Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A helyi forrásnak más a hangja és az folyamatos sajnos volt részem benne a gázkazán-nál.
El vizkővesedett a gázkazán és mivel szakaszokra volt bontva a kazánrész igy a többirészen volt cirkuláció csak ahol a vizkő elzárta ot felfort a viz. Ez egy folyamatos pezsgő hang (hasonló mikor egy fazékban kezd melegedni a viz).
Ez viszont néha néha jelentkezik tehát nem folyamatos, de ezekszerint másoknál is ez előfordul.
Bár én csak a második próbabegyújtáson vagyok túl, de a másodiknál nálam is bugyborékolt a kazán. Én a hang helyét a rostély felől hallottam, ami csöves, azaz ott is víz van.
Én akkor arra tippeltem, hogy parázs miatt helyi források alakultak ki a rostélyban.
Ez elképzelhető? Vagy pedig még sok a zoxigén, és az válik ki olyankor?
ha a termosztatikus szelepre gondolsz, ami 60 fok körül tartja a kazánban a vizet.
Ha bárkinek kell, lesz hamarosan egy eladó Acaso termovar szelepem 1" BB kvs 9, 61C, használt, tavasz óta működik kifogástalanul csak kicsinek találom a 35 kw kazánomhoz, ezért vettem egy esbe 511-et.
Te két külön dologról beszélsz. A Discoverys eset a tengeralattjárokkal az ugye a KAVITÁCIÓ mint jelenség. Ez nem más mint a vízben a forgó lapát egyik oldalán drasztikusan leesik a víz nyomása és ettől felforr ott a víz. Ezek a buborékok elposszannak és ezt hallják a hanglokátorral.
A másik eset a vízben oldott oxigén kiválása 60 fok felett. Ez zárt rendszerben többször nem fordulhatna elő abban az esetben, ha ilyenkor sikeresen ki lehet légteleníteni a rendszert. Fontos megjegyezni ide vágólag, hogy különös figyelmet szenteljünk a tágulási tartály előfeszítési, és a rendszer nyomásának harmonizációjára. (szerintem...)
Most néztem hátrafélé legalább 10% os oldalt a kijővő felé 5% os emelkedés van, legalábis a külső burkolaton. Na mindegy hagyom így mivel már fűtűnk ezerrel.
A kazán 2 éves de új korában is csinálta, meg a régi is, ez nem forralás mert nem folyamatosan jelentkezik, kb. félóránként. Tehát ez ojan mikor keletkezik egy bubórék és azt az áramlás fel viszi.
Micro bubórékokat kelthet a sziv. lapátjai (a napokban láttam a Diskovery tv-én a jenkik mit kisérleteztek a tengeraltjárojuk hajócsavarján, hogy ne keltsenek micró buborékokat pedig ot jóval nagyobb a nyomás)
másik ha melegitesz egy fazékban vizet, még jóval a forráspont elött keletkeznek szemmel láthatóan
ezek a kis bubórékok. Valószínű a vizszintes viztereknél reked megvalahól, de mióta felraktam a spiro légtelenitőt a radiátorok légtelenítőinél meg szünt a sziszegés, tehát a redszerbe nem megy be a levegő.
Fűtés átalakításhoz szeretnék tanácsot kérni. A nyarat sajnos "elaludtam" így most kell nekivágnom.
Mellékelten egy általam elképzelt bekötés.
Adott két különálló fűtésrendszer "lakás" és "műhely", zárt rendszerek és gázkazánnal fűtünk.
Ez a két rendszert összekötném egy vegyes kazánnal és egy 1000L-es pufferral.
Terv szerint a vegyes kazánmnal fűtöm a puffert; a pufferből lesz egy hosszú (kb 75m) fűtőköröm (a lakás bekötés és a vegyes kazánház kb 30 méterre vannak egymástól, máshol nem lehetett megvalósítani, a fűtőkör egy része szabadban, egy része a műhelyen belül található, szigetelt armafilttel és kapott egy rozsdamentes borítást is).
A fő fűtőkörről egy zónaszelep(ek)kel kap igény esetén meleget a "lakás" és a "műhely". A puffert 90°ra fűteném, az olajégő leáll, ha a puffer teljesen fel van fűtve, és bekapcsol ha 65°alá esik (ennek a vezélrését még nem tudom, majd ki kell tapasztalni).
Utólag arra kondoltam, hogy az előre menő fő fűtőkörben valamilyen keverőszeleppel beállított értékű vizet keringettetnék. (nem gondoltam direktbe 90°os vízzel fűteni a "lakás", "műhely" köröket).
Kérném, hogy nézzétek meg a bekötési skiccem, ha valami nagy hülyeséget látnátok korrigáljátok. Esetleg milyen más elemeket tegyek még be...
kazán: Demrand 6 tagos öntöttvas
puffer: Plan/Gépész csop. 1000L hcs nélkül 8+4 kiállás, szigetelés 15cm kőzetgyapot + 2 cm polifoam.
A gázkazánok kimenő oldalon kapnak visszacsapó szelepet; vegyesre nem terveztem hűtőkört, mert olajtüzelésem lesz ( olajégő szabályozott lesz).
Későbbiekben szeretném az egész rendszert valamilyen módon automatizálni, hogy egy kisebb dobozból "könnyedén" vezérelhető beállítható leszen a rendszer, illetve lássam a pufferben a rétegzett vízhőfokokat, egyéb pontokon a zőmérsékleteket.
Várom az ötelteket és tanácsokat. Az átalakítást mindenféleképp még a héten meg kell ejtenem.
Én 2 érzékelőt akartam 1 REX-re kötni és 2 dolgot akartam vezérelni ennek megfelelően. Te 1 érzékelővel akarsz 2 REX-et vezérelni, ami különböző hőfokoknál csinál majd valamit, igaz? Ez így más. Ezt lehet valsz.
Tisztelt fórumozok, kérdésem lenne, hogy más kazánoknál is halható üzem közben néha bugyborékolás,
ez akkor halani mikok eléri a kazán az üzemi hőfokot (80°) és kb. félóránként halani a kazán vizteréből.
Feltételezésem közép v. alsó résznél a micró bubórékok össze álnak az áramlás viszi tovább, és ez adja azt a hangot. Szerencsére a rendszerbe nem jut be mert több légtelenitő van. A nyomás stabil honapok óta, szivárgás nincs, tehát kivűlről nem jut be levegő egyébként zárt rendszer van.
Nem olyan rossz az! Indulásnak megfelelő (jobb, mint kézzel kapcsolgatni:)). Egy telet végigfűtöttem vele (a képen még láthattad is). Persze az is igaz, hogy most már úton van a két rexi, ami le fogja váltani ezt a csőhörgőt is. Egyébként nem mindenki igényli a visszajelzést arról, hogy megy-e a szivattyú és éppen hány fok a víz. Te igen, én igen és még sokan mások, de van aki letojja és csak az érdekli, hogy meleg van-e? ///Főleg a hölgyek és a humán beállítottságúak, vagy tévednék?:)))///
1 éve csináltunk egy bazi nagy kandallót (400kg, 29,5kW, 2 körös), bazi sok pénzért (3500eur volt csak a kandi). Külön kellett hozzá venni egy gyári vezérlőt (80 eur), amiben be vannak drótozva a szivattyúk indulási és leállási hőfokai (57/53). Jó, jelzi a kazán vizének hőmérsékletét, megy-e a szivi és tiltja a cirkót is, na de ennyi pénzért még nem is babrálhatom?:))
Igen, én voltam az az egyes:)):) Köszönöm szépen a kiemelést!:)
Ááááá! Bár látom Joe már ízekre szedett, de had fussak én is egy kört:) Előre is elnézést kérek:)
Elolvastad amit a 22356-ban írtam? A radiátor így működik. Pont. //Esetleg megkérdezném a Google a barátod-e?//
"- kicsi a radiátor teljesítménye (nagyobb hidegben nem elegendő)"
Nem, a radi valsz. pont jó vagy éppen TÚL VAN MÉRETEZVE. Az, hogy nem ad le több meleget, amikor hideg van, az nem azért van mert hideg az alja, hanem mert NEM KAP TÖBBET. Tudna többet leadni, ezért is hideg az alja. Vagy másképp fogalmazva: azért hideg az alja, mert LEADOTT MINDENT, AMIT KAPOTT. Capisci?
"- nincs megfelelő hőelvonás a kazánból (könnyen túlmelegszik)"
Ha a kazán túlmelegszik, akkor az nem a radiátor miatt van, hiszen az még tudna leadni hőt (akkor nem tudna, ahogy helyesen Joe is írta, ha nem lenne lényegi különbség a be és kimenője között). Ha a kazán túlmelegszik, de a radi normálisan megy (be:meleg, ki:hideg), akkor a keringetőt lehet még feljebb nyomni, hogy VIGYE EL A HŐT A KAZÁNTÓL, oda ahol azzal tudnak mit kezdeni. A radiátorban még van tartalék, ugye.
"- csökken a kazán hatásfoka"
Ennek semmi köze a radiátor méretéhez. Ill. igen, van köze, de nem úgy. Ha pl. a radiátorok KICSIK, ezért NEM TUDNAK TÖBB HŐT LEADNI (be: meleg, ki:meleg), akkor a kazánt nem járathatod magas hőfokon, mert felforr a vized. És viszont: ha a radiátorok túlméretezettek az igényekhez és a kazánhoz képest, akkor ugyan a kazi fullon jár, ez jó, de nem tud pl. 70-80 fokos előremenőt csinálni ha megfeszül sem. Ez nem biztos, hogy baj, de ha csak 40-et tud és te radiátorral próbálsz fűteni, akkor nem lesz elég hatékony a hőleadás a radiátoroknál, de nem azért mert KICSIK, hanem mert NAGYOK (a kazánhoz képest). Ha nincs keverőd, akkor még a kazán is beledöglik a nagy radiátorokba. Ha van, akkor a folyamatos 60+-on tartás miatt annyi meleget kell a visszatérő hideghez kevernie, hogy alig lesz, ami az előrét táplálja (ezért lesz az előre 40+), de legalább a kazán nem lesz kátránygyár.
"- korrózió a kazánnál (túl hideg a visszatérő)"
Ennek sincs köze hozzá. A hideg visszatérő ügye ugye egy keverő szeleppel elintézhető, de egyébként sem korróziót okoz (a hőcserélőn, BELÜL), hanem kátrányosodást (a hőcserélőn, KÍVÜL). Korróziót a nyitott rendszer és a műanyag csöves rendszer okoz(hat) (22332).
Értjük egymást?:)))
Tényleg ne haragudj, nem neked szántam személyesen, csak a tévhiteket ne hagyjuk életben! Főleg egy nyílvános fórumon, ahová sokan azért néznek be, hogy tanuljanak (én is). Azért vagyunk itt sokan, okostojások és azért vannak a barátaink (Mr. Gugli, Mrs. Wiky), hogy segítsenek nekünk. Amúgy mérnök vagyok én is, lehet ez sok mindent megmagyaráz (jót, rosszat egyaránt):)))