Amikor az igazgatótok(?) itt volt Szegeden (2004.06.04), éppen azt beszélték D. Gáborral és egy cseh ürgével, hogy milyen módon lehet Új KT8D5N-t beszerzni azért, hogy 20db legyen nektek!
Olyat is mondott, hogy 60db készül vhova, és ezt a 2t még talán hozzá lehet csapni. Áruk 1 millió .
Ha figyelmesen megnézed a www.ckdpragoimex.cz oldalán a Reference List-et érdekes adatokat fog mindenki találni, ugyanis vhová 2019-ig írtak alá szerződést!
Ez nem egészen így van! A CKD Tatra gyárat átvette a Siemens, így a gyár is nevet váltott, valamint a prágai Smichovban lévő - hosszú ideig villamosokat gyártó - gyár-egység bezárt.
Tehát új gyárban új járműveket gyártanak, úgymint Prága részére M1 típusú metró szerelvényeket, anglia részére vasúti kocsikat, stb. Sajnos villamost már, illetve jelenleg nem gyártanak.
Hallottam, hogy az FVV-knek fel volt kötözve, mert szétvágta volna maga alatt a sínt. Persze ezt nem azért kérdem, mert nem szeretem az FVV-ket, ök is nagy kedvenceim, mint ahogy az összes szegedi villamos.
Szokott is, ha a vezető nem figyel, megszívja, de a T6A2-esek kipörgésgátlója, nem csak homokot használ: fékezésnél szükség esetén A hátsó sínféket is beveti.
911 egyszer elsőt vetett be. Nem tudom, hogy csinálta.
Sejtem mire gondolsz, az 1. kérdésedre tökéletes választ kaptál, szerintem az a nyikorgó hang lehet az is amikor a motorok nem bírnak visszatáplálni (általában áramszüneteknél) és ellenállásra fékeznek, gyorsfékezésnél gyakrabban előfordul. Ha nem erre kerested a választ akkor bocs. :-DDD
A nyikorgás meg az (ha jól gondolom a 2-es ajtó környékén szoktad hallani), akkor az meg amikor szénné rázna az áram ha nem lenne megoldva az elvezetése. + ilyenkor szokott szikrázni a kerék odakünn :)
A következö kérdés. Fékezéskor néha hatalmas csattanásokat hallok a padló alól. Persze ez nem surun fordul elö, inkább télen történik ilyen. De még a talpammal is érzem. Ilyenkor a kerék blokkol? A vezérek ebben az esetben visszaeresztik a menetkapcsolot és ujra fékezni kezdenek. Erröl mit tudsz mondani?
Még egy: szintén fékezéskor szokott hallatszani valami nyikorgás hátulról, de ez még a fékút vége elött elhallgat. Ezt néhány T6A2-nél tapasztaltam.
Lenne még egy kérdésem. Lehet a statikus áramátalakítót halkítani, vagy csak hangosodik tovább? Nem mintha zavarna, de ugy voltak igazán jók a T6A2-k, amig nem zugott bennuk.