Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lbx Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29757

2010-es 1,6 benzin kombi; városi szaladgálós 8+ liter.

Típushiba? Ajtón az ablakkeret felső élén, a vízvető gumi alatt előfordul rozsda.

Előzmény: Xlive (29752)
Benben Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29756

Köszönöm a tippeket a többlet olaj eltávolításával kapcsolatban. A művelet sikerrel zárult. Most már tudom, hogy az 1.4 szívó benzinnél, bő fél liter olaj, cca 1 centi, nívópálcán jelzett szintet jelent.

l.csaszar Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29755

Az enyém most lett hengerfejes, szóval nem lehet általánosítani.

Előzmény: Xlive (29752)
stefi001 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29754
Előzmény: Xlive (29752)
KAti Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29753
Előzmény: Xlive (29752)
Xlive Creative Commons License 2019.04.02 0 0 29752

Kia Ceed első generációsat vásárolnánk kombi kivitelben, kizárólag benzinmotorral.

 

Melyiket ajánlátok, illetve kerülendő?

Esetleg van amelyikhez 6-os már a váltó hogy ne forogjon annyit autópályán?

Milyen fogyasztásokat lehet vegyesbe belőle kihozni?

Típushibák esetleg?

 

Köszi!

cápaFeri Creative Commons License 2019.04.01 0 0 29751

.

cápaFeri Creative Commons License 2019.04.01 0 0 29750

Én ilyent vettem, párszáz Ft volt:

Benben Creative Commons License 2019.04.01 0 0 29749

Köszönöm a tippet!

Előzmény: ikim2025 (29748)
ikim2025 Creative Commons License 2019.03.31 0 0 29748

Gyógyszertárba bemenni,és venni kell 20-as fecskendőt,meg ami az oxigén csőhöz van szilikon cső,

az vékony és hő álló,és üzemmeleg állapotban a nívópálca helyén leszívni,ez a legkönnyebb.

Benben Creative Commons License 2019.03.31 0 0 29747

"Én egy benzinálló kis kézi pumpával eltávolítottam a felesleges olajat, mert sajnos egyszer túltöltötték."

Nálam is valami hasonló megoldás lesz. Nem hiszek a szerviz -"nem lesz attól semmi baja"- kincstári dumájának.

 

Előzmény: cápaFeri (29739)
jwkllr Creative Commons License 2019.03.31 0 0 29746

Az első 15000 műszer szerinti átlaga 4,9. Nagyrészt autópálya 100-130 közti tempomattal.

stefi001 Creative Commons License 2019.03.31 0 1 29745

FEJEGYSÉGHEZ

 

Maga a készülék a gyári 2DIN-es fejegység helyére befér: Szerintem leginkább a rögzítés megoldása lehet kérdéses, ugyanis pl. a 2010. évi Kia Ceed esetében az eredeti rádió 4 db front csavarral (tehát elöl) van rögzítve, ami a PRO CEE'D esetében is lehetséges…? Célszerű pontosítani. A 2 DIN-es beépítő keret különösebben nem nagy összeg, viszont a külső és belső méreteit össze kell vetni a kocsi rádiófészkével, illetve a vásárolt fejegység méreteivel.

https://www.ebay.co.uk/itm/2DIN-Metal-Fascia-Mounting-Dash-for-Car-Radio-DVD-Stereo-Installation-Frame-Kits/223305320564?fits=Car+Make%3AKia%7CModel%3ACee%27D&hash=item33fe08c874:g:~88AAOSwpLdcKd~x

 

A kormánytávirányító interface (adapter) mindenképpen szükséges, kiegészítve egy ún. LEAD kábellel, amire a link utal is.

Több beépítési tapasztalat birtokában mondhatom, hogy a beszerelés alapvető ismeretek birtokában, egy kis hozzáértéssel, gyakorlattal, és egy-két alapvető eszköz használatával saját kezűleg is elvégezhető.

 

Előzmény: M4r3c1 (29744)
M4r3c1 Creative Commons License 2019.03.31 0 0 29744

Sziasztok!

 

Van egy 2008-as 1.gen kia proceed (ferde hátú) autóm. Nincs beépítve ködfényszóró így úgy döntöttem esetleg kerülhetne a helyére menetfény.

Csak menetfény és nem ködfényszóró kombó. Tudtok ajánlani valami kultúrállt árú darabot, aminek a minősége is jó vagy csak ezek a 80k+ os darabok ajánlottak?

Esetleg (mivel az enyémet holnap kapom vissza nem tudom mérni), szabályos a ködfényszóró helyén a  menetfény ennél a típusnál?

 

Másik téma:

Vettem egy 2din es fejegységet ?https://www.eonon.com/Android-Car-GPS/2-Din-GPS-Navigation/Advanced-Android-8-0-Oreo-4G-RAM-Octa-core-32G-ROM-Head-Unit-SplitScreen-PIP-Multitasking-Note-No-CD-DVD-function.html

Ez mennyire néz ki normálisan beépítő keret nélkül (univerzális), egyáltalán beépíthető?

Illetve egy jó szerelő meg tudja e oldani a kormányról vezérelhetőséget vagy mindenképpen venni kell ilyet ha használni akarom? (https://www.autodvd.hu/kia-ceed-kormanytavvezerlo-ctski001-2.html)

 

Tudom, hogy sok a kérdés de ha nem nagy gond jól jönnének a válaszok.Válaszaitokat  előre is köszönöm :)

aamen Creative Commons License 2019.03.31 0 0 29743

"Hiába írja a könyve pl. ennek, hogy 5,3 liter, ha rendes leengedés és cserefolyamat után is csak 4,5 megy bele a maxig"

szintén 1.6 crdi, kereken egy öt literes flakont nyomnak bele a szervizben
megnéztem, így pont a maximumon áll

Előzmény: cápaFeri (29739)
tuzer Creative Commons License 2019.03.31 0 0 29742

Ja...a pálcán a laikusoknak lévő utasítás szerepel. Semmi hókuszpókusz nincs ott a tágulásról, olajsűrűségről, lefolyásról, stb.

 

Egyetértek. Az a mérnökök dolga a tervezőasztalnál. Persze, ezt néhány "jó" tanácsokat osztó szerelőnek is tudomásul kéne vennie.

Előzmény: cápaFeri (29740)
cápaFeri Creative Commons License 2019.03.31 0 0 29741

Rákerestem azért a neten, nehogy pont a márkatársakat vigyem az erdőbe a hülyeségeimmel.

Ezt most találtam és kissé megnyugodtam, hogy nem beszéltem nagy marhaságokat. :-)

 

https://www.menstyle.hu/hir/A-szakszeru-olajszint-ellenorzes-lepesei/6539/auto-motor/

cápaFeri Creative Commons License 2019.03.31 0 0 29740

Ja...a pálcán a laikusoknak lévő utasítás szerepel. Semmi hókuszpókusz nincs ott a tágulásról, olajsűrűségről, lefolyásról, stb. Az ellenőrzés folyamatát, az olaj minőségét, viszkozítását kell betartani és így a két érték között kell lennie. Ennyi. A mérnökök már kitalálták, hogy a motor járás közben mennyit vesz fel, mennyit tágul a meleg olaj, stb. Ezzel nekünk nem kell foglalkozni! :-)

cápaFeri Creative Commons License 2019.03.30 0 2 29739

Olajszint ellenőrzés, ahogy az okosok mondják:  üzemmeleg motornál leállítás után 10-30 percen belül. Egyenes talaj. Nívópálca kihúz, töröl, betesz, kihúz, leolvas. Min és max között kell lennie! Nem lehet maximumnál feljebb lényegesen! 7 mm kb fél liter olajat jelent többletként a ceed-nél (saját tapasztalat, 1.6 crdi). Huzamosabb ideig így használva az olaj utat talál magának nem kívánt helyeken, mint pl. főtengely szimmering. És ugye amenniyre ki akar szúrni a nemtörődöm gazdával az olaj, általában a váltó felőlin kezd el átfolyni, hogy jó nehéz és költséges legyen javítani. Jelentősen több olaj a motorban olyan nemkívánatos dolgokat eredményez, mint a forgattyústengely által állandó beleverés, olaj felhabosodása, ezáltal a kenési tulajdonságok csökkenése. Szélsőséges esetben akár a lambda szonda, katalizátor idő előtti hibásodását is okozhatja.

Én egy benzinálló kis kézi pumpával eltávolítottam a felesleges olajat, mert sajnos egyszer túltöltötték. Hiába írja a könyve pl. ennek, hogy 5,3 liter, ha rendes leengedés és cserefolyamat után is csak 4,5 megy bele a maxig.   

tuzer Creative Commons License 2019.03.30 0 0 29738

Reméljük egyszer összefutsz autószerelővel

 

Volt szerencsém Raj GAZ-tól MAZ 543-ig jó nehány típusért felelősséget vállalni olyan helyen, ahol az volt a divat, hogy a felelős közvetlen pk. ott áll a technikája mellett, amíg azt javítják (na jó, a Maz-ért nem annyira közvetlenül, hál'istennek, annak a hibáiért kérdés előtt kötél járt).

 

Hovatovább szabadidő-autó specialista vagyok (Dacia 1300, 1310 - elvették az összes szabadidőmet) és még egy pár típuson kidörzsölődtem.

 

Maradjunk annyiban, hogy az autószerelők is sokfélék....

Előzmény: lala1961 (29736)
Lbx Creative Commons License 2019.03.30 0 0 29737

A kerozin - értsd repülőpetróleum fajsúlya kevesebb, mint 0,05 térfogatszázalék ingadozást mutat (0,78-0,83, de utóbbi már a gázolaj)...

 

Az olajszintet mindig üzemmeleg állapotban kel ellenőrizni, a leállítást követő 3-5 percben. - hogy legyen ideje az olajnak visszagyűlni az olajtenkőbe. Ekkor lehet az olajszint a nívópálca legfelső szintjén. Hidegen azonban SOHA nem lehet a nívó max. szintje felett, ahogy Tuzer írja. Ha hidegen egy olajcsere alkalmával max. szintre töltöd az olajat, melegen biztosan a legfelső szint felett lesz az olajszint.

Az autószerelők annyi okosságot tudnak összehordani, hogy csuda.

Legyen példa a saját BMW levegő-olajhűtésű motorkerékpárom, amiben nehezítésként az olajhűtőben még csapdába is eshet a motorolaj (ennél fogva "hirtelen" lecsökkenhet az olajszint); soha nem állt a max felett az olajszint sem hidegen, sem melegen. A szint ellenőrzését úgy lehetett közel pontosan intézni, hogy melegen oldaltámaszra állítottam a gépet, majd kb. 3-5 perc múlva középállványra állítva, kis időt engedve néztem a szintet. Csudák csudájára megvolt az olaj, majd hidegen egészen kis szintcsökkenés volt tapasztalható (töltési mennyiség szűrővel 3,75 liter). Olyan nem volt, hogy hidegen a max szint felett állna az olajszint.

Summa summarum; hidegen soha nem lehet a maximum szint felett az olaj, az bizonyosan túl van töltve, és melegen - miután a teljes olajmennyiség visszajutott a karterbe, csúnyán túl lesz  a maximumon.

 

Megjegyzem, hogy a motor működése szempontjából a különféle zegzugokban megragadt olaj-mennyiség nem számít, hiszen azt az olajszivattyú nem tudja megmozgatni, keringetni, csak azt, ami az olajteknőben összegyűlik, és ezen (egyébként nem nagy) mennyiség lényegében állandó - ezt látni, mikor megbont az ember egy motort; sok-sok helyről csurog, csepeg a motorolaj.

Szerintem.

lala1961 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 29736

Rendben ,gépészként azért kössz ezt a kis rögtönzött fizika órát ,nem egyről beszélünk ,tudjuk hogy az anyagoknak van hőtágulása ,Én nem erről beszéltem v inkább akartam ! Reméljük egyszer összefutsz autószerelővel ,aki hasonlót vall mint az enyém ! Engem meggyőzött ,ezen felül mindenki aztán úgy csinálja ahogy akarja !:-) Nem bánnám ha esetleg több szaki(autószerelő/szervizes) is reagálna hátha olyan érvek is elhangoznának ami megingatna a mostani elképzelésemben !-)

Előzmény: tuzer (29735)
tuzer Creative Commons License 2019.03.30 0 0 29735

De meleg állapotban szét van hordva a motor minden zeg-zugába !

Hát ezért kell nekije az a cirka 5 perc várakozás a motor leállítása után, hogy összefollyon az egész az olajtekenőbe.

A hidegen órákkal a leállítás után semmiben nem zavar a nívó feletti állapot/és ez pont a nívópálca feletti szintre jön cirka 0,5-1 cm !

 

Nem is, amíg a motor áll. De amint megmelegszik, ez már a max. feletti 1,0 - 1,5 cm-t jelenthet - per dafke is kitágul a meleg miatt - és fölösleget a motor elkezdi elégetni, ami kokszosodáshoz és egyéb problémákhoz vezet, elsősorban az össz olaj mennyiség kezdi hamarabb elveszíteni a minőségét.

 

Hogy mekkora tágulást okozhat pusztán a hőmérséklet egy folyadékban, csak egy tényleges példa: +15 C fokon a SCUD rakétába cirka 1400 kg üzemanyag (kerozin) fért fullra töltve. Nyáron -100, télen +100 kg-os nagyságrendű volt az eltérés, emiatt több 10 km -t ingadozott a max. lőtávolság.

 

Bocs, kicsit durva a példa, de a fizika mindenhol fizika.

 

Ja, és a nívópálca jelölése az etalon, nem a könyv, illetve jó lenne tudni, hogy a könyv pontosan milyen kötülményekre íródott.

Előzmény: lala1961 (29734)
lala1961 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 29734

De meleg állapotban szét van hordva a motor minden zeg-zugába ! Ha értőn olvastad volna az irományomat ,akkor azt is olvashattad hogy Én üzem melegen, szinte a leállítás utáni nívóra írtam hogy az legyen a nívópálca közepén ! A hidegen órákkal a leállítás után semmiben nem zavar a nívó feletti állapot ! Én is úgy tudtam ahogy Te ,de ez állítólag már idejét múlt nézőpont ,és ha belegondolok ,akkor saját Ceedembe kell 5,3 l könyv szerint ,és ez pont a nívópálca feletti szintre jön cirka 0,5-1 cm !

Előzmény: tuzer (29733)
tuzer Creative Commons License 2019.03.30 0 0 29733

Azért emlékezzünk egy cseppet volt szemétláda fizika tanárainkra, akiknek volt bőr a képükön aztat állítani, hogy a dolgok a meleg hatására kitágulnak.

 

Namosttehátakkormindazonáltaléspediglen azért kell a meleg motor leállítása után cirka 5 perccel ellenőrizni az olajszintet, mert:

a.,ezidő alatt minden lecsorog az olajteknőbe, ami le akar csorogni,

b., gyakorlatilag az üzemmeleg motor olajszintjét láthatjuk a pálcán.

 

És lám-lám - mondá Öveges professzor - , mire ugyanezen motor kihűl, a nívó lejjebb lesz. Ha fene fenét eszik, akkor is.

 

Ebből viszont az következik, hogy mindaz, aki azt állítja, hogy a hideg olajszint nyugodtan lehet magasabban a max. jelzésnél, az lehetőleg a saját motorján ügyeskedjen, merthogy megmelegedve még magasabb leend.

Előzmény: lala1961 (29732)
lala1961 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 29732

Üdv ! Nekem is ezt mondta egy kitűnő szervizes ,akinek adok a szavára ,hogy kicsit feljebb kell álljon az olajszint a nívó maximumán (1/2-1 cm),mikor hidegen visszafolyva ellenőrizük ,mert akkor üzemelés közben  pont megfelelő  mennyiségű a széthordott olaj ! Azt is mondta hogy leállás után pár 1 perccel kell megnézni és akkor kell a nívópálca közepéig érnie az olajszintnek! 

Előzmény: Benben (29731)
Benben Creative Commons License 2019.03.29 0 0 29731

Megvolt az autó hatodik kötelező szervize, 1.4 szívó. Sajnos az olajból többet kapott a kelleténél. A felső jelölés felett van a tényleges szint, egy jó centivel. Nem örülök. Természetesen felhivtam a márkaszervizt, de szerintük ez nem fog semmilyen gondot okozni. Azért én ebben nem vagyok annyira biztos.

R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.03.29 0 1 29730

16 collos kerékméret esetén a pontos váltóméret 205/55R16 (a H a sebességindexet jelöli, nincs köze a gumimérethez).

Az eredeti 17 collos felnire szerelhetö keskenyebb, 205/50R17 méretü gumi, ez szintén pontos váltóméret. A keskenyebb gumi kevesebb zajt csinál, meg kisebb a gördülési ellenállása (takarékosabb), meg pontosabb vele a kormányzás, jobb az egyenesfutás is (kevésbé vezetik meg a hiosszanti útbordák, nyomvályúk). Nem tudom, milyen típusú gumi van az autódon gyárilag, ebböl is vannak jobban meg kevésbé csendes fajták - a Picantómon a gyári Kumho-kat részben épp emiatt cseréltem le Uniroyal-okra az elsö szezon után, a különbség nagyon szembetünö.

A problémafelvetést szvsz a gumimérettel történö variálás csak korlátozottan képes megoldani, az erös futómüzaj oka inkább a hiányos zajcsillapítas, de erre is van megoldás. Ha elég elszántnak érzed magad (anyagilag), keress fel agy autóhifis mühelyt, elmondják majd, milyen lehetöségek vannak a profi szigetelésre.

Előzmény: Milee (29729)
Milee Creative Commons License 2019.03.29 0 1 29729

Garanciális az autó, akkor a sávtartót mindenképp a márkaszervizben kell orvosolni. Ha nem tudják beállítani, akkor cseréljék ki. Véleményem a sávtartó asszisztensről, hogy egy átlag autóst inkább idegesít ez a "vezetéstámogató eszköz", mintsem segíti a vezetésben.

A 225/45 x17 gumi a sportosabb vezetés élményét, valamint a szebb küllemet biztosítja, ellenben a komfortérzetet jelentősen ronthatja, főleg a gyengébb minőségű, ill. kátyús utakon. meg persze a fogyasztást is emeli a nagyobb rugózatlan tömege és légellenállása.   Ha többet közlekedsz  rosszabb minőségű utakon, akkor érdemesebb ballonosabb gumira cserélni. pl.

felni méret: 6,5x16 gumi méret: 205/50x HR16  vagy a még komfortosabb felni a 6J x15,  gumi méret 195/65 x HR15

A felni vásárláskor figyelni kell az osztókör méretre 5x114,3 , a felfogató furat méretre: 67,1 mm , ha ez nagyobb, akkor + közgyűrű is kell, valamint az ET méretre, ami min. 40, max. 52 mm.

Gumisnál érdemes érdeklődni a felni és gumicserével kapcsolatban, ha szeretnéd komfortosabbra lecserélni.

Előzmény: VersCs (29726)
dokeee Creative Commons License 2019.03.28 0 1 29728

Egy 130 lóerős autóra hülyeség ilyen gumit/felnit tenni.

Előzmény: VersCs (29726)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!