A másik furcsaság hogy tegnap óta SMS-t sem kapok az Erste Max fő és társkártyával történő vásárlásokról, a zárolt tételek között sem látszanak és a netbankban az elérhető egyenleg sem csökkent.
Mindegy milyen csatornán adtál be panaszt (már ha annak könyvelik el), 30 napos válaszadási kötelezettség van (érdemi választ kell adni, nem fogadtuk, kivizsgáljuk dumát). Előfordulhat olyan, hogy nem panaszként kezelnek egy bejelentést és olyankor hajlamosak nem vagy nagyon későn válaszolni. Ezért minden esetben, minden csatornán érdemes a "panasz" és/vagy "reklamáció" szavakat használni.
Nektek megy az Erste forint nyilvántartás a netbankban?
Az előbb próbáltam Erste forintot beváltani, de sikertelen lett a tranzakció.
(Az is furcsa, hogy az SMS kód beírása után sikeresnek írta, de a Tevékenységnapló alatt már sikertelen látszott és nem is csökkent a beváltott összeggel az egyenleg.)
Az is feltűnt már tegnap, hogy a 20-án és 21-én lekönyvelt tranzakciók egyáltalán nem látszanak az Erste forint listában, 0 értékkel sem.
Az inkább úgy történhetett, hogy direkt nem tették bele az utazás kategóriába. Nézd meg, abszolút nem fedi le a kategória részletezése, nem mindenféle utazás számít bele. Ami úgy nézve persze külön vicces, hogy benzinkúton véve meg jön érte a 4%.
Nem építenek semmilyen egyéb adatbázist. Így történt, hogy pl. az autópálya matrica a Nemzeti ..... oldaláról vásárolva szerintük nem utazás kategória és reklamációra sem korrigálták.
A kategóriáktól tartottam én is, de egyelőre jók a tapasztalataim az eltelt rövid idő alatt. Pl. a szórakozásban gyakorlatilag az összes étterem (gyors, hagyományos, gofrizó stb.), bowling klub, mozi után jött szépen a százalék.
A kategóriákkal az a bibi, hogy a POS-ra vagy a kereskedőre beállított MCC kódból próbálják kitalálni. Három probléma van:
- nem pontosak, és nem is tudnak azok lenni, mert néhány elfogadó bank hányavetin állítja be, és a kereskedők is néha tologatják a POS-okat az üzletek között, ahogy nekik jól esik,
- csak egy MCC kód lehet, és az fix, a tevékenységhez "legközelebbi" beállítás, vagy legalábbis valamelyik tevékenység...
- az ügyfélnek esélye sincs megtudni, nemhogy az üzleti értelmű KATEGÓRIÁT, de a fizikai MCC-t sem, mert azt ott a boltban senki sem fogja tudni megmondani neki... azt se értik mit kérdeznek tőlük, és nem az ő hibájuk.
Szóval ha valakinek nem úgy sül el a "kategóriája" ahogy tervezte, az ezért van, ez a bizonytalanság a hirdetményben is szerepel. Persze lehet pontosítani egy plusz adatbázissal, amit a reklamációkból építenek (lehet hogy csinálják is), de az jó nagy plusz meló - költség, és csak bizonyos mértékben csökkenti a bizonytalanságot, mert Józsinak ugyanaz a bolt biokajás étterem, ami Ferike néninek biodrogéria. Szerencse kell hozzá. :-)
Továbbra sincs számlakivonat. Se régi ERSTE-s kártyáról, se migrált CITI. Így aztán nem lehet tudni mi került az elszámolásba, mi alapján terheltek díjakat, kamatot. Egyedül a számlakivonat bizonyító erejű, ha az MNB-hez akar az ember fordulni. Nyilván ezért nincs kivonat, kisebb kockázatúnak ítélte egy kopogós cipőjű menedzser azt, hogy valaki a kivonat hiánya miatt tesz bejelentést (ami ugyancsak törvénysértéssé válik, lesz ha elérjük a hó végét), mint azt, hogy a kivonaton szereplő tévedés miatt...
En is tobb, mint masfel hete irtam uzenetet az erste forintjovairasrol. En meg ott tartok, hogy eddig egyetlen egy Erstes kartyas fizetesre sem kaptam meg egyetlen forintot sem.
A masik, hogy a zarolt osszegeknel ott szerepel a fordulonap utan egyszer mar a reszletfizetes altal levont tetelek es mintegy 90 ezerrel kevesebb az elerheto egyenlegem.
A zarolt tetelek listajaban szerepel 310 Ft, de a zarolt osszeg nagysaga 973 216 Ft. Na ezt magyarazza meg vki.
Na most én konkrétan eddig is Erste ügyfél voltam, nem vótcitis és vannak elintézni valóim a telefonos ügyfélszolgálaton, ettől még ugyanúgy 40+ percet kell várnom ügyintézőre mint aki a Cititől jött át.
Jól hangzik, csak a valóságban 10 napja semmi reakció a netbankos panaszomra, van ott gond náluk rendesen. Ez persze független a kivonattól, nekem az nem is hiányzik.
Nekem is dupla havidíjat vontak a hitelkártyámra. Még átadás előtt a Citi gyorsan ráterhelte a havidíjat a számlára, záráskor pedig az Erste még egyszer.
Most van két -690Ft-os tételem, az egyik a nyitó tétel a Citis havidíjról, a másik meg az Erstés havidíj (mindent visszafizettem az átadás előtt). Emailben már egy hete jeleztem nekik, eddig semmi válasz.
Nem az ügyintéző tévedését verik le rajtad, mivel nem vele kötöttél szóbeli szerződést.
A bank várja el, hogy betartsd a szerződést, amit aláírtál. A kondíciók pedig nyilvánosak.
Egy éven belüli számlamegszüntetés esetén a bankok felszámíthatnak bizonyos költséget, de ez is nyilvános, az ügyfél elfogadja amikor aláírja a szerződést.
"Csak, hogy tudja aki itt kötne szerződést hogy mire számíthat."
Arra, hogy be kell tartania mind a banknak, mint az ügyfélnek amit a szerződésben vállal. Más banknál is így működik.