Bocsi! Az előző hozzászólásból eltűntek a szépen megkomponált formázásaim, ezért értelemzavaró. Itt a helyesbítés:
műszerfal: hosszúkás vagy 3 darabból álló (kör alakúak)
benzinbetöltő csonk: motorháztetőn kívül vagy motorháztetőn belül
hátsó rendszám helye: csak a teherautó rendszám fér be, mert négyzet alakú vagy hosszú rendszám belefér, mert nyújtott téglalap alakú
hátsó szellőzőbordák mérete: négyzet alakú rendszámhely esetén hosszabbak vagy téglalap alakú rendszám esetén rövidek
embléma a csomagtér elején: nincs vagy van
piros-fehér szélességjelző a kopoltyúknál: nincs vagy van
első krómrács: van vagy nincs (bajusz helyettesíti)
pici oldalindex: nincs vagy van
első lámpa alatti helyzetjelző/index: nincs (ebben az esetben van pici oldalindex) vagy van; sárga index (ebben az esetben nincs pici oldalindex) vagy van; fehér helyzetjelző (ebben az esetben van pici oldalindex)
krómrácsban levő helyzetjelző/index: fehér helyzetjelző (gyanítom, hogy ez a KRESZ 70-es években történt módosítása előtt egyben index is volt, két szálas izzóval) vagy sárga index
tolatólámpa: krómkeretes vagy krómkeret nélküli
Üdvözlet a topicnak!
Az utóbbi időben egyre inkább kezdenek érdekelni a Zaporozsec 966-os és 968-as autókkaé kapcsolatos témák. Műszaki megoldásaik, az autók fejlődése és itthoni fogadtatásuk. Erre nagyon jó a Zaporozsec Klub honlapja, de sajnos a kíváncsiságom nem minden esetben sikerült ott kielégíteni.
Mostanság leginkább az izgat, hogyan tudnék megjelenésében megkülönböztetni egy 966-ost egy 968-astól vagy ami még inkább érdekes; a 966-ot, 966B-t, 968-at és 968A-t egymástól. Vannak-e csalhatatlan jelek, amiből kizárólagosan megállapítható, hogy az adott melyik típusba és annak melyik alváltozatába tartozik. Továbbá, a külső jegyek alapján meg lehet-e állapítani egy 966-osról, hogy még a 887 cm3-es motor került bele gyárilag vagy már a nagyobb? Összegyűjtöttem ezeket a jellemző külső jegyeket:
műszerfal
hosszúkás
3 darabból álló (kör alakúak)
benzinbetöltő csonk
motorháztetőn kívül
motorháztetőn belül
hátsó rendszám helye
csak a teherautó rendszám fér be, mert négyzet alakú
hosszú rendszám belefér, mert nyújtott téglalap alakú
hátsó szellőzőbordák mérete
négyzet alakú rendszámhely esetén hosszabbak
téglalap alakú rendszám esetén rövidek
embléma a csomagtér elején
nincs
van
piros-fehér szélességjelző a kopoltyúknál
nincs
van
első krómrács
van
nincs (bajusz helyettesíti)
pici oldalindex
nincs
van
első lámpa alatti helyzetjelző/index
nincs (ebben az esetben van pici oldalindex)
van; sárga index (ebben az esetben nincs pici oldalindex)
van; fehér helyzetjelző (ebben az esetben van pici oldalindex)
krómrácsban levő helyzetjelző/index
fehér helyzetjelző (gyanítom, hogy ez a KRESZ 70-es években történt módosítása előtt egyben index is volt, két szálas izzóval)
sárga index
tolatólámpa
krómkeretes
krómkeret nélküli
Nos elég bonyolult, de megpróbáltam rendet tenni és szabályokat felállítani. Íme:
- Ha szögletes a műszerfal, akkor nagy valószínűséggel 966-os, de azt hiszem még a 968-asok is jó ideig ilyen műszerfallal készültek.
- Ha 3 részből áll a műszerfal, akkor szinte biztos, hogy 968. Talán már 968A?
- A benzinbetöltő szerintem csak a 966-osokon volt kívül.
- A négyzet alakú, teherautó rendszámhoz való hátsó fal is 966-os ismérv lehet. Ezzel függ össze a szellőzőbordák hossza.
- Embléma a csomagtér elején. Nem tudom. Talán a 966-osokon még nem volt, de láttam olyat is, amin volt (gyári fotót is).
- A piros-fehér szélességjelző a kopoltyúknál egyes 968-asoknál van, másoknál nincs. Lehet, hogy összefüggés van a műszerfallal? Szögletes műszerfalnál van, 3-részesnél nincs. Vagy téves ez a megállapítás?
- Ha krómrács van elöl biztos 966-os.
- Ha bajusz van elöl, akkor általában 968, de láttam már olyan képet, ahol az elejét kivéve, csalhatatlan 966-os jegyekkel találkoztam.
- A pici oldalindex előfordul itt is, ott is. Azt vettem észre, hogy ha az első lámpák alatt sárga index van, akkor nincs oldalindex. Egyébként van. Tehát ha fehér helyzetjelző van ott, vagy semmi sincs, akkor jelenik meg a pici. Na de a két típusból (plusz kettő altípus) melyik felállás melyikre jellemző; az homály.
- Az első irányjelzők léte vagy nemléte, színe és elhelyezkedése már teljesen zavaros. A különböző képeken, hatféle megoldást láttam. Teljes a zavar. Próbáltam szabályt felállítani, de nem sikerült. Ráadásul a pici oldalindexek is ezzel állnak összefüggésben.
- A tolatólámpák krómkerete talán simább ügy. Úgy gondolom, hogy ez a 966-osok jellemzője.
Szóval, aki már elmélyedt a témában, kérem segítsen rendet tenni a fejemben.
Sajnálom,hogy szétesett a dolog. Pedig megérdemelne egy jólszervezett klubot ez a márka is. Ez már unicum. Pedig sok fiatal vesz zapcsit buliból. Picit hirdetni kellene a dolgot. Talán akkor lenne jelentkező. Most így vagyunk a polski klubbal is. A semmiből szervezzük újra. Sikerekkel!!! Egy lelkes csapat. Én szívesen résztvennék egy újabb zaporozsec klubbtag szervezésben. Ha nem egyedül kell csinálnom. Nagyon sokat nem tudok vállalni mert több projecktet is viszek. De lelkes vagyok az üggyel kapcsolatban. Autóm nincs. De a tervezek egy alkalmi vételt. Valamikor....
Hát igen,sok szép élményem volt vele,egyszer majdnem fel is robbantam,de a Jó Isten velem volt....
A klubbal az a helyzet,hogy én csak a honlapjukat csinálom.A klubelnök kint dolgozik németorsz-ban,és nincs ideje foglalkozni a dologgal.Alkalmas ember meg nincs,aki vinné az ügyet.Igazábol sok Zapós sincs aki nagyon tömörülni akarna egy ilyen klubba.Engem meg lefoglal a Moszkvics Klub alelnöki dolgainak intézése,így nem marad időm ezzel is törődni.Viszont minden Zapist meghívunk összejöveteleinkre,kár,hogy ritkán jönnek.Kevés tagnak való tulaj van,ez a helyzet,ezért stagnál a klubélet....Tehát, rajta fiatalok!!!
Akkor neked is lehet pár jó storyd az autóval kapcsolatban.Szerintem is csak szerető gazdinak való.Mert tényleg kell szeretni. Működik még a klub??????? Mert nem nagyon hallani róla!!! Zapis megmozdulások??????
Csak volt zapim,mára nincs egy sem.Sajnálom mindhármat,de több autót nem tudok eltartani.Mára csak a tiszteletbeli klubtagságom van,és én csinálom a klub honlapját (meg a moszkvicsklubét is)
Mostanság moszkvicsozom jó pár éve.Az orosz autókról annyit,hogy csak akkor érdemes belevágni akármelyikbe is,ha vállalod azt,hogy szereled is,karbantartod is néha.Ha teljesen lámer vagy a kocsiszereléshez,akkor vagy baráti,rokoni segítséggel vágj bele,vagy nagy elszántsággal.
A zapi ha rendszeresen karban van tartva,elég megbízható,igénytelen verda,de nem verseny/rally autó,sőt csajozós kocsinak sem jön be!
Inkább a ritkasága,formavilága lehet a vonzó,nem a teljesítménye.Nyomaték van benne rendesen,de nem veheti fel a versenyt a mai autókkal,egy lámpás gyorsulásnál,erre inkább egy Lada való.
Egy kép a legutolsó 966-os gépemről,ez egy ritka darab volt,nagyon sajnálom,hogy eladtam.
Ha már említetted a Verhót,hát igen az is macerás,bár azt jobban elfuserálták,de kb,olyan rosz volt a híre ennek is...
Elég drágák ezek a józságok a használtautó.hu-n. Totalcar tv műsora tetszik a zapi teszt:D Sajnos a fater nagyon zaporozsec ellenes:))) Majd meglátom mi sül ki belőle:)
Az jó,hogy nem dobják el őket!!Sőt pár kímélt példány tényleg megéri az árát!!!!De sok selelytért is magas árat kérnek!!! De van pár cím a zsebemben. Ahol normális áron kínálnak gépet.
Mi van a klubbal??? Nincs nagyon mozgolódás körülötte!!!!! Működik még?? Hányan vannak???
A Te autód megvan még??? Használod??? Képet tegyél be légyszí róla!!!!!!
Végsebbeséggel csak pár pillanatig (sem)szabad használni egy autót!!!! Ha rendeltetésszerűen használják nem lesz semmi baja!!!! Tankmotor nem volt benne!!!:-))))) A fáma szerint ez a motor inditotta a T34-eseket. De ez nem igaz!!!! Mert elektromos a T34-es indítómotorja!!! Én is láttam!!!! Pont most itt ha felmész a Totalcar fejléchez láthatod,hogy egy T34-est mutatnak be!!!!!!!
Az az igazság,hogy divat lett a Zapó is,nemigen találni már olcsón.Hej amikor én még 26 lepedőért vettem az első gépem!Gyönyörű sárga volt,hibátlan 10 éves jószág...
130-at soha nem mentem vele,de 90 körül kiment a világból,csak nagy melegben hevült fel az olaj picit.
A benzinkályha meg tényleg jó volt,csak tudni kell beálítani.
De nem lesz csapágyas a motor vagy valami baja ha 130-al mész mindig? Valamikor volt a tv-ben hogy egy tv-s stáb nyomozott a motorja után hogy nem e tank motor van benne. akkor majdnem 1.2-es motor van benne.
Fűtés???????:-))) A világ leghatékonyabb fűtése van benne !!!!! Benzinkályha egy fokozatú!!!! -30 C fokról is pillanatokon belül +30-at csinál!!!!!!!!! A legtöbb zapcsi 1196ccm,45 LE!!!!
Szépek igen!!!! A használautó.hu-n nagyon elvannak rugaszkodva az árak a földtől!!!!:-(((((((( Mondjuk beérem egy fakóbbal is csak egyben legyen,és működjön!!!!!!!! Bizony farmotorosak!!!!!!!!!!! LÉGHŰTÉSSEL!!!!!!!