Nem kallódik véletlenül valakinél Bp-n és környékén egy darab 14-es gyári dísztárcsa? Egy elgurult út közben. De ha van egy szép állapotú komplett szett, akár az is érdekelne. Hálás köszönet!
ez nem sikerült... itt a fórumon is van 220 Le feletti m20 sőt az ismerősöm ismerősének akit ismerek én is 245 Le is kijött belőle... amikor örült az értéknek kiröhögték, hogy ennél több is lenne rendes kipufogóval stb.
M20at olyanhoz vinnék aki látott már ilyet és még fontosabb csinált már és jól is sikerült... Ezeknél a tapasztalat sokat számít
Sajnos a mostaniak (már ha épp működik valamelyik) már az ujabb szériákhoz tartozó elnevezéseket párosítják az extra kódokhoz, gondolok itt S331, S653A, S704A stb.
Ezért én ugy szoktam ismeretlen vin esetén, hogy csak a kereső által kidobott kódokat nézem és egy korábban német fórumról kedvencek közé lementett korabeli extra listán keresem ki mi-micsoda.
Sajnos az idő múlásával az általános decoderek egyre több baromságot hoznak e30-nál, pl DVD player, bluetooth előkészítés és társai :)
Tud valaki olyan VIN dekódert, ahol kiderül, hogy milyen fejegységgel szerelték gyárilag az autót?
Az általam ismertekből csak annyi derül ki, hogy "High Definition Radio".
Valahonnan rémlik, hogy egyszer már rátaláltam, hogy Bavaria c reverse 2-vel szerelték, illetve a motoros antenna is szerepelt a listán, de, sehol nem találom, honnan szedtem ezt. :D
Sokat olvasgattam anno az E30 után - úgy kerültem ide is, meglepő módon :D - és a te lenti népítéleted alapján döntöttem úgy, hogy az addig keresett 25i mellé az iS is lehetőséget kap, ha abból találok előbb megfelelő példányt. Végül a "kis M3" lett a befutó. :)
Pontosan, elfelejtették ez egyes szabályt nagyobb tengely beépítése esetén: nagyobb kompresszióviszony is kell, hogy dolgozzon az a szerencsétlen. Itt az eredménye, amikor a fogalmatlanok hozzáértés nélkül összelegóznak teljesítménynövelő alkatrészeket. :D
Van egy 25i hengerfej, amin reszeltek, meg kapott egy tengelyt. Aláraktak egy nagyobb tömböt, amit elvileg ki is tudna szolgálni, aztán elérték a 25i csúcsértékeit csak szarabb munkapontotokon. Alul beesett, meg felül se él. Ügyes. :)
A balatoni görbe meg azt is jól mutatja, hogy az a szakembör, aki az elektronikát módosította se értett a dolgokhoz.
Sose volt ez 204 ló, a csúcsértéki munkapontok nem másznak el egy későbbi motorhiba miatt, egyszerűen szar a konfig.
A Roli vagy a Peti szerintem majd kifejti, mit is kellene tudnia egy rendes M20 strokernek. :)
Nem is biztos, hogy a difimmel lesz gond. Országúton tempós jobbos kanyarban a zúgás teljesen megszűnik, balos kanyarban meg felerősödik. Ez a tünetek alapján ez akár jobb hátsó kerékcsapágy is lehet.
Problémás difi is tud ilyen tüneteket produkálni? Mielőtt a bál!nttal beszélek, szerelőmmel megnézetem a kerékcsapágyat.
e30nick-nek igaza van a síkolást illetően, de, ha hegesztve nem lesz, akkor itt általában csak századokat vesznek le.
Nekem egy nagy múltú és jó referenciákkal rendelkező tatai cég 40-et kért (fa nélkül 2 éve) ezért:
- 16 szelep becsiszolása
- kipufogó oldali szelepvezetők cseréje (a szívó oldaliak valószínűleg már cserélve voltak, mert sokkal jobb állapotnak örvendtek. Bontott fej volt, nem a sajátom, annyit tudtunk, hogy 400ekm felett van kb. a motor futása)
- szelepszárszimeringek cseréje
- érintő síkolás (a CR viszony számolása miatt kértem az értéket, 0.06mm jött le)
- nyomáspróba
A veztengelyeket, hidrotőkéket én szereltem ki, azok nélkül vittem oda.
Akkor lehet ennyi lesz az ára, csak elsőre meglepődtem, mert egy új himba 8 ezer körül van a szelepszár szimering meg pár száz forintos tétel.
Kivel csináltattad Miskolcon? Síkolni - egyébként mindenképpen kell? Nem erőltetném, de elvileg ez is benne van az árban. Ebben a motorban csak a himbatörés volt, semmi más probléma nem volt vele azon kívül.
Persze jelzem, mindenképpen, de még nem volt időm vele foglalkozni, vagyis levettem a fejet, de a ki mennyiért, hová még nem dőlt el. Egyenlőre Szakálék telefonban 60-70+fa-t mondtak egy alap műveletre.
Ráadásul mindkét m20-am kidőlt 1-2 héten belül, pedig nem akartam egyiket sem felújítani vagy költeni rá az átlag karbantartáson felül. Úgyhogy egyenlőre a 2 E30-at felváltotta egy E60 520i.
Jogos felvetés, de semmi gond nem volt vele eddig, főleg, hogy két műszaki között mostanában futott kb 2-4000 km-t, ezt a törést sem igazán értem, autópályán kb 3-3500 fordulatnál történt.
En odaadnam a Rolandnak, aztan majd mond egy szep nagy szamot, amikor kesz. :) Amugy az ilyen aprosagokbol lesz a motorfelujitas. Nem rakod rendbe az aljat is, ha mar egyszer leszedted a tetejet?