A Mercedes vagy 10-15 eve kinal hybrid autokat (egy jo nagy ICE motor, meg egy picurka, altalaban a sebvaltoba epitett e-motor ... meg egy infinitezimalis akku). Ha nem jönne el a "radikalis idöszak", akkor valszeg 2040-ben is csak csepegtetnek az elektronyos teknyikat ... Igy viszont (mint tegnap belinkeltem) 2030-ban mar 50% EV-nal kivannak tartani (szerintem a %-os ertek meg soxor fog valtozni addig ... es valszeg mindig felfele korrigaljak majd).
Szerintem azért mindehhez több köze van a dízelbotránynak, a sorozatos autóipari botrányoknak, meg az ezekre adott autóipari válaszoknak hála (értsd cinikus hazudozás és jogi akrobatika) az embereknek elege lett és már nem érdekli őket a zsarolósdi....
... Kínát meg pláne nem érdekli az autóipari konszernek profitja. Rájött, hogy hiába lopja a dízel-benzin know-how-t sosem éri utól őket... ezért azt mondta az
EV a jövő (ahol mindenki a startvonalról indul). Innentől kezdve vagy mélyen a zsebébe nyúl mindenki, vagy kiszorul a piacokról.
Ezen tényezők egyikéhez SINCS köze a Tesla-nak, akár mennyire is szeretnék sokan. A Tesla-jelenség csupán rátett erre egy lapáttal. A "trendi fogyasztó" aki
ma jobb híján kigyulladós bömöst vesz... lassan ráébred, hogy a kigyulladós Tesla van legalább olyan jó kigyulladásban :Đ Szelfiken meg amúgy is az ő feje a lényeg, nem az olcsó műanyag műszerfal.... szóval hajrá, van alternatíva :Đ
The auto industry is now at a point where a real transition towards electrification is happening. Tesla’s efforts over the years, from the original Roadster to the Model 3, have played a huge part in this transition. Tesla, as well as its CEO, Elon Musk, have awakened the public’s eye about the viability of electric cars, while showing the auto industry that there is a demand for good, well-designed EVs. Nevertheless, Tesla still has a long journey ahead of it, as the company ramps its activities in the energy storage sector. If Tesla Energy mobilizes and becomes as disruptive as the company’s electric car division, it would deal yet another blow to the oil industry.
Nullára csökkenti húsz év alatt új modelljeinek a szén-dioxid-kibocsátását a Daimler járműipari konszern Ola Källenius fejlesztési igazgató hétfői bejelentése szerint.
Ola Källenius nem határozta meg pontosan milyen technológiákra építve kívánja a konszern elérni kitűzött célját, azt azonban közölte, hogy kizárólag belsőégésű motorral hajtott jármű addigra már nem lesz a konszern modellválasztékában. A fő hangsúlyt az akkumulátoros elektromos autókra helyezi a Daimler, robbanómotorok pedig addigra már csak hálózatról tölthető (plug-in) hibrid járművekben lesznek - tette hozzá Torsten Eder, motorfejlesztési igazgató.
De ha nagymertekben elterjed az elektromos autozas, akkor annak komoly hatasa lesz az elektromos halozatokra es az aramtermelesre.
Nem tul nagy. ~1 millio EV atlagos eves üzemeltetesehez ~3 TWh delej kell. Ha Magyarorszag ~3 millio szemelyautojat 100%-ban atallitanad EV-ra, az ~10 TWh-t jelentene evente, ami ~1 GW (gyönyörü zsinoraram, ha minden EV hasznalo a zsinoraramnak megfelelöen duggatna az ótóját).
Ha gazrol kivanna valaki müködtetni, akkor 3 db gazturbinarol (ccgt) lenne szo (á ~350 MW).
(De mikor lesz/lenne reallisan Mo.-on 100% EV?? ... talan 2050 tajekan ... addig pedig meg szepen bele lehet venni a halozatfejlesztesbe, idö van ra böven, hiszen addig van meg >30 ev.)
Monnyuk mar ragozgattuk, hogy az e-motort a kerekagyba kellene szerelni. Egy ceg most kezdi el gyartani. Egy kerekagy motor ~147 LE es (!!!) 1500 Nm nyomatekot tud ...
Pl. ket ilyen motor tök jo lenne teherautoba is (nem a legnagyobba ... ott kellene mind a negy kerekbe e-motor).
A single in-wheel motor can achieve a power output of more than 110 kW (147 HP) and fits inside a 19-inch or larger wheel rim. The L1500 motor is compatible with all drive layouts: rear wheel drive, front wheel drive and four—or more—wheel drive vehicles.
A nuki a legoregebb es a legkevesbe rugalmas, tehat ja attol kell a legeleso sorban megszabadulni... erdemes megnezni a 2019-es termelesi adatokat, mostanra mar elkezdtek visszaterhelni a lignitet is.
ez az ábra remekül interpretálja a németek atomenergiával kapcsolatos ostobaságát:
- a nuki a legalsó, legfeketébb görbe, mintha ez bocsájtaná ki a legtöbb szén-dioxidot, ez lenne a legszennyezőbb energiatermelési mód, amitől a leggyorsabban meg kell szabadulni, és nem a lignit egy sorral feljebb
elszállt az agyuk, megszállta a zöld gőz, elvesztették a kapcsolatot a valósággal, ez van
a finneknél meg nem értem mi a problémád, az hogy nem finn hanem orosz szenes erőmű termel? az nem befolyásolja a rendszer kibocsájtását
és ha egyszer elkészülnek a nukik tartósan nem lesz szükség a szenes erőművekre, télen, éjjel, szélcsendben SEM
A logika is azt diktálja, a németek legnagyobb piaca Kína visszaesőben van, és még most fokozódik Trump vámháborúja velük, a másik, nem biztos ,hogy a kis BMW-k, Mercik, a jövőben nyereségesen exportálhatók a második legnagyobb piacra az USA-ba, Magyarországról, mert ide is vámokat szeretne Trump, pont a német autókra.