Megértem a problémádat, én is sokat küzdöttem vele. A dinamikus centrír tényleg csak egy részét képes megoldani (alufelnivel akár el se menj, mert az annyira jó), a minőségi gumik jelentik a következő előrelépést, de akkor sem érheted el a 100%-ot, legfeljebb 90-et :-(
A 308-ban elvileg megszünt ez a probléma, érdemes lenne felváltani, ha nem lenne válság.
Egyébként én akkor nyugodtam meg, mikor a rázott a Toyota is meg egy új Fókusz is :-(( A gazdájuk meg nem érezte, de egy 307-es tulajnak ugye már kifinomult érzékei vannak erre a dologra. (de ezeknél egy rendes centrír megoldotta volna a problémat, csak a gumis volt trehány)
(A C4 Picassonál viszont ugyanezek a problémák előjöhetnek!)
A tuti megoldás a kétlengőkaros megoldás az első futóműnél, de az egy magasabb kategória.
Egyébként volt már amikor féltengely csere oldotta meg ezt a problémát (gyártási centrírozatlanság miatt) és talán érthető, hogy a 2003-as hozzászólások között találni fogsz olyat, hogy rajta a tengelyen centrírozták az első kerekeket és azonnal és maximálisan megoldotta a problémát! Drága, egy szezon - én is majdnem elmentem...
Nekem lassan elfogy az 50-50-es keverék. Semmi bajom nem volt, nem írt semmi hibát az autó. 500 km-t mentem eddig, ebből kb 300-at városban és a comp most 11 l/100km-t ír.
Hát, Bunny jól írta, arra kellene hivatkozni, hogy a munkádhoz kell a jogsi, akkor talán megúszható a jogsi elvétel. Csak kérdés, hogy kell-e igazolni ezt valamivel.
....Istenem....hogy a legegyszerűbb dolgok nem jutnak az ember eszébe....ebben a világban az ember agya már mindent túl akar bonyolítani. Pedig igaz a mondás: egyszerű, de nagyszerű. Szóval én hálás vagyok neked, mert megmondom őszintén eszembe nem jutott volna ez a megoldás:D
Hozzád fordulnék kérdésemmel, tudom hogy te is hasonló szituban voltál, megtaláltam hozzászólásodat, mikor két fotóval is illusztráltad a hideg és a napsütötte központi kijelzőt. Találtam hármat is a vaterán, de félő ugyebár, hogy a másik is car lesz, van itt egy a közelembe, azt gondolom, az lesz a befutó, inkább elautózok érte. Ha kicseréljük ott a helyszínen, pár perc alatt úgyis kiderül, nem? Napfényes időpontban célszerű a bizniszt lebonyolítani. Te hogy csináltad? Üdv, Robi
Hát, azért thx az infóért. Én ahány gumisnál voltam, akárhány autóval, ha nem lett jó a kerék, kapásból ráfogták a gumira, vagy az útra. :) Ha minden márkát kilőnék, ami rossz szerintük, akkor járhatnék nevenincs kínaival. :D
AztaQéletbe, lehet mégis 206-ost kellett volna megint vennem? Azon 2 csavar a műanyag burkolat meg tán 3 a kapcsoló és ennyi volt, semmi kormány, légzsák és egyéb hókuszpókusz amikor az index kapcsolót javítottam. Hű de remélem sosem lesz ilyen bajom ...
jogsi: Ha nincs munkahely az ciki, amikor engem fenyegettek ezzel nekem volt, és arra hivatkozva hogy így elveszíthetem a melómat nem vették el. Ez mondjuk régen volt, 50 helyett 110 (az a tipikus tábla-kocsma-tábla 50m falu, mire lasítasz már átértél rajta). Eh, fiatalság, bolondság, ezért akartam limiteres tempomatot mindenképp. Most beraktam fix 55-re, városba benyomom aztán nézegetem a csajokat inkább :)
Az előző helyen, kipróbáltam 4 másik kereket. Lemezfelnik voltak és Michelin téli gumik (kicentírozva) voltak rajta. Igaz nem a csoda dinamikussal csinálták a kerekeket, de azokkal is rázott.
Azt kéne még megnézni, hogy, akinek nem ráz, annak mit csinál az autója az én kerekeimmel, de az a gyanúm, hogy a futómű a szar.
Az elméletem a következő: A tervezése silány, és gyárilag is éppen a határán van, annak, hogy nem ráz. Kevés használat után kicsit kikopik vagy valami és akkor már ráz. Igazából ez a kopás még az egyes alkatrészek tűrésén belül van, de az egész rendszerre már olyan hatással van, hogy berázza a kormányt.
Más: Frédiékben ma nagyot csalódtam, mert nem láttam rajtuk, hogy a problémát szeretnék megoldani, hanem csak csinálják a fesztivált, hogy máshol ilyen szarul centíroznak, és azért ráz a kormányom. Persze, amikor a csoda centír után is szar, akkor a gumira kenik.
hát nem tudom... eddig összvissz 85-öt tankoltam bele és 1345 km körül el fogok tudni menni vele. Ebből számolással 6,3 jön ki, a komp szerint 7,1-et fogyasztott
Elképzelhető, hogy a fedkomp többet mutat a fogyinál, mint a tényleges?
Mintha itt azt írták volna, hogy 0,5-tel kevesebbet mutat inkább, de én meg számolgatok és a 7-7,1 helyett a tényleges az 6,2-6,3... vagy matekból elégtelen:)
Ennél nekem valami kézzelfogahatóbb kell, de ha már lesz valamilyen határozatom akkor kezdem keresgélni a megoldásokat, csak ugye akkor már felebeznem is kell. Addig is érdeklődgetek mi a bevett szokás ennyinél.
:-( (na ilyenkor, ha ugrik a jogsi, a helyi romák elhúznak Aradra, ott beiratkoznak egy tanfolyamra és valaki megszerzi helyettük a jogsit. Csak röhögnek, ha a rendőr elveszi...)
Sziasztok, hát katasztrófa egy napom van-volt, Atesz ha tudnál egy vérprofi szaki telefonszámmal segíteni aki hajlandó lenne is puszta jóindulatból pár telefonos instrukcióra 2.8hdi 127ps befecskendezéssel kapcsolatban, küld már el légyszi, mert kész vagyok az egyik boxertől.
A másik nagy bajom hogy beleszaladtam egy 50/85ös gyorshajtásba, televan a f_szom az olyan településekkel mint a szomszédos is hogy az egyik oldalon lévő utolsó 5 ház, 1km-es távolságon terül el és a kisügyesek meg odaállnak a Fama III-al lövöldözni. Meg is állítottak és érdekes a szitu: 85km/h=45.000ft bünti közigazgatási eljárás keretében, tehát apeh ami nem kikerülhető, és ezt a gépjármű tulajdonosára terhelik(objektív) ami jelen esetben az asszony, tehát ő kapja a 45-öt, továbbá mivel volt olyan balszerencsém is hogy két autóval voltak és megállítottak, így még engem feljelentettek szabálysértés miatt mert hogy 75-nél több volt, így még arra is számíthatok hogy ez miatt is lesz valami, tehát a kapitányságon ezzel foglalkozó 4fő közül valamelyik kisorsolhatja még a pontok mellé a jogsi bevonását is. Nem értem én ezt az egészet ha egyszer megkapom a fix díjszabásos pénzbüntit meg a fix kipontozást, akkor még a jogsi is ugorhat. Hiányzott ez így a szezon kezdetén, meg hát amúgy is szinte a jogsiból élek. Felírták van e munkahelyem (nincs) van e jövedelmem (nincs) család (1) stb. ezt csatolják majd a gyorshajtási papírokhoz és így akihez épp sorra kerülök itt a kunszentmártoni kapitányságon, majd eldönti mi legyen gondolom annak függvényében bal lábbal kelt e fel.
Ha Bp közelében akad olyan jelentkező, aki tényleg bevállalná, hogy kerék át és próba, azt én is szívesen venném. Mert engem is nagyon dühit. És nincs kedvem blindre cserélgetni dolgokat.
:-( Nem tudsz találkozni valakivel, aki kölcsön adná egy körre a nem rázó 2 kerekét? Akár magam is, ha nem esek ki a távolságodból... Akkor tudnád belőni rögtön, hogy gumi, felni, vagy mi a fene okozhatja. No meg másik kocsin kipróbálva a Te kerekeid... Nem is értem, Frédiék hogy nem azzal kezdik ilyenkor, hogy 2 másik kerék fel, vagy a tieid másik kocsira és próbakör.
Szerintem nem kellett volna állítani. A zárakat ki kell tisztítani (én kifújtam kompresszorral, levegővel), ne legyen benne por, majd WD40-el átkentem. Tökéletes csend van. Mindkét zár nyiszogott, azóta mentem már pár ezret és még mindig csendben vannak.