Húúú!!! Nemszoktam kérni de ezeket most énis nagyon szeretném! Ha vki megtenné hgy elküldi annak nagyon örülnék :-) És akkor megadnám a mélcímemet is. Így most nem akarom ezzel is szennyezni a fórumot...
Az hogy berakod a motor képét, még nem bizonyítja hogy motoroztál is. :-))
Az MZ-vel én is motoroztam már december 24-én is....és nem éppen barátságos időjárási körülmények közt.....valahogy nem kívántam meg a hideg szódát a motorról való leszállás után....:-)
Ha ez így megy tovább, akkor még a végén eladom az MZ-t és helyrehozom a nyócbetűsömet! :- ) Szóvan: nehogy azt kelljen mondanom hogy SAVANYÚCUKOR!! :-)))
Nekem 130-as rémlik gyárilag a BVF-ekben! Bingben tényleg kisebb van, de én csak feldobtam a mocira, és jó volt! :) Más a rendszere valszeg, ezért elég a kisebb is. Sose volt naftahiány. Pont jó volt! :) De már nincs meg a moci! :(
Kustib most hozzád szólok! Ugye neked BING 84-es karbi van fenn a motorodon.
Az lenne a kérdésem hogy ha 118-as főfúvóka van benne, attól nem fenyegeti a motort a benzinhiányos állapot, vagy csak a gyári BVF karbiban van előírva a 125-ös méret?
A több száz motoros dolognak nemsok értelme van valoban..mert azt már motoros találkozonak hivják és elég nagy rendezvények. Ezt igy nem leet össze hozni tuti..föleg nem MZ Pannonia meg ilyenekböl. Mi haverokkal szoktunk elég sokat együtt menni, ami azt jelenti hogy 5-6 ember. Csak MZ. :)
Te most buta e vagy? Bolti ár alatt 5kval új karbi még azért rá illik alkudni nem? Inkább a javaslatr, h. vegyétek gyorsan meg, hagy szaladjon az a krosszmotor a pénzből:D
Egyébként ezt nem vágtam soha, hogy MZ-sekkel mért ilyen bonyi összehozni egy gurulást! :o Vagy csak a kezdet nehéz? :S Mi a hondásokkal, mióta először gurultunk, azóta alig várjuk mindig az újabb gurulásokat! :o Télen is tuti összeröffenünk 2-3-4-szer... Tök jó társaság alakul ki, lehet nagyokat mocizni! Szal fasza dolog!
Viszont ilyen tömegmotorozásra tuti nem mennék! Egyrészt nehézkes, másrészt veszélyes. A legjobb 3-4 motorral. Akkor mindenki mindenkivel tud dumálni is, nem tart fél óráig megmozdulni, mindenki mindenkit lát, senki nem szakad le! :)
Nekem csatos karbim volt, és kurvára kikopva. Alkatrészt meg nem lehetett rendeset kapni hozzá... :S És már kurvára ki volt kopva, nem nagyon tudtam jól beállítani. A bing meg csak fel lett dobva, és kész, Állítanom se kellett rajta, csak alapjáratot. Nagyon fincsi lett az alapjárat is, nem ciripelt, a hungarocell úszók örökéletűek, és ehhez még alkatrészt is lehet kapni! :) A motor járása is kicsit fincsibb lett. Az új cucc, azért új cucc! A 20e-s ajánlatot még picit lealkudnám, és már venném is megfele! :)
Nocsak, lassan az mz-sek is eljutnak odaig, hogy egyutt elmenjenek szalonnazni?:) Mi mar ezt muveljuk kb. 5 eve a forumos szakikkal... talan azert olyan fene nagy az osszetartas. Egyebkent felreteve a cinizmust, tenyleg jo buli ez... eloszor csak szalonnazas, aztan kozos bogracsozas, es a vegen azt veszed eszre, hogy 4-5 motorosba mindig belebotlasz a lakasban.:)) Ja es ne feledjetek: olyan nincs, hogy egy idopont mindenkinek jo legyen. Inkabb szervezzetek tobb kisebb bulit es akkor szinte tuti, hogy mindenki reszt tud venni valamelyiken (mi mar tulvagyunk 20-30, de lehet, hogy tobb ilyen kisebb nagyobb forumos osszejovetelen, kicsit osszekovacsolja a tarsasagot.)
Ezt a motoros összejövetelt én megfejelném egy közös nagy szalonka sütéssel vagy ilyesmi...egy erre kijelölt környezet védelmi területen :D vagy ilyesmi. Amugy ezzel a turával már probálkoztak itt páran de nemsok jelentkezö lett volna igy nem egyszerü... Ugy kéne ogy ki kell tüzni mé a télen vagy tavsszal hogy Junius 22én itt és itt találkozunk és ennyi. Nem az hogy majd amikor mindenki ráér..mert igy akkor már elöre igy igazitanánk a programokat. Most hirtelen ennyi ami észbe ötlött :)
A CÉL természetesen nem az hogy ismeretlenek jöjjenek össze, hanem az hogy minél többen legyünk...
Igy van, még az útvonalban sem vagyok boztos, LÉNYEG hogy 2 felé gondolkozom:
- Mátra-túra és környéke,
- Marad az alföld, esetleg hortobágy,
- Esetleg elcsigáznánk nyugati irányba,
Vagy azt is megoldhatnánk hogy mindenkinek jó legyen, tehát olyasféle közös elhatározás alapján döntenénk el az útvonalat... (mivel én semmit sem kötök szabályokhoz--csakugy mint a mindennapi életben) :)
A másik meg az hogy nemmuszály több ezer km-ert megtennünk...!
abban nincs értelem...
Azis igaz hogy még nagyon a szervezkedés elején vagyunk, de kezd kialakulni
a motortúra-morálja
örülök hogy csatlakoznátok
majd még lesz szó a témáról, meg a másik: télleg ha nem lehetséges az hogy valaki pont veteránmocival csattogjon, akkor azzal jön amivel tud.
én csak irányzékot adtam a lényegre ami nem kötelező (csak akkor már meglenne a veterán filing :D )
Öhh, bár most olyan motorral nem rendelkezek ami utcai forgalomban is részt vehet ( :D ) de ha adig össze sezdek valamit akkor lehet én is veletek tartanék. Már lehet nem MZ lesz ha nem gond. :)
Alapjaiban jó az ötlet, én 20 éves koromban ha jól emléxem épp a 'hőn szeretett' matekszigorlattal voltam elfoglalva, és addig csak kávédarálókat (értsd: 50 ccm alatti smkp-t) nyüstöltem, továbbá maximum azt tudtam hogy ha 'nagy leszek' le akarok vizsgázni nagymotorról :-) 'Rendes' motorról akkoriban még álmodni sem mertem, elérhetetlen dimenziónak tűnt egy összegben egy 20 éves ETZ ára :-))
Szerintem azért nem biztos hogy ilyen monstre volumenben kellene gondolkodni, de természetesen szívesen veletek tartanék, egyben jelzem ezúton is a részvételi szándékomat....persze még pontosítandó sok minden.
A jövő nyárra (2007) akarok szervezni egy motoros túrát.
Mindenki aki heves megye környékén lakik az előnyt élvez--közelségével, aki nem azt is meg tudnánk oldani.
A tavasszal tartanék egy közös megbeszélést, eddig kb van vagy 20 emberem jömagammal...
A lényeg az hogy minél többen legyünk, főleg veteránmotorosokra számítok (CSEPEL, PANNÓNIA, MZ, JAWA, CZ...), de jöhet bárki kinek nagymotorja van.
A túra lényege hogy ha lehet akkor akár több 100 motoros is összejöhetne.
Egyelőre még szervezkedek, és kapcsolatokat épitek más motorosokkal...
Mivel már december van, gondoltam szólok előre, bárki akinek kérdése van az tegye fel, de még semmi sem biztos előreláthatólag. (a túra az igen :D )
Hiába 20 éves vagyok csak, én halálosan komolyan veszem, és ugy gondolom mindent meg lehet oldani (ugy hogy a távolság se legyen nagy kihivás)--lakjon akár az illető pest környékén, vagy az alföldön...
Még visszatérek a témára---most csupán megemlitettem a jelenlegi helyzetet----
Na egy ugyanilyen 84es karbit akarok most eladni 20ezer hufért. Teljesen új, egyszer volt motoron egy próbakör erejéig, de ezt sem mondanátok + róla, csak a felfogatáson látszik, h meg van dörzsölődve... Ha vkit érdekel Lacoskán kívül akkor msg me pls. Kell 20k még hüvelyezni a cross masinát azért eladó és csak ennyi... Ímhol vannak a képek is róla: http://bikepics.com/members/danzare/part/
Megszunt a net a pecoban...:(( oly modon hogy az elofizetesen keletkezett 1 kisebb hiany. cirka 300k huf, amellett hogy a lakok rendessen fizettek a reszuket.
Szval. jo magyar szokas szerint csak az egymasra mutogatas megy, a net nem.:(
Jo darabig csak neha neha fogok kozbe kotyogni..:))
Ugy hogy szasztok!
Kustib!
Nem lehet hogy az az oxid, ami a komutatoron van, az maga a mukodesbol adodik? Estleg nem is oxid, hanem mikronossan jol feleget anyag? :DD Ja, es milyen olajat hasznalsz? :DD
No, szasztok.
P.S.
/. ha valakinek szuksege lenne kerlelhetetlen vaslogikamra,:DD, dobjon mailt. azt tan naponta megfogom nezni..
Hosszasan figyeltem édekfeszítö vitátokat... Nekem is sikerült megértenem ! :DD
Erös ingert éreztem a hozzászóláshoz...De én ennyire mélyrehatóan nem értek hozzá.Nem baj ,majd pár év mulva (addigra talán közlekedésigépész technikus leszek... :)))
szerintem vastagabb rétegen oxidálódik. (oxid réteg keményebb rajta mint a tiszta fém) (úgy kell elképzelni mintha egy rúd szalámit/parizert levegőn hagysz és kívülről elkezd sötétedni, meg száradni, összemenni.
Na megértettem, bár nem volt könnyű, ezekszerint így folyik a csevely:"te, téged nem zavar ez az állandó feketés ,szürkés réteg, szerintem olyan snassz!- nem nemzavar, engem speciel slankít!"
Folyamatosan oxidos, nem akkor oxidálódik, mikor van ideje, vazz. Nem értem, mi olyan nehéz ebben. Kapjál ki akármiből egy kommutátoros motort. Fogj egy darab csiszpapírt, és csiszold le. Az addig feketés-szürkés árnyalatú réz, hirtelen csillogni fog. Aztán tedd be, kapcsold be a gépet, és nézd meg, hogy szikrázik, mint az állat!
Nem kötekedni akarok, csak furi, hogy, ha nem az anyag speckó, hanem csak simán a levegőtől oxidálódik, akkor annak kurva gyorsan kellene történnie, mert gondold el menet közben erre mennyi idő van, KEVÉS! Ül az a szerencsétlen komutátor pólus a forgórészen és mondja a szomszédjának:" hű vaze, most hagytuk el a szénkefét, namostakkor oxidálódjunk, de hirtelen ám, mert különben körtűz lesz!" V alahogy nehezen tudom elképzelni, hogy ez így játszódna le. :)
A gyárilag oxidálást mondjuk sokszár kW fölött csinálják gondolom, kis gépeknél nem hiszem. De van ilyen. És azért marad oxidos, mert valóban, a levegőn is oxidálódik... Mondom, az az értelme, hogy nem szikrázik a cucc. És nem ég össze-vissza a kommutátor.
Na, ennyire minket sem mélyítettek el a dologban, de ha megnézed, tényleg nem tiszta rézszínű a kommutátor, hanem mindig van egy kis zöldes-szürkés-feketés szine... Én esetleg arra tippelnék, hogy a szénkefe egy elég puha valami, az oxidok pedig kurva kemények... Szal lehet, hogy puhább a kefe, mint az oxid, és ezért nem koptatja le... :o
Itt is rákérdezek biztos ami biztos: ETZ250-hez keresek gyári karbit (kompletten), jó állapotban, vagy vadonat ujonnan (szerintem ebből nem lesz), árban könnyen megegyezünk. Válaszokat ide a fórumra várom.
Nem vitatkozom.... lehet. Bar en megnem lattam gyarilag oxidos forgoreszt.
Es raadasul ugy tom, hogy az oxid igen kemeny, / a szenkefe meg naon nem../ s naon jol szigetel...akkor mi ertelme 1 vezeto szerepben levo alkatresznel?
Ja... es tán a szinesfemek mezei snasz levegon is oxidosodnak...
opsz.. bocs.. kustibnak szol... mar nem irom at.:)
Lehet, hogy a gyári oxidálás úgy zajlik, mint ahogy a bronz szobrokat'nemesítik', öntés után,ennek a munka menete, a következő: vesz a szobrászművész koponyánként 10-15 sört az öntőmunkásoknak, akik KÖTELESEK másnap reggelig, CSAK a szoborra pisálni! Ez az egyik legszebb felületet adó módszer.:)
Igy legyen segítőkész az ember az mz-s ekkel, mert akkor jól körbeállják és megköpdösik! :)) Nem az én motorom, csak szívességből kérdeztem, mert akié, annak nincs regisztrációja ide, nekem, meg a leghalványabb fogalmam sincs, hogy mennyit ér egy ilyen darab, egyébként egy váz is van, az kellhet valakineki?Egyébként a simson klub oldalán van, akit érdekel megnézheti, az adok-veszek rovatban.(Zoli T5H, meg ne sértődj, csak viccelek)
Naugye, mondtam, hogy majd jól megmondod, hogy hogy is gondoltad! :) Nemsokat tudok a villamos forgógépekről, de az télleg érdekelne, hogy HOGYAN marad oxidos, miközben egyfolytában reszelődik? Valamiféle anyagszerkezet szennyezés által?Eddíg sem malíciával kérdeztem , valóban érdekel.
Láttál már csillogó-villogó kommutátort? A körtűz meg olyan, hogy baszottul húzza az ívet folyamatosan, és világít elég rendesen a kommutátor. Na, az nem tesz jót neki! :) Nem arról a kis pötyögésről beszélek, ami normális, hogy van. Olyasmi ez, mint a megszakító kondi nélkül, vagy kondival! :)
Nem azért, hogy villogtassam, de villamosmérnöknek tanulok, és még olyan szakirányom is van, ahol egy éve mást sem tanulok jóformán, mint villamos gépeket -> motorokat, hajtásokat, szabályzásokat, stb-stb... És hidd el, hogy a kommutátoros gépek kommutátorát gyárilag oxidálják. Most ne egy 2mm-es rohadást képzelj oda, csak egy finom kis oxidot.
Üdv az Uraknak! Jelentem, ma áldoztam 25 kilóméternyit a Motorozás Oltárán. Nyomtam egy laza Ráckeresztúr - Kápolnásnyék távot. Visszafelé a baracskai emelkedőn olyan 90-100-110-zel húztam neki, az autók meg takarodtak ki előlem... :-D Marha jó érzés volt...
Az egész matéria ki van egyensúlyozva elvileg, uh. semmi! Ha nem reszelt bele semmi v mi durva lógás miatt, akkor nem piszkálandó a pólusköteg(ha valóban arról beszélsz)
"A gyárban azon ügyeskednek, hogy hogyan oxidálják mesterségesen... :) Az oxidnak jókis ellenállása van, ha az van, nem lesz körtűz, ha nincs, akkor lesz, ami eszi a kefét is, meg a kollektort is..."Kifelythetnéd mire gondoltál oxid és körtűz ügyben, merugye a szénkefe tolyamatosan 'reszeli'(soos ) A közlő rezet, ezért azon nemtom hogy marad6na meg bármiféle oxid, de nyilván majd jól megmondod, hogy hogy értetted.
Kösz. Hülyeséget nem nagyon szoktam írni, vannak az interneten elegen, akik hülyítik a népet. Sőt szerintem elég sokan utálnak már itt is, mert nem szoktam szó nélkül hagyni az ilyesmit. Ha mégis hülyeséget írok, akkor van utána egy ilyen: :)
"A gyárban azon ügyeskednek, hogy hogyan oxidálják mesterségesen... :) Az oxidnak jókis ellenállása van, ha az van, nem lesz körtűz"
Kulonossen az oxid jokis ellenallasa tetszik......leven kolllektorrol van szo, aminek az a dolga, hogy elektronyok rohangaljanak keresztul. kasul rajta.....:PP
P10 szaki... csak ahogy motorkami irja....ne hallgass holmi kotsog hondasokra..! :))
Szerintem többet ártasz, mint használsz a kollektorok közti kaparászással. Úgyis újra tele lesz porral, és így meg esetleg csak kárt csinálsz... De lelked rajta! :)
A kollektor az amihez hozzáérnek a szénkefék, igaz? És mi legyen a forgórész nagyobb részével, amik a az állórész tekercsei körül(között, mittudomén) forognak?
Simmering: csere. Állórész: benzin+kompresszor, vizet ne adj neki. A nemezt olajozd be. Megszakítóbütyök: semmit. Esetleg óvatosan tükrösíts meg a felületét. Kollektort meg lehet csiszolni, bár a képen tisztának látszik. Ha megcsiszolod, az érintkezők közül óvatosan kapard ki a koszt, ami beleül. Ehhez egy fűrészlapot szoktam megfelelő vékonyságúra és kampósra köszörülni.
Szimeringet nem is cserélek, meg nem is használom a motort. Azt csinálom, hogy leveszek róla valamit, felújítom és megy a dobozba. Megszakítót még tudtam venni a másikba is, DDR-est.
Köszönöm szépen a segítséged! (Még ha valaki tud mást is mondani, azt is szivesen meghallgatom!)
Én meg ha rendesen bejárattam a peregyet! 110-et stabilan bírja, 120-ba is belemegy már, de ott még egy kicsit csörög, meg ha elveszem onnét a gázt, akkor még meg akar szorulni.
Szimmeringet cserélni ideig-óráig jó, mert a lógó főtengely hamar kiveri újra! :S Állórészt a felsoroltak közül bármivel pucolhatod! De a radiátoros szárítást én nem tenném. Inkább komresszorral szárítsd meg! :) Kondit érdemes cserélni, a régi meg jó tarcsiba... Megszakítót csak gyárira cseréld! Nemezt mindig olajosni kell pár cseppel, különben hamar kopik a megszakító, meg a bütyök! Bütyökkel semmit nem tudsz csinálni, legfeljebb újat venni, ha nagyon kopottnak látod. Forgórészt inkább meg se pucold! Max. fújkáld ki kompresszorral. Kollektort SOHA nem csiszolunk le! A gyárban azon ügyeskednek, hogy hogyan oxidálják mesterségesen... :) Az oxidnak jókis ellenállása van, ha az van, nem lesz körtűz, ha nincs, akkor lesz, ami eszi a kefét is, meg a kollektort is...
És jelentkezett már a próbára vki aki bizonyítani akarta szavait? Most gondoltam rá hgy ebből a fórumból a legtöbben hondára váltottak... hányan is? :-)
Jó estét az Uraknak! Úgy döntöttem, hogy apránként (amennyire a csóró főiskolás élet engedi) felújítom a piros TS-t is. Előszőr a gyújtással kezdem, mivel talán azt lehet a legkevesebb alkatrészből (pénzből) felújítani. Szeretnék kérdezni egy pár dolgot ezzel kapcsolatban. Képekben: A blokk gyújtásoldali része, leszedett gyújtással. A rengeteg olajból, ami a gyújtás oldalán van (nem a láncnál) arra következtetek, hogy szimmeringes a gép. Csere.
Állórész. Megtakarításnak jó a 1. benzin, 2. Brigéciol és víz, 3. kompresszorral átfújás, 4. egy éjszaka száradás a radiátoron? Mit kell rajta csinálni, felújítani? Kondi, szénkefe csere. A szénkefét már meg is vettem.
Megszakító rész. Tisztítás. Megszakító csere. A nemezzel mit csináljak?
Megszakító bütyök. Tisztítás. Mit csináljak utána vele?
Forgórész. Tisztítás mivel? A kollektor részt meg kell csiszolni, vagy sem?
Hátén mentem már sok emzével. Főleg 1980as években 60 kilós koromban :-) De 6000 fordot egyik sem érte el 5ben síkúton gyári állapotban. Újkorukban sem. Nemis értettük hgy miért adnak meg 130km/h-t végsebnek.
>mentem hosszu, nagy lejten ... 8.5 k felett volt az ora 5. ben.....es meglattam mit csinal alattam a lanc..... Bocs de mostis azthiszem Te Bajnok vagy más nikkel :-P
Eseglet +próbálhatod, hátha van "keyston' dugó a méretedben, ez simsonba jobb is mint a gyári, nemtom mz méretben van e, bár ennek is csak a gyűrűje keyston, a dugó magyar, de jó.
jó de volt már szó arról, hogy mien szar már a magyar dugattyú.És én nem akarok szart berakni a motorba...dehogyha nem olyan borzasztó a magyar dugattyú, akkor berakom aztneki. üdv
Mért nincs értelme az új dugónak? :o Akkor mi a felújítás ebben? :DDD Ha javítani akarsz a helyzeten, akkor furasd, új dugó, új gyűrű, új csapszeg, új tűgörgő. Csak így van értelme.
A kopott henger gyűrűzése értelmetlen, mert a régi jobban tömít, mint az új, mert az már bekopot a hengerbe, az új meg nem fog sohasem, csak csörömpölni, mert a régi tömítőlapja némileg domborúra kopik, a henger meg hordóalakúra és oválisra, ezt az új nem fogja lekövetni, valamint ott ahol a gyűrű'fordul' a persely nem élesre,hanem ívesre kopik, ez némileg együtt kopik a régi gyűrű fölső élével, az új ezt sem fogja tudni követni, csak jól kiveri a gyűrűfészket.Ha a motor egyébként jól van beállítva akkor a kopott henger egyik legbiztosabb jele, hogy hidegen sokkal jobban megy mint melegen, de ez TÉNYLEG csak akkor ha jól van beállítva, mert pl ugyan ez van, ha a henger egyébként oké, csak sokat kap a motor.(hidegen picit több nyál kell) Amúgy egy kopott motornak ELSŐSORBAN nem a csúcsfordulata csökken le, az alig 10 -15százaléknyit, hanem a NYOMATÉKA, ami viszont akár az eredeti 50százaléka alá is csökkenhet. Persze lehet egy motor annyira kopiott, hogy a csúcsfordulat is jelentősen csökken, de értelmes gazdi ezt nem várja meg.
nem sokat fog érni ennél a gyűrűzés. vigyed, fúrasdd meg. benne lesz 5-6ba, viszont adnak hozzá tűgörgőt is meg csapszeget is, meg gyűrűt is meg dugót is.
Hali!Szeretném felújítani a tz-met.Max egy csapszeg, tűgörgő, és fúrásra gondoltam.De ahogy én néztem, akkor nincs értelme venni új dugattyút, tehát akkor már fúrni sem érdemes.Akkor egy egyszerű gyűrűzés legyen?:/Azért akarom felújítani, mert a tűgörgő ugy lett behejezve, hogy egy pár görgő kiesett a helyéről, és úgy lett belerakva, hogy zsírral lett befogatva, és belerakva.És eléggé gány hangja van.Gyűrűzni meg azért szeretném, mert egy pár km megteltétel után már nem húz úgy a motor.A csapszeget meg csak úgy kicserélem:)Lengyel gyűrűről mi a véleményetek? üdv
Csak ha rezonátort számítasz.Ha a gyári tompító rendszernél maradsz,akkor a méretezés szinte ugyan olyan lesz,mint a gyári.Ennél szélesebb tartományt mint a gyári nem lehet tervezni.mert a gyár azért elég jól otthon volt a 2t-ben.
A hengerfejböl levétel... Széria ,esetleg enyhén tuningolt motornál 11,5 fölötti geometriai kompresszió fölé nem érdemes menni. Lehet ,csak fölösleges.
Szívócsonk hosszának változtatása... Hát az én Ts-emen joval rövidebb csonk van mint a gyári.Nekem így jobban tetszik a menetdinamika :) De az Etz-nél az a baj ,hogy nem egytengelyű a csonk és a keresztmetszete is folyamatosan változik. Megfelelö háttér nélkül jobb nem bántani.
Hangolt rezó... Ez a Tz-nél(és az összes szoci gépnél) a legegyszerübb teljesítméynnövelö módszer.Sokkal jobb lesz ,mint a gyári dobbal.Sajnos a szoci gépeknek a kipukonstrukciója iszonyat rossz.
Nyugi Kustib, nincs baj egyébként a szervizkönyv ami nekem megvan 0,3 hézagot és 2,8-3 mm-es előgyújtást ir. ha már itt tartunk azt is irja hogy ha azt szeretném hogy magasabb fordulaton muzsikáljon akkor 3 mm-re kell belőni ha pedig azt hogy alacsony fordulaton is nyomatékos legyen pedig 2,8-ra. Nekem ez iugy szokott menni hogy 3 mm környékére valahová belövöm aztán egy hónap mulva elvándorol 2,8-ra és akkor már erezni is lehet hogy nem szeret pörögni. Aztán megint beállitom megint jó egy ideig, de végülis havonta kell allitanom hogyha azt akarom hogy lehessen pörgetni.
Most gondolkozom azon hogy ha nem is sikerül beállitanom a karbit a gyújtást meg a többit faszául akkor valamit tuningolni kellene rajta, pl hengerfejből leszedetnék de nem tudom hogy mennyit szabad leszedni belőle, megrövidíteném a szivótorkot azzal gondolom magasabbra kerül a nyomatékmaximum, ehhez még kellene egy hangolt rezót szerezni és akkor végül is membrán nélkül is jól menne a kicsike.
Jaaaaa.... :DDDD Az a hézag meg 0,34 hivatalosan... Szal a 0,35-ös lemez jól szoruljon! :) De ezeket mind megtalálni a tetves kurva SZERVÍZKÖNYVBEN!!! Mért kell ezeket kérdezgetni 10-szer??? :o :D Nyugodt vagyok! :)
az én etz-m 140-et ment max (21 fogas kislánckerékkel), de még ment volna ha nem fogy el az a nagyon hosszú egyenes lejtő. szerintem még egy kilóméter és eléri a 150-et is :D
de basszus 130 fölött már igencsak csavarodik a váz meg minden :D
Ha kijaratas, es beallitas utan 3 ban nem uttottek volna a tzim /ora szerint./ a 100 at, akkor felelettek volna gyujtva.... 5,ben minimum a 130-135 be sik terepen bele kell ernie....
Na újra szuszog a kis ETKÓ barátom:D Ma összetoltam, megvettem hozzá az ollórugót és minden nyalánkságot.(részletezve: réz tömítés az olajleeresztőhöz, és kis golyók a kuplunghoz:D) Szóval pöci-röfi:D:D, annyi baja lett, h sokkal csendesebben jár, jobb a váltó, mert pontosabb(újra szét kell rúgni majd:D) és sikerült a kondit valahogyan megnyomorgatni és be bedadog( na abból kell egy új). Szóval kerek a világ és régi a bizalom...
Ha nem variáltál a hengerfejjel akkor igen. De érdemes próbálgatni folyamatosan a beállításokat. Nekem elég spéci volt az etz-m valszeg felújították és fordítva sajtolták össze a főtengelyt, ami azt eredményezte hogy normális beállítással ming pont az alsó holtponton nyitott a megszakító:) így nekem spéci megszakító bütyköt kellett használnom. Viszont gyújtásbeállítás az nagyon ment, bárhol bármikor:D
(a félcentit lógó főtengellyel már elég nehéz volt megfelelő gyújtást állítani:)
Hát, ha így nagyjából megvan, akkor rajztűvel jelöld meg ezt a pozíciót. Aztán próbálgasd kicsit előrébb, kicsit hátrébb, és menj egy próbakört! Ez a 110 egyébként egyáltalán nem olyan drámai! Játszani kell vele kicsit! :)
A kinyomó csapágy meg azért nem lett kicserélve, mert azt hittem a télen azt is kicseréltük és akkor verrem észre hogy mégsem amikor már a főtengelyen volt a kuplung mondanom sem kell nem szivesen vettem volna vissza. Ezen egyszerűbben tudnék segíteni mint a karbin, az teljesen szét van kopva, subert vettem bele de bele se akar menni ugyhogy azt inkább hagyom.
Ma 110-at mentem vele (óra szerint) még lett volna a gáznak egy kis utja de nem erőltettem, olyan 5100 körül förgott (18-as lánckerék).
Gyújtás most jut ezsembe amikor próbálom belőni a kis lámpa elősször csak pislákol innentől vagy amikor teljesen felgyullad akkor vegyem az előgyujtást? Meg ha egy kicsit jobban nyomom az imbuszt jobbra vagy ballra ott gyullad föl ahol nem kellene neki amugy, mitől van ez? Pontosabban amikor forgatom a főtengelyt a kulccsal és a 3 mm környékén járok akkor ha megnyomom a megszakitó kalapács irányába egy picit a kulcsot máris ott gyullad fel a lámpa, igy nem tudom hogy akkor most melyik is a jó pozició, nah ezért nem tudom faszául belőni a gyújtást.
Nekem uncsitesóm nagy műmájer motoros! :D Van egy TL1000-je, ami mióta nála van, folyamatosan amortizálódik! :D Na, ő az előbb mondta, hogy szeptembertőlnovemberig úgy járt a mocival, hogy se műszaki, se kötelező, és persze az alap, hogy A korlátja van! :DDD
Az enyém menet közben az 5e-t nehezen hagyta el... Ha a tied 6-ig megy, már jobb vagy! :D Nekem akkor ment a TZ-m nagyon veszettül, mikor a véletlen folytán vettem bele új főfúvokatartó csöcsöt, ami szűkebb volt a gyárinál, és emellé megemeltem a benyaszintet vagy egy centivel... A gyájtás meg kb. gyári értéken volt. Na, így úgy pörgött, mint a bolond, alul szarul ment, 5e-től viszont 7-ig elég veszettül ment! :)
Gyertya nekem leginkább a 225-ös jött be, B7HS-sel jártam.
Nem is kell, hogy pöccre induljon, az a simók dolga! :) 3 rúgás szivatóval, gyújtás nélkül, aztán gyújtással elsőre indulnia kell.
Ezt elpofáztuk szerintem, hogy felújításkor, ha már széthúztad, akkor cserélj minden csapágyat! Én anno kicseréltem a kinyomót is, volt vagy 500 forint, és szipi-szupi volt! :) A suber meg ciripel! Öreg, kopott karbik ezek már, mit vársz? Alkatrészt meg nemigen kapni hozzájuk, a kisiparosok faszok ahhoz is, hogy egy rendes méretű tűt legyártsanak! Ha ez zavar, 25e körül van bing karbi rá. Nekem az volt, és nagyon fasza szerkezet, ráadásul gondozásmentes! :)
Meg a balfasz tulajdonosoktól, akik szarnak a motorjukra, meg kókányolják! (flexszel kellett levágnom a gyújtásalaplap két csavarját a Piroschkáról...)
Érdekes weboldal (kb mint az 1000ccm-es Danuviáé). A bigés képen biztos mz van mert áll alatta az olajtócsa. Ha mégsem olaj, akkor belegondolni se merek mi lehet... A belinkelt kép meg nyilván a malájok titkos bázisa Szibériában. :)
Akkor irjak az e-mailedre? A Dobó tér, meg az Egri vár most fel van díszítve, nagyon szép a belváros a gyerekeknek biztos tetszene, és nagyon megköszönném ha tudnál egy diagnózist adni a motoromról, mert a környéken nincs senki aki igazából értene hozzá.
most csinálunk egy apralia nemistom mit asszem rs vagy mittudoméén:D 125ccm, 35le kopog zörög mint a geci. főtengelyes. úgy lett megvéve hogy fel lett előtte fúrva, enmmondom megy is még 3-4 be is emeli az elejét. 200-ért vette a balfasz. 1992-es...
Üresben bármikor kiakasztom a motorod fordszám mérőjét ! :D
Hidegen az én etz-m is 3-ik rugásra indult de akkor mindig. Mz nem arra való, hogy szaggasd vele az aszfatltot. Szerintem nem érdemes összhasonlítgatni a csodakarbis, membrános, ultrakönnyű, kihegyezett masinákkal (pl az aprilia). nem egy kategória. De megnéznék egy 20 éves apriliát hogy döcögne :)
Próbálkozom gyakorolok, ez mind szép és jó de nem sokra megyek vele.
Konkrétumokat senki se tud mondani arra vonatkozóan min kellene változtatnom hogy ne csak 6000-ig pörögjön a mocim épp most néztem egy vidit a csávókám éppen kiakasztja a 250-es mutatóját, hát ez nekem nem sikerült, pedig most ujitottam föl a járgányt. Tipp esetleg ehhez? Tudom amugy előre a válaszokat, benzin szint, meg gyújtás, elektromos rendszer ugyebár ezekkel lehet a probléma, de még az a szerelő sem tudta megállapítani a baját aki szabad szemmel látta akkot én hogyan találjam ki.
A msáik a gyertya mizéria, ha alacsony hőértékűt rakok bele hidegen jól megy, ha bemelegedett szar lesz, ha magasat hidegen csak köhög nem akar menni, viszont ha bemelegszik akkor ledob magáról. Most megjegyzem biztos hogy nem kap sok benyát mert multkor a ti javaslatotokra cseréltem gyári méretűre a főfúvókát.
És ami végképp zavar az hogy nem indul pöcre akárhogy állitgatom a gyújtást, csak 4-5-jére kapja el, de még haverom meggyikolt ezeréves simója is beindul pöcre -20-ban is akkor a búbánatos baja lehet az én mocimnak.
Jah és egyebek a teljesség kedvéért, csörög a kinyomócsapágy, és csilingel a suber csodálatos zeneorgiát ad ez a füleimnek pár százezer forint elköltése után.
az ilyen seggdugasz gecigtől áll a hátamn is fel a szőr, legjobb nem s hallani semmit. csak tudat alatt is idegelem vele magamat, ah már meghallom.....
Úgyis beszámolok majd időnként! :) Egyébként egy hét volt, mire a közlekedésiektől átkerült az anyag az első kerületiekhez... Most ők kotlanak rajta! :D
Azért gixxert, mert ugye az az übermájer motor, minden maki azt venne! :D Tegnap ültem a villamoson, és mellettem két gyerek mocikról dumált... Tipikus faszfejek... Az egyiknek volt valami kavája, és hülyítette a másikat, ami motorozgat, de csak álmodozott saját vasról, asszem... És akkor ilyen dumák, hogy "húúú, volt mikor kijött elém egy autó, aztán téptem a féket, de megcsúszott az eleje, és akkor kiengedtem a féket, újra húztam, közben pakoltam vissza a sebességeket..." És emellé képzeljétek el, ahogy utánozta a csúszú gumi hangját, és tényleg járt mindkét keze! :DDD "Meg mikor eccer mentem a szentendrein 240-et... Úgy beszűkült a tér... Hú, gecire... Mint egy bringaút, olyan széles lett a szentendrei..." Meg ehhez hasonlók... Vagy sose ment 240-nel, vagy baj van a látásával! :D Na, az ilyen pöcs mocisoktól óvja meg a normális mocisokat az ég! :DDD
Tudod én hülye voltam (mindenki fizet tanulópénz), mert nagycsomót ráköltöttem már a TZ-m re amiből esetleg jobb motort is vehettem volna (nem jobbat csak esetleg erősebbet), de ezt már amugy megirtam ide egy párszor, de mindig jól esik elmondani.
A másik hogy nem tudok valamit ugy belőni a TZ-m en hogy menjen ugy mint egy 125-ös zümmögő, egyszerűen nem akarok beletörődni hogy tényleg ennyire eljárt a TZ-m fölött az idő :-(.
Miért nem vettél te is ilyen "csodagípet"? Vagy vegyél.
Ha ez zavar.
Én akkor vagyok boldog, mikor viszik az Apriliát, meg a többi kiserőst éves nagyjavításra és otthon lesnek addig amíg el nem készül, meg a javításra keresnek 2 hónapig, én meg csak motorozok és motorozok negyedannyi kiadásból.
És ez is elvisz ugyan oda. Igaz hogy lassabban, de azt az időt is motorozással töltöm.
Mikor meg azzal kérkednek, hogy simán legyorsul a 125-ös is, én azt hozom fel, hogy ez még 37 évesen is motor, és 100%-osan megbízható, és még fődarabcseréi sem voltak 100.000 ft-ért.
A tiéd hol lesz 40 évesen kisköcsög? Á tudom, egy másik motorba reinkarnálódik az öntödében.
ki nem szarja le, vazzzeg, lényeg hogy van motor asegged alatt, eljutsz a pontból b-e. aztán majd ha kell valami a szarjához annyit fog érte fizetni amennyiért te veszel egy másik tz-t....hülyeség ilyenen rágódni.
Én még most is megyek a motorommal :-). Csak az a baj hogy mióta beindítottam az osztályomban a motorozási lázat mindenki alakított valami ujjat. Minap jó barátom aki Skoda tunig mester volt eddig hirtelen vett egy 125-ös endurót 91-es évjáratú apriliát. Most gondoltam egyet kimentem meglátogatni, gondoltam hogy nem huzhat már nagyon elvégre 16 éves és még se dugózva, se gyűrűzve nem volt.
Csalódnom kellett alig értem utól olyan fürge volt. Ez csöppet elkeserít. Szerintetek érdemes azon rágodnom hogy azok akik eddig a motorozás felé se néztek hirtelen gyorsabb és jobban irányítható gépeket birtokolnak?
van msn-ed?Mert ien alkatrész gondokban tudnák segíteni.És ha esetleg nem jó neked az, amit én adnák, akkor a könnyebb dolgokat le is tudnák gyártani. üdv
jaja.Pihenjél csak egy pár napot, és ne is foglalkozz vele egy darabig.Csak gondolkozz rajta, hogy mit hogy kellett összerakni.És utána már gyerekjáték lessz összerakni. üdv
Most nézem, ezekszerint van. A hubermotoron volt: 21-12 31-47.008 Ollórugó ETZ-125/150 H db 209.- Akkor valamilyen szinten meg vagyok mentve, de most összerakhatná más a motort helyettem, mert már tűrőképesség határon vagyok. Ja 200ezerért odaadom rögtön bárkinek. Így ahogy van:D:D Annál azért jobban szeretem, h. felgyújtsam. De azért a bonduelle folyjon ki a szemén a hülye német mérnököknek, akik csak 20 évre tervezték a nyamvadt rugót.....
Na Urak, most tartok ott, hogy felgyújtanám a motort. Keményen háromnegyed egykor abbafejeztem a szerelést. Sikerült ma (vagyis tegnap) szereznem, lánckeréktengelyt plusz megvettem minden csereberés cuccost, mint szimmeringek, tömítések.... Széthúztam a blokkost ugyebár, a váltót összerakosgattam nagy gondossággal, minden a helyén. Következik az összehuzatás, utána próbácska, passzol minden jól forog nem szorul, nagyszerű. Következhetnek a kuplung és társai. Szépen nyomatékkulcsal meghuzogatom a csavarkákat. Már a deknit kéne feltenni bal oldalra. Egyszer csak +akadt a szemem egy kis huzaldarabkán. Nézem-nézegetem, forgatom-forgatgatom, mert valahogy hirtelen nem volt jó előérzetem. Mi lehet ez? Aztán rá kellett jönnöm, hogy a váltó ollórugója valahogy megnyilatkozott... Szóval nagyjából kezdhetem ugyanott a széthúzással és előlről az egészet. Szóval itt tartok, hogy felgyújtom.... Ilyet lehet egyáltalán kapni? Vagy ezt is úgy kell összekukáznom?
Mint köztudott, a motorkerékpárok téli alvással pihenik ki a szezon megrázkódtatásait, ha ilyenkor elkezded rugdosni, azért nem indul, mert egyfajta lelassult anyagcsere állapotban van, ez még legjobban a hibernálásra hasonlít, he egy ilyen indítási kísérlet után közelhajolsz a blokkhoz, tisztán hallható, hogy ezt mormolják: "haggyámáaludnivaze"
Látom ez a nagymenők számára is elképzelhetetlen. A bronzpersely a helyén, a kuplungpálca is jól helyén van benne, körülötte letört a picsába az a sz@r amire rámegy a lánckerék és az anya....
Nahát, csodák csodája ma megint cserben hagyott a kis köcsög...
A 25ös TZ-mben eltörött a "lánckeréktengely". Csak azért idézőjelben, mert nem egy valódi tengely, csak egy fogaskerékből nő ki :D:D:D. Már így zseniális szakmaisággal +fogalmazva. Szóval leszakadt a lánckerék tokostul vonóstul. A következő lépés, emgint az h húzom a blokkot. De vajh honnan tudok szerezni ilyen váltódarabkát?
Vki nem tud eladót ,vagy valami ,esetleg valami ,talán valami ,habár valami?
1 kicsit kétségbe vok miatta esve:'( Ja és lehet hozzászólni, mert én elképedtem...
40? Én 60ért láttam nagy motorra valo szupermotyora valo felniket, vagyis cakk pakk kereket, tárcsával meg gumival. 40ért komplett MZ-t lehetett volna már kapni. Ha mást nem a felnik abbol is jok lettek volna.
Urak! Emlékszem, talán Lacoska vett új felniket valami 40000-ért. Találtam ezen az oldalon felnit, átszámítva nem egész 10000-ért. Értitek mit nem értek?Katt!
A google-n a képek fülre kell kattintani...:D Képzeljétek kétbetűsök, ma az utca végén cserben hagyott a möző:( Az akksira csatizott zavarszűrő kondi felfogatása le volt lazulva és hozzá-hozzá ért a vázhoz a közepe a dolognak. Először rémes kihagyogatás, kuplunggal simítgatás, utána meg kiverte a biztit és ZU. Kemény 50métert toltam hazáig. ÁÁÁÁ:D Csak tanulságként írtam, h.ha másnak is netán adódnak iylen kontakt problem...
Jó estét az Uraknak! Szeretnék megkérni minden Kedves Márkatársat, hogy akinek van gyári reklámfotója az MZ-kről (bármelyik típus), legyen szives küldje át nekem. E-Mail: bakimate kukac freemail pont hu MSN: piciscoot kukac hotmail pont com Köszönöm szépen!
A furat, es a loket szorzatanak terfogatat. igazad van... bocs.
Ja, kustib, porfekt... elvolt irva, es azert lett irva hogy megmagyarazon nem ertett dolgokat.... de elirva az nem sikerult... aaa.. mindegy hangover!! :))
""kissé magyartalan, kapkodós fordításban): a kompresszióviszony/kompressziós arány/sűrítési arány egy mértékegység nélküli szám, amely egy motor teljesítményére utal. Ez az arány az égéstér és a hengerfej térfogatának aránya, amikor a dugattyú az alsó holtponton van, és amikor a felső holtponton van""
Vanugye ez a KÉT dolog, az egyik egy ARÁNY, a másik, meg az ebből következő sűrítési végNYOMÁS. Tovább bonyoltja az életet, hogy nem tudni mék ARÁNY van itten emlegetve, "merthiszenugye" abból is több van. Nameg 2t motornál a valós végnyomásnak nem sok köze szokott lenni a "Szárazon " mérhetőhöz, több okból sem, ezek közül mingyá' itt van a kipu feltöltő-szívó hatása. 2t motoroknál a GEOMETRIAI arányt szokták hasnyálni a zeccerűség kedvéért.
The compression ratio is a single number that can be used to predict the performance of any engine It is a ratio between the volume of a combustion chamber and cylinder, when the piston is at the bottom of its stroke and the volume when the piston is at the top of its stroke. The higher the compression ratio, the more mechanical energy an engine can squeeze from its air-fuel mixture. Literally, high ratios place increased oxygen and fuel molecules into a reduced space, thus allowing for increased power at the moment of ignition. Higher compression ratios, however, also make detonation more likely
Measuring the compression pressure of an engine, with a pressure gauge connected to the spark plug opening, gives an indication of the engine's state and quality.
If the nominal compression ratio of an engine is given, e.g. as 10:1, the measured pressure in each cylinder should be equal to or higher than 10 bar (see Boyle's law and combined gas law). If there is a significant (> 10%) difference between cylinders, that may be an indication that valves or cylinder head gaskets are leaking, piston rings are worn or that the block is cracked
Azaz (kissé magyartalan, kapkodós fordításban): a kompresszióviszony/kompressziós arány/sűrítési arány egy mértékegység nélküli szám, amely egy motor teljesítményére utal. Ez az arány az égéstér és a hengerfej térfogatának aránya, amikor a dugattyú az alsó holtponton van, és amikor a felső holtponton van. A magasabb kompressziós arány több mecganikai energiát nyer ki a levegő-üzemanyag keverékből. Általánosan, a magas arány több oxigént és üzemanyag részecskét jelent kisebb térben, azaz, a gyújtás pillanatában nagyobb lesz az energia. Azonban a magasabb kompressziós arány hajlamosabb az öngyulladésra.
egy motor kompressziós nyomása a gyújtógyertya furatába helyezett nyomásmérővel mérhető, és a motor állapotáról és minőségéről ad jelzést. Ha adott egy motor névleges kompresszióviszonya, pl 10:1, a hengerben mért nyomásnak 10 barral egyenlőnek vagy magasabbnak kell lennie. (lásd Boyle törvényét és a kombinált(?) gáztörvényt). Ha jelentős (>10%) az eltérés a hengerek között, az azt jelzi, hogy a szelepek vagy a hengerfej tömítés átereszt, vagy a dugattyúgyűrűk kopottak, vagy a blokk törött.
remélem segítettem kicsit tisztázni a fogalmakat...
mi a *aszomnak kell méregetni azt a b**i hőfokot? hogy idegeskedjek, hogy megszorul? ugyanmááá... addig jó míg nem látom :) ha a scxnadisc-et lelövöm a gépemen sosincs semmi baj, hiába sír. ha végigfuttatom 50 rendszerhiba :D
Tudni kéne, hogy milyen frekvenciájú jelek szaladgálnak a szép új fordszámmérőben! És egy ellenállás, meg kondi megoldja a bajt utána elvileg! Vagy becsomagolod az egészet alufóliába, és leföldeled! :D
Simo, es tz kozt van egy kis kulonbseg... nevezetessen a dugo tomege, henger lokete, hajtokar hossza,,... stb........ nem elhanyagolhato korulmeny.....+pressav simonal is van 1 mm ....
De banom en?? :)) Keramias kemencek naon nem otto motor...
Ellenben en lassan boroshordo kulalakot veszek fel....:))
Te meg emzoli, jo lesz ha megjegyzel valamit.... nem kotozkodom, ! meg ha ugy tunik is..!! :)
Most itten többen azt fogják javasolni, hogy dőljek a kardomba igyak gyufát és menjek a dunának, de mikor 12000 ezres fordulanálmekkoralógásvanakkor hozászólást tettem. nem valami speziál horrordrága nemtommire gondoltam, hanem a kistesóra, merthogy egy tuningolt simson simán fogog 12000 fölött is akár, gyári főtengővel, és annál sem "adódnak össze " ekkora lógások(ezek nekem utóljára a suliban adódtak össze annyira, hogy ebből gond volt)
Hozzám került egy Trophy sport 100.000-be számoltam be egy üzletbe, de már nagyon megbántam, szóval kiszállnék belőle:
ELADÓ ETS Trophy Sport 250. komplett, üzemképtelen, de motor átfordul, szürke forgalmis, fellelt állapotú. Nem értek hozzá, de nagyjából típustiszta, és hasonlít önmagára, de felújítást igényel. ára: 100.000Ft, Pannonia csere-beszámítás érdekelhet. Szakács László 06 30 7461806
Najó, de van egy főtengelycsapágy kotyogás, egy főtengely ütés, egy alsó tűgörgő, felső tűgörgő, hőtágulás... Szal kijöhet 0,6 mm elég könnyen! :) Szerintem! :)
Na jó, de , ha 4-5000 nél a hajtórúd 0,6 mm-t nyúlik, akkor mennyit nyúlik, 12000-en? A tügörgős csapágak lógása is csak ezredekben(vagy századokban? nemtom, 15 óra munka után nem jut eszembe a nagyságrend) mérhető amíg jók,meg nincs a főldön olyan anyag, ami kibírná, ha percenként 4-5 ezerszer megnyújtanánk 0,6 mm-t, talán csak a gumi.:) nyilván volt valami oka, hogy beleért, de hogy nem ilyen mértékű nyúlás az biztos, Ennyi lógás sem lehetett, mert az már olyan hangot adott volna mint egy beteg traktor.
OFF: Akkor most kell a Demjén album, vagy nem? BME-n vagyok dec 4-én délután, de a nyócbetűs OFFtopicban megírtam minden részletet. Tel. számom: harminc / négy-négy-4-5-nulla-három-1. Ma 13.00 után már csak ezen a számon érsz el.
Nem a térfogatszámítási képletekkel van a bajom, sőt még csak nem annak mérésével. (Halkan jegyzem meg hogy a hengeremelés miatt a henger palástjához képest lejebb kerülő holtpont általi robbanótér térfogatnövelés kompenzálásával vannak már csak/még problémáim) Meg a robbantér alakja még amit nem tudom milyenre kéne alakítanom.
De szerinted a vas/ acel az egy tomor valami 5-6ooo fordulat kornyeken?
Nem, nem az. >>nyulik.
Kiprobaltam anno csokkenteni ezt a rest. / 250 ETZ, 0.6mm korul../
Kopogott. Nem gyengen, de nagyon.
Gondoltam en is ongyulladasra, nagy elogyujtasra, szegenykeverekre.. hagy ne soroljam....:)
Nem az volt.
Ha az lett volna, akkor nem hagyott volna a dugo nyomot a hfben, ugy hogy elotte forraszto cin pressavba bedug, motor atfordit, es tolomerovel csekkol...>0.6mm nel mar zorgott rendessen..
Elnézést, de régen rossz, ha azért kell 0,8-1mm, mert fordulaton beleér, a lógások nyúlások miatt.Azért nem érdemes egy biz. méret alá menni, mert akkor az ott tanyázó keverék sűrítéskor túlhevül, így részint a felület árnyékolás is értelmét veszti, másrészt meg önhatalmú gyulladásba kezd a gáz .
Azért CSAK általánosságokat irtam és nem pontos méreteket, mert ezek csak irányelvek, én nem tudom , hogy mekkora az akkora etz-nél, amiket leírtam MINDEN motor hengerfejére, égésterére vonatkozik. Azt sem tudom, domborúbb e a 300-as dugó, ha nem, akkor tényleg csak le kell másolni az eredetit nagyobb átmérővel. Bocs, ha olyat mondtam ami nyilvánvaló, de ezeket nem mindenki tudja, azt gondoltam hátha segít.
Nekem a simsonomban is ez volt 2-3 évig. Mióta az MZ megvan, kb augusztus, első olajcsere óta, ez is ezzel szalad. A kuplungja kaki volt, nem emelt, ezzel emg igan, szal faja:DD
Jól ki kell elemezni, az jön ki hogy minden szempontból jobbnak kell lennie, meg kell csinálni, be kell járatni, aztán szomorúan konstatálni hogy csak szarabb lett....de legalább sokat fogyaszt :-))
Persze, hogy jó holnapra. Nem eszik olyan forrón a kását. Meg aztán hamar munka sosem jó.
"Ha jól tudom a 250 ETZ-nek is 27 ccm-es a kompressziótér térfogata, ezt kellene felbővíteni a 300-as hengerhez úgy hogy a kompresszióviszony a gyári értéken maradjon?
Mivel emelnem kell a hengert hengertalptömítéssel, hogy az átömlők nyitási-zárási pontjai ne másszanak el, ezért a préssáv mindenképpen megnő. A hengefej tömítőfelületéből nem akarok elvenni, viszont a préssáv és égéstér találkozását mindenképp "átmenetezni" kell. Ehez kéne tudnom, hogy mennyi anyagot kell kimunkálni, abból tudnék "letörési" szöget kalkulálni.
Első blikkre akkor 2-3 ccm-et kell kivennem a hfejből, hogy a kompresszió megmaradjon. Vagy tévedek?
Ha átalakítod a hengerfejet, a 'préssáv' szöge kb 5 fokkal nagyobb legyen, mint a dugó tető domborúsága( ne befelé szűkűljön). A préssáv kezdőmagasságával nem célszerű 0,8-1 mm-nél kisebbre menni.Az égéstér-préssáv aránnyal ne menj 48 százalék alá. A préssáv, és az égéstér közötti élt le kell kerekíteni 1,5-2mm-es rádiuszra, mert másképpen detonációs gócpont.
Talán van egy-két képletem hogyan lehet kiszámolni kompressziótérfogatot, abból esetleg már ki tudnál indulni. De már ma nem tudom megkeresni, holnapra jó lesz?
Ha jól tudom a 250 ETZ-nek is 27 ccm-es a kompressziótér térfogata, ezt kellene felbővíteni a 300-as hengerhez úgy hogy a kompresszióviszony a gyári értéken maradjon?
ÁÁÁ, itt vidéken még csak nem is hallottak a boltosok 300-as ETZ-ről. Én rendeltem a városban az első 300-as dugószettet. A szocimotoroson peti74 korrektül leírt mindent. Ez az egy dolog homályos már csak.
300 ccm-re alakítás van folyamatban. Lehet (szinte biztos), hogy hozzá kell nyúlnom az égéstérhez is. Ugye erre nincs sablon, csak próbálkozni lehet. Csak a kiinduló pontokat gyűjtöm, hogy azért valamivel tudjak kalkulálni.
Nem szeretném túlterhelni a főtengelyt. Viszont úgy emlékszem, hogy az enyémben több mint 11 bart mértem tavaly...