB-os GEORAM-mal. A SuperCPU RAM-ban programok is futtathatók, mint írtam a 9206 3. bekezdésben, az assembler is itt futott. Ez nem lehetséges a RAMLink és az 1764 RAM-ban. Ezért kéne már egy új fejlesztésű SCPU 16 MB, vagy több (32 bittel 4 GB is lehetne) RAM-mal, de sehol sincs.

 

5-- A 16 MB-os REU-t nem videókészítéshez tervezték, de megcsinálták a nuvie programot, hogy ez is működik vele. A BluREU demó adta az ötletet. https://www.youtube.com/watch?v=W0TFsyR4YL8

Az Evo lution, stb. képeket is meg lehetett volna csinálni sokkal kevesebb adattal is, nem kellene 0,8 MB/s. Minek mp-enként 25-50 képkocka? A nuvie videóknál kiírja a framest, 752-762: https://www.youtube.com/watch?v=Htx6-FF-5Cw

Ezt leosztva 1 perccel 12 képkocka/s jön ki, ez elég. A 16 MB/752 képkocka 22 KB-ra jön ki. IDE64 CF-ről több GB-nyi adatos demót is be lehet tölteni a C64-be REU nélkül is. Persze 50-80 KB/s sebességgel csak 3-4 képkocka jön ki per mp. Ezért egy RAM nélküli SCPU-val gyorsítva máris 330 KB/s sebesség lesz, 22 KB-os képkockákkal megvan a 15 kép/s. Ezért jobb az 1764, mert eleve DMA-s, 1 MHz-es CPU-val tudja az 1 MB/s-ot.

Mennyi adat van az Evo lution és a másik demóban?

 

Nincs IEEE-488 illesztő Plus/4-re, senki nem látta benne az üzletet, ezért nem épített senki. De már mindegy, mert C64-hez hiába építettek, új modernet is, nincs értelme 1982 körüli drága SFD-1001-ekkel szívni. Nem építettek hozzá modern, új, olcsó IEEE meghajtókat, mint az SD2IEC. Egyszer ebayen láttam egy speciális ROM-os IEEE meghajtót, lehet hogy gyorstöltő volt.

 

Már az 1541 sebességét elkúrta a cég 1982 körül a hibás shift regiszteres 6522-kkel, ezért jelent meg sok gyorstöltő. Készült modern új NYÁK-os Dolphindos V2 és V3 is, elvileg még lehet kapni.

A V3-nál szarnak a lassú 6522-es I/O vezérlőre, mert saját 6821-gyel oldották meg.

https://e4aws.silverdr.com/projects/dolphindos3/   Készült 1571 verzió is, csak a ROM más, nekem is volt mindkét fajta. Brutál volt a DCR-ben az 1571-es, eladtam.

A V2-nél a lassú 6522-vel is elérték ugyanazt a 25-szörös sebességet párhuzamos kábelen, mint a V3-mal, nincs 1571-es verzió.  https://e4aws.silverdr.com/projects/dolphindos2/

Ilyeneket nem vettem, mint a linkeken van, eredeti V2-es sem volt nekem 1541-re, mert volt 6502 RAM/ROM, kitben lehetett kapni, összeraktam, és működött.

http://vic-20.de/x1541/hardware/petram.html

VIC-20-hoz, PET-hez, 1541-hez, stb. lehetett ROM és RAM bővítésre használni, a 128 KB (4×32 KB), a V1.3-as 256 KB ROM (8×32 KB), és 32 KB SRAM (a Dolphinhoz elég 8 KB) volt rajta. 1571-be és 1581-be is beraktam, működött a DOS ROM rész. Plus/4-re nem készült ilyesmi.

 

Egyáltalán milyen load sebességet lehet kihozni a Plus/4+1541-ből? És 1551-gyel, 1571-gyel, 1581-gyel? 1541-es és 1551-es gyorstöltőket láttam Plus/4-re, de 1571+1581-est nem.

Előzmény: MMSZoli2 (9229)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9230

User portról szó sem volt: Datasette-et emulálunk a saját portján. Szükséges hardver: mini din csatlakozó (esetleg C64-hez való is); 5V-os vezérlő, pl. atmega 328p; bluetooth modul, pl. jdy-30; vezetékek; páka és társai; tokozás. Leddel, gombokkal, motorhanggal :) nem szórakozunk, az mind a telefonon lesz. De ha nem veszik a gazdag népek, akkor nem gyártatom. :)

 

Van az a szöveg, hogy "amit saját magam elképzelek a leírás alapján, az mindig jobb, mint amit a szerző csinálhat". Pl a könyv.
BS.

Tényleg nagyon nem vagyunk egyformák, mert én meg az egy kép felér ezer szóval mondásra mondom, hogy BS. Pl. szinte minden piktogrammal bajban vagyok.

 

 

Ez a Digiloi elég jól néz ki, bár nem az én stílusom a játék. Ugyanilyen grafika humoros kalandjátékban jöhet. :)

Előzmény: MMSZoli2 (9225)
MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9229

9221 ha már annyira akarod:

 

2) Sound Expander: elfelejted, hogy  a marketingesek a Plus/4-et a C64 fölé pozicionálták volna, Home Office PC-ként.
Ez azt jelenti, hogy pénzesebb vevőknek drágábban ealdva, és drágább perifériákkal tervezték bővíteni. Csak gyorsan kijózanította őket az élet.

Tehát ha a Plsu/4-nek drága lett volna, az eredeti elképzelés szerint a C64-hez képest még drágább lett volna.

(bezzeg ha ráírhatták volna hogy 512KB-ra bővíthető memória, vagy 1MB-os gyors floppy...). A 140KB-os lassú floppyval csak játékgép kategória lehetett a C64, és az 1551 sebesség növélése sem  oldotta meg az "olcsó jános" lemezforgatást

A profi nyomattal rendelkező LQ minőségű DPS 1101 daisy nyomtatót is kiadták akkoriban, IEC volt, nem IEEE. Nem véletlenül lett fekete az sem az indulásnál.

 

3) Szerintem rosszul tudod.

 A RAMLINK tehermentesítette a C64 alapgépet és az expander portot a nagy áramoktól, és nagy REU meg GeoRAM memóriákkal is meg lehetett cuccolni a gépet. Tehát memóriabővítő interface.

 A benne levő 16MB RAM az csak átmeneti háttértár, de pont az akkuval az "átmenetiséget" lehetett orvosolni.
   A GEOS is tudta átmeneti gyorsítótárként használni, pont úgy ahogy a PC a merevlemezre kidobja a memórai nem épp nem szükséges részét. Ettől még a merevlemez nem lesz memória.


    14-tűs HDD a RAMLINK-hez: van belőle 4GB-os is.
     Persze ennél egy SD2IEC sokkal olcsóbb, viszont nem is tud D64 emulációt, meg talán lassabb is ennél,mmeg talán C64 által alkalmazható könyvtár-struktúrája sincs, ha jól tudom.
    Jah meg ennek csak SCSI portja is.
    https://www.ebay.com/itm/Rear-Admiral-ThunderDrive-4GB-CMD-HD-Replica-Commodore-64-128-Hard-Drive-New-/303244639847

4) Ismét kevered: a 256KB SRAM bővítő egyátmeneti bővítő háttértár volt, amire programokat, adatokat lehet feltölteni és abból indítani, de a programok nem tudták memóriaként kezelni.
   kvázi ROM-ként funkciónált

   16MB VS 0.5MB: a 6502Plus4 nem kerül 2000 USD-be, csak 50-be. Ennyit a f*rokméregetésről.

5) A Plus/4 Evo Lution és a Micromorphoisis 0.8Mbyte/sec mennyiségű adatot küld a gépre, könnyen kiszámolhatod, hogy ez hány másodperc videót jelent a 16MB-or REU-dban.
    A nuvie  videók mind egy percesek, és igen durván tömörítve vannak.
    A plus/4 videók bizony sokkal hosszabbak ezeknél, ráadásul esztétikailag is sokkal élvezetesebb nézni a fenti két tech-demoót, mint a nuvie videókat.

    Külön hardvert kellett építeni hozzá: miért, az IDE64 és a SD2IEC nem külön hardver?
   Ez sem célhardver, csak még nem volt másra használva, mert csak 1 darab létezik belőle...

 

A 9217-re: nincs IEEE illesztő plus/4-re, így nincs párhuzamos csatlakozás, amit gyorsítani lehetne.
Egyébként se a PET-re, se a C64-re vagy VIC20-ra nem voltak IEEE-re gyorstöltők, én legalábbis nem találtam, pedig ezekre volt hardveres illesztőkártya (VC-1112 pl)

Igen, azzal a 1541 IEC sebességénél 30-40x nagyobb sebességet el lehetett volna érni a 8 biten. Kihagyták a ziccert.

Az 1551 is sokkal lassabb, mint amilyen lehetne, illetve amilyennek lennie kellene. 8 bites DEDIKÁLT hardveres párhuzamos illesztővel is csak 4x gyorsabb, mint a C64 féle 1 bites szoftveres(!) bitbanging.

Ez vicc, ennél jobban is megerőltethették volna magukat.

 

MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.07 0 1 9228

HFLI képek, gyors konverziók.

A korábban küldött nvidia tool-al olyan tájképet lehet csinálni, amilyet csak akarunk illetve a sztori megkövetel.
Szerintem sokkal immerzívebb játékélményt adhat egy kalandjátéknak.

Pákás Creative Commons License 2019.12.07 -4 0 9227

A 9221-re valaki? A fórum nem arról szól, hogy csak arról beszélgetünk, amiről ti akartok.

ergoGnomik Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9226

"Kíváncsi leszek,  mikor jön ki egy shooter game korrekt PESCII grafikával"

 

Digiloi?

Előzmény: MMSZoli2 (9225)
MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9225

Kb 300 baud volt a normál sebessége, ha jól tudom 5-7x volt a gyorsítása, tehát igazad lehet. Engem a blutooth eddig nem nyűgözött le túlságosan.

A pénzes csókák telefonjáról tényleg hiányzik az audio kimenet, de szerintem azok akiknek mindig a legújabb telefon kell, nem is vacakolnak régi retro cucokkal.

Egy kábelt azért egyszerűbb összebarkácsolni, mint blutrooth illestőt passzolni max 232-vel a User portra (ami ráadásul nincs is a C16 / 116-on)

 

Grafika:

ez nem furcsaság, nem vagyunk egyformák.
-PETSCII nekem is tetszik, tavaly az Arok-on én is PETSCII grafikával indultam.(Rainbow Eye), kifejezetten memóriahatékony.
  Kíváncsi leszek,  mikor jön ki egy shooter game korrekt PESCII grafikával
  C64-en az Evil Skull szintén karakterképes (igaz az ECM és módosított karakterkészletes) https://csdb.dk/release/viewpic.php?id=160360&zoom=1

-George-nak is segítettem összehozni a wireframe 3D engine-jét, elsősorban tesztekkel, ötletekkel. az is tetszik, de nagyon hiányzik hozzá a rendszerből egy aritmetikai társprocesszor

-Emellett viszont érdekel, hogyan lehet grafikailag a legtöbbet kihozni ebből a szériából pl FLI módszerekkel.

Magyarul mindeféle grafika érdekel és szívesen foglalkozom vele.

 

Egyedül a teljesen grafikamentes kalandjátékok nem hoznak lázba.
Van az a szöveg, hogy "amit saját magam elképzelek a leírás alapján, az mindig jobb, mint amit a szerző csinálhat". Pl a könyv.
BS.

Szerintem meg inkább  a játék szerzőjének a lustasága vagy fantázia/tehetségének a hiánya. Mennyivel gyorsabb és egyszerűbb leírni 5-8 sort egy helyszínről, mint rajzolni egy korrekt képet.

Nekem aztán tényleg menne, szófosás a munkám jó része, és elég jó vagyok benne. (vevőnek kell elmagyarázni aprólékosan, miről szól az akciónk, mit lát a képen, stb)

tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9224

Emulált Datasette-ről van szó. Mekkora sebességre volt képes a legjobb turbo? A legócskább bluetooth-eszköz is körberöhögi.

 

Fogyasztásra első DDG-találat:

Playing audio through the headphone jack -> 2% per hour;

Playing audio over bluetooth -> 3.4% per hour.

 

Grafika. Lehet, hogy én vagyok fura, de ezek az agyontrükközött grafikák sosem tetszettek. Az Elite/Mercenary vonalrajzai és pl. a Castle Matcher talán gyári karakteres képei ugyanakkor rendben vannak. :)

Előzmény: MMSZoli2 (9223)
MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9223

@Tanárnéni kedvence:

a blutooth kiábrándítóan lassú szerintem, és még zabálja is az akkut mint állat

 

 

Jah, a képek lemaradtak, mert nem akarta feltölteni.

ez egy normál HIREs kép, amin persze van mit javítani. Ennél az HFLI egy fokkal jobb.

  

tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9222

Audio jack nem jó, mert a pénzesebb ügyfelek telefonján nincs ilyen, meg amúgy is bizonytalan lenne az egész a DAC-ADC miatt: bluetooth lesz. Na, mehet a Kickstarterre? :)

Előzmény: MMSZoli2 (9218)
Pákás Creative Commons License 2019.12.07 -1 0 9221

A sok MMSZolisra a 9206-tól:

1-- Az SD1541-II nekem nem éri meg a TC64 mellett, S-Jiffyt is tud, amaz nem tudja.

 

2-- Túl drága lett volna a Sound expander a Plus/4-hez, ki vette volna meg? A Plus/4 bukását nem a SID, vagy a Sound expander hiánya okozta, hanem hogy semmiben nem volt kompatibilis a C64-gyel. A C128 kompatibilis volt a C64-gyel, mégse írtak normális, a 64 KB-nál több RAM-ot kihasználó C128 módos programokat. Még ma is C64 módban használja 99%-ban mindenki a gépet.

 

3-- A RAMLink egy RAM bővítő és SCSI HDD vezérlő, de értelmetlen a CMD HDD-t megvenni (ma már több 100 €), mert 20-40 MB-os HDD-k voltak hozzá, 12-es egységszámmal. Az 50 KB/s gyorsnak tűnhet, de az alap IDE64 is tudja ezt a sebességet, az alap itt is a 12-es. A RAMLinknek külön 9VDC 1A tápja van, de csak a RAMLinket és a RAM portba dugott eszközt táplálja, a RAMLink pass-thru portja a teljes C64 bővítőportja, ezt a C64 táplálja. Aki rendesen akarja használni a C64-et, amúgy is erős, kapcsolóüzemű, védelmekkel bíró tápot vett hozzá. Akkum is volt hozzá, lehetetlen volt feltölteni, és úgyis mindent be kell tölteni a RAMLink RAM-ba, ami sok idő még Jiffys FDD-vel is, hiába tárolja az akksi utána. SCPU-val működik, gyorsabb, ezzel 2×16 MB is lehet, de a RAMLink már IDE64-gyel is összeakadt részben a regiszterterületnél, eleget teszteltem ezeket. Az IDE64-et felkészítették a SCPU-ra, külön volt hozzá IDEDOS, a SCPU-t és a RAMLinket ugyanaz gyártotta, nyilván működtek együtt, de a RAMLink+IDE64 kicsit problémás. Tehát a SCPU+IDE64 volt a szuper, brutál gyors, 331 KB/s. C64-nél ez a csúcs. De azért működik a SCPU+RAMLink+IDE64, mert a Metal dust (1581 lemezeken vettem meg) játékot így is használtam FDD nélkül, a játék a RAMLinket támogatja, az IDE64-et nem. Először az IDE64-ből RAMLinkbe kellett másolni az 1. 1581 lemez tartalmát, aztán RAMLinkből indítani a játékot, ami a SuperCPU RAM-ba másolt át mindent, és innen töltögette be játék alatt. Működik. Persze nem éri meg csak 1 játék miatt 2500+ €-s hardvert tartani (SCPU128 volt 16 MB-tal, ez drágább, 2000+ €), ezért ezeket eladtam.

 

4-- 1994-ben is volt 256 KB bővítő. http://plus4world.powweb.com/hardware/SRAM_Card_256Kb Sima SRAM cartridge, nem kell a gépet sehová küldeni, nem belső bővítés. Hol vannak az ehhez írt programok? 2019 van. A mostani bővítésed 512 KB-os, hol van ez a 16 MB-hoz képest?

 

5-- A sok Plus/4 szín csak a MicroMorph0s1s videóban tetszik, de olvastam sok meló volt összerakni az egészet, külön hardvert építeni hozzá, stb.. Ez kb. olyan, mint a C64-nél az IDE64-ről olvasni az adatokat, itt is CF kártya van, de csak kb 50 KB/s lehet. Van más megoldás is, a 16 MB-os 1764 REU-val a nuvie videók. Ez sokkal egyszerűbb, mert az 1764-ben eleve van DMA kb. 1 MB/s adatátvitellel. Csak el kell készíteni a képkockákat, összerakni egy max. 16 MB-os file-t, rá az SD kártyára TC64-hez, bekapcs, SD-ről REU-ba másolni az adatokat, és mehet a nuvie player.

 

A 9217-re: Az SFD-1001-re írt játékok jók lettek volna a maga idejében, ma már túl késő ezzel foglalkozni. Csinálhatott volna a Commodore cég 1987 körül (amikor az 1581 kijött) 1 MB-os 5,25 DD lemezes 2 fejes meghajtót, de nem tették. Az SFD-vel megoldották az 5,25-ös lemezen 2 oldalasan az 1 MB-ot mikor, 1982-ben? Miért Jiffyvel akarod gyorsítani az SFD-t? Az IEEE alap protokollt is lehet gyorsítani (te is írtad), ezzel is elérhető lehet a 10-szeres 1541= Jiffy sebesség. A párhuzamos adatátvitelt jobb gyorsítani.

MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9220

Igen, a Legyél Te is Burzsuj is SD2IEC-ről futott, de a többség a fizikai oldschool floppy-t preferálja. Pedig igaza van a szerzőnek ,el kellene kezdeni használni ezeket a háttértárakat.

O.R. Creative Commons License 2019.12.07 0 0 9219

Na de ez mind tök felesleges, hiszen az SD2IEC megjeleníti neked az SD-kártyán lévő teljes FAT32 fájlrendszert, ahol egy mappából korlátlan mennyiségű PRG fájlt tudsz betölteni villámgyorsan Jiffy-vel (C64-en közel 20-25x a sebesség, de gondolom, a Plus/4-en is hasonló), vagy ennek megfelelője a VICE emulátorban a virtual file system, ami meg a Windows natív fájlrendszerét jeleníti meg, és még gyorsabb (igaz, asszem ez utóbbi pont a Plus/4 emulációval nem működik, de a többi géptípussal igen).

Előzmény: MMSZoli2 (9217)
MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 9218

Felhőből TAP? Nagyon jó ötlet!
Az androidos ZX Spektrum emulátor a worldofspectrum oldalról húzza le a kiválasztott programot. Nagyon kényelmes.

ha ilyesmi működne a telefon audio kimenetére biggyesztett konverter kábellel (mondjuk a jobb oldal a cassette input jele, a bal oldal a vezérlőjel lenne) meg lehetne hajtani...
Persze lehetőleg turbos játékokkal. :-)

MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 9217

1) 512KB VS 256KB:  már megvan miért 256KB-ra emlékeztem.
    Végignéztem a Lotharek videót, és ott azt mondja, hogy "volt még egy kis hely rajta, és ráraktam 256KB RAM-ot". Eszerint megduplázta, fél mega, nem semmi.

 

2) Lehet, hogy írni kellene Fehérvárra az SD-1541-II tervezőjének, hogy ilyenre is van igény. :-)

Az a gond, hogy D81 gyakorlatilag egy sem készült Plus/4-hez, tehát ez inkább C128 specifikus kívánság (jelenleg), amivel én nem rendelkezem.

 

Egyébként ezzel részben visszatértem a SFD-1001 témához is. Miért kell nekem ez a drive?

 

Régi dédelgetett álmom egy szöveges kalandjáték létrehozása, ami képeket használ.

Nem PETSCII vagy Hobbit szerű rajzolt grafikát. A Hobbit lemezes verziója is igen gyengécske grafikákat használ, sok helynek ugyanazt. (ugye 1-1 HIRES kép 40 blokkot használ)
Természetesen ennyi kép megrajzolása elképzelhetetlen méretű munka lenne egy hobbistának.
Ellenben képek, fényképek legutolsó technológiákkal készített konverziói már működhetne, lehetőleg HFLI módban
Szoftver egér sprite-al (lásd Tass Times), némi interakcióval a képernyőn (ha ismeritek a "keresd meg a képen" játékokat, tudjátok), illetve Jiffy sebesség segítségével akár némi minimális animációt is össze lehet hozni (10KB/sec: 1 HIRES kép/másodperc). A három kép között gombnyomással lehetne választani (full grafikus, osztott grafikus/rövid szöveg, sok szöveg)

Jelenleg egy csomó dolog technikailag nem vagy nehezen megoldható számomra, de tanulgatok. 
HFLI osztott képernyő? Szoftver sprite a HFLI képernyőn mozgatva? Nincs működő egér...

 

A képek generálásához egyébként van egy csomó lehetőség a google keresős "allopáson" kívül:
-saját magad által készített mórickaábrájából gyárt az AI tájképet, mondjuk ez brutál:
  http://nvidia-research-mingyuliu.com/gaugan/
-Elkezdtem magam Blenderben képezni, és kész (olcsó) középkori 3D modelleket vásárolva, saját ízlésem szerint összeállítva vagy módosítva remek képeket lehet összehozni háttérnek egy story-hoz, amely képeket utána csak le kell konvertálni.
     https://www.cgtrader.com/3d-models/interior/other/medieval-castle-interior
    http://rodluc2001.blogspot.com/2011/10/3d-model-antico-borgo-2009.html
 Ugyanez működhet sci-fi környezetben is.

   https://www.cgtrader.com/3d-models/space/spaceship/sci-fi-interior-prop-pack-1

 Ami ehhez kell (még tömörített képek esetén is): nagy háttértár. Egy-egy teljes kép HFLI-ben 35KB körül mozog, tömörítve csak 6KB. ennek ellenére ha van 20-25 helyszíned (ami azért elég limitált) már teli van velük a D64 lemezoldal, és akkor még semmilyen programról, adatról nem beszéltünk.
 A lemezek cserélgetése, forgatása, akár emulátorból való csereberéje elég problémás, de minimum körülményes, megszakítja a játékélményt. 

A D71 egy fokkal jobb (340KB kapacitás megszakítás nélkül), a D81 még jobb (csak senkinek nincs ilyen meghajtója, viszont van rá YAPE emuláció), az SFD-1001 1MB pedig tökéletes.


Ez utóbbi viszont lassú, ezért lenne jó az IEC2IEE Jiffy kompatibilitása. Az IEEE egyébként majdnem pontosan azt a sebességet tudja, mint az 1551, tehát 4.5 - 5 x gyorsabb, mint az 1541.

Jiffyvel talán még gyorsabb is lenne, mint az 1541. Az SFD-1001 a VICE-ban már emulálva van, plus/4 esetén az 1541, 1551 és 1581 oldaható meg, de 1581-t még nem tudtam eddig szerezni (értelmes áron).


No kb ennyi volt a válasz SFD-1001 vonatkozásban.


 

siz Creative Commons License 2019.12.06 0 0 9216

Nekem van Pi1541-em (is). Egyszer kipróbáltam, nem voltam elájulva a kezelhetőségétől (de legalább van neki). Az enyém OLED kijelzős, mellette ott vannak a gombok. Amikor utoljára kipróbáltam, akkor az SD2IEC módja (mármint amikor listázni tudod a teljes könyvtárat) eléggé akadozott, de ha megnyitottam egy D64-et, akkor azt tökéletesen használta. Azóta már D81-et is tud. Ami igazán idegesített (de ez kikapcsolható) az a drive emuláció hangja volt, mert csak pittyegett magas hangon egy piezo-speaker, nem digitalizált hangokat játszik le, mint a 1541U2.

 

De teljesen vállalható floppy emulátor, kompatibilitásban nagyon jó (ROM-ok is cserélhetőek).

Előzmény: Pákás (9212)
Pákás Creative Commons License 2019.12.06 -1 0 9215

Már 10+ éve el van terjedve az SD2IEC és microIEC több verziója, amivel nem is lehet saját (IRQ is) töltős játékokat és demókat használni, azaz a d64-ek nagy része használhatatlan, mert csak a DOS-t emulálja, nem az egész hardvert 6502-vel, 6522-kkel. Inkább ennek nincs értelme. Aki rendes 99,99%-os utántöltési sikert akar elérni, annak vennie kellett 1541 Ultimate-et, vagy Chameleon 64-et, mint én is tettem. A helyzet még mindig ugyanez. A lemonos microdrive sosem lesz kész, ezen kívül csak az SD1541-II és a Raspberrys cucc van, ami az 1541 teljes hardvert emulálja, nem csak a DOS-t. Ezek mind 2xe Ft-os dolgok. Az a szomorú, hogy a ma még Commodore gépeket használók 90%-ának megfelel az SD2IEC. Ők hogyan futtatnak egy egész lemezes demót, aminek saját IRQ gyorstöltője van? Sehogy. Ez miért jó?

 

Ezért az igénytelenség miatt van az, hogy az összes 1541 Ultimate verzióból kb. 10 év alatt csak kb. 500 db-ot adtak el világszerte, és sokan 2-3 verziót is vettek, és egy részük az Ultimate-64-et is megvette már. A TC64-ből még kevesebbet adtak el, talán 200-at. Az SD1541-ből és az SD1541-II-ből együtt nagy eséllyel még 50-et se adtak el, és nem is lesz változás.

 

Hiába várok egy rendes, teljes 1541, 1571, 1581 hardvert emuláló, d64, d71, d81-ből mindent kezelő, mindent rendesen utántöltő eszközt, mert nem lesz ilyen, ami csak ezt tudja (semmi REU, stb.), lásd a microdrive-ot.

https://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=52438

Nem értem miért nem zavar senkit, hogy min. 20 év alatt még mindig nincs ilyen eszköz. Pont a legfontosabb területen van ez, a programok rendes futtatásához kéne, hogy ne kelljen valódi 1541, 1571, 1581-eket venni, és tartani.

A Raspberrys csak 1541-et és 1581-et kezel, pedig az 1571 is fontos lenne, mert a már említett d71-es VDC demó nem működik 2 db d64-ként. C128D-vel működött valódi 1571-gyel.

 

tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.12.06 0 0 9214

Kellene még telítetlen piacokat felkutatni. Felhőből szolgáltatott magnóemulációra nincs szükség? Telefonról lehetne csévélni. Prémium ügyfeleknek az operátor szalagot is cserélne. :)

Előzmény: kisbetu (9213)
kisbetu Creative Commons License 2019.12.06 0 0 9213

Egy sokmagos 800 MHz-es processzort futtatni azért, hogy egy 2 MHz-en vágtató gépnek floppyt szimuláljon?

LOL :(

Előzmény: Pákás (9212)
Pákás Creative Commons License 2019.12.06 -1 0 9212

Majd válaszolok az MMSZolis üzikre is, előbb más. Van ez a 28 €-s pi1541, 7 € a posta, össz. 11e.

https://www.ebay.de/itm/PI1541-HAT-with-QLED-display-C64-C128-floppy-emulator-Fully-loaded/202814959497

Ehhez kell egy Raspberry pi 3, itt van 3B 15e-ért, régebbi 0-2-es nem ajánlott.

https://www.alza.hu/raspberry-pi-3-d4078690.htm

A legújabb Pi 4-essel még nem tesztelte, itt írja: https://cbm-pi1541.firebaseapp.com/

Az Alzában a Pi 4-es csak 16e. Ez a 2 egyben kb. 28e postával.

Használ valaki itt ilyet valamilyen Commodore géppel? Mik a tapasztalatok?

A Microdrive-ra a lemon64-en 50-60 USD-t ír, 70-nel már 20e-nél tartunk + a posta, ez is lesz kb. 28e.

MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 9211

Jah, és ezek a gépek  a megjelenésükkor csodaszámba mentek. ( Csapjuk mellé még az Apple IIGS-t is 256KB) :-)

MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 9210

Igen, tegnap este mikor ránézte, én is akkor láttam.  hehe, csak arra emlékeztem, hogy a Hannes 256K-val kompatiblis.

 

Durva! Több memóriánk van, mint az Amiga 1000-nek vagy az Apple Macintosh-nak az indulásnál, hahaha!  :-D

siz Creative Commons License 2019.12.06 0 0 9209

Itt jelezném, hogy valójában 512k-s a memóriabővítése ;) Mikor múltkor plus/4 world-ön emlegetted, akkor vettem egyet én is és meglepődtem, hogy a saját ram tesztem, ami Hannes esetén 4 megáig, Csory esetén meg 1 megáig tudja detektálni a memória méretét kiírta, hogy 512k. Leveleztem Lotharekkel és megerősítette, hogy valóban 512k-s RAM van rajta.

Előzmény: MMSZoli2 (9207)
MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 9208

5) Folytatás. Színek.
    A Neon  Night Girls slideshow-mnál pont azt szerettem volna elérni, hogy egy képgyűjteményen belül legyen extrém színes és artistic fekete-fehér kép is (persze mind nőből)
    Szerintem sikerült.
    Az érdem mondjuk Shane Turneré, aki ezeket kézzel megfestette és megengedte hogy használjam a képeit digitális reprodukcióra.
  

Az Amigán a 32 és 64 halfbright módok voltak maximum elterjedtek.
A HAM6 és HAM8 annyi megkötést tartalmaztak, és hasonlóan lefoglalták a processzort mint az FLI mód a Plus/4-en

 

Csak hogy látható legyen: a HAM6 üzemmódból működő videó minősége NEM haladja meg a Plus/4 EvoLution és MicroMorph0s1s technikai demókét

Amiga HAM6
https://www.youtube.com/watch?v=3JYug-vWjIU

Plus/4 MicroMorph0s1s
https://www.youtube.com/watch?v=An1c-UaGJ8s

 

Amiga best pictures in games
https://houndsofgeek.wordpress.com/2015/04/10/best-graphics-on-the-amiga/

Majd teszek 1-2 próbát, hogy ezekből milyen minőségű konvertet lehet csinálni. :-) Persze ezek nem fognak mozogni, ahhoz kevés a processzor, de mosta TED-ről és a színekről, felbontásról beszélünk.



 

MMSZoli2 Creative Commons License 2019.12.05 0 0 9207

1) hhhm, nemtom, valamit benéztem, most nekem is 192KB. Fogjuk a nyuszira, vagy a sörre :-) 

 

SD-1541-II: igen, a 32KB ROM nem megy benne, de az összes kiadott 1541, 1541-II és Jiffy benne van, meglátjuk majd mit mond erre a lemezképre.

 

2) Hát pont azért, mert a Plus/4-nek nem volt megfelelő hjgképző chip-je, a C64-nek meg igen.
     Pont azért nem lett túl sikeres, mert nem nyújtott annyival többet a SID-nél, hogy megérje megvenni. A TED-hez képest viszont óriási előrelépés lett volna.
     Érdemes elgondolkodni a méreteken: A Sound Expander milyen bután néz ki a C64 mellett, túlnyúlik, nincs síkban, hol jön ki a hangkimenet?
     Ha melléképzeled egy Plus/4-nek máris értelmet nyer az egész: a magassága a cartridge-nek kb mint a plus/4, a cartridge szélessége annyi hogy még lefedje a User portot, és még épp nem takarja a joystick portot és a majdnem teljesen középen lenne. No meg a szín és a forma.

     

   

 

3) RAMLINK. Ez nem memória, hanem ultragyors háttértár és memóriaillesztő, HDD vezérlővel, JiffyDOS-al.
    Nem mellesleg feleslegessé teszi a REU-hoz a brutál erős új C64 táp beszerzését, ami önmagában nem kis összeg és akár berakhatod a GeoRAM-ot is mellé.

    Valóban SuperCPU-val az igazi (meg egy CMD HDD-vel, aminek érdekes módon pont olyan csatlakozója van mint az ATARI ST külső Floppy-é), de önmagában sem elhanyagolható.
    Ha rá van kötve egy akku, akkor  egy fixen telepített gépnél úgy működik "egyben" a 16MB mint egy HDD háttértár.
    Ez a SD memóriákból kialakított 16MB több, mint amekkora HDD-t  Commodore valaha árult, és még jóval gyorsabb is. 
    50KB/s az nagyon gyors egy ilyen gépnél, csak képzeld el, hogy a GEOS egy modulja kb 2mp alatt betölt.

4) 256KB on Plus/4.  Nem használja ki szinte semmi MÉG.
    Miért nem volt elterjedt? Mert mind a Hannes, mind a Csory féle 256KB-hez el kellett postáznod a gépet, beépítették, visszaküldték. Legalább 10 éve nem építettek be egy ilyet sem, miért lett volna elterjedt?
    Ez most megváltozott.
    Most megrendeled, kis csomagban megérkezik (nem kockáztatod  gépet állapotát) és berakod, ráadásul az instabil/túl meleg 8501-et kiváltod egy stabil 6502-re és megjavíthatod vele a megpusztult CPUs plus/4et.
    Én úgy gondolom, hogy hamarosan igen jó kis cuccok születnek majd 256KB támogatással, mert egyre többen fognak venni. Pláne, hogy egy 8501 (ha hozzájutsz) már közel ennyibe kerül.
    Ezt a modern, vadizsír CPU-t 256K memóriabővítővel, postával együtt megkaptam 16 ezer Ft-ért, a Vaterán egy használt (működő) 8501 12ezer Ft (+posta). Hmmmm

5) Sok színt használó játékok: no igen, senki nem szeretné ha úgy nézne ki a játéka mint amire kiborult a teljes szinpaletta :-)
     http://plus4world.powweb.com/forum/39155
     Itt pl. ebben a tech-demoban már előkészítettek pályákat, és winter és a night pályák nagyon impresszíven néznek ki (igaz ez utóbbi a C64-en is megvalósítható lenne színügyileg)
     Csabo Quadrillion nevű játéka elég sok színnel operál, és átültették Atarira is. Annyira színes, hogy Atarin csak a VXBE bővítőkártyával fut :-)
     http://plus4world.powweb.com/software/Quadrillion
  

Pákás Creative Commons License 2019.12.05 -3 0 9206

1-- 192 KB-os a 2 lemeze, miért lett neked 184 KB-os? https://files.scene.org/view/parties/2014/evoke14/wild/rocketscience.zip

Én is töröltem jobb egérgombbal az új extendedre állított d64 blokkjait a BAM-ban, de 664 free maradt akkor is. Akkor másik programot kell keresnem, mert ez csak bugos. Közben beraktam a TC64 1541 DOS-nak az S-Jiffy 32 KB-ost, és működik. Ez támogatja a 40 sávot, úgyhogy a saját kedvenc programjaimhoz 40 sávot fogok használni, több program elfér.

Az SD1541-II alapból felejtős, szerintem nem kezel 40 sávot, se 32 KB-os DOS-t. TC64 mellett nem fogok ilyet venni. Kár hogy a TC64 belső emulált 1541-éhez nem lehet párhuzamos kábelt csinálni, hogy a 24 KB-os DolophinDOS ROM-mal meglegyen a 25-szörös sebesség. A Jiffy 10-szeres, az S-Jiffy 15-szörös loados.

 

2-- A 9178-as MMSZoli2-re: Miért gyártottak volna Plus/4-hez Sound expandert? A gépet nem kiváló hangzással tervezték, ezért lett butított a TED hangja, ezért nem terveztek külön hangchipet. Az olcsóság volt a lényeg.

 

3-- Van 16 MB-os RAMLinked, nekem is volt, tavaly adtam el. Hiába emulálja a d64, d71, d81-et, igazából nem jó semmire sem ez, sem amúgy az egész bővítő. Van natív módja is, amikor közvetlenül kezeled a RAM területet. 500-700 €-ért láttam elkelni. Nem hiszem hogy jelentősen nőne az ára, kár tartogatnod. Csak PAL-ok és GAL-ok vannak benne, nem nagy CPLD, mint a SuperCPU-ban, lehetne sokkal gyorsabb is. Simán 50 KB/s, de SCPU 20 MHz-cel együtt 292 KB/s.

http://singularcrew.hu/idedos/perf.php

A SuperCPU 16 MB RAM-ját közvetlenül lehet nagy sebességgel használni, a Virtual assemblerrel én is ezt tettem, az egész assembler a SuperRAM-ban fut. A C64 RAM-ját lehet törölni, bármit beletölteni, nem számít, az assembler még működik. Reset után is. Csak egy SYS 54256 utasítás kell az indításhoz (ez egy külön a SCPU és az assembler által használt rész, alapból itt nincs semmi értelmes, csak a VIC regisztereinek a tükörképei), ami egy 24 bites long JMP utasítás, ezzel indul. Nem lehet közvetlenül 24 bites címet SYS-szel hívni.

https://csdb.dk/release/?id=3681

 

4-- A 256 KB-os bővítőről és a 6502 modulról írtam már, a RAM-ot alig használja ki valami (a TC64-es 16 MB-os 1764 REU-t több dolog is kihasználja), és inkább 1986+-ban gyártott 8501-et kell szerezni, olcsóbb, egyszerűbb. Én ezt tettem.

 

5-- A mi használja ki a színeket részre még mindig nem jött válasz. Az, hogy nem lehet a top 100 Plus/4 demó, játék listát egyben letölteni nagyon akadályozza a végignézést, hogy lássam mi van.

 

6-- A 9179-es MMSZoli2-re: Miért akarsz IEEE-488-as SFD-1001-et Jiffy sebességgel használni? Az IEEE alapból gyorsabb a sima 1541-nél, nem sokkal lassabb a 10×-es Jiffynél, kb. 6×-os sebességű lehet. Nekem is volt pár IEEE meghajtóm régen  (SFD-1001, 8250LP, 8050), meg IEEE illesztők C64-hez, valahová felírtam a sebességüket. Sőt CBM 610-em is volt, alapból tudja az IEEE-t. Amúgy nem értem mi értelme a serial portot összekötni az IEEE drive-val, mert ezt teszi az IEC2IEEE. Jó, 1 MB-os az SFD lemeze, IEEE-vel megy, párhuzamos átvitel, de ma már értelmetlenek az IEEE meghajtók. Tele vannak régi, beszerezhetetlen alkatrészekkel, javítani szinte lehetetlen, nagyok, nehezek, 8-10 kg egy 8250LP.

-- Az eleve 40 sávos 1541-nek lett volna értelme, nem értem miért lett alap a 35 sáv, amikor minden mechanika tudja a 41 sávot is. Meg 2 fejes 1541-nek kellett volna lennie 1987 előtt, így nem kellett volna lemezt fordítgatni. Meg nem hibás shift regiszteres 6522-vel kellett volna végig gyártani az összes meghajtót. Ha nem hibás, alapból kb. 6-szoros sebességű lett volna.

 

7-- A 9181-es MMSZoli2-re: Min. ilyen, vagy még több színű konvertált, IHFLI, meg simán rajzolt képeket várok a Plus/4-től. 8 árnyalat van a főbb színekhez, ez elég a szép színátmenetekhez.  Itt van 231 szín: http://plus4world.powweb.com/software/231c Ezzel a VDC színeit is bőven felül lehet múlni, csak a felbontását nem. Az igazi sokszínű dolgokhoz sajnos min. Amiga 500, 1200 kell, bár itt se használtak ki közel se mindent, 4096, meg még több szín is lehet, itt se láttam igazán szép demót, szerintem még 200 szín se volt egyszerre 1 képernyőn.

 

8-- A segítésem is fontos, önmagában a csevegés kevés. Nem lett meg a válasz több dologra sem. A Promised zenéje még mindig ismeretlen hogy melyik sid az. Még mindig nem láttam ütős Plus/4 demókat 50-121, vagy 231 színnel. A Dirmaster helyett se írt senki jobb programot PC-re a 40 sávos d64 kezeléshez. Stb..

Előzmény: MMSZoli2 (9205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!