Nekem sajnos már csak egy kerékőr-kulcsom van, mert tavasszal a gumis elkeverte az egyiket és azóta sincs meg. Valószínű betette egy másik autóba. Még szerencse, hogy kettőt kaptam gyárilag.
Még akkor beszéltem velük telefonon, alvázszám ahoz kell, hogy meg tudják állapítani, hogy milyen hosszú, átmérőjű, hány darab csavar kell.
A konkrét fejhez meg a fejen lévő kódszám kéne. Igy lenne a fej utánrendelve 16. A komplett új szett meg 11.
Citroen szervizben érdeklődtem, ott álítólag alvázszám alapján a kód is megvan (ha gyárból így jött ki a cucc). De pug-ban nem tudnak segíteni, legfeljebb kód alapján, vagy teljes szett. Ugyanezen árért.
Na mindegy, esetleg egy felesleges kerékőrkulcsa nincs valakinek? Ami már kissé elhasználódott és nem kell már. Mert ha kireszelem a 2 közbülső pöcköt, akkor is jól vagyok... :-)
Alvázszám alapján nem lehet utánrendelni? Mert én kérdeztem (Üllőn) és azt mondták lehet, de az is lehet, hogy teljesen új szettre gondoltak, csak szokás szerint nem figyeltek a teljes kérdésre, csak a kulcsszavakra.
Szerintem ez a megfúrás dolog nem működik. A csavar elég cuccos anyagból van, nem lehet azt csak úgy megfúrni. Ráadásul a fején van egy kikönnyített rész, illetve az egész egy 50mm mély, kb 5mm-rel nagyobb átmérőjű furatban (felni) van...
Valószinű ezek a visszafele spirálos belső csavaros fejek lesznek a megoldások, de nem akarok 40 rugót fizetni a leszedésért. :-(
Egyenlőre annyira nem sürgős, nem utazok messzire csak a városon belül, remélem elkerül a defekt. Ha meg igen, akkor.. na majd akkor lesz valami. Levágják flexel, vagy nemtudom. :-)
Én amúgy azt gondoltam, hogy olyan 10-15rugó körül lenne az amit én kifizetnék ezért, mármint, hogy valaki leszedje a kerékőrjeimet. Ha gumis lennék, biztos beruháznék egy ilyen szettbe, de így nem biztos.
Talán lesz valakinél olyan ami stimmel, de ha nem...
Szerintem legyártható egy ilyen kulcs. Megfelelő szerszámokkal egy óra alatt kész. Kell hozzá egy 2,8cm átmérőjű vastag falu cső, arra kimérve a 4 db(de 3db is elég) 4mm-es köracél stiftet, kifúrva 3,9mm-es fúróval, majd kicsit hosszabra hagyva egyenesen levágva beeröltetni a lyukba. Ezután lehet próbálkozni egy csőkulcsal megfogva...
Vagy a másik gondolatom a kerékőrt egy vonalban középen kicsi fúróval közel egymás mellett többször megfúrni, hogy egy vésőt bele lehessen kalapálni. Ha benne van akkor a vésőt megfogva (laposcsabarhúzóként) megpróbálni meglazítani. Az nem tudom milyen kemény anyag, lehet-e fúrni!? :P
Igen, érdeklődtem már. De arra jutottam, hogy hátha van valakinek egy tök ilyen kulcsa. Itt is volt valaki aki irta, hogy neki két egymás utáni autónak is ugyanaz volt a kerékőrszettje.
Egy spec kerékőrleszedőt kérdeztem (Pirik Attila, vagy mi), de darabja 10e. Hahaha.. Hát akkor már lehegesztem. Annyit nem ér az a felni (na jó ér, de már így is karcos).
Az élet kompromisszumos, ismerős a corsába is betette a mélynyomót, én megvagyok nélküle, túlteszem magam rajta:) Pláne, hogy egyelőre nincs is sok minden, amit hallgassak:P
Többen is elmondták már itt, hogy a Pug 307 első hangszórő felfogatássa/kialakítása kritikán aluli. Meg maga a hagszóró is gagyi, de ezen lehetne segíteni. A legnagyobb gond, hogy a műanyag kárpithoz vannak felfogatva, ami eleve rossz megoldás. Vagy a dobozt kell neki csinálni, vagy, átaplikálni a fém ajtóra valahogy. Én személy szerint mind a fejegységet, mind a hagszórókat cseréltem. Az ajtóba szó szerint több kilónyi bitiumenlapot ragsztottam, mind a műanyag kárpitra, mind az ajtóra belülről. Jobb lett, de a rezonanciát nem lehet/tudtam kiszűrni, sajnos. Eleve a kárpit felfogás is azokkal a patentokkal....hát.... Bár volt itt valaki aki valami szigetelő gumival megoldotta, hogy jó legyen. Nekem is jó lenne valami doboz hátra, de a csomagtartó nekem kell nagyon.
Nekem van 2 garnitúra - nemsokára megnézem, ha hazaértem. Addig van remény:-)
Más: PUG nap lesz szombat-vasárnap Frédiéknél 15-16-án. Pont Pesten vagyok, de nekem csak a vasárnap lenne jó, mondjuk délután. Ha össze tudnánk hozni néhányan egy minitalit, akkor benne lennék. A féláru alkatrészek közül az ablaktörlő is érdekelne ugyanott ennek apropóján, lehet kerékőr is van:-) Tehát ha néhányan össze tudunk jönni, akkor van még egy szűk hét a jelzésra.
Sztem ez így nem megy, ide még nem ért el a plug & play technology (nem fiat ez, kérem!! :))), különben minden szart rágudodathatnánk, osztán meg mégsem...
Mivel az autóban eredetileg nem volt tempomat, a szoftver verzióban sztem meg van határozva a cucc meg nem léte, és még ha a neki kellő bitek esetleg fel is vannak töltve, aktiváltatni akkor is kell.
Mondom, szerintem.
De dunaújváros felé kb úgyis útba esik üllő, oda bemehetsz. De nem értem, miért éri meg vacakolni ezen az 5000 pénzen.
Én sem az utcának akarok zenélni, de néha hallok 1-2 régi kedves zenét, amit szivesen felhangosítanék kicsit jobban. Úgy szeretem, ha szépen szól, de még nem tudtam egy jóízűt hangosítani, mert zörgött az ajtó. :( Ezértis akarom 'tehermentesíteni' az ajtó hangszórókat a mélyhangoktól. :)
Tudom, hogy mondtátok, de olvastam olyat is, hogy valakinek nem kellett programoznia semmit!
Amire gondolok, hogy akksi saru levétel-vissszarakás után körbekérdez a BSI, hogy mit tud használni és ha találna egy tempomatot, akkor használja. (Erre építek most)
Arra nagyon kicsi esélyt látok, hogy csak sima gyújtáselvétel mellett rádugom és már úgy áll a BSI gyárilag, hogy használható.
A harmadik lehetőség meg a mindenképpen programozás.
Szoktam én értelmesen is viselkedni, csak annyi pálinkával már nem vezethetek. :)))
Még mindíg nincs kicserélve, illetve nem lett meg a kerékőr kulcs se.
Már vagy 2 hete lefotóztam a csavarokat, csak aztán elveszett a fényképező... De tegnap végre megtaláltam.
Szóval így néz ki a csavar, és ahogy néztem nem lehet olyan túl sok féle Pug-Citroen kerékőr. Gondolom a két egymással szembeni pöcöknek statikai, nyomaték átviteli okai vannak, így a maradék két pöcök az ami a "kulcs" funkciót játsza. Semre pedig úgy tünik, mintha azok már csak 6 helyen lehetnek.
A kérésem pedig az lenne, hogy ha valaki esetleg ráismer a saját kerékőrjeire, az jelezze már, már ha hajlandó valamikor kölcsönadni egy olyan 10percre míg kiszedem a csavarokat (amiket akár neki is ajándékozok, mivel egy új szettet szándékozok venni).