Rakosgatom össze a HB Timeát, a hátsó keréknél elakadtam, kellene a küllő mérete, a gumifalcos felni és hátsó agy (Gránát), megköszönném, ha valaki elárulná a hosszát!
Szia, tudom hogy nincs rendben, az előző lámpánál is már ilyen hülyén nézett ki... akkor ferdült el, amikor az előző Orion lámpánál képesek voltak csak azért is bele gyömöszölni a fékpálcát a tartóba, így bár a féket aligha lehetett használni + deformálódott is, de legalább elfért a tartón belül. Megnéztem mit tudok tenni vele, egyelőre nem sok megoldást találtam...
A táska hogyan lehetne a lehető legjobb? Ahogy láttam a korabelieken - eddigiek alapján - olyanok voltak, amik a váz és vázcső sarkában foglaltak helyet. Sajnos külön se ilyet, se csengőt, se ülést nem ad el senki, pedig kb. 10 eladót kérdeztem különböző oldalakról. Max. bringával együtt adják.
Csabi975: hmm, sajnos nem kompreszorral lett fújva... :( Az alapozó is kb. csak két réteg lett. Hát ilyen lett az első munka... több talán nem is várható... őt szeretném egyelőre rendbe rakni... :) Neked jelenleg hogy sikerült a festés, hogyan próbálod most helyrehozni? Lehet hogy nekem mégegy réteg festék plusz lakk is elég lenne... vagy ha nem kell festék, legalább a lakk ne maradjon már ki... így legalább ez a bringára is kicsit patinás lesz, nem annyira steril. :)
Madzagos: mestermű a szerkezet és a festés is... :) Komolyan, ha lehetne ilyet kapni azonnal szereznék egyet... boltok polcaira is kerülhetne mint "felni festő és csíkozó"... vagy egy ilyennel már túl egyszerű lenne az ember dolga? :)
Így látatlanban nehéz megmondani, hogy javítható e a hiba a vázon vagy sem. Az enyém elég lepusztult állapotban volt, az alsó vázcső hosszában elrepedve 30 centit, illetve teljesen ki volt törve a középcsapágy házból, illetve a fejcső muffja is repedt volt. Közel másfél évet gondolkodtam rajta, hogy megjavítsam e ( elég "fiatal" a váz ), de úgy döntöttem megmentem. Az alsó csövet a hosszanti repedésnél megforrasztottam, esztergáltam egy betétcsövet amit a középcsapágy házból betoltam az alsó csőbe, így fixen tartja. Majd szépen végig forrasztottam, illetve a fejcsőnél is megfuttattam. Tökéletesen tart!!
Illetve ha rákérdezel a már említett szakiknál, akkor a hegesztés helyett inkább a forrasztást kérdezd meg, mert morogni fognak ;)!!
Színkód? Az egészet festenéd újra? Mert, ha igen, akkor, ha esetleg nem pont olyan lesz az árnyalat, az nem baj. Vagy igen? :-) Újra kéne az egészet csinálni... ?
Én ugye gagyi festéket alkalmaztam sajna, fújtam rá a fémre 3 réteg alapozót, 6 réteg selyemfényű festéket és 3 réteg lakkot. Nem jó! :-)
Autófestékből nem tudom, mennyit lett volna érdemes. Ha kompresszorral lett festve, akkor szerintem 1-2 réteg is elég lehet. Kompresszor vastagon, sokat fúj. Legalábbis az öcsém festett ezer éve Simsont, akkor vastagon ment rá neki.
Van egy Csepel Matartonom, aminek sajnos a középcsapágynál lévő muff elrepedt. Tud valaki budapest környékén olyan acélhegesztéssel foglalkozó embert ajánlani, akire jószívvel rábízhatnám a hegesztését? Illetve mennyire éri meg ezeket meghegeszteni? Nagyon sajnálnám kidobni, sok órám van benne hogy eredeti állapotba hozzam...
Nehéz megmondani az éveket pontosan, mert pl. a Blitz olajlámpád már feltűnik egy 1899-es prosiban is , de árulják még 1930-ban is mint eredeti "Blitz" lámpa...
.
A "Nirona" jónevű német cég volt.
Egy hasonló karbidlámpa van a 36-os Láng katalógusban:
A dinamódhoz hasonló látható a 41-es Párisi Áruház katalógusában:
de semmi esetre sem Bosch, mert annak nem volt oldalkivezetéses dinamója...
A billentő fülek felszerelése a 40-es, 50-es évekre jellemző....
Egyből az események fül alá vitt az utam, de ha nem találtam volna meg, egy ilyen minden-egyben oldal akkor is hasznos, szóval köszönöm mégegyszer. :)
A festék témához hozzászólva: amivel mi fújtuk, az nem a tipikus bolti katyvasz, hanem autó festék, ahogy Bendegúz Szaki is mondja, hogy azzal kellene. Itt a gond azzal lehet, hogy nem lett elég réteg rá fújva, sajnos... :( Gondolom utólag ezen már nem lehet javitani...?
Színkód alapján kérhetek ugyanilyet, mondjuk a bácsi aki foglalkozott vele már nem hirdeti ezt a mesterségét, de ez talán áthidalható, a megvalósítás a kérdéses.
Ezt a festék - lakk témát akkor majd megérdeklődöm a későbbiekben máshogy is, a szovjet bringa pihen a legtöbbet egyébként is. :) Néha kicsit megforgatom a kerekeket, fújok bele, "portalanítom". Szebb időben használtam, leginkább nyáron, amikor még nem volt meg a többi gép/azokkal kellett foglalkozni. Most hogy van választási lehetőség inkább a kevésbé féltettet használom, bár ez sem helyes kifejezés, szerintem mindannyian ugyanannyira féltjük a bringákat, inkább azon múlik hogy melyik amelyik közlekedésre, melyik amelyik csak egy kisebb-nagyobb útra használatos. :)
ricsi567: ha készen lesz biztosan nagyon "szép" járgány lesz, ahogy más is írta, majd mellékelhetnél képet, akár arról is ahogy készül... :)
doska: tetszetős! :) Ezen a CSODA feliratos lánckeréken mindig megakad a szemem, annyira jól néz ki, és hihetetlen hogy még erre is ennyire ügyeltek...
No, ma rendezgettem a dolgokat, felkerült végleg a két Madzagos Szaki által készített markolat, illetve visszakerült a táska az ülés mögé. Így már kicsit jobban egyben van a gép... legalábbis számomra. Sok kis apróság nagyon sokat számít, úgy látom. :) Egyébként vacilláltam hogy a táska régiesebb/fiatalosabb stílust kölcsönöz, de élőben mintha kicsit öregítene, úgyhogy felkerült... A Bosch dinamót elfelejtettem fényképezni, de a lámpa is felkerült, őt lekaptam. Kicsit ferde a "vezetői ülésből" nézve, egyébként rendben van. Kiváncsi vagyok vajon mikori lehet szerintetek?
Az eladó kolléga aki elvileg régebben itt a fórumban is írt, 30-40-es évekre saccolta. Csatolom a képeket. Ma megvolt egy nagy bevásárlás a géppel egyébként, pár szatyor elosztva két biciklire, plusz a csomagtartó is megtelt.. még így is használható hogy ennyire foghíjas.... :) Igazi régi vidéki érzés volt így haza tekerni szatyrokkal a kormányon, hátul rogyásig pakolva, egy ember a bolt előtti utca sarkon valamiért nagyon bámult, kétszer néztem vissza hogy néz-e még és igen, nézett... lehet elcsodálkozott... hogy min azt nem tippelem, de az üzletnél sok trekking és MTB volt kikötve, talán nem sejtette hogy egy ilyen is előkerül vásárláshoz. :)
Madzagos szaki által készített szilvafa markolatnak egyébként nagyon jó illata van, érdemes lesz már csak emiatt is külön figyelni erre a két darabra. :)
Tetszik a dizájn,de anatómiailag megbukik.Próbálkozz,mert előbb -utóbb sikeredik.A villaszög is talán nem az igazi ,de az egyenesfutása biztos jó.Csak nehéz lehet a kormányzás.