Félévente kb. előszokott jönni a kocsinál olyan, hogy indítás után egyből ha elakarok indulni akkor kicsit döcögősen sikerül, elveszti az erejét aztán hirtelen újra megy, nyomom a gázt de visszaesik a fordulat aztán hirtelen visszaugrik normálra .. szóval nem az igazi :D ez változó de magától el szokott múlni. Ötlet, hogy mi lehet ez? Csak azért fura mert magától elmúlik... egyszer megnézettem motordiagnosztikán, de nem találtak semmi hibát..
Termeszetes fogalmam sincs a fiatokba tempomat szerelesrol, mindossze a fiat-windows szerelemre akartam utalni ezzel ;). ( probaltam keresni egy automarkat, ami windows-zal megy, erted... ;))
Bevallalom a gumicseret. Ha nem segit, akkor igy jartam, de senki masnak nem volt tippje, hogy mi lehet a baja. Ismeros szervizes egy hetig szivott a futomuvel es mindent rendben talaltak. A feltengelyeket kiszedtek es feltettek esztergapadra meg ilyesmi. Gombcsuklot nem tudtak sehogy megvizsgalni, mert abbol uj kellet volna a teszthez. Szoval az meg lehet, de asszem annak 60000.- korul van darabja. 2 het mulva talan majd kiderul. Addigra meglesz a gumi is meg a felnit is meggorgozetem. Csak irjatok jo pesti gorgost!
Megoldás hátra egy aktív láda.Az ajtóba lévő hangszórók csak a magas tartományokat adják tehát nem lesz rezonanciád.A ládát két perc alatt ki tudod kapni ha kell a hely.
Érdekes, mert nemrég tapasztaltam az érdi lejtőn BP felé a tesómék hatchback 307-esén (2.0 HDI 90 LE), hogy rázott a kormány... Az enyémmel semmi ilyen, sőt, a másikkal se alacsonyabb, vagy nagyobb sebességen (asszem 90-110 között volt, de ez már nem szentírás), sík talajon szintén nem. Azóta mentem azzal is párszor, de nem az érdi lejtőn és sehol nem volt ilyen.
Ádiiii tévedel... kérdeztem anno haverokat FIAt nál. Ha pl tempo nélkül kéred, akkor nem fog később sem beleszállni mert nincs kiépítve... állítólag... Off autónál láttam: utólagos tempo 115 e pénz. Nem kevés cucc hozzá...
Szerintem a kerék-gumira fogni az egész dolgot, hááát.... a fene tudja. Mennyivel szoktál a kocsival menni? 140-150-el? Mi van azokkal az autókkal, amelyek 200 fölött közlekednek? És a kormány meg sem mozdul a kezemben. De még csak egy minimális módon sem ráz. És életükben olyanról, hogy dinamikus centír nem is hallottak. Én amondó vagyok, hogy ez valamilyen konstrukciós hiba, akár lehet valamilyan önfrekvenciás dolog is. Hogyha ennyire finoman dolgoznak, és ennyire kis dolog, mint a gumi anagsűrűségének nem egyenletes eloszlása, vagy a gumi elforgatása gondot okoz, akkor ilyen alapon ha a dísztárcsa nincs dinamikusan kicentírozva, amiatt is rázhat a kormány. Vagy ha egy nagyobb kavics beszorul a gumi lamellái közé. Főleg ugye hogy az a legnagyobb kerületén van a guminak, és a legnagyobb hibát kell, hogy okozza. Mondtátok, hogy a Frédiék csak a 307 miatt vették a dinamikus centírgépet, annyi volt a panasz. Mindnek a gumi-felni páros volt a baja? Áhhhh.....nem hiszem. Lehet, hogy olyan helyen van a hiba, ami meghaladja a szervizesek tudását, vagy lehetőségeit.
Más: Frédiék meggyőztek, hogy a kerék+gumi páros miatt ráz a kormány, mert egy második centírral kicsit jobb lett, de a gumijaim nincsenek jó állapotban. Láttam a monitoron is, hogy mennyiket üt a kerék centír nélkül. Aztán Soma úr tartott egy kiselőadást a dolog fizikájáról. Az jobban megyőzött mint az elötte szajkózott "sz@r" minősítés. Mivel még néhány évig szeretném megtartani az autót veszek új gumikat, és elviszem a felniket görgőztetni. Nem tudjátok, hogy hol csinálnak Pesten görgőzést? Esetleg a XIV. kerület környékén?
Nekem sajnos már csak egy kerékőr-kulcsom van, mert tavasszal a gumis elkeverte az egyiket és azóta sincs meg. Valószínű betette egy másik autóba. Még szerencse, hogy kettőt kaptam gyárilag.
Még akkor beszéltem velük telefonon, alvázszám ahoz kell, hogy meg tudják állapítani, hogy milyen hosszú, átmérőjű, hány darab csavar kell.
A konkrét fejhez meg a fejen lévő kódszám kéne. Igy lenne a fej utánrendelve 16. A komplett új szett meg 11.
Citroen szervizben érdeklődtem, ott álítólag alvázszám alapján a kód is megvan (ha gyárból így jött ki a cucc). De pug-ban nem tudnak segíteni, legfeljebb kód alapján, vagy teljes szett. Ugyanezen árért.
Na mindegy, esetleg egy felesleges kerékőrkulcsa nincs valakinek? Ami már kissé elhasználódott és nem kell már. Mert ha kireszelem a 2 közbülső pöcköt, akkor is jól vagyok... :-)
Alvázszám alapján nem lehet utánrendelni? Mert én kérdeztem (Üllőn) és azt mondták lehet, de az is lehet, hogy teljesen új szettre gondoltak, csak szokás szerint nem figyeltek a teljes kérdésre, csak a kulcsszavakra.
Szerintem ez a megfúrás dolog nem működik. A csavar elég cuccos anyagból van, nem lehet azt csak úgy megfúrni. Ráadásul a fején van egy kikönnyített rész, illetve az egész egy 50mm mély, kb 5mm-rel nagyobb átmérőjű furatban (felni) van...
Valószinű ezek a visszafele spirálos belső csavaros fejek lesznek a megoldások, de nem akarok 40 rugót fizetni a leszedésért. :-(
Egyenlőre annyira nem sürgős, nem utazok messzire csak a városon belül, remélem elkerül a defekt. Ha meg igen, akkor.. na majd akkor lesz valami. Levágják flexel, vagy nemtudom. :-)
Én amúgy azt gondoltam, hogy olyan 10-15rugó körül lenne az amit én kifizetnék ezért, mármint, hogy valaki leszedje a kerékőrjeimet. Ha gumis lennék, biztos beruháznék egy ilyen szettbe, de így nem biztos.
Talán lesz valakinél olyan ami stimmel, de ha nem...
Szerintem legyártható egy ilyen kulcs. Megfelelő szerszámokkal egy óra alatt kész. Kell hozzá egy 2,8cm átmérőjű vastag falu cső, arra kimérve a 4 db(de 3db is elég) 4mm-es köracél stiftet, kifúrva 3,9mm-es fúróval, majd kicsit hosszabra hagyva egyenesen levágva beeröltetni a lyukba. Ezután lehet próbálkozni egy csőkulcsal megfogva...
Vagy a másik gondolatom a kerékőrt egy vonalban középen kicsi fúróval közel egymás mellett többször megfúrni, hogy egy vésőt bele lehessen kalapálni. Ha benne van akkor a vésőt megfogva (laposcsabarhúzóként) megpróbálni meglazítani. Az nem tudom milyen kemény anyag, lehet-e fúrni!? :P
Igen, érdeklődtem már. De arra jutottam, hogy hátha van valakinek egy tök ilyen kulcsa. Itt is volt valaki aki irta, hogy neki két egymás utáni autónak is ugyanaz volt a kerékőrszettje.
Egy spec kerékőrleszedőt kérdeztem (Pirik Attila, vagy mi), de darabja 10e. Hahaha.. Hát akkor már lehegesztem. Annyit nem ér az a felni (na jó ér, de már így is karcos).