Szerintem egyetlen baromság létezik a témába vágóan: érdemi alternatívák felmutatása nélkül "jóazahogyvanhyülegyereknemérteszhozzáehhezsenem" (sötét)zöldezni.
Ha jól tudom környezetvédelmi szempontok alapján (is) döntenek. A motorcsónakok, jetek alapból jót tennének a víznek, hiszen szellőztetik, dúsítják oxigénben, csak közben káros anyagokat is pöfékelnek belé, ezért tiltják. Az elektromos hajtásnál ez ugye kiesik....
Ezek a Jet paripás tengerészek, másokra néha elég veszélyessek ha elvétik a kanyart
Az téveszt meg sokakat, hogy ezek a jetskik (amit a Balatonra terveznek behozni) - ezek ELEKTROMOSAK!
És ha elektromosak, akkor milyen veszélyt is jelentenének - nem igaz?
Úgy gondolják, hogy ezt bárki vezetheti - kb. mint a dodzsemet a vidámparkban - vagyis felpattan rá a száguldani-kívánkozó és juhééééé........
... csak azt mondjuk elfelejtették megemlíteni, hogy 7,5 kW felett bármilyen vizijármű vezetése JOGOSÍTVÁNYHOZ kötött - amit ha szakszerűen tesznek le, az kb. egy B-kategóriás jogsi megszerzésével azonos macera.
Arról nem beszélve, hogy egy ilyen jogsi durván 150 ezerbe kerül!
Tehát nem kell tartani attól, hogy boldog-boldogtalan kibérelheti, mint egy vizibiciklit :-)
Az EU ugye nem hoz a tagallamokra ervenyes törvenyeket, hanem "csak" ajanlasokat ... amelyeket aztan MINDEN tagnak at kell ültetnie a sajat törvenyrendszerebe, oszt be is köllene tartania ...
Evvan. Ha mindenki ßarik mindenre ... hat az minden lehet, de jogallam NEM ... Ezt nem lehet azzal kimagyarazni, hogy "mink majd megóggyuk okosba" ... a többiek pedig "eszik, nem eszik", nem kapnak mast ...
Ha van/letezik elitelö eredmeny (itt a nemzetközi infoközles nembetartasa, ill. adott területek kihagyasa), akkor eleg heavy belekapni egy ilyen meretü inveszticioba, mert barmikor az orszagra huzhatjak a vizeslepedöt.
Mgyarorszg is alaairta, az EU-Parlament ratifikalta ... ugyhogy a döntes elvileg kötelezö (kellene, hogy legyen). Ha nem, akkor tök felesleges ilyen intezmenyeket letrehozni ...