Keresés

Részletes keresés

szlaci01 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 63123

Én itt szoktam kiszámolni! A képen látható méreteket pedig le tudod mérni!

 

http://ebike.hu/kulloszamolo/

Előzmény: csepcsanyi (63122)
csepcsanyi Creative Commons License 2014.12.16 0 0 63122

Sziasztok! 

Rakosgatom össze a HB Timeát, a hátsó keréknél elakadtam, kellene a küllő mérete, a gumifalcos felni és hátsó agy (Gránát), megköszönném, ha valaki elárulná a hosszát! 

Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.12.16 0 0 63121

Szia, tudom hogy nincs rendben, az előző lámpánál is már ilyen hülyén nézett ki... akkor ferdült el, amikor az előző Orion lámpánál képesek voltak csak azért is bele gyömöszölni a fékpálcát a tartóba, így bár a féket aligha lehetett használni + deformálódott is, de legalább elfért a tartón belül. Megnéztem mit tudok tenni vele, egyelőre nem sok megoldást találtam... 

A táska hogyan lehetne a lehető legjobb? Ahogy láttam a korabelieken - eddigiek alapján - olyanok voltak, amik a váz és vázcső sarkában foglaltak helyet. Sajnos külön se ilyet, se csengőt, se ülést nem ad el senki, pedig kb. 10 eladót kérdeztem különböző oldalakról. Max. bringával együtt adják. 

 

Csabi975: hmm, sajnos nem kompreszorral lett fújva... :( Az alapozó is kb. csak két réteg lett. Hát ilyen lett az első munka... több talán nem is várható... őt szeretném egyelőre rendbe rakni... :) Neked jelenleg hogy sikerült a festés, hogyan próbálod most helyrehozni? Lehet hogy nekem mégegy réteg festék plusz lakk is elég lenne... vagy ha nem kell festék, legalább a lakk ne maradjon már ki... így legalább ez a bringára is kicsit patinás lesz, nem annyira steril. :) 

 

Madzagos: mestermű a szerkezet és a festés is... :) Komolyan, ha lehetne ilyet kapni azonnal szereznék egyet... boltok polcaira is kerülhetne mint "felni festő és csíkozó"... vagy egy ilyennel már túl egyszerű lenne az ember dolga? :) 

Előzmény: Lacman68 (63110)
mynamecornjohn Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63120

ja ,

most látom  rajpura  és robi leértekezték már 2011 ben 1x csak ott más képen van a gép ,

ez a muff az oso unio - jára hasonlít nagyon

Előzmény: mynamecornjohn (63118)
Lacman68 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63119

Vélhetően Magyarországon készült a fotó,ezért a sok itthoni "ismerős" cucc rajta...Egyébként valódi Svéd,ilyenem(igaz váltómű nélkül),de van itthon egy...http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130119474&t=9119822

Előzmény: mynamecornjohn (63118)
mynamecornjohn Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63118

pedál, hátsólámpa, javító lánckerék ,

és az első muffozás is  valamelyikre hasonlít

Előzmény: mynamecornjohn (63117)
mynamecornjohn Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63117

Üdv!

1 érdekes "magyar" ? hermes középváltós gép

http://www.oldbike.eu/wordpress/?page_id=1481

szlaci01 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63116

Szia!

Így látatlanban nehéz megmondani, hogy javítható e a hiba a vázon vagy sem. Az enyém elég lepusztult állapotban volt, az alsó vázcső hosszában elrepedve 30 centit, illetve teljesen ki volt törve a középcsapágy házból, illetve a fejcső muffja is repedt volt. Közel másfél évet gondolkodtam rajta, hogy megjavítsam e ( elég "fiatal" a váz ), de úgy döntöttem megmentem. Az alsó csövet a hosszanti repedésnél megforrasztottam, esztergáltam egy betétcsövet amit a középcsapágy házból betoltam az alsó csőbe, így fixen tartja. Majd szépen végig forrasztottam, illetve a fejcsőnél is megfuttattam. Tökéletesen tart!!

Illetve ha rákérdezel a már említett szakiknál, akkor a hegesztés helyett inkább a forrasztást kérdezd meg, mert morogni fognak ;)!!

 

Előzmény: e98ff (63109)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63115

Köszi de marad egyenlőre a polcon ;-) 

Előzmény: Lacman68 (63111)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63114

Köszönöm a egyértelmű Választ.. 

Előzmény: pazolta (63100)
madzagos Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63113

Polski ablaktörlő motor. :-) Nehogy már nekem kelljen forgatni! :-)

 

Előzmény: gepesz (63101)
Csabi975 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63112

Szia Szaki!

 

Színkód? Az egészet festenéd újra? Mert, ha igen, akkor, ha esetleg nem pont olyan lesz az árnyalat, az nem baj. Vagy igen? :-) Újra kéne az egészet csinálni... ?

Én ugye gagyi festéket alkalmaztam sajna, fújtam rá a fémre 3 réteg alapozót, 6 réteg selyemfényű festéket és 3 réteg lakkot. Nem jó! :-)

Autófestékből nem tudom, mennyit lett volna érdemes. Ha kompresszorral lett festve, akkor szerintem 1-2 réteg is elég lehet. Kompresszor vastagon, sokat fúj. Legalábbis az öcsém festett ezer éve Simsont, akkor vastagon ment rá neki.

Ha nem, kijavítanak a tapasztaltabbak.

 

Üdv;

Csabi

 

Előzmény: Subaruwrxsti (63098)
Lacman68 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63111

Ha olyanra vágysz,adhatok egy rakattal...! (Elég sok korabeli kütyüm van még,hátha...:))

Előzmény: veteran_katona (63092)
Lacman68 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63110

"Gondold újra" a fékpálca és lámpatartó térbeli elhelyezkedését...szerintem...(A táskát nem említem,mert,hát mindenki másképp csinálja...:)

Előzmény: Subaruwrxsti (63098)
e98ff Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63109

A muff felső részén van egy hajszálrepedés, nem tűnik vészesnek. Először festékhibának néztem, de már terjeszkedik, tuti repedés...

 

Egyébként köszönöm mindenkinek a gyors választ :)

HercegHerceg Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63108

Megkérdezném őket, s utána mérlegelném, hogy érdemes-e javítani, vagy nem.

 

Előzmény: e98ff (63105)
jozanparasz Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63107

Nem nagyon értek hozzá, meg látni is kellene mi a hiba. Erről a szakiról jókat hallottam.

Hívd fel, mert az emailekre elég lassan reagál!

Előzmény: e98ff (63105)
HercegHerceg Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63106

Hunor kézműves kerékpár, facebook-on is érdemes lehet rákeresni, de itt egy cikk is:

http://revomag.hu/2013/hunor-kezmuves-kerekpar-az-ezustmuves/

Előzmény: e98ff (63102)
e98ff Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63105

Köszi, nincs is messze. Van tapasztalatod azzal, hogy ez mennyire éri meg? Meg lehet tartósan hegeszteni? Vagy vegyek egyet ami nem repedt?

Előzmény: jozanparasz (63104)
jozanparasz Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63104
Előzmény: e98ff (63102)
e98ff Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63103

Szevasz!

 

Gratulálok a pumpádhoz :D Egyszer én is teszek ide egy képet a Marathonról, de még vár rá egy hegesztés :(

Előzmény: Törölt nick (63072)
e98ff Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63102

Sziasztok!

 

Van egy Csepel Matartonom, aminek sajnos a középcsapágynál lévő muff elrepedt. Tud valaki budapest környékén olyan acélhegesztéssel foglalkozó embert ajánlani, akire jószívvel rábízhatnám a hegesztését? Illetve mennyire éri meg ezeket meghegeszteni? Nagyon sajnálnám kidobni, sok órám van benne hogy eredeti állapotba hozzam...

Köszi előre is a segítséget!

gepesz Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63101

Az alsó  görgő az hajtott? Mintha szöghajtóművet vélnék látni rajta.

Mennyi mindent kell nekem még segédnek alkotni.

A tószegi kerékpárgyárba nem lehet beküldeni. :-(

 

Előzmény: madzagos (63099)
pazolta Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63100

Szia!

 

Nehéz megmondani az éveket pontosan, mert pl. a Blitz olajlámpád már feltűnik egy 1899-es prosiban is , de árulják még 1930-ban is mint eredeti "Blitz" lámpa...

 

.

 

A "Nirona" jónevű német cég volt.

 

Egy hasonló karbidlámpa van a 36-os Láng katalógusban:

 

 

A dinamódhoz hasonló látható a 41-es Párisi Áruház katalógusában:

de semmi esetre sem Bosch, mert annak nem volt oldalkivezetéses  dinamója...

 

A billentő fülek felszerelése a 40-es, 50-es évekre jellemző....

Előzmény: veteran_katona (63083)
madzagos Creative Commons License 2014.12.15 0 0 63099

 

A kerék festése...   :-)

 

Előzmény: Subaruwrxsti (63098)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63098

 

Szia Szaki!

 

Egyből az események fül alá vitt az utam, de ha nem találtam volna meg, egy ilyen minden-egyben oldal akkor is hasznos, szóval köszönöm mégegyszer. :)

 

A festék témához hozzászólva: amivel mi fújtuk, az nem a tipikus bolti katyvasz, hanem autó festék, ahogy Bendegúz Szaki is mondja, hogy azzal kellene. Itt a gond azzal lehet, hogy nem lett elég réteg rá fújva, sajnos... :( Gondolom utólag ezen már nem lehet javitani...?

Színkód alapján kérhetek ugyanilyet, mondjuk a bácsi aki foglalkozott vele már nem hirdeti ezt a mesterségét, de ez talán áthidalható, a megvalósítás a kérdéses.

Ezt a festék - lakk témát akkor majd megérdeklődöm a későbbiekben máshogy is, a szovjet bringa pihen a legtöbbet egyébként is. :) Néha kicsit megforgatom a kerekeket, fújok bele, "portalanítom". Szebb időben használtam, leginkább nyáron, amikor még nem volt meg a többi gép/azokkal kellett foglalkozni. Most hogy van választási lehetőség inkább a kevésbé féltettet használom, bár ez sem helyes kifejezés, szerintem mindannyian ugyanannyira féltjük a bringákat, inkább azon múlik hogy melyik amelyik közlekedésre, melyik amelyik csak egy kisebb-nagyobb útra használatos. :)

 

ricsi567: ha készen lesz biztosan nagyon "szép" járgány lesz, ahogy más is írta, majd mellékelhetnél képet, akár arról is ahogy készül... :)

 

doska: tetszetős! :) Ezen a CSODA feliratos lánckeréken mindig megakad a szemem, annyira jól néz ki, és hihetetlen hogy még erre is ennyire ügyeltek... 

 

No, ma rendezgettem a dolgokat, felkerült végleg a két Madzagos Szaki által készített markolat, illetve visszakerült a táska az ülés mögé. Így már kicsit jobban egyben van a gép... legalábbis számomra. Sok kis apróság nagyon sokat számít, úgy látom. :) Egyébként vacilláltam hogy a táska régiesebb/fiatalosabb stílust kölcsönöz, de élőben mintha kicsit öregítene, úgyhogy felkerült... A Bosch dinamót elfelejtettem fényképezni, de a lámpa is felkerült, őt lekaptam. Kicsit ferde a "vezetői ülésből" nézve, egyébként rendben van. Kiváncsi vagyok vajon mikori lehet szerintetek?

Az eladó kolléga aki elvileg régebben itt a fórumban is írt, 30-40-es évekre saccolta. Csatolom a képeket. Ma megvolt egy nagy bevásárlás a géppel egyébként, pár szatyor elosztva két biciklire, plusz a csomagtartó is megtelt.. még így is használható hogy ennyire foghíjas.... :) Igazi régi vidéki érzés volt így haza tekerni szatyrokkal a kormányon, hátul rogyásig pakolva, egy ember a bolt előtti utca sarkon valamiért nagyon bámult, kétszer néztem vissza hogy néz-e még és igen, nézett... lehet elcsodálkozott... hogy min azt nem tippelem, de az üzletnél sok trekking és MTB volt kikötve, talán nem sejtette hogy egy ilyen is előkerül vásárláshoz. :)

  

 

Madzagos szaki által készített szilvafa markolatnak egyébként nagyon jó illata van, érdemes lesz már csak emiatt is külön figyelni erre a két darabra. :) 

Előzmény: Csabi975 (63070)
Pjotr27 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63097

nem nehéz kormányozni!csak a hajtókarokra kell figyelni mert kanyarban leérnek :)

Viszont igen a futása kényelmes(csak a kátyúkat érdemes kerülni) 

 

Előzmény: szőrmók (63096)
szőrmók Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63096

Tetszik a dizájn,de anatómiailag megbukik.Próbálkozz,mert előbb -utóbb sikeredik.A villaszög is talán nem az igazi ,de az egyenesfutása biztos jó.Csak nehéz lehet a kormányzás.

Előzmény: Pjotr27 (63095)
Pjotr27 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63095

Igen találó név!!! :) :) Tapasztaltam :D 

Előzmény: szőrmók (63075)
veteran_katona Creative Commons License 2014.12.14 0 0 63094

Igen müanyag de semmit nem látok rajta.. 

Előzmény: szőrmók (63093)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!