Segítséget szeretnék kérni, vasútmodellező vagyok. Kisebb-nagyobb kaliberű modelleket készítek az Auran Trainz sorozatához, és szeretnék készíteni egy útátjáró csomagot.
Amit már jóideje keresek, egy viszonylag pontos, a főbb méreteket tartalmazó jellegrajz a fénysorompó lámpafejről. Ha valaki esetleg tudna segíteni nekem ezügyben annak nagyon hálás lennék és nagyon megköszönném. :)
"Simis C - táblázatok nélkül is van algoritmus. Nem ezekre a feladatokra van a Gráf elmélet?"
Lehet. SIMIS C-t telepítenek még egyáltalán valahova?
"Tévedés. Itthon kérték ezt a "feature"-t."
Azt tudom, de németajkúak találták ki ezt az egész megcsúszási vágányutas dolgot. Nekik már az SpDrS60-as jelfogós nyomvonalas biztberben is benne van, amit ugye 1960-ban találtak ki... Nálunk azt sem tudták hogy mi az a megcsúszási vágányút... Egyébként azért nem értem ezt, hogy mi a fenének kellett behozni ide a megcsúszási vágányutat, amikor előtte soha sehol nem volt. Megvoltunk nélküle gyakorlatilag az 1800-as évektől, a kutyának nem hiányzott.
"Az lehet, csak a vágánykapcsolatok jóval bonyolultabbak."
Az nem jelent semmit. Probléma max abból adódhatna, ha nagyon bonyolult a menetterv. Pl. megnézném, hogy Szolnokon vagy Kelenföldön hogy tudnának elektronikus biztbert csinálni...
"Győrbe is van szívás ezerrel, az idétlen megcsúszi vágányút állításával és időzítésével."
Én már az összes nagyállomás Domino pultjain/vágánytábláin lecseréltettem volna a visszajelentő izzókat LED-ekre. Azonban amíg a hozzállás olyan a dolgokhoz, hogy nem számít az energia költség addig persze erről nem is érdemes beszélni. Azt hiszem most a japán atomproblémával át fognak értékelődni az energiafelhasználási dolgok a világban...
KO esetén nincsen benne a 3', de így kicsit könnyebb újraértékelni a dolgokat. ;)
Még jó, 450 vonat mellett.. Te jó ég.. Mi örülünk a nyári ~120 vonatnak, bár az átépítés előtt több volt.
HiF van vagy ebédidő :D? Tavaly nyáron voltam Rákoson, de akkor is csak utasként. Élmény lehet dolgozni ott, bár az asztal állapota szégyenletes, ilyen körülmények között várják el az embertől, hogy ne hibázzon.
Nyíregy' szerintem nem, én Füzesabonyon gondolkozom. De lehet, hogy csak a HK fehér gombjai rémlenek nekem. (A képek persze otthon vannak, CD-n, véletlenül se itt a laptopon.)
"Igazatok van: még Miskolc-Tiszai is kerülőkkel rendelkezik."
Meg az is lehet, hogy Nyíregyháza is, bár az nem biztos, kéne valami fénykép róla.
Amúgy lehet, hogy Rákoson már arra várnak, hogy oda is elérjen a vasútfelújítás, aztán megkapja az elektronikus biztbert Kő-Felsővel együtt. Gondolom előtte nem akarnak 3-4millió Ft-ot elkölteni a teljes pultfelújításra.
Igazatok van: még Miskolc-Tiszai is kerülőkkel rendelkezik.
Nem volt rajta plexi. Lehet, hogy a körbeablakozott forgalmi iroda, vagy a berendezés hője miatt?
Kopás ellen semmi sem védi. Vannak olyan kockák, amelyek már fém színűek a használattól. KO esetén nincsen benne a 3', de így kicsit könnyebb újraértékelni a dolgokat. ;)
Talán két éve számoltuk meg 24 órára a vonatokat, s akkor 440-450 vonat közlekedett le egy nap alatt. Manapság két naponta veszünk elő új Fejrovatos naplót. Ez is a békés, nyugodt állomások közé tartozik. :)
Mondtam én, hogy mindegyik eltérő. Tekintsük az én vonalamon Gárdonyt. Minden jelzőállítás, Sr zárás/nyitás, vonat általi jelző M! eltérő intervallumú akusztikus jelzéssel bír.
A két kerülő vágányutat ismerő D55 közül ez az egyik.
Tudtommal három van: Rákos, Sopron-Személy és Sopron-Rendező.
Mit mesélhetnék még róla?
Minden tiszteletem a tiéd (is), órákig tudnám hallgatni ... Plexi sosem volt rajta? Kopás ellen vmennyit véd.. átlagos vonatforgalom egy nappali szolgálatban?
Rendelkezik a végponton két állomási sorompóval is. Telepítéskor még két teljes sorompó volt a D55-be bekötve (a felüljáró helyén volt a sorompóőr), majd apránként lecserélték őket fény- és félsorompókra. Végpont felől vonat általi indításuak, kezdőpont felől kijárati jelzővel kényszerfüggéses. Ettől miért lenne zajos?
A két kerülő vágányutat ismerő D55 közül ez az egyik. Mit mesélhetnék még róla?