Sejtem mire gondolsz, az 1. kérdésedre tökéletes választ kaptál, szerintem az a nyikorgó hang lehet az is amikor a motorok nem bírnak visszatáplálni (általában áramszüneteknél) és ellenállásra fékeznek, gyorsfékezésnél gyakrabban előfordul. Ha nem erre kerested a választ akkor bocs. :-DDD
A nyikorgás meg az (ha jól gondolom a 2-es ajtó környékén szoktad hallani), akkor az meg amikor szénné rázna az áram ha nem lenne megoldva az elvezetése. + ilyenkor szokott szikrázni a kerék odakünn :)
A következö kérdés. Fékezéskor néha hatalmas csattanásokat hallok a padló alól. Persze ez nem surun fordul elö, inkább télen történik ilyen. De még a talpammal is érzem. Ilyenkor a kerék blokkol? A vezérek ebben az esetben visszaeresztik a menetkapcsolot és ujra fékezni kezdenek. Erröl mit tudsz mondani?
Még egy: szintén fékezéskor szokott hallatszani valami nyikorgás hátulról, de ez még a fékút vége elött elhallgat. Ezt néhány T6A2-nél tapasztaltam.
Lenne még egy kérdésem. Lehet a statikus áramátalakítót halkítani, vagy csak hangosodik tovább? Nem mintha zavarna, de ugy voltak igazán jók a T6A2-k, amig nem zugott bennuk.
Mivel Miskolci vagyok (ahogy *911* eltalálta:) ezért nekem is a KT8D5 a kedvencem, de a többit is (főleg a szögleteseket, ahogy közületek is sokan) szeretem (Jelenleg ez a T5C5K az egyetlen Tátrás képem amin nem KT8D5 van:)