Egy kis videó a szolnoki daruról. Túl sok szakmaiságot ne keressetek benne. :D (A legjobb, amikor 3:10 körül rámutat a 100-as jelre, hogy ez is 120-as. :D) Kb. az első 5 perc ONtopik...
Délután, miközben Vasgyárban az üllői aljnövényzet tűz miatt +23-mal érkező S50-esemet vártam, érkezett a 6. vágányra egy a Kőér utcába visszatolatni szándékozó FKG-s szerelvény, és volt benne két exszemélykocsi is.
A 84 55 9798 381-4 -et be tudtam azonosítani, hogy miből lett, de a
Üdvözlet! A 98-as vonalon milyen felépítményű a pálya? Úgy olvastam, hogy van 48 és 54 kilós szakasz is, de nem tudom pontosan, hogy ezek hogyan oszlanak meg.
2000 környékéről emlékszem rá, akkor világosszürke(fehér?) szín kivételével így nézett a Madridi úton. Jelenleg meg Veszprém környékén található meg már nem mint FMK.
Köszi, szuper! :D Már épp írni akartam a funkcióját, csak közben megelőztek. :D És én persze csak a daru terhelési próbát tudtam, a többi részletet nem. Azért érdekelne a lakó és iroda rész is.
És még mielőtt özönlenének a "de miből építették át" jellegű kérdések... :D
Ez egy új építésű kocsi, ha minden igaz Székesfehérvár, 1970.
A képekről látszik a kocsi funkciója. A vontatási telepek egy részén van kerékpársüllyesztő berendezés, daru meg szinte mindenütt.
Ezeknek az emelőberendezéseknek meghatározott időközönként próbaterhelésen kell átesniük a névleges emelőképességük valahány %-os értékét meghaladó terheléssel. A kocsi egyrészt a próbaterheléshez szükséges hitelesített súlykészletet szállítja, a ki- és berakást egyszerűsítő, ugyancsak hitelesített tömegű szállítókocsival, másrészt a raktártér el van látva a súlyok mozgatásához a kitolható, villamos üzemű futódaru pályával, harmadrészt a kezelő-kísérő részére kialakított "lakórész"-t és a bizonylatok, okmányok kiállítására alkalmas irodát is tartalmaz.
Ami érdekesség, hogy a 99 55 9574 001-1 kocsi hossza 24m, a 99 55 9577 002-6 kocsi hossza pedig csak 23m (ezek voltak feliratozva már 117 1144, ill. 117 1145 korukban is).
Lehet, hogy elsőre rosszul írták rá, aztán csak "ctrl-C - ctrl-V" volt. :D
Elvileg mindkettő az 1942-es típus, amik az 1948-as átszámozás (pályaszám tömörítés) során kapták ezeket a számokat másodszor kiadva (655II ex 676, 656II ex 677). 1947-49 között is épültek még kocsik, de nem tudom, hogy azonosak voltak-e a korábbiakkal?
Az eredeti 656-os Ausztriában maradt, az osztrák típuskönyv szerint 21,5 m hosszú.