Sziasztok! Putnok bányárol szinte semmilyen képet, videót nem találtam a neten pedig bezárás előtt szinte minden nap volt valamelyik tv csatorna interjút csinálni ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném a
Azért azzal a megnyitással vigyázzatok! Nagyon veszélyes lehet bemenni! Gázok, oxigén hiány stb a diffúz szellőzés is kb 5-10 méterig hatásos a bejáratól, ha nincs megfelelő húzat, friss levegő komoly bajok lehetnek! Gyertyát mindenképpen vigyetek! Csinálj képeket! :P
Hát, most egy nem működő szalagpályát fenntartani, karbantartani, festeni mind pénz kérdése, és kérdés az is, van-e értelme...
Még egy (egyelőre) megmaradt híd, és az egykori átvezetés az út alatt.
Megmondom őszintén, nem igazán voltam oda érte. Kettévágta az erdőt, a kerítéssel, a kötélpályától legalább lehetett közlekedni. A csúcs az volt, mikor farkaskutyákat kötöttek ki a hidak alá, sose próbáltam ki, meddig ér a láncuk. Elég volt arra vigyázni, nehogy az őrökbe fussak, mikor a szalag melletti úton mentem ki az erdőbe, és erősen bíztam abban is, hogy egy-egy dombtető mögül nem bukkan ki hirtelen a terepjárójuk...
A még megmaradt völgyáthidalások közül az egyiket akárha felrobbantották volna, a másik még megvan. Az őrbódét már csak romjaiban találtam. Múltkor még megvolt, csak a fényképezőgépem volt meghalva...
Verőcei telkemen a meddőhányóból ítélve régen bánya volt, a lejtakna, táró beomlott vagy berobbantották - kíváncsi ember lévén szeretném felnyitni, bent körülnézni, stb. hamarosan úgyis hívok markolót tuskótszedni, és ha már ott van...
Hasonlít a Verőce, Katalin völgyben található szénbánya lejt aknájára, amit a Váci Püspökség az 1700-as években nyitott, és az 1920-as években Rédei és Társa még termelt ott szenet (korábban már említették itt a fórumon) - érdekes, hogy azt is betemették, és szerintem csak a véletlen folytán alakult ki az a kis bejárat.
Abban jártam, kb. 70 méter hosszú, vége beomlott (gondolom ez volt Rédeiék 500 méter hosszú tárója).
Érdeklődnék, hogy a bánya pontos helyét hogy lehet, hogy érdemes beazonosítani? - Térképen semmit sem találtam sem erről, sem a Katalin-völgyi bányáról...
Illetve egy azonosító földradar, földszkenner, vagy hasonló vizsgálat mennyibe kerülne, és kihez érdemes fordulni?
Már nincsenek olyan bányák, téglagyárak amelyek felszámolásából ekkora mennyiséget be lehetne szerezni. A közelmúltban bezárt Márkushegyi bányában lehetett volna talán de ott senkinek nem adtak el semmit, minden ment a vasba. Öntetni lehet, utána nézek.
Eladó csille kocsi kerekeket kerestem, és végül ezen a fórumon lyukadtam ki.
Ahogy elnéztem a topicot, igen sok hozzáértő és lelkes amatőr (nem sértő értelemben :)) hozzászólással találkoztam, illetve láttam, hogy többen kínáltak mindenféle cikkeket is eladásra. Az lenne a kérdésem, hogy vajon hol lenne érdemes csille kocsihoz való eladó kerekeket keresni. Alapvetően téglagyári kocsikhoz keresek, elég sokat. (450 db-ot szeretne venni egy partnercégünk)
Esetleg bányák vagy téglagyárak felszámolásából...?
A filmek digitalizálását, archiválást az Informatikai és Hírközlési Minisztérium az "ITP 8, 24. óra - Kulturális kincseink digitalizálása" pályázathoz nyújtott támogatásával segítette.