Mondtam én, hogy mindegyik eltérő. Tekintsük az én vonalamon Gárdonyt. Minden jelzőállítás, Sr zárás/nyitás, vonat általi jelző M! eltérő intervallumú akusztikus jelzéssel bír.
A két kerülő vágányutat ismerő D55 közül ez az egyik.
Tudtommal három van: Rákos, Sopron-Személy és Sopron-Rendező.
Mit mesélhetnék még róla?
Minden tiszteletem a tiéd (is), órákig tudnám hallgatni ... Plexi sosem volt rajta? Kopás ellen vmennyit véd.. átlagos vonatforgalom egy nappali szolgálatban?
Rendelkezik a végponton két állomási sorompóval is. Telepítéskor még két teljes sorompó volt a D55-be bekötve (a felüljáró helyén volt a sorompóőr), majd apránként lecserélték őket fény- és félsorompókra. Végpont felől vonat általi indításuak, kezdőpont felől kijárati jelzővel kényszerfüggéses. Ettől miért lenne zajos?
A két kerülő vágányutat ismerő D55 közül ez az egyik. Mit mesélhetnék még róla?
A Domino alapvetően hangtalan berendezés. Minek kéne szólnia pl. jelzőállítás közben? Ez egy elég régi berendezés, s nagyon sok része, funkciója van, amit még az eredeti tervezőasztalon álmodtak bele, s a későbbi berendezésekben modernizálták.
Jelzőállításnak van hangja a te berendezéseden? Ahány D55-tel találkoztam, mindegyik más... pl van ahol a tk zavar villog, mint az eredetieken, van ahol folyamatos.... van ahol az sr kézi fényablak az időzítő helyén van stb. stb..
A mi D55-ünk annyira régi, hogy a vonalak már rég nem látszanak, s az új fszt-ket kihívás a berendezés kezelésére, az állomás kinézetére megtanítani. Sok okos ember megállapította, illetve elrendelte az asztal felújítását, de csak pusztába kiálltott szó maradt. Ígértek 400 darab új kocka-fedlapot, de 1200-1300 üzemelő kocka mellett még megvalósulás esetén is csepp lenne a tengerben.
Egyes biztber szakaszok között hihetetlen cserék mennek néha, mert mindenkinél más van, mindenkinek más kell...
A helyen adtam zavarcsengőket pultizzókért, izzókat átvittem B helyre, ott kaptam értük alakjelzőhöz programtárcsát, ezt elvittem C helyre, tőlük kaptam egy adag gomb alkatrészt, amiért D helyen kaptam AS időzítőt, és E helyen végül ezt elcseréltem arra, ami nekem kellett.
Egy másik biztberes még régebben félcsapórudat cserélt a szomszéd szakasszal thermoblinkerre...
Hiába, ha a vezetőség nem tesz semmit, az emberek megoldják saját erőből. Mert azért szerencsére még van jópár vasutas, akinek az a fontos, hogy menjen a forgalom.
Annyira alkatrész hiány van, hogy a blokkmesteri szakaszunk pl. Ceglédre ment bontáskor, hogy minél több alkatrészt (ha nem az egészet) megmentsenek a D55-ből. Multkorjában a blokkmestereünk megmutogatta, a berendezésünk mely kockái valók Budapest-Ferencváros "C" elágazásból...
Sziasztok! Bár ez itt off, de nem tud valaki (berendezés bontás után) 230/70V-os trafót, eladót? (gondolom pl. az ismétlőjelzőkön a két izzó sorba van kötve egymással, ezért gondolom hogy kéne lennie 70V-nak is).
"-A céljelző előtti utolsó csík lesz fehér, a többi marad vörös.
-Fehér fényszakaszok a startjelzőtől majdnem végig
Most akkor melyik?"
Mindkettő igaz. ;)
A céljelző előtti utolsó vágányszakasz sötét vagy vörös, kivéve a CL fényablakát, ami a feltételek teljesülésétől számított további 1-2 perc időtartamra fehér fényű. Fogltalt szakaszra állított tolatóvágányút esetén a fényablak egyszerre fehér és vörös fénnyel világít.